• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hui, hui, hajapusa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja seku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Ja mitä tohon "tuntuu lussummalta" juttuun tulee niin se on sinun mielipide. Minun mielestä taas busassa on paras vakio moottori millä minä olen ajanut. Ja olen ajanut myös tällä iki-ihanalla kilokigserillä,tosin se ei ollut tylyttäjä-special vaan ihan tavallinen k5:nen.

Ja mitä tohon "tuntuu lussummalta" juttuun tulee niin se on sinun mielipide. Minun mielestä taas busassa on paras vakio moottori millä minä olen ajanut. Ja olen ajanut myös tällä iki-ihanalla kilokigserillä,tosin se ei ollut tylyttäjä-special vaan ihan tavallinen k5:nen.
Elikäs luultavasti kuulut näiden mainitsemieni "puuperseiden" joukkoon
tounge.gif

Heh heh... Ja kohta pikku "lauri" herää horroksesta ja kehuu kuinka se tykittää nitrokiihdytyshuimavääntöxqr:llä teijän kaikkien ohi joka vaihteella ja loppunopeus on jotain 600kmh luokkaa....
ghostface.gif

Ei silti, on tota iankaikkista väittelyä kiva seurata kun osa tuntuu antavan siihen vielä kaikkensa
wink.gif

Toi kiloPV on kyllä kuvaava lyhenne!
Voisi sitä haukkua vaikka kilosolikaksi, PV kun oli ennen Solifer-Suzuki - mutta ei nämä kinastelijat taida sitä tietää?

Jep jep....

Itselläni on busa ja vuoden -91 750 gixxerin jälkeen aivan loistava ajettava.
biggrin.gif

Paikat ei puudu ja varsinkin omaan käyttööni vallan sopiva rakkine. Ensi fiilikset oli hyvinkin samankaltaiset kuin ketjun aloittajallakin. Enkä ole katunut. Mutta minä olenkin wanha mies enkä ymmärrä noista rata/varttimaili jutuista mitään.

Yllättävän vähällä busa menee muutan matka-ajossa. Äärettömän rauhallinen siirtymä itä-suomesta pohjoiseen n350km niin 4.9 keskikulutus!

Normaali pyörii tuossa 6.5 paikkeilla joka sekään ei ole paha.

Kilokyykyllä saa sitäpaitsi parhaiten piparia. Isot pojat eivät ole kertoneet, vaan asia on testattu itse.
033102bebe_1_prv.gif

Ihan noin henkilökohtaisena mielipiteenä sanoisin että ainakin Honda Cbr 100RR näyttää jo niin munattomalta vehkeeltä, että tokko siitä "piparista" mitään hyötyä on vaikka sattuisi saamaankin
smile_org.gif
Puhumattakaan siitä, että kuskina on munaton wannabebomber keski-ikäinen bmw-autoilija. Taitaa olla rusina ainoa mitä saa ...
Kun noin paljon ahdistaa, myy se Rocket-Pappa-Tunturisi pois (sillä ei saa piparia) välittömästi ja hanki oikea japanilainen tonnikyykky, jolla voi myös ajaa kurviin eikä tarvitse koko ajan ajaa suoraan.

Kiitos vain, mutta minulla on tapana ajaa itse pois prätkäni takarenkaan pelkuriraidat. Kaikissa näkemissäni Rocketeissa on ollut hyvin leveät pelkuriraidat. Mistä se johtuu? Siitä, että Rocket-kuski pelkää eikä uskalla kallistaa prätkää.
bowdown.gif

tounge.gif
Taitaa sulla olla persekin tylyttäjä-special mallia mikä ei voi muuta mopoa hyväksyä kuin tuon putkiviritteisen soliferin
033102bebe_1_prv.gif

tounge.gif
Taitaa sulla olla persekin tylyttäjä-special mallia mikä ei voi muuta mopoa hyväksyä kuin tuon putkiviritteisen soliferin
033102bebe_1_prv.gif
Hyväksyn kyllä ihan kaikki fillarit..

Tänään oli ihan hauska elvyttää vanha Cagiva Freccia. Pyörä heräs henkiin kohtuu pienellä vaivalla.

Se vois olla Allahbusa, jos tiet ois noin suoria eikä rajoituksia, mutta ehkä sittenkin noin suorille teille sopis joku Customi, semmonen sataviiskymppiä taulussa ja kierrokset pötpöt...
biggrin.gif

"Designed by a genital. Built by a crashman. Ridden by a DWARF."
biggrin.gif

Tais ketjun alottaja saaha melekosen härdellin aikaseksi kertomalla omia fiiliksiihän Busan koeajosta. No, samanlaiset tuntemukset tuli tällekki Hondamiehelle. Joka huomenillalla voi kertoa enemmän siitä, miltä tuntuu kyytit Hayabusalla parin kylän välillä. Rapiat 130 kilometriä. Rovaniemeltä Sodankylhän.

Jos malttaa tulla kirjottamhan ettei koeajele koko yötäki  
tounge.gif

Niin ja jos siinä se tuntuu, että tuommonen puolitoistatuntinen huikonen ei tunnu mishän (niinkö CBR:ssä ei tunnu) niin tuskinpa sitä ennään torstai-iltana takasin annankhan vaan tehen siitä kaupat. Ja jos sen laitan niin enkhän mie vielä tälle syksylle voi kertoa, miltä tuntu ajella Sodankylästä Helsinkhin yhtä soittoa pysähtyen vain tankkaamhan tarvittavat kerrat. Ja parin päivän päästä sama reitti takasin pohjoshen.

Kaikkia sitä tekkeeki mukavan pyörän ethen. Eikä se ees se ainua mukava asia joka pistää ajamhan noita reissuja  
wink.gif
keskiviikko
klo 18.20

...puolisen tuntia juteltu myyjän kanssa, kateltu huoltokirjat, soviteltu laukkutelineitä ja ihmetelty modattua perää, joka tekkee semmosenhan ongelmia sivulaukkutelineitten asennukshen. No, ratkastaan jos/kun on tarvetta.

klo 18.40
Vaihekaavio käännetty "oikeinpäin" eli perinteiseksi ja eiku kone tulille. Muistin, että kytkin pitää olla pohjassa. Ei CBR:ssä tartte.

On tässä hienot äänet! josimura mikälie3 soi komiasti. Perskele. Väkisin poikamainen virne pukkaa naamalle. Hyvät illan jatkot myyjälle ja ykköstä silimään. Tie kutsuu.

klo 19.40
Tunti ja satakunta kilometriä takana Rovaniemeltä kohti Sodankyllää. Käsittämättömän nopeasti pyörän kans tuli sinuiksi. Eikä tunnu yhthän pahalta. Ei. Päinvastoin: tuntuu TOSI hyvältä...

klo 19.55
Pyssykylässä...ei ole perse turrana, ei tunnu hartioissa...polvikulma lähes sama kuin CBR:ssä? Olen positiivisesti yllättyny. Eikä ajoasento kuitenkhan liian makaava elikkä käsille ei niin paljon tule painoa kuin pelekäsin, vaikka onki täysin erilainen tunne kuin Hondassa.

Alkuperänen pleksi perseestä, mutta toishaalta joustavasti maantienopeuksilla ajaen nostaa roppaa sen verran, että tunne siitä ettei käsillä painoa saattaa johtua siitä?

klo 21.05
...poltteleepolttelee...mithän ala sisällä olemhan, koirat hätäsesti juoksutettu ja eiku Busan päälle! Kaverille viestiä, että tuletko kattomhan...mullon kans susuki...Bandiitti kurvaa SEOlle, ehin juua iltakahvit ja syyä pannarin pehmytjäätelöllä. Nam. Seki. Niinkö Hayabusaki.

klo 21.50
On muuten Petelläki mellevä ilme; käväsimmä pienen lenkin Kittilän suunnalla ja Bandiitti tuntu kuulemma pappatunturilta Busan jälkhen. Arvatenki. Vaikka mukava pyörä seki semmoseksi.

klo 00.45
Mikhän uni tule...mietin mitä tehä. Päätän, että vien Busan torstai-iltana sovitusti myyjälle ja rauhotun viikonlopun viethon ja alamma ens viikolla tinkaamhan hinnasta, josko siltä vielä tuntuu. Hyvää yötä.

torstai
klo 06.15

Herätysherätysherätys...prkl tuota kelloa. Ei auta. Ylös, aamutoimet ja töihin Kemijärvelle. Volvolla. Sen verran tavaroita että pakko lähtiä. Toishaalta myös puoliltapäivin pittää mennä Savukoskelle pankin koululahjoituksia luovuttamhan, joten puku päällä helepompi ajella tuolla autolla. Mutta haen sen iltapäivällä ennenku ajan takasin Kemijärvelle.

klo 14.10
No niin, puku roikkuu hengarissa, ajopuku päällä ja eiku Busa tulille, tankille ja kohti Kemijärviä, sieltä sitten kuueksi Rovaniemelle viemhän pyörä pois.

Wroooooooom.

klo 15.30
Vuostimo. Kurvaan Pyhätunturin risteyksessä olevalle pysähyspaikalle. Myyjältä tuli aamulla viesti, jossa kyseli että miltä tuntuu. Yritin kait olla rehellinen, mutta en kauhian innostunu. Hintaan varmasti vaikuttais...

No, mietin pysäkillä hetken, soitin myyjälle: "En tuo ennään tätä takasin..." oli se viesti.

Sovimma järjestelyistä...ja hupsista! Näin yksinkertasta on tehä Hondamiehestä busanisti...elämä on!

klo 16.45
Kesätyöntekijälle saatesanat tulevaisuuelle, työporukan kans vielä kiitokset hänelle...ja kaikki ihastelemhan bossin uutta Suzukia...ja eiku tienpäälle taas.

En käännykhän Pelkosenniemiä ja Sodankyllää kohti. Ajan Sodankylhän suorhan mutkan kautta. Napapiirille sämpylälle ja kahville. Pohjoisen MotOrg porukalla tapaaminen Nesthellä, hörppään kahvit ja syön sämpylän kuitenki vauhilla ja eiku kohti Pyssykyllää...

klo 19.40
Pojat tuli viikonlopuksi...nuorimmainen kattoo tutulla paikalla olevaa uutta pyörää ja kyssyy, että "iskä missä sinun moottoripyörä on...?" Kerron, että tuossahan se.
-"Juksaat...mutta onpa hieno Honda..."

Annan antheksi, hälle kaikki moottoripyörät on hondia. Kohta net on hajabusia, luulen niin.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back