• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda CBR900rr (954)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ÄIJÄ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
MOTO-lehti löytyy hyllystä... tosin en olisi tuota muistanut, thanks.

Mitä väriin tulee niin joko musta-valkoinen tai musta-punainen... henk koht. en pidä keltaisesta lainkaan.
Nuo värithän ovat vaihtuneet -02 ja -03 ja tuo mustavalko on 02 väri, vastaavasti 03 värit ovat musta-puna, musta-sininen ja musta-keltainen.
Eikös -02 mallia ole myös 3 eri värivaihtoehtoa; musta-valk, puna-musta ja joku kolmas olisko keltainen (ei heti muistu mieleen). En tiedä onko suomeen tuotu noita kaikkia värejä.

-02 ja -03 puna-musta/musta-puna välillä värit suurinpiirtein vaihtavat paikkaa, eli -02 punaisen kohdalla on -03 mustaa (noin suurinpiirtein). Näistä mielestäni -02 paremman näköinen (makuasia).

Itekin vähän miettynyt juuri tätä pyörää
02 oli sinivalko, itse ajoin sellaisella 25 tkm. mustavalkoa ei ollut. kaikkia värejä tuotiin maahan.

Hyvä foorumi Blade asioissa on muuten:

FireBlade.org

-C9B5R4-
eivät sivut näytä toimivan, kiitti kuitenkin

nixweiss.gif
Kyllä pitäisi toimia, onko muita kenellä linkki ei toimi?

-C9B9R4-
toimii kuin rasvattu ainakin täällä..

Itselläni tuo vanhempi blade -00 ja ihan kiitettävästi on toiminut. Mitä nyt lähti tulppa kierteineen irti, mutta kuulemma huollon moka, kiristetty liikaa.

Ajanut 7500km, eli tämän kesän saldo, ja kyllä sillä ainakin sen 450 km tuntuu jaksavan ajaa päivässä, ilman pahempia ongelmia.

Käsien väsyminen itsellä välillä ongelma (amatööri)

Ja tehothan loppuu aina kesken, tarttis vissiin opetella ajamaan.

954:sssa on yksi "ongelma"/huono piirre/heikko kohta on moottorilohkojen lujuus. Ongelma on erityisesti vaivana 03:sissa. En tiedä kuinka monta 03:n lohkoa on haljennut, veikkaan että yli 5 kpl. 02:sen kanssa ongelma ei ole havaittu mutta jos kaadat kannattaa kone avata ja lohkot tarkistaa esimerkiksi tunkeumanesteellä.

tuo ei sitten ollut mutua vaan ihan omakohtaista facktaa

toinen ongelma on kyllä sitten moottorin nuhaisuus verrattuna muihin tonnisiin..ei voi mitään, kun ei kulje niin ei kulje...

ja kun minä olen tälläinen vässykkä joka ei uskalla ajaa mutkia niin minulla pitäisi ollla maximaalinen teho suorilla auttamassa!
Nyt vähän epäilen asiaa, lähinnä juuri eroa 02 ja 03 välillä sillä konehan on aivan sama ?

-C9B5R4-
kyllä se vain on niin kuin sanoin: 03:sessa (en tiedä onko kaikissa) on jostain syystä lohkot heikommat kuin 02:sessa. En tiedä mistä johtuu. Eikä se 02:sessakaan mikään vahva ole, voin sanoa ihan asiaa testanneena.

toistan edelleen ettei tuo ollut mutua vaan faktaa.

954:sssa on yksi "ongelma"/huono piirre/heikko kohta on moottorilohkojen lujuus. Ongelma on erityisesti vaivana 03:sissa. En tiedä kuinka monta 03:n lohkoa on haljennut, veikkaan että yli 5 kpl. 02:sen kanssa ongelma ei ole havaittu mutta jos kaadat kannattaa kone avata ja lohkot tarkistaa esimerkiksi tunkeumanesteellä.

toinen ongelma on kyllä sitten moottorin nuhaisuus verrattuna muihin tonnisiin..ei voi mitään, kun ei kulje niin ei kulje...

ja kun minä olen tälläinen vässykkä joka ei uskalla ajaa mutkia niin minulla pitäisi ollla maximaalinen teho suorilla auttamassa!
Nyt vähän epäilen asiaa, lähinnä juuri eroa 02 ja 03 välillä sillä konehan on aivan sama ?

