• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda vai Kawasaki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja clansman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kawa noista ois maukkaamman näköinen
cool.gif

Kummatkin varmasti hyviä pelejä, itse harkitsin kanssa tuota GSR 600:sta mutta päädyin Hondaan ihan fiilispohjalta enkä ole valintaani katunut.  
thumbs-up.gif

Kawasaki on varmasti kelpo peli, mutta näyttää mun silmään vähän liian "muoviselta" eikä viimeistelyn taso ole ihan sama kuin Hondalla, ainakaan noissa vähän vanhemmissa -03 ja -04 malleissa. Lisäksi Hondan eduksi laskisin huomattavasti Kawaa pienemmän painon.
Itse siis kallistuisin Hondan puoleen vaikka Kawassakin omat etunsa on (mm. vääntävämpi kone). Sanoisin että aika fiilispohjanen valinta ja kehotan että käyt koeajamassa kummatkin näistä sekä sen GSR 600:sen joka on aika h****tin hauska peli myöskin.  
tounge.gif

Ei millään pahalla, mutta mun mielestä sun kannattaisi käydä ihan ensimmäiseksi koeajamassa molemmat pyörät ja valita sen jälkeen se mieluisampi vaihtoehto. Ei täällä kukaan voi sun puolesta päättää kumpi pyörä sopii sulle paremmin. Eikä tälläisiä asioita kannata kovin syvällisesti pohtia. Vedä vaan tunteella. Use the force Luke!
biggrin.gif

jos olet yli 180cm pitkä ja muuten iso kaveri niin mielestäni honta on liian pieni kokoinen mopotin sulle (fyysisesti) sopii pienikokoisille mielestäni paremmin varmasti myös pyörän keveys johtuu myös osaksi siitä että se mitoiltaan selkeästi pienempi. naiset varmaan ihastuu kyseiseen laitteeseen.

Itse mietin pitkään ja hartaasti samaa.
Puntaroin järjellä ja tunteella asiaa.
Kokonaisuudessaan aikaa meni useita sekuntteja...

Mulla on nyt Hornetti
062802jumpie_prv.gif

Jos tahdon parin vuoden päästä vaihtaa pyörää. On kiva sanoa. Siinä on vielä kaks vuotta tehtaan takuuta jäljellä
biggrin.gif

Eli jos järki sanoo että Hornetti niin valitse se.
Muuten kannattaa luottaa sokeasti tunteeseen ja valita Hornetti
wink.gif

Kantsii vertaila huoltovälejäkin ja hintoja onse jonkunmoinen etu jos venat säädetään kerran tai kaksi 40 tonnissa

Maku asia toi taitaa loppupeleissä olla. Molemmat on hyviä pelejä ja suorituskyky on aika sama. Kawassa vähän enempi tehoa mut on painavampi.

Ite mietin samaa ja päädyin Hondaan enkä oo katunu. Tosin vertailin -06, jolloin Honda oli halvempi ja Kawassa oli surkeet mittarit ja muutakin pikku juttuja. Nyt saattasin valita Z750.

Kannattaa sitä GSR miettiä kanssa. Todennäkösesti oisin ostanut sen, jos ois lompakko kestäny.

ps. joku sano Hornettia pieneksi. Ite oon 188cm ja hyvin mahtuu.

Itse olin vielä kuukausi sitten samassa tilanteessa.
GSR, Hornetti tai Z750.

Ostin Kawasaki Z750 -08:n.
Tuota -07 mallia (sama kuin tuo -08 vain värit vaihtunu) on parannettu aika reippaasti niistä vanhemmista malleista esim:
- jousituksen,
- mittariston
- viimeistelyn
- moottorin... jne
osalta.

Mielestäni Kawa on myös parhaan näköinen noista kolmesta.
Suzukissa on vielä tuo mummukahva tuolla pappapenkin takana, Honda ei ihan noin pappamallinen, mutta liikaa!

Honda:
cb600f_08_v1_560.jpg

Suzuki:
Suzuki_GSR600_08_blck.jpg

Kawa:
get_imagephp-2.jpg

Kawassa mielestäni paras mittaristo.
Kawan kone on hieman tehokkaampi kuin hornetissa ja varsinkin tuon -07 mallin keskialueen vääntöön on juttujen perusteella panostettu paljon.

Mut näistä asioista voi vääntää vaikka maailman tappiin, etkä varmasti saa yksiselitteistä vastausta.

