• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda CBR 600 F ja 161 cm tyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommi_1984
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla ihan sama pyörä ja pituuskin tismalleen sama. En ole madallellut mitään, sen oppii tosi nopeasti miten siellä satulan päällä keikkuu valoissa ym. Ainoa mikä on hankalaa on peruuttelut pieneenkin ylämäkeen kun pitää jarru-potku-periaatteella saada pyörä liikkeelle
biggrin.gif

Jep jep, tämä ketjuhan herätti puheenaihetta, moni muukin on näemmä kohdannut saman ongelman.

Ja heti alkuun AJoe ei pahalla todellakaan, huono päivä tai jotain...  
talktohand.gif

Niinhän se tosiaan on, että harjoittelu voi sujua ihan ongelmitta tai sitten ei. Ehkä se halvempi nakupyörä olisi paikallaan, mutta kun tilanne on tällä hetkellä se, että työttömäksi jäätiin, niin ei olisi oikein varaa. Itse asiassa tuo oma CBR:kin on tällä hetkellä myynnissä. (Nettimoto) mainosmainos...
wink.gif
Tästä syystä ei viitsisi lähteä enää riskeerata oman pyörän kanssa.

Ehkä se tyttöystävälle oman pyörän osto joskus tulevaisuudessa voisi olla se järkevin ratkaisu. Siinäpähän sitten maksaa itse, kun kaataa, heh heh!  
biggrin.gif

Ehkä se tyttöystävälle oman pyörän osto joskus tulevaisuudessa voisi olla se järkevin ratkaisu. Siinäpähän sitten maksaa itse, kun kaataa, heh heh!  
biggrin.gif
Vähän OT, mutta missä avokkisi ajoi kortin? Mulla olisi ensikeväänä edessä ja hakusessa hyvä (hermoinen) opettaja... Itse en ole koskaan ajanut millään moottorikäyttöisellä kaksipyöräisellä, autolla kymmenen vuotta ja mönkijällä (samat hallintalaitteet, kuin moottoripyörässä) pas*arinkiä omassa pihassa  
biggrin.gif

Olen harkinnut juuri tuollaista Hondaa ensipyöräksi (tosin vanhempaa ja halvempaa) madallettuna niin, että ne koivet yltää maahan. (158 cm persjalkainen) Tämä on myös miehen vankka mielipide, tai sitten se johtuu siitä, ettei sen tarvii antaa mulle omaa fireblade 1000RR ajoon  
smile_org.gif

Siinäpähän sitten maksaa itse, kun kaataa, heh heh!  
biggrin.gif
Aivan. Mieluummin sitä oman pyörän rikkoo kun toisen. Voi olla niinkin, että omalla pyörällä kaatamisen riski on pienempi, kun siihen suhtautuu rennommin.

Mun gpz:taa ei ole madallettu, mutta mä saan melkein kantapäät maahan ja melkolailla samanpituinen olen kuin otsikossa. Että vinkki vinkki mainos mainos, yyveetä vaan jos joku haluaa ostaa helpon pyörän. Mulle kun on käynyt niin perinteisesti, että pitää vaihtaa pyörää kun tarttis lisää tehoja
smile_org.gif

Joopa. Mulla mittaa 156 cm ja mulla prikulleen samanlainen pyörä kuin sulla Tommi. Sitä on madallettu vain ja ainoastaan koiranluilla ja pitäiskin ensi huoltoon mennessä kysästä, josko siihen olisi vielä muitakin kikkoja käytettävissä. Niin honkkeli on olo tuon selässä ja ajot jääneet minimiin pyörän vaihdon jälkeen. Lienee osasyynsä siinäkin, ettei tuo oikein tunnu omalta... Satulaakin on höylätty mutta se ei muuttanut mun mielestä mitään.

Se jousi kannattaa tosiaan säätää kaikkein löysimmälle, mun painosta (alle 50 kg) ei pyörä painu yhtään alemmas ja tuskin Tommi sunkaan tyttös painosta näin tapahtuu. Sitten joudutte sitä vaan aina vääntelemään suuntaan ja toiseen kun kuski vaihtuu.

Ehdottomasti kannatan tuota madallusta. Sitä ennen mulla varpaan kärjetkään ei molemmin puolin osuneet maahan ja nyt sentään ne osuu molemmin puolin. Noi luut oli muistaakseni jotain neljänkympin tienoilla, joten suuresta rahasta ei