-C9B5R4-
kyllä se vain on niin kuin sanoin: 03:sessa (en tiedä onko kaikissa) on jostain syystä lohkot heikommat kuin 02:sessa. En tiedä mistä johtuu. Eikä se 02:sessakaan mikään vahva ole, voin sanoa ihan asiaa testanneena.

" No hard feelings" mutta aika mutu-tuntumalla tulee vastausta. Kyllä sen voin uskoa että jollain on lohko mennyt rikki mutta että olisi eroa 02 ja 03 lohkolla ...???

Ja kun tarkkaan ajatellaan niin ikuista konetta ei ole vielä keksittykään, tosin Honda on jo aika lähellä
bowdown.gif

-C9B5R4-

" No hard feelings" mutta aika mutu-tuntumalla tulee vastausta. Kyllä sen voin uskoa että jollain on lohko mennyt rikki mutta että olisi eroa 02 ja 03 lohkolla ...???
No ei tuo nyt niin mahdottomalta kuulosta. Vaikka speksit ovatkin varmaan samat, niin 99% varmasti -02 ja -03 koneet tulevat eri tuotantoeristä, jolloin mahd. materiaali- tai valmistusvirheet saattavat esiintyä vain toisessa erässä.

-C9B5R4-

Ja kun tarkkaan ajatellaan niin ikuista konetta ei ole vielä keksittykään, tosin Honda on jo aika lähellä  
bowdown.gif

-C9B5R4-
juu ei tietenkään hard feelings...mutta soitin aikoinaan oman lohkoepisodin takia maahantuojalle jonka kanssa asiasta juttelin suht paljon.

En osaa arvioida onko se tyyppivika vai mikä jos lohkot on halenneet noin about 5 ( viime keväänä tieto) vm 03 Bladesta suomessa eikä yhdestäkään 02:sesta.

ymmärtääkseni (muistikuvani mukaan, mitä puhelimessa juttelin) minulle kerrottiin että noissa on nimenomaan erilaiset lohkot.

voi toki olla että 03 bladessa on käytetty eri alihankkijaa lohkojen valussa ja valutekniikka ei ole yhtä hyvä kuin 02:ssa. tai tuossa 03:seen liittyvissä lohko-ongelmissa voi olla yhtä hyvin kyse vaikka valuteknologiasta/tarakstusmenetelmistä yms joka sitten näkyy JOISSAIN 03 mallin bladeissa.

sitten mutua... luulen että tuo lohko ongelma on vain määrätyissä 03 bladeissa. Vähän samaa kuin alkupään 02 bladeissa oli ongelmana ohjauslaakerin vika (vika korjattiin uudempiin 02:siin). AJ määrätyn numeroisissa tuo meni takuun piikkiin.

Jos asia sinua vaivaa, kysy maahantuojalta, maahantuojan tehtävä on vastata juuri tämän tapaisiin kysymyksiin.

No ei tuo nyt niin mahdottomalta kuulosta. Vaikka speksit ovatkin varmaan samat, niin 99% varmasti -02 ja -03 koneet tulevat eri tuotantoeristä, jolloin mahd. materiaali- tai valmistusvirheet saattavat esiintyä vain toisessa erässä.
aivan...

Edit lisäystä

omakohtaisesti voin sanoa että ei se 02:nkaan lohko kovin kummoinen/kestävä ole, vaikka niitä ei ole ajosta hajonnutkaan.

