Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
PK-seudulla (Vantaalla) -00 CBR Pohjolassa ~1040e (alotusbonuksilla 20% liikenne ja 50% täyskasko)
Ite en ois nielly tota "sattunut joku erhe" vaan olisin vaihtanu yhtiötä... ei varmaan ois ne ainakaan huomannu sitä virhettä vaan laskuttanu sulta kylmästi liikaa.
Tuossa 1702Eur varmaankaan ei otettu huomioon seisontaa eli se kirjaimellisesti oli 12kk vakuutushinta. Pohjolakin joka vuosi lähetti mulle 12kk vakuutuslaskun jonka sai aina erikseen oikaista että emmää ny ympäri vuoden aja. Sitten heille tuli tarjontaan se "ympärivuotisvakuutus" vaimikäseoli jossa ei tartte seisontaa erikseen ilmoittaa. otin mielihyvin. tällä hetkellä liikenne+osakasko jotain 450Eur. Bonuksia taitaa olla 25%Minkäs suuruisia vakuutusmaksuja teillä on näissä cebareissa?
Itse ostin pyörän pari viikkoa sitten ja tein vakuutuspaperit katsastuskonttorissa omistajanvaihdon yhteydessä. Nyt tuli sitten ensimmäinen vakuutusmaksu. Liikennevakuutus: 1702e/vuosi... Tuntuu aika suolaiselta, vai?. Eikö tuohon hintaan pitäisi saada jo täyskaskokin? Pyörä on CBR 600 F '99 ja vakuutusyhtiönä Veritas.
Tuo oli seisonta-ajaton vakuutus. Ilmeisesti eivät enää edes tuolla tarjoa noita seisonta-ajallisia vakuutuksia.Tuossa 1702Eur varmaankaan ei otettu huomioon seisontaa eli se kirjaimellisesti oli 12kk vakuutushinta. Pohjolakin joka vuosi lähetti mulle 12kk vakuutuslaskun jonka sai aina erikseen oikaista että emmää ny ympäri vuoden aja. Sitten heille tuli tarjontaan se "ympärivuotisvakuutus" vaimikäseoli jossa ei tartte seisontaa erikseen ilmoittaa. otin mielihyvin. tällä hetkellä liikenne+osakasko jotain 450Eur. Bonuksia taitaa olla 25%
En tiedä miten toimii, nakutuksen vaara kasvaa kun ennakkoa kasvatetaan. Ite en lähtis kokeilemaan, ei tossa hinnassa niin suurta eroa ole.Pari sivua sitten oli tuosta factoryn syttypyörästä jotain juttua, että parantaisi vääntöä kierrosalueen keskivaiheilla. Tämän kanssahan suositellaan käytettäväksi 98 bensaa, mutta miten mahtaa toimia 95 bensalla?
Ei sais masentaa, mutta tuota undertrayta tehdessä ja lukon paikkaa mallaillessa vaijeri oli välillä aika kovilla, ni mietin että vois ottaa pannuun jos katkeis penkin ollessa paikallaan...Meni cebarin penkin lukon vaijeri ilmeisesti poikki, tai ainakaan avaintä kääntämällä penkki ei enää suostu lähtemään pois. Onko kellään mitään vinkkiä miten tuon penkin saisi pois ilman isompaa väkivaltaa?
Onnistuin avaaman tuon penkin lukon ilman tuhoja. Otin pelkääjän kahvan irti ja niiden aukosta rautalangalla vedin kaapelin kireäksi ja sitten tuo lähtikin auki avainta vääntämällä.Ei sais masentaa, mutta tuota undertrayta tehdessä ja lukon paikkaa mallaillessa vaijeri oli välillä aika kovilla, ni mietin että vois ottaa pannuun jos katkeis penkin ollessa paikallaan...
Vaatii kevyen aivoriihen jos meinaa saada irti rikkomatta mitään.. Ite varmaan sievästi sahailisin lukkopesän irti ja sitte vaijeria vetämällä lukko auki. Sais kohtuu työllä ja siististi sitte takasinki laitettua.
Voi aika hyvällä omallatunnolla sanoa, että yksi parhaista ensimmäisistä pyöristä ihan täystehoisenakin. Ei syö päätä, ei keuli ympäri yllättäen, ei woblaa, ei yllätä. Omistajia miljoona, joten jos siihen tulee vika, niin netistä löytyy kaveri, jolla on ollut sama vika. Sopiva kompromissi, jonka pohjalta on hyvä tunnustella, että jos pyörää aikoo vaihtaa, niin meneekö kyykymmäksi vai matkalehmäsemmäksi. 25kW:na voi olla tehon puolesta tympeä ajettava, mutta eipä se pyörä siitä muuten huonone. Ruisku on ainakin käsittämättömän huoleton.Moro,mites toi cbr pelittää jos kuristaa 25 kw:n ? vuoden päästä ois tarkotus hommata,sopiiko hyvin ekaks pyöräks?
Riippuu aika pitkälti millaisella pidolla pyörä ollut. Jos huollot tehty ajoissa eikä muutenkaan pyörää rääkätty niin itse en ainakaan pelästyisi suurta kilometri määrää. Omalla vm 00 cbr:llä ajettu nyt noin 54tkm eikä ikinä ollut mitään vikaa (haluutko ostaaOk kiitoksia,semmosta viel kysyn et ku oon käytettyä ostamassa niin mikä ois semmonen sopiva tkm raja,eli paljo näillä yleensä ajetaan?joku 200tkm jos hyvin huolettu?![]()
Joskus tältä foorumilta tullut bongattua lause "400tkm matkamittari hajoaa, hondien tyyppivika.."Ok kiitoksia,semmosta viel kysyn et ku oon käytettyä ostamassa niin mikä ois semmonen sopiva tkm raja,eli paljo näillä yleensä ajetaan?joku 200tkm jos hyvin huolettu?![]()