• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hornetti vai ei?

Edit kaikille perseaukisille amatööreille: Mistä kohtaa Hornet on mopo?? Muistaakseni alle kolmen sekunnin(2,5)kiihtyy ja muistaakseni vasta 240 alkoi lahkeet motarilla lepattamaan. Ne ram-air illusionistit monkey-handit voivat suksia vittuun niiden 4 litraisten kawojennsa kanssa kun kantti ei riitä edes käynnistämiseen ilman turvaliiviä. HallelujaHH
bowdown.gif

No ei ihan kuitenkaan alle kolmessa sekunnissa kerkiä 0-100 km/h ainakaan TÄMÄN mukaan.

Edit kaikille perseaukisille amatööreille: Mistä kohtaa Hornet on mopo?? Muistaakseni alle kolmen sekunnin(2,5)kiihtyy ja muistaakseni vasta 240 alkoi lahkeet motarilla lepattamaan. Ne ram-air illusionistit monkey-handit voivat suksia vittuun niiden 4 litraisten kawojennsa kanssa kun kantti ei riitä edes käynnistämiseen ilman turvaliiviä. HallelujaHH
bowdown.gif

No ei ihan kuitenkaan alle kolmessa sekunnissa kerkiä 0-100 km/h ainakaan TÄMÄN mukaan.
Nooh, minua ei ainakaan henkilökohtaisesti tuo sekunti sinnetänne kiihtyvyydessä kovin paljon liikuta.
smile_org.gif

Niin, ja mikä ihmeen "koiranluu"?

"Koiranluu" on nimitys takajousituksen linkulle/välikappaleelle jonka pituutta muuttamalla (vivuston vipusuhde muuttuu) pyörän korkeutta voidaan laskea/nostaa.

Nämä on kyllä niin näitä, ei jaksa kuin nauraa...
biggrin.gif

"Ei mee alle 3s, ton mukaan 3.8s".

Aivan se ja sama, kyllä sillä 95% kotikylän nelipyöräisistä jättää taakseen tarvittaessa
sport05.gif

Tarkoitinkin olemusta sanalla "mopo"

kyllähän monet pärrät jättää monet nelipyöräiset taakse... riippuu matkan pituudesta; varttimaili, 100m vai kymmenen,'
ja fillarillakin jättää monen auton taakse aika pitkänkin matkaa, ja voi menettää ehkä korttinsakin, puhumatta hengestään.

nelipyttyset 600:set on kierretättäviä vinguttimia, joissa ei ole vääntöä laisinkaan. yksi pyttyinen 600:nenkin on kivempi minusta.

ja mieluumin laittaisin ehkä tonnin lisää ja ostaisin 900:sen hornetin kummitus

nelipyttyset 600:set on kierretättäviä vinguttimia, joissa ei ole vääntöä laisinkaan. yksi pyttyinen 600:nenkin on kivempi minusta.
Niin minustakin, 660 yksipyttyinen vielä kivempi
wink.gif

Vaan kyse tässä ei ollut siitä mikä sinusta tai minusta on kivaa, vai siitä onko mainitun Hornetin ostaminen halvalla hyvä diili. Totuus on että joo.

kyllähän monet pärrät jättää monet nelipyöräiset taakse... riippuu matkan pituudesta; varttimaili, 100m vai kymmenen,'
ja fillarillakin jättää monen auton taakse aika pitkänkin matkaa, ja voi menettää ehkä korttinsakin, puhumatta hengestään.

Niin, ainahan voi isompaan ja isompaan siirtyä. Ja tosiaan mulla on nyt kiikarissa yksi nimenomainen yksilö, joka sattuu oleen kuussatanen. Mutta haluan vielä kuulla et mitä muita perusteita tolle on että 900 ois niin paljon parempi kuin 600? Nimenomaan nyt minun kannaltani, ei sinun.

