• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hornet aloittelevalle naismotoristille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mielestäni hornetin nimen voisi vaihtaa aloittelevannaismotoristinpyörä 600, mutta toi ei taitas mahtuu tankkiin.
Meidän huushollissa ainakin vaimo inhoaa tankkaamista (auton siis, mopolla rouva ei valitettavasti ajele), joten ei muuta kun Hondan insinöörit suunnittelupöydän ääreen ja piirtämään isompaa tankkia.
idea3.gif

Muuten, ennen päätymistäni Hornetin omistajaksi mä harkitsin Honda CB 500:aa ja Kawasaki GPZ 500:aa. Niissä on käsittääkseni ainakin 10 cm alempi istumakorkeus. Saattaisivat siis sopia Supakalle.
smile_org.gif
Kelpo pyöriltä ne vaikuttavat muutenkin.

Aattelin vaan tulla kertomaan että nyt ois sitten miullakin pyörä alla
sport05.gif
! Lukuisten koeistumisten (kyllä muuten oikeesti miul onkii lyhyet jalat
omg.gif
) ja ajeluiden jälkeen päädyin sit kuitenkin vm.2002 olevaan Kawasakin er-5:seen. Nyt ei sit malta paikallaan pysyäkkään.. Loma ja
062802moto_prv.gif
!

meillä vaimokkeelle ostettii uusi ylivuotinen edellisen mallin horna 600.
vaimoke ei ollut ajanut moottoripyörällä ennen autokoulua metriäkään ja ensimmäistä kertaa kun vein hänet pakkipaikalle harjottelemaan hän ajoi kuin olisi ajanut jo monta vuotta.
hornet on niiin hemmetin maltillinen lussu tunskan kaltanen mopo että jos sillä ei opi ajamaan niin ei millään.

. 500:t jäävät usein liian pieneksi jo yhden kesän jälkeen. Ja niiden teho ei oikein tahdo riittää rekkojen ohittamiseen. Hyviä kilometrejä.  
062802moto_prv.gif

heh... unohtui tuo kawa kokonaan sekin ihan hyvä
062802jumpie_prv.gif
Siis mitä? Millä peleillä sä oot ajanut. Suzuki 500 gs menee loistavasti rekasta kuin rekasta kawasaki er 500 menee löysästi ja helposti. Liekkö noita lussumpia edes löytyy. 150 heppasella autolla on ohittaminen vaikeempaa kun noilla
idea3.gif
Kummatkin liikkuu noin 170 ja kiihtyy todella hyvin 150 asti, joten mä kyllä oon päässyt tosi helposti ohi noilla.
En 500 jossa kai tehoja on alle 40 heppaa menee sekin köykäsesti rekasta ohi vaikke välikään ois kovin suuri. Aina se perus kinnerin voittaa.

Itse olen tämän kesän ajan puntaroinut myös noita keskikokoisia nakuja. Nelipyttyisistä juuri Hornet miellytti itseäni eniten, siinä oli jotenkin eniten "munaa", ja paljon helpompi ajaa kuin esim. raskaan ja nuhaisen tuntuinen Z750. Yamahan pikku-Fazer puolestaan tuntui jotenkin tylsän sieluttomalta, vaikka teknisesti olikin hyvä. Siinä oli myös ehdottomasti testipyörien parhaat peilit. Japsipyöristä Kawasaki ER6n vei silti voiton, mutta tuo lähinnä makuasioiden takia kun pidän kaksipyttyisistä enemmän. ER6 oli myös tosi kevyt käsitellä ja alaväännön ansiosta helppo ajaa taajamassa. Kärkikaksikoksi muodostui sitten kuitenkin Ducati Monster 696 ja Triumph Street Triple, joista jälkimmäinen on itselläni tilauksessa. Varsinkin äänet ovat molemmissa ihan eri luokkaa kuin japanilaisissa ompelukoneissa
wink.gif
Jonotusaika Triumphiin on vieläkin kai ainakin puolen vuoden luokkaa, joten ensimmäiseksi pyöräksi sitä kannattaa tuskin odotella
smile_org.gif

Niin ja onnea toki uudesta pyörästä!

vai 500:n jää vuodessa pieneksi
biggrin.gif
jaa jaa.. Tämä neiti on ajellut koko opiskeluaikansa (7v) CB 500:lla eli mankilla ja ihan hyvin se vieläkin kulkee ( 64 000km mittarissa ja myös ulkomailla on ajettu).  Radalla sen rajat vähän tulee esille, mutta ei sekään menoa estä.. yltiöhelppo pyörä ja halpa!  (mutta seuraavaksi monsteri
inlove.gif
)

sellasta rekkaa ei ole vielä tullut vastaan, minkä ohitse ei olisi päässyt.. kierroksia vaan mankille ja ohi
tounge.gif