Käy istumassa ja testailemassa molempia, sillähän se selviää mikä sulle parhaiten sopii.
sport05.gif

... ensimmäisen moottoripyörän osto edessä ...
Ihanko on tuore kortti taskussa vai miten? Jos on niin ota Hornet jos ei ja pää kestää niin z750 tai jompi kumpi näistä joiden kanssa ei tarvitse kilowatteja väkisin vinguttaa ulos: CB1000R, Z1000

.. jälleenmyytiarvon, hajuttomuuden ja mauttomuuden takia Honda - näistä edellisistä ei mutta joo on se Honda.

Edit1: eihän nämä isommat enää varmaan budjettiin mene mutta säästät kun ei tarvii heti vaihtaa ja maksella välirahoja.
Edit2 .. onhan ne hornettin edellismallit vähän lussun näkösiä näihin Z-Kawakkeihin verrattuna. Z750 oli koko kesän kadulla kilonRR:n vieressä aina välillä parkissa eikä se paljon siinä hävennyt. |D
Edit3. kuutio-kilowatti suhdetta kun mietit niin onko vakuutusmaksuilla mitään merkitystä?

Osta multa Suomen ensimmäinen tuunattu Honda Cb600 Hornet vm -07... Bike Wordistä ostettu, joten sinne kun tekee huollot on takuu aikaa jäljellä melkein 5 vuotta... Laatuosista rakennettu kaikista Ermax:in osista, DPM, Devil jne... Pyörä on musta ja tuning osista saat hyvät kuvat kun meet Ermax:in sivuille ja katot uuden Hondan palikat... Pyörässä on esim. Ala kate(belly pan), kylki katteet, takana istujan muovi, takalokasuoja modattu pyörän väriseksi, minivilkut takana ja edessä, rekisterin kilvenpidike...(ei ole enää sitä rumaa takalokasuojaa, mikä ulottuu maahan asti =) ) sininen rekisterikilven valo, käsintaotut pelit...Hinta kappale 119 €... Devil Masterin Slip on... Pyörällä ajettu 6500 km ja on kuin uusi... Ei ole ajeltu mitään temppuilu ajoa...

Pyörä on aivan saatanan hieno vaikka itse sanonkin ja sanoisit itsekkin jos tulet katsomaan... + pyörässä aivan uusi takarengas... ei ajettu metriäkään... Pyörään on uponnut lisävarusteisiin yli 2700 €... Myyn 10 100 €... Ja kaikki alkuperäiset osat saat kylkiäiseksi esim. äänenvaimentajan ja vakiovilkut peilit...Kiinnostaako? Huollettu kilometrilleen Raision Bike Wordissä...
Jos porukka ei halua kunnon pelistä maksaa käypää hintaa ei siitä kannata pilkkahintaan luopua. Se on vain niiden kateellisten kitinää kenellä ei ole varaa ostaa kerralla hyvää. Jos ei muuta niin käy koppaamassa sillä pyörälläsi muutama pysti joistain näyttelyistä niin sitten alkaa huutelijoita vituttamaan kun eivät ostaneet pyörää ajoissa. Sen jälkeen ei nimittäin tarvi mopoa halvalla myydä.

Jos sulla on kuitenkin kiire päästä moposta eroon niin muista tinkiä sieltä liikkeestä kunnon hyvitys. Tee vaikka joku laskelma siitä kuinka paljon olet osista maksanut rahteineen ja laita jonkinlainen arvio kuinka monta tuntia sulla on mennyt aikaa mopon tuunaamiseen. Toki niille omille työtunneillekin kannatta joku hinta laittaa, liikkeet kyllä tietävät ettei työ ole ilmaista. Liike kun laittaa sen sun mopon myyntiin niin se hinta tulee varmasti olemaan jotakin: uudenhinta + osat + työ + tinkivara, jolloin puhutaan aika suurista summista.

Toivottavasti pyörä kuitenkin jää suomeen, sillä suomessa ei ole ikinä liikaa tuunattuja hondia.
buttrock.gif

uusia-07 z750 myydään tällä hetkellä 8900€ siis vanhaa on vain viimevuoden väri,mut se limevihree on aika muikea väri.
kaboom.gif

Z ehdottomasti honda on hajuton mauton ja näkymätön. Et illalla edes tiennyt ajaneesi koko päivän kun taas kawan jäljiltä hymyilet vielä unissasikin
wink.gif

Back