• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hornetti vai ei?

Antakaas nyt hyviä syitä ostaa tuo halpa 600 hornetti. Ajettu kapistuksella ei ole kuin 15 tonnia, ei ole kaaduttu ja vm.-01.
Vähän olis rahatilanne tiukalla mutta tuo lähtis halvalla...
Ja muutenkin, moottoripyöristä en tiedä paljon mitään, täälä foorumillakin varsinainen keltanokka. Kaikki mahdollinen tieto ja apu, tänne kiitos.
withstupid.gif

Oon ajellu Hornetilla nyt ekaa kesää, kun kortti vihdoin paisui isoksi. Se on mielestäni tasapainoinen ja moneen taipuvainen pyörä, jolla on hauskaa niin kruisailla kuin ottaa tiukempaakin lähtöä valoista. Ajotuntuma siinä on erittäin hyvä ja pyörä tottelee todella kevyesti ohjausta. Vähän karkeampaa pyörää ennen ajaneena hämmästyin erityisesti tätä, tosin kustomi nyt muutenkin oli erilainen kokonaan laitteenakin. Tietty mun alla oleva pyörä on uudempi, taisi olla vuoden 2007 malli, mutta sillä on ajettu samoja määriä, jotain +17t. Ajoasento on tällaiselle 168cm pitkälle naiselle sopiva, mutta pitkäjalkaiselle tai muuten pidemmälle isännälle se voi käydä matalaksi äkkiä - 203cm pitkä lankomies oli sen päällä lähinnä huvittava näky
biggrin.gif

Jos pyörän historia on kunnossa ja varaa löytyy, niin en ainakaan minä keksi mitään syytä, miksi sitä ei kannattaisi ostaa. Sitäpaitsi pyörään ei koskaan ole oikeasti varaa, ei ainakaan tällaisella tavallisella duunarilla, joten se vaan pitää hankkia ja kärsiä sen kustannukset nahoissaan. On se lopulta sen arvoistakin
062802moto_prv.gif

Ihan perusvarma ratkaisu, leppoisa vekotin ja pientä kiukkuakin löytyy tarvittaessa (joo ei tarvi busamiesten sanoa mitään). Hyvä kusiainen. Noilla kilometreillä tuskin mitään ongelmia. Osta pois, "ku halvalla saat".

Jos o yhtään samaa mitä saman ikäluokan kuussatkussa bandussa ni go for it. Aika helppo laite käskeä ja kulkeekin kohtuu mukavasti kun kuski ei ylitä pyörän painoa. Jos vielä hyväkuntoisen ja tekniikaltaan kunnossa olevan saa oikeasti edukkaasti ni ei tarvis hirveesti miettiä jos muuten osuu omiin kriteereihin pyörä.

Mulla oli ennen 07 Hornetti ja tyytyväinen olin siihen koko käyttöajan. Jos halvalla lähtee niin osta ihmeessä. Sitten joskus myöhemmin isompaa alle...

Tänks, kyllä se niin taitaa olla että tuo kaveri tuolta omaan talliiin vielä muuttaa. Ja tosiaan kuulostaa että pystyn sillä helposti ajelemaan, 162cm tyttönen ei mitään valtamerilaivaa haltsaa.
biggrin.gif

Ja jos ei jalat yllä maahan ni eiköhän jotai madallussarjaa löydy. Painoltaan ja kulultaan varmaa iha passeli \o/

Toivon todella että yltää. Mutta jos ei yllä, niin onko tuollainen madallussarja vaikea homma? Kun olen yksin täällä meren toisella puolella enkä todellakaan mikään mekaanikko...

Pitäs olla varaa madaltaa sitä penkkiä, en ole aivan varma. Mutta ainakin tuota jousitusta saa vielä löysättyä. Tosin se on varmaan sitten aika mielenkiintoinen ajaa jos etupää vatkaa ku tehosekotin? Vai onko suuri merkitys?
biggrin.gif

Mopohan se...mut kai se naisella ainakin menee. oma muija (165cm) aikoinaan kyl osti 900:sen hornetin, ja itsekin tykkäsin kyllä siitä.

Yltää yltää. Ei se kovin korkea penkiltään ole.
Noni, ei kait tässä sitten sen suhteen mitää hätää.
Miten se ny menee ton etupään jousituksen kanssa? Ja onko vaikee ite säätää?
Vahvalla mutulla:

Ei kannata liikaa etupäästä llöystää, menee ajo-ominaisuudet. ja jos etupäästä tiputtaa ni saattaa liian helposti kytkeä keulan ilmaan vai täh?

koiranluita sitte vaa kattelemaan, mutta eiköhä satulan madalluksellaki pärjää, ei se NIIIN korkee kuitenkaa ole.