Siis mitä? Millä peleillä sä oot ajanut. Suzuki 500 gs menee loistavasti rekasta kuin rekasta kawasaki er 500 menee löysästi ja helposti. Liekkö noita lussumpia edes löytyy. 150 heppasella autolla on ohittaminen vaikeempaa kun noilla
idea3.gif
Kummatkin liikkuu noin 170 ja kiihtyy todella hyvin 150 asti, joten mä kyllä oon päässyt tosi helposti ohi noilla.
En 500 jossa kai tehoja on alle 40 heppaa menee sekin köykäsesti rekasta ohi vaikke välikään ois kovin suuri. Aina se perus kinnerin voittaa.
No autossahan nyt pitää olla vähintään se 200hp...
Ja kai sitä on sitten tottunut ajeleen niillä tontuilla sen verran että pitää viissatasia hieman mopoina...
tounge.gif

No offence
wink.gif

korttia suorittamassa olen ja pyörä kuume on mullakin kova. Suzukin Bandiittia (600S) olen katsellut, pituutta itseltäni löytyy 173cm, liekö sopiva ekaksi pyöräksi, onko liian painava?
kannattaako talvea vasten ostaa tässä syksyllä vielä pyörää ,vaiko keväällä vasta? en kyllä malttaisi odottaa kevääseen, kai tässä vielä syksyllä ajokelejäkin riittäisi et harjoittelemaan pääsisi
biggrin.gif

korttia suorittamassa olen ja pyörä kuume on mullakin kova. Suzukin Bandiittia (600S)  olen katsellut, pituutta itseltäni löytyy 173cm, liekö sopiva ekaksi pyöräksi, onko liian painava?
kannattaako talvea vasten ostaa tässä syksyllä vielä pyörää ,vaiko keväällä vasta? en kyllä malttaisi odottaa kevääseen, kai tässä vielä syksyllä ajokelejäkin riittäisi et harjoittelemaan pääsisi  
biggrin.gif
Kuten vanha vetomiesten sanonta kuuluu: aina on hyvä ajankohta ostaa moottoripyörä (vähintään tuhatkuutioinen)
biggrin.gif

Bandit on varmasti hyvä valinta ensipyöräksi, vaikka on kokoonsa nähden yllättävän painava, kuivapaino lähemmäs 220kg. Koeajamallahan se selviää, että miltä tuntuu. Rohkeasti vaan koeajolle. Ajokausi jatkuu pk-seudulla vielä pari kuukautta, kunhan on vaan kunnon varusteet.

Hornetti on kiva ajella.
Ketterä kaupunki ajossa, ainoastaan pikkasen tuuli pöllyttelee maantielllä kun on naku.
062802moto_prv.gif

Ps. nyt meen ottaan oman 900cc hupun alta ja baanalle......

just tos netissä kattelin et toi Hornet olis kyl aika paljon kevyempi mitä bandit. mm..onhan tässä vielä onneks aikaa katella
biggrin.gif

Itsekin olen 600 hornettia joskus kokeillut; Kyllä voi suositella aloittelijalle ja miksei kokeneillekin! Hienon näköinen, helppo ajaa ja kulkeekin yllättävän pirteästi.. "nuorekkaassa" katuhuristelussa en meinannut perkele pysyä r1:llä edes joka kurvissa perässä, niin ketterä se on.

kuis tuo 600 cbf on kokonaan unohdettu?

hieman erityyppinen ku hornet, mut uskoisin et lievempi ja kivempi matkanteossa.

just tos netissä kattelin et toi Hornet olis kyl aika paljon kevyempi mitä bandit. mm..onhan tässä vielä onneks aikaa katella
biggrin.gif
Ja Monster on 165kg, eli kivan kevyt.
eli mennäänkö taasen siihen et ostetaan mopo painon mukaan?
valitaan kevein mitä o mukava kanniskella selijääs pitkin raittia
wink.gif

eipäs taas tuikoteta liikaa numeroita..painopisteestä riippuu tosi paljon kuinka raskaalta mopo tuntuu käsitellä.eli valitaan se sopivin.

korttia suorittamassa olen ja pyörä kuume on mullakin kova. Suzukin Bandiittia (600S) olen katsellut, pituutta itseltäni löytyy 173cm, liekö sopiva ekaksi pyöräksi, onko liian painava?
biggrin.gif
ohan täs aikaa viel ajella. osta pois ku mieles o. mikään oo niin rasittavaa katteltavaa ku ihminen joka pyöriskelee pyöräkuumees talven ylitte
biggrin.gif

ajattele lähimmäisiäkin
wink.gif

mut ihan oikeesti...sanosin et nyt ois vähiten huono aika tehdä pyöräkauppaa.

Back