Itse ajelin uudella 04 mallilla viime kesänä pari kuukautta. Koeajoin sitten 05 R1:n ja sen jälkeen kusiainen tuntui kyllä harvinaisen nuhaiselta. Jopa siinä määrin että oli pakko vaihtaa.
Anyways, muutama kriittinen sananen kyseisesti pyörästä. Ainakin mun yksilössä kahvat tärisivät hieman häiritsevästi tietyllä kierrosalueella.
Toinen juttu oli kate. Se pleksi ohjasi ainakin mulla (178cm) ilmavirran suoraan kypärään ja aiheutti erittäin ärsyttävän turbulenssin joka tempoi päätä joka suuntaan kun vauhtia oli +140km/h. Esim. uudessa R1:ssä ja kilo gixxerissä samaa ongelmaa ei ole.
Kolmas asia oli melko korkea istuinkorkeus. Pyörässä istutaan selvästi korkeammalla kuin R1/gsx-r joissa jalat ylettää paremmin maahan. Kyllä itselläni yletti cebarissakin jalkapohjat maahan mutta ei se herkkua ollut silti siirrellä pyörää parkkiksella.
Muilta osin tykkäsin kyllä, laadukkaan tuntuinen laite sinänsä ja ihan suositeltava moottorinsa puolesta aloittelijalle.
Sinänsä outoa minusta, että tätä pyörää pidetään jotenkin erityisen hyvänä reissaamiseen. Kyllä itse ajelen pitkääkin matkaa paljon mieluummin rykkösellä tai gixxerillä ajoasennon ja katteidenkin puolesta. Eikä puudu kädet kun sitä perhanan kahvavärinää ei esiinny. Saattoi tosin olla yksilövikakin mun pyörässä.