Mopohan se...mut kai se naisella ainakin menee. oma muija (165cm) aikoinaan kyl osti 900:sen hornetin, ja itsekin tykkäsin kyllä siitä.
Ei se mopo oo yhtää liikaa jos ei oo tottunu kisakireisiin tonnisiin.

Kuussatkullakin pääsee kortistaan, ja hengestään jos oikein vetää.

Ja jos osaa viedä, niin kyllä laite riittää abaut kaiken nelirenkaisen edelle.

Mutta please: ei tehdä tästä taas yhtä väittelyä aiheesta "pienitehoinen pyörä käy tylsäksi ja liian tehokas vie aloittelijan hautaan"

Kyseessä yksinkertaisimmillaan tiedustelu jotta jooko vai ei. Ja itse äänestän jotta joo. Ihan hyvä laite.

Tänks, kyllä se niin taitaa olla että tuo kaveri tuolta omaan talliiin vielä muuttaa. Ja tosiaan kuulostaa että pystyn sillä helposti ajelemaan, 162cm tyttönen ei mitään valtamerilaivaa haltsaa.
biggrin.gif
Ko pyörä on erittäin luotettava ja hyvä ominaisuuksiltaan. Oiva ja soiva peli luokassaan siis. Pyörä luultavammin kestää kilometrejä enemmän kuin kuljettajansa.

Mikäli istumakorkeutta pyörässä haluat alaspäin tiputtaa, ja et itse sitä osaa tehdä, osta apua ammattilaisilta. Homma ei ole vaikea, mutta jos sinulla ei työkaluja ja kokemusta vielä ole, osta palvelu varmuuden vuoksi. Seuraa kiinnostuneena vieressä niin näet kuinka se tehdään. Näin asioita oppii.

Ei se mopo oo yhtää liikaa jos ei oo tottunu kisakireisiin tonnisiin.

Kuussatkullakin pääsee kortistaan, ja hengestään jos oikein vetää.

Ja jos osaa viedä, niin kyllä laite riittää abaut kaiken nelirenkaisen edelle.

Mutta please: ei tehdä tästä taas yhtä väittelyä aiheesta "pienitehoinen pyörä käy tylsäksi ja liian tehokas vie aloittelijan hautaan"

Kyseessä yksinkertaisimmillaan tiedustelu jotta jooko vai ei. Ja itse äänestän jotta joo. Ihan hyvä laite.
Jeah, en ajatellut ihan ensimmäisenä päästä kortistani, saatika hengestä sitten. Ajattelin että tämä ois se pyörä jolla ajelis vuoden jos toisenkin. Ja kunhan kokemusta ja kilometrejä alkaa kertyä niin ei sitten heti loppuis paukut kotterosta... Tietysti nälkä saattaa syödessä kasvaa, mutta oman ajokokemuksen ja tuntuman perusteella en halua lähteä liian isoa palaa haukkaamaan. ;)

Pitäs olla varaa madaltaa sitä penkkiä, en ole aivan varma. Mutta ainakin tuota jousitusta saa vielä löysättyä. Tosin se on varmaan sitten aika mielenkiintoinen ajaa jos etupää vatkaa ku tehosekotin? Vai onko suuri merkitys?
biggrin.gif
Penkistä saa veistettyä sentin tai kaksi,reunoja pyöristämällä enemmänkin. Koiranluuta löytyy ainakin e-baysta. Etupää ei vatkaa vaikka putkia nostaakin jos takapäätä laskee saman verran, ja parin sentin lasku pelkässä etupäässä ei vielä haittaa ajoa. Itselläni oli taannoin 900 hornet, taisi olla -03 mallia,sininen kuitenkin
smile_org.gif

Edit kaikille perseaukisille amatööreille: Mistä kohtaa Hornet on mopo?? Muistaakseni alle kolmen sekunnin(2,5)kiihtyy ja muistaakseni vasta 240 alkoi lahkeet motarilla lepattamaan. Ne ram-air illusionistit monkey-handit voivat suksia vittuun niiden 4 litraisten kawojennsa kanssa kun kantti ei riitä edes käynnistämiseen ilman turvaliiviä. HallelujaHH
bowdown.gif

Ei sitä tarvi välttämättä edes madaltaa, meinaan että mulla on hornetti vm.2003 ja vaimolla yltää sen päältä jalat(varpaat) maahan suht hyvin. Vaimolla pituutta 158cm.
biggrin.gif

Back