• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda CBR600f

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kenny83
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse ajelin uudella 04 mallilla viime kesänä pari kuukautta. Koeajoin sitten 05 R1:n ja sen jälkeen kusiainen tuntui kyllä harvinaisen nuhaiselta. Jopa siinä määrin että oli pakko vaihtaa.

Anyways, muutama kriittinen sananen kyseisesti pyörästä. Ainakin mun yksilössä kahvat tärisivät hieman häiritsevästi tietyllä kierrosalueella.

Toinen juttu oli kate. Se pleksi ohjasi ainakin mulla (178cm) ilmavirran suoraan kypärään ja aiheutti erittäin ärsyttävän turbulenssin joka tempoi päätä joka suuntaan kun vauhtia oli +140km/h. Esim. uudessa R1:ssä ja kilo gixxerissä samaa ongelmaa ei ole.

Kolmas asia oli melko korkea istuinkorkeus. Pyörässä istutaan selvästi korkeammalla kuin R1/gsx-r joissa jalat ylettää paremmin maahan. Kyllä itselläni yletti cebarissakin jalkapohjat maahan mutta ei se herkkua ollut silti siirrellä pyörää parkkiksella.

Muilta osin tykkäsin kyllä, laadukkaan tuntuinen laite sinänsä ja ihan suositeltava moottorinsa puolesta aloittelijalle.

Sinänsä outoa minusta, että tätä pyörää pidetään jotenkin erityisen hyvänä reissaamiseen. Kyllä itse ajelen pitkääkin matkaa paljon mieluummin rykkösellä tai gixxerillä ajoasennon ja katteidenkin puolesta. Eikä puudu kädet kun sitä perhanan kahvavärinää ei esiinny. Saattoi tosin olla yksilövikakin mun pyörässä.

Itse ajelin uudella 04 mallilla viime kesänä pari kuukautta. Koeajoin sitten 05 R1:n ja sen jälkeen kusiainen tuntui kyllä harvinaisen nuhaiselta. Jopa siinä määrin että oli pakko vaihtaa.

Anyways, muutama kriittinen sananen kyseisesti pyörästä. Ainakin mun yksilössä kahvat tärisivät hieman häiritsevästi tietyllä kierrosalueella.

Toinen juttu oli kate. Se pleksi ohjasi ainakin mulla (178cm) ilmavirran suoraan kypärään ja aiheutti erittäin ärsyttävän turbulenssin joka tempoi päätä joka suuntaan kun vauhtia oli +140km/h. Esim. uudessa R1:ssä ja kilo gixxerissä samaa ongelmaa ei ole.

Kolmas asia oli melko korkea istuinkorkeus. Pyörässä istutaan selvästi korkeammalla kuin R1/gsx-r joissa jalat ylettää paremmin maahan. Kyllä itselläni yletti cebarissakin jalkapohjat maahan mutta ei se herkkua ollut silti siirrellä pyörää parkkiksella.

Muilta osin tykkäsin kyllä, laadukkaan tuntuinen laite sinänsä ja ihan suositeltava moottorinsa puolesta aloittelijalle.

Sinänsä outoa minusta, että tätä pyörää pidetään jotenkin erityisen hyvänä reissaamiseen. Kyllä itse ajelen pitkääkin matkaa paljon mieluummin rykkösellä tai gixxerillä ajoasennon ja katteidenkin puolesta. Eikä puudu kädet kun sitä perhanan kahvavärinää ei esiinny. Saattoi tosin olla yksilövikakin mun pyörässä.
Mun kypärän häiritsevät turbulenssit hävisi samalla kun vaihdoin Arain!!

Mun kypärän häiritsevät turbulenssit hävisi samalla kun vaihdoin Arain!!
Sulla saattoi olla aikaisemmin sellainen kypärä, että se aiheutti jo itsessään turbulenssia/tempoilua ja pahensi tilannetta. Itselläni Shoein xr-1000 eikä muilla pyörillä ole ollut samaa ongelmaa.

Voihan se toki olla, että Arai on vielä niin paljon parempi että se neutraloi koko ongelman cebarissa.

smile_org.gif

hei muistaaks kukaa yhtää kui paljo 600 cbr maksoi joskus vuonna 91-95? et vois pikkasen vertaila niitä tämänpäivän cebareiden hintoihin iha mielenkiinnon vuoksi.

koska tuntuu vaan siltä ettei ne monella tonnilla voi heittää ees mummon markoissakaan koska esim uus pakasta vedetty cbr 600f maksaa pikkasta alta 13000€ riippuen jälleenmyyjästä.

mutta ohanne tietenki kehittyneet älyttömästi 10-14vuojen aikana ulkoisesti sekä tekniikan osalta.
smile_org.gif
062802moto_prv.gif

Itselläni on Honda Cbr 600F (PC-25) -95vm. Todella näppärästi käsiteltävä se kyllä on. Mun pituus vain ei ole ideaali sen liikkuttamiseen parkkipaikalla (esim taaksepäin) kun pituutta on kertynyt vain vähän toista metriä eli 172, jolloin maahan on vain varvaskosketus  
nixweiss.gif
. Viisi senttiä kun ois pyörä matalampi niin ei sitäkään ongelmaa ois (tai viis senttiä enemmän pituutta  
wink.gif
).

Laatikko vaihtaa ongelmitta ja tehoja on riittävästi yksikseen ajella ja ohitella. Väännön puute jos alkaa vaivaamaan  
crazy.gif
niin silloin täytyy kasvattaa kuutiotilavuutta tai ottaa kyytiin alle 50 kiloinen emäntä  
tounge.gif
.

Itse en ainakaan voi pyörääni moittia mistään (vielä(kään)).
If you go, go with Honda  
buttrock.gif

sanoi:
pituutta on kertynyt vain vähän toista metriä eli 172, jolloin maahan on vain varvaskosketus

Ite oon sua vielä jokuset sentit lyhyempi ja kyllä ihan kantapäätkin napsahtaa sopivasti tonttiin omalla -92 pc25:sella.

Back