Niin ja sen verran vielä tästä asiasta, että jotenki on sellainen fiilis että jos lohkossa tai vast. on valuvika tai muuten huono laatu niin uskoisin että se menee korjaukseen ensimmäisen kesän aikana... On se koneessa kuitenkin sen verran kova rasitus että ei mitkään tina osat kestä!!!

No mutta olisihan kiva kuulla mielipide maahantuojalta, itse en sitä kysele koska merkkejä omassa pelissä ei ole kyseiseen...

Sitten vielä yksi kommentti yleisesti takuusta. Monella on asiasta harhakuva kun esim. puhutaan 2v takuusta. Jos tämän takuuajan ulkopuolella hajoaa esim tuo lohko ja se voidaan todistaa että johtuu esim huonosta valusta tai huonosta erästä yleensä niin kuuluu takuun alaisuuteen. Samoin monessa asiassa tuo takuuaika on taas toiseen suuntaan suhteellinen, kuten se jos laitetta käytetään vaikka kilpailutarkoituksessa. (tulikohan tarpeeksi epäselvästi
biggrin.gif
)

-C9B5R4-

Blade asiaa vielä... Kuulen mielelläni kokemuksia: mikä on maahantuojan suhtautuminen halkeamisiin takuuaikana ja etenkin sen JÄLKEEN? Takuuajalla tietenkin korvataan... Onko kyseessä sen tasoinen "valmistusvika" että maahantuojaa voisi vielä nakittaa jälkeenkinpäin.

Kenenkä kanssa olette asioineet siellä Raision BW:ssä, ts. kuka tietää asiasta 100% faktaa?

Ps C9B5R4 taisi jo osaan vastata mutta en jaksa kumittaa tekstiä pois
wink.gif

baaa.gif

-C9B5R4-

bowdown.gif

-C9B5R4-
juu ei tietenkään hard feelings...mutta soitin aikoinaan oman lohkoepisodin takia maahantuojalle jonka kanssa asiasta juttelin suht paljon.

En osaa arvioida onko se tyyppivika vai mikä jos lohkot on halenneet noin about 5 ( viime keväänä tieto) vm 03  Bladesta suomessa eikä yhdestäkään 02:sesta.

ymmärtääkseni (muistikuvani mukaan, mitä puhelimessa juttelin) minulle kerrottiin että noissa on nimenomaan erilaiset lohkot.

voi toki olla että 03 bladessa on käytetty eri alihankkijaa lohkojen valussa ja  valutekniikka ei ole yhtä hyvä kuin 02:ssa.  tai tuossa 03:seen liittyvissä lohko-ongelmissa voi olla yhtä hyvin kyse vaikka valuteknologiasta/tarakstusmenetelmistä yms joka sitten näkyy JOISSAIN 03 mallin bladeissa.

sitten mutua... luulen että tuo lohko ongelma on vain määrätyissä 03 bladeissa. Vähän samaa kuin alkupään 02 bladeissa oli ongelmana ohjauslaakerin vika (vika korjattiin uudempiin 02:siin). AJ määrätyn numeroisissa tuo meni takuun piikkiin.

Jos asia sinua vaivaa, kysy maahantuojalta, maahantuojan tehtävä on vastata juuri tämän tapaisiin kysymyksiin.
Kerrotko lisää niistä ohjauslaakerivioista. Missä malleissa? Miten sen huomaa? onko siellä välystä, hirttääkö se kiinni, onko välys aksiaali vai radiaalisuunnassa? jne?
baaa.gif

Ja kertokaa mulle mitä varten mun nimimerkin alla lukee polkupyöräilijä, miten sen saa pois
mad.gif

ajopelinä on vielä kuitenkin zötzötärrä

Kenenkä kanssa olette asioineet siellä Raision BW:ssä, ts. kuka tietää asiasta 100% faktaa?

wink.gif

baaa.gif
Minä en siis ole ollut yhtydessä Raision BW:iin, mutta voin pistää asiasta kyssärin maahantuojalle niin katsotaan mitä vastaavat... jos vastaavat. Pistän tänne vastausken jos sellaisen saan...

-C9B5R4-

-C9B5R4-

bowdown.gif

-C9B5R4-

En osaa arvioida onko se tyyppivika vai mikä jos lohkot on halenneet noin about 5 ( viime keväänä tieto) vm 03  Bladesta suomessa eikä yhdestäkään 02:sesta.

voi toki olla että 03 bladessa on käytetty eri alihankkijaa lohkojen valussa ja  valutekniikka ei ole yhtä hyvä kuin 02:ssa.  tai tuossa 03:seen liittyvissä lohko-ongelmissa voi olla yhtä hyvin kyse vaikka valuteknologiasta/tarakstusmenetelmistä yms joka sitten näkyy JOISSAIN 03 mallin bladeissa.

Kerrotko lisää niistä ohjauslaakerivioista. Missä malleissa? Miten sen huomaa? onko siellä välystä, hirttääkö se kiinni, onko välys aksiaali vai radiaalisuunnassa? jne?
baaa.gif
en kyllä muista enään mikä vika oli, tehtaalta tuli recall maahantuojille ja kyseisissä huusseissa tuo laakeri taidettiin vaihtaa joko ekassa huollossa vai kutsuttiinkohan ne heti korjaukseen, en muista/tiedä.

Kun oman pyörän ostin 02 syksyllä, soitin maahantuojalle ja kysyin mikä on kohtalo kyseisellä pyörällä ja runkonumeron perusteella sitten totesivat että homma oli hoidossa.

Ylipäätään noista lohkoviosta (tai muistakaan tyyppivioista/heikkouksista/huonoista ominaisuuksista) ei kannata puhua liikkeen kanssa vaan soittaa suoraan maahantuojalle. Jos maahantuojan kanta on sitten negatiivinen tyyliin "mitä v*ttua tänne soitat" niin kuluttajan kannattaa äänestää jaloillaan.

Se mitä olen kirjoittanut noista lohkovioista on "dementiavarauksella" factaa ellen ole erikseen maininnut mutustelevani.

Ja kertokaa mulle mitä varten mun nimimerkin alla lukee polkupyöräilijä, miten sen saa pois
mad.gif

Lähtee automaattisesti muuttumaan viestimääräsi myötä. Seuraavaksi taisi tulla Suzuki-PV, sitten piikkihirmu jne. Yli 100 viestin saldolla siirryt vip-jäseneksi, jonka jälkeen voit määritellä "jäsenen tasosi" profiiliin ihan itse
smile_org.gif
.

954:stä. Tuolla toisella palstalla keskustelitiin mahdollisista vioista: nokkaketju, jännitteensäädin, tasasuuntaaja, joissakin 1999-2000 mallissa oli kannentiivisteen öljyreijästä johtuen nokka-akselin laakerivikoja, kieroja etujarrulevyjä...
kieroja jarrulevyjä, kytkin vaihdettu (-00)

Ovatko nämä kovin yleisiä juuri 954 mallissa

mad.gif

Lähtee automaattisesti muuttumaan viestimääräsi myötä. Seuraavaksi taisi tulla Suzuki-PV, sitten piikkihirmu jne. Yli 100 viestin saldolla siirryt vip-jäseneksi, jonka jälkeen voit määritellä "jäsenen tasosi" profiiliin ihan itse
smile_org.gif
.
Jees, kiitoksia... täytyy koittaa olla kovin aktiivinen
033102beer_1_prv.gif

954:stä. Tuolla toisella palstalla keskustelitiin mahdollisista vioista: nokkaketju, jännitteensäädin, tasasuuntaaja, joissakin 1999-2000 mallissa oli kannentiivisteen öljyreijästä johtuen nokka-akselin laakerivikoja, kieroja etujarrulevyjä...
kieroja jarrulevyjä, kytkin vaihdettu (-00)

Ovatko nämä kovin yleisiä juuri 954 mallissa
Nämä kuulostavat tutuilta vanhempien mallien osalta, mutta en ole kuullut noista mitään 02 ja 03 mallien osalta. Tosin en ollut kuullut siitä lohkohommastakaan mitään....

Ja onhan se kuitenkin niin että jokainen pyörä on yksilö
sport05.gif

-C9B5R4-

Blade asiaa vielä... Kuulen mielelläni kokemuksia: mikä on maahantuojan suhtautuminen halkeamisiin takuuaikana ja etenkin sen JÄLKEEN? Takuuajalla tietenkin korvataan... Onko kyseessä sen tasoinen "valmistusvika" että maahantuojaa voisi vielä nakittaa jälkeenkinpäin.

wink.gif

baaa.gif
Sain maahantuojalta sellaisen kommentin että muutama viallinen lohko todellakinon tullut vastaan ja siinä on tullut lohkeama ulkopuolelle että jäähdytysnestettä on tihkunut ulos.

Nämä ovat olleet kaikki juuri -03 malleja, ja maahantuojakin varmisti että koneet ovat täysin identtisiä, mutta toki jotain eri valmistueriä.

Kaikki vialliset ovat vaihdettu takuuseen vaikka takuuaika olisi mennyt jo umpeen. Yleisesti vika on ilmennyt jo 6-10 tkm sisällä.

-C9B5R4-

Ittellä on kans ´03 Bleidi enkä valintaani kadu vaikka rahaa menikin..
tounge.gif

Havaintoja:

-sain samana viikonloppuna harvinaisen tilaisuuden ajaa kaikki tonniset kyykyt, olkoonkin vähän eri tilanteissa mutta kuitenkin. Bleidihän on kuutioiltaan pienin. Puristussuhteita yms. äms. en tiedä, mutta kyllä se on tehottomimman(?) tuntuinen Gixuun, Rykköseen ja 10-kawaan verrattuna. Haittaako se, onkin käyttäjän henk.koht.ongelma. Kyllä Bleidilläkin kerkiää. Heppoja on 150:n pintaan kytkimeltä ja kyllä se nyt ainakin 275 mittarin mukaan kulkee..
lookaround_orig.gif

-Blade on ainut noista jolla suostuisin tekemään pidempiä reissuja, ja reissulla tarkoitan tuhansien kilometrien keikkoja. Saattaa olla että minun fysiikkani (176 cm ja 70 kg)ja Bladen geometria nyt sattuvat vaan tykkäämään toisistaan. 1500 kilsaa Norjaa 3 päivään ja saman verran suomea samassa ajassa kamojen kanssa + Norja 2-päällä eivät olleet mikään ongelma. Muiden testimopojen kanssa en vain ollut yhtä sinut esim. polvikulmien ja etukenon kanssa.

-iskareista senverran että normaaliajossa ei varmasti tarvii uusia ostaa. Radalla ja muutenkin hmm.."vaihtelevissa" tilanteissa huomasi sen että kovemmissa nopeuksissa, jos keula jostain syystä kevenee tai tiessä on epätasaisuuksia niin vatkaamista esiintyy. Samoin takaiskarissa. Hullua kyllä, meno mutkapätkillä on vakaampaa 2-päällä kuin yksin. Toisaalta, en ole tehny säädöille mitään vaan luultavasti ovat vielä tehtaan jäljiltä. Ex-omistaja oli kyllä jonniin verran minua isompi. Pitänee perehtyä asiaan talven aikana.

-lohkojen vioista yms. en tiiä yhtään mitään. Omia kilsoja on nyt viitisen tuhatta eikä mitään häikkää ole olu minkään suhteen. No joo, ensiasennuskumi suli alle normaaliajossa mutta se nyt ei ole mopon vika.

Ostakaa vain Bleidi jos tuntuu siltä. Huonommankin valinnan voisi varmaan tehdä..
wink.gif

Back