Tuollainen hornetti on varmasti yksi parhaista vaihtoehdoista kauniimmalle sukupuolelle aloituspyöräksi. Kevyt ja ketterä, sekä niin helppo ajaa kuin pyörä voi vaan olla. Pirtsakka ajettava muttei taatusti tee ylläreitä. Luja tekniikka, halpa ylläpitää.  
thumbs-up.gif

Niin, ainahan voi isompaan ja isompaan siirtyä. Ja tosiaan mulla on nyt kiikarissa yksi nimenomainen yksilö, joka sattuu oleen kuussatanen. Mutta haluan vielä kuulla et mitä muita perusteita tolle on että 900 ois niin paljon parempi kuin 600? Nimenomaan nyt minun kannaltani, ei sinun.
No itsehän alunperin kyselit syitä että miksi olisit  ostamatta  
wink.gif

En nyt oikein osaa ottaa kantaa kuin itseni tuntemuksista että miksei... ja kerroin että miksei, kun kysyit täällä syitä.  

kun 600:nen on minun mielestäni vähän rimpula, ja minä ostaisin 900:sen. Olen kyllä ajanut molempia... 600:sta varmaan 10km ja 900:sta 10000km.

En suoraan sanoen tehon takia valitsisi 900:sta.

Ja onhan se hyvä että on edes yksi tällainenkin mielipide.

Diilistä sitten tiedä.. onhan täälläkin kirjoiteltu ettei noi mopot oikeen mene kaupaksi, ja huomaahan sen kun nettimotoa on seurannut parisen vuotta. halvallahan noita saa, mutta ostaisin kuitenkin sen josta pidän enkä sitä jonka saan halvalla.

Eli nythän on ostajan markkinat ja talvi tulossa... hinnat senkun laskee aivan varmasti.

Ja veikkaan kyllä yleensäkin että käytettyjen pyörien hinnat tulee radikaalisesti tippumaan, maa on täynnä saksasta uitettuja ja ruuvattuja pelejä....

Veljpoika selvitteli just mulle tuon mun hornetin madalluksesta ja käytännössä se pitäisi tehdä hankkimalla alle lyhyempi jousi, ainakin mun pärrässä nykyisen löysyttäminen muuttaa vain ajotuntumaa. Mulla jalat yltää juurikin maahan siten, että molemmat päkiät ottaa maahan ja valoissa seistessä parasta ottaa tukea jommalta kummalta puolelta, niin pysyy pystyssä kunnolla. Ehkä se on hivenen mulle korkea, mutta tosiaan kustomin jäljiltä vähän jännitän sitä tuen ottamista vain toiselta puolelta ja olen kyllä vähän uuvelo sen jalkatuntuman kanssa muutenkin, kun on tottunut kustomin mataluuteen. Kannattaa käydä kokeilemassa ennen kauppaa, miten se istuu sun käteen, siinähän se selviää. Ja tosiaan kyllä tuohon tottuu nopeasti.

Mitä tulee tuohon kuutiotilavuuteen, niin se on mun mielestä kyllä ihan makuasia - ihan samalla tavalla kuin autojen kanssa. Tällä palstalla moni on sitä mieltä, että pyörän pitäisi olla mahdollisimman iso heti alusta asti, mutta kyllä se valinta pitää tehdä tosiaan sen mukaan, mitä itse siltä pyörältä hakee ja mitä on kiikarissa, hintahaarukassa jne. Käytännössä noilla kiihtyvyyksillä ja huippunopeuksilla sun muilla on aikas vähän merkitystä tuolla oikeassa liikenteessä, jossa todennäköisesti eniten sillä pyörällä ajetaan. Oma kokemus on, että ainakin minulle tuo on ihan riittävä vehje pitkäksi aikaa, koska sillä pysyy konetiellä nopeuksissa mukana ja se on kuitenkin ketterä kaupungissakin.

Jousen löysääminen? Siis esijännityksen säätäminen löysemmälle? Se ei kai kovin viisas tapa ole perän laskemiseen, toiminee vain jos kuski on 100kg+
tounge.gif

No itsehän alunperin kyselit syitä että miksi olisit  ostamatta  
wink.gif

En nyt oikein osaa ottaa kantaa kuin itseni tuntemuksista että miksei... ja kerroin että miksei, kun kysyit täällä syitä.  

kun 600:nen on minun mielestäni vähän rimpula, ja minä ostaisin 900:sen. Olen kyllä ajanut molempia... 600:sta varmaan 10km ja 900:sta 10000km.

Ja onhan se hyvä että on edes yksi tällainenkin mielipide.

Diilistä sitten tiedä.. onhan täälläkin kirjoiteltu ettei noi mopot oikeen mene kaupaksi, ja huomaahan sen kun nettimotoa on seurannut parisen vuotta. halvallahan noita saa, mutta ostaisin kuitenkin sen josta pidän enkä sitä jonka saan halvalla.

Eli nythän on ostajan markkinat ja talvi tulossa... hinnat senkun laskee aivan varmasti.

Ja veikkaan kyllä yleensäkin että käytettyjen pyörien hinnat tulee radikaalisesti tippumaan, maa on täynnä saksasta uitettuja ja ruuvattuja pelejä....
Juu, hyvähän se on että on kaikenlaisia mielipiteitä. Ajattelin vain että josko siinä on jotain oleellista miksi nimenomaan kannattaisi ostaa heti isompi pyörä. Taitaa kallistua ihan mielipide-eroihin tämä.
smile_org.gif
Ja Suomen markkinoista en osaa sanoa mitään, itse kun en sieltä tätä ole katsellut. Ja yksin olen aloittelija pyörää ostamassa niin kaipasin vähän henkistä tukea, on kuitenkin iso satsaus näin opiskelijan budjetilla.

Joku vissii mainitsikin että 900:ssa on enempi vääntöä kuin kusiaisessa, jolloin niillä on kivempi ajaa. Väännön takia mä siirryin tonniseen kusiaisesta ja ikuna en enää mee takas. Kyllä sillä kusiaisella kerkii ja ei taatusti lopu voima kesken. Osta ihmeessä se kusiainen jos se oikeesti on hyvä diili, saathan sä vaihdettua jos tuntuu ettet jaksa vinguttaa vaan haluut nimenomaan sitä vääntöä. Ajan kanssa ja kilsoja alle niin alkaa hahmottuu mitä haluut, pelit ei Suomesta kesken lopu.

No niistä madalluksista, Taajuus sano ettei takajousen löysääminen auta kuin sillon jos kuski on iso äijä. Not true, mulla oli viime kesän FZ6S josta ei edes varpaat ylettäny maahan vaan piti roikkua. No madaltamisesta en ollu ees kuullu, joten takajousi vedettiin löysälle, hyppäsin päälle ja sitte ylti päkiät maahan. 37 tonnia ajelin sillä pelillä sit viime kesänä tolla fiksauksella. Olen siis 159 cm ja alle 60 kiloo ajokamoissa. Se on siis periaatteessa semmonen "pikafiksaus" ja jos meinaat pidemmän aikaa ajella samalla pyörällä niin hommaa sinne se lyhempi jousi. Hyperprolta saa hintaan 109e.

No sitte edellinen pyörä, cbf1000, madallettiin lyhemmällä ja jäykemmällä takajousella (Hyperpro) kun siinä ei niitä koiranluita ole. Toimi todella hyvin, paransi myös ajo-ominaisuuksia kun Hondien jousitus on aika löysä muutenkin.

Nykyseen pyörään tilasin justiin säädettävän koiranluun jolla pystyy madaltaan 5 senttiin saakka. Makso muistaakseni 80e, kaveri laittaa kiinni, menee tunti. Nykysestä pyörästä ei yllä sitäkään vähää mitä Hondasta ylsi vakiona, mutta asia korjaantuu tällä viikolla.

Turvallisia kilsoja
smile_org.gif

Pieni, ketterä,helppo ajaa. Kestävä, itsellä 90tkm mittarissa ilman huolta. Ihan kiukkunenkin, ainakin lyhyemmillä välityksillä. Parina viime kesänä vedelly moisella myös pohjois-norjan reissut. Ja onhan se helkkarin komee.

Antakaas nyt hyviä syitä ostaa tuo halpa 600 hornetti. Ajettu kapistuksella ei ole kuin 15 tonnia, ei ole kaaduttu ja vm.-01.
Vähän olis rahatilanne tiukalla mutta tuo lähtis halvalla...
Ja muutenkin, moottoripyöristä en tiedä paljon mitään, täälä foorumillakin varsinainen keltanokka. Kaikki mahdollinen tieto ja apu, tänne kiitos.  
withstupid.gif
Rahatilanne tiukalla ja ajatuksena hankkia moottoripyörä
062802jumpie_prv.gif
kreikkalaiset, espanialaiset, portugalilaiset ja :tyhmäminä:maksetaan

Jos se on sun mielestä hieno ja tuntuis vähän reteeltä ajaa sillä ja hintakin tuntuu sopivalta, niin sitten se on sun pyörä. Ei moottoripyörän ostaminen tarvitse mitään järkisyitä..

Minkälainen matkamittari tuossa Hornetissa on, voiko pyörähtää ympäri? Sillä on kuitenkin ajettu jo 10 kesää ja 115 tkm kuulostaisi todenmukaisemmalta kuin 15 tkm.

Back