954:sssa on yksi "ongelma"/huono piirre/heikko kohta on moottorilohkojen lujuus. Ongelma on erityisesti vaivana 03:sissa. En tiedä kuinka monta 03:n lohkoa on haljennut, veikkaan että yli 5 kpl. 02:sen kanssa ongelma ei ole havaittu mutta jos kaadat kannattaa kone avata ja lohkot tarkistaa esimerkiksi tunkeumanesteellä.
tuo ei sitten ollut mutua vaan ihan omakohtaista facktaa
toinen ongelma on kyllä sitten moottorin nuhaisuus verrattuna muihin tonnisiin..ei voi mitään, kun ei kulje niin ei kulje...
ja kun minä olen tälläinen vässykkä joka ei uskalla ajaa mutkia niin minulla pitäisi ollla maximaalinen teho suorilla auttamassa!
Nyt vähän epäilen asiaa, lähinnä juuri eroa 02 ja 03 välillä sillä konehan on aivan sama ?
-C9B5R4-
kyllä se vain on niin kuin sanoin: 03:sessa (en tiedä onko kaikissa) on jostain syystä lohkot heikommat kuin 02:sessa. En tiedä mistä johtuu. Eikä se 02:sessakaan mikään vahva ole, voin sanoa ihan asiaa testanneena.
toistan edelleen ettei tuo ollut mutua vaan faktaa.
" No hard feelings" mutta aika mutu-tuntumalla tulee vastausta. Kyllä sen voin uskoa että jollain on lohko mennyt rikki mutta että olisi eroa 02 ja 03 lohkolla ...???
Ja kun tarkkaan ajatellaan niin ikuista konetta ei ole vielä keksittykään, tosin Honda on jo aika lähellä
-C9B5R4-
juu ei tietenkään hard feelings...mutta soitin aikoinaan oman lohkoepisodin takia maahantuojalle jonka kanssa asiasta juttelin suht paljon.
En osaa arvioida onko se tyyppivika vai mikä jos lohkot on halenneet noin about 5 ( viime keväänä tieto) vm 03 Bladesta suomessa eikä yhdestäkään 02:sesta.
ymmärtääkseni (muistikuvani mukaan, mitä puhelimessa juttelin) minulle kerrottiin että noissa on nimenomaan erilaiset lohkot.
voi toki olla että 03 bladessa on käytetty eri alihankkijaa lohkojen valussa ja valutekniikka ei ole yhtä hyvä kuin 02:ssa. tai tuossa 03:seen liittyvissä lohko-ongelmissa voi olla yhtä hyvin kyse vaikka valuteknologiasta/tarakstusmenetelmistä yms joka sitten näkyy JOISSAIN 03 mallin bladeissa.
sitten mutua... luulen että tuo lohko ongelma on vain määrätyissä 03 bladeissa. Vähän samaa kuin alkupään 02 bladeissa oli ongelmana ohjauslaakerin vika (vika korjattiin uudempiin 02:siin). AJ määrätyn numeroisissa tuo meni takuun piikkiin.
Jos asia sinua vaivaa, kysy maahantuojalta, maahantuojan tehtävä on vastata juuri tämän tapaisiin kysymyksiin.