Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikkok84 sanoi:En nyt hausta huolimatta löydä juttua, että miten vaihdan apen kiristimen rallattavan nokkaketjun vuoksi.
cbr 600f vm.2005
saanko sivusta käsin vaihdettua vai pitääko ottaa tankki pois?
Ja voinko möhliä tuota mitenkään kun on vähän peukalo keskellä kämmentä...
HePeTzU sanoi:
djoh sanoi:tulipahan kiristeltyä 2006 mallisen seepran ohjauslaakeria eilen. Yritin etsiä netistä sellaista lukkomutterin avainta tai hylsyä mutta ei löytyny stormilta eikä mätänetistä. Avasin laakerin yläpään sillä pyörän työkaluissa olevalla c avaimella, laakeissa oli vähän rasvaa vielä jäljellä ja pakkasin sen täyteen uutta tavaraa ennen sulkemista. Ihan auneesta vaan kiristellä sillä c avaimella kun ei tiukkutta pysty kuin yritys/erehdys periaatteella testata. Noh, monen kokeilun kautta sain sen kuitenkin varmaankin sopivaksi eli ohjaus liikkuu herkästä eikä välystä ole etuputkista nykiessä. Laakeri itsessään oli siistin näköinen eikä pesässä ollut juurikaan kulumajälkiä. Mistäs noita hylsyjä nyt sitten voisi hankkia, mittasin tönärillä että se musu on 40-41mm halkaisjaltaan. Ebaystä ja maailmalta noita tietty voisi tilailla mutta hintaa tulee kertakäyttöiselle hylsylle aika paljon ja en aio alkaa rälläköimään itse sellaista tavallisesta hylsystä. Kiva olisi kuitekin saada se tehtaan antamaan momenttiin ja ehkä ensi talvena vaihtaa pallolaakerit niihin toisenmallisiin. Vaihto-operaatio vaatisi sitten sen puristintyökalun ja sillekin tulee hintaa kun varmaan tarvii 2 kertaa eläessään. Onko raadilla ideoita mistä noita työkaluja voisi lainata Espoon lähistöllä kohtuu korvausta vastaa vaikka talvella ?
Eevis86 sanoi:Vähän tarttis nyt fiksummilta jeesiä...
Huomasin lauantaina, että mun cebarissa (2005) ei etuvalot pala.
Valot toimii passingillä kyllä, sekä ajo- että pitkät, mutta eivät muuten.
Sulakkeet ja polttimot ehjät.
Mikä neuvoksi? Valokytkin kosahtanut?
En löytänyt vastaavaa ongelmaa, mitä nyt ketjua jonkin verran selailin.
Auttakee.![]()
cbr600äffä sanoi:Piti käydä omasta kokeilemassa ja lyhyet ei pitäisi syttyä kun passing- ta pitkiä valoja käyttää. En tiedä onko lyhkäsille valoille oma sulake, oletettavasti ei ole.
Nuo oireet viittais kyllä isompaan sähköongelmaan jos oikeasti lyhyet valot pysyy pimeenä vaikka valokytkin on oikeassa asennossa mutta syttyvät pitkien valojen kera passing napista.
Sähkökaaviolla ja yleismittarilla voi todentaa valokytkimen oikean toiminnan.
-tuomas

Minulla katosi pikkufasusta ajovalot aikoinaan,vilkut kyllä toimi ja jarruvalot ja siinä riitti liittimien putsaukset(oikein tankin alta olevassa liitinboxista).Eevis86 sanoi:Vähän tarttis nyt fiksummilta jeesiä...
Auttakee.![]()
tate66 sanoi:Minulla katosi pikkufasusta ajovalot aikoinaan,vilkut kyllä toimi ja jarruvalot ja siinä riitti liittimien putsaukset(oikein tankin alta olevassa liitinboxista).
Valoja sai sitä ennen hiukan päälle hetkellisesti kun johtoja heiluttelin koneen puolelta, ei välttämättä sama homma mutta kannattaa sekin homma tehdä kun alkaa olemaan 10 vuotta pian ikääkin.
Avaa starttinapin kotelo ja puhdista starttinapin kytkentäkärjet. Ajovalojen virta kulkee starttinapin kautta. Eli valopiiri katkeaa, kun starttia painaa. Nyt ne valojen kärjet ovat homeessa joten valot eivät toimi.Eevis86 sanoi:Vähän tarttis nyt fiksummilta jeesiä...
Auttakee.![]()
Maintenanceman sanoi:Valojen sahko kulkee starttinapin kautta jos ei ole erillista Off-Parkit-On kytkinta oikealla puolella.
Eli siis, kun laitaa virrat paalle niin valot syttyy, ja kun starttaa niin starttinappi katkaisee valoille menevan virran starttauksen ajaksi, tuo kytkin kun vioittuu niin valot eivat enaan toimi (kaukovalovilautukselle on oma piiri).
Ko tapauksessa starttinapille menee nelja piuhaa, tod nak yhdesta on kytkimen persuksessa oleva tinaus luovuttanut, joudut purkamaan stongassa olevan kytkin limpun jotta paaset kasiksi tuohon.
Pariin Blakkariin olen tuon vaihtanut ja BB osiossa on jopa kuva tuosta kytkimesta ja sulaneesta tinauksesta.
Terveisia Baltiasta, siksi puuttuu pilkkuja kirjainten paalta...