• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hornetti vai ei?

Ekana pyöränä ollut Hornetti oli monessa mielessä mukavampi kapistus kuin esim tonnikyykky, suosittelen  
062802moto_prv.gif

..vois ehkä itekkin hankkia semmosen...
withstupid.gif

Jousen löysääminen? Siis esijännityksen säätäminen löysemmälle? Se ei kai kovin viisas tapa ole perän laskemiseen, toiminee vain jos kuski on 100kg+  
tounge.gif
No emminä mitään termistöä osaa oikeesti  
baaa.gif
  Kumminkin jotain semmosta jousen säätöä kummiskin tarkoitin.
Toimii hyvin, nimenomaan näin perää lasketaan
Ei se minusta ole mikään esijännityksen säätö oikeesti.

http://www.lisega.de/

Antakaas nyt hyviä syitä ostaa tuo halpa 600 hornetti. Ajettu kapistuksella ei ole kuin 15 tonnia, ei ole kaaduttu ja vm.-01.
Vähän olis rahatilanne tiukalla mutta tuo lähtis halvalla...
Ja muutenkin, moottoripyöristä en tiedä paljon mitään, täälä foorumillakin varsinainen keltanokka. Kaikki mahdollinen tieto ja apu, tänne kiitos.  
withstupid.gif
Rahatilanne tiukalla ja ajatuksena hankkia moottoripyörä
062802jumpie_prv.gif
kreikkalaiset, espanialaiset, portugalilaiset ja  :tyhmäminä:maksetaan
Noo, tuolla tarkotin lähinnä sitä että en mikään porvaripösö toistaiseksi ole. Huonoa kauppaa en halua tehdä, kun pakko ei ole sitä ostaa. Ja älä huoli, eihän ne sinun rahoja ole vaan minun.
smile_org.gif

Ihan hyvä peruspöristin toi pienempi Hornetti on. Itellä kait 5.kesä menossa oman -00 mallisen kanssa. Mittarissa 52tkm, joista omia 28tkm. "Pomminvarmaa" tekniikkaa.

Varmaan yksi helpoimpia pyöriä ajaa, sopii niin kaupunkiin kuin matkusteluunkin. Ite käynyt Norjassa "matkapyöräporukassa" ja hyvin tolla pärjäsi - moottoritielläkin.

Kierroksilla kulkee kuten kuussataset nyt tekevät, toki pystyy ajamaan "normaalistikin" ja ehkä jopa säilyttämään ajolisenssin
biggrin.gif

Moi! ite olen 162cm miehen puolikas ja paino n.70kg
Kyllä perä laski selvästi,kun sääsin takajousen löysimmälle ja hallittavuus helpottu huomattavasti paikalla/liikkeelle lähdössä eikä tavallisella ajolla vaikuta ajo-ominaisuuksiin.
Vanha juttu,mutta ajttelin laittaa jotain,koska ite oon tykänny

sport05.gif

Jousen löysääminen? Siis esijännityksen säätäminen löysemmälle? Se ei kai kovin viisas tapa ole perän laskemiseen, toiminee vain jos kuski on 100kg+  
tounge.gif
No emminä mitään termistöä osaa oikeesti  
baaa.gif
  Kumminkin jotain semmosta jousen säätöä kummiskin tarkoitin.
Toimii hyvin, nimenomaan näin perää lasketaan
Ei se minusta ole mikään esijännityksen säätö oikeesti.

http://www.lisega.de/
Hyvin sä vedät näillä vinkeillä, ensin on 10 kilsan kokemus kusiaisista ja ovat sitten ihan paskoja. Lisäksi tää sun jousi homma on aika paksuu jöötii, kannattais jättää väliin tollaset neuvot ennen kuin jotain sattuu. Vedäppä toi takajousi niin löyslle kuin saat lähe ajelee, huomaat aika nopeaan että muuttui muutakin kuin korkeus.......

Itse oon vetäny kymmenisen vuotta näillä kusiaisilla, ja on ollu hauskaa, näillä joutuu nimittäin ihan niinkuin ajelee, eikä heittää kutosta silmään 2 metrin jälkeen ja paasata väännöstä.

Itse kyllä Hornetistani oon kiristänyt esijännitystä (yhden pykälän), vaikka sen ~70kg painan. Rauhoitti huomattavasti menoa mielestäni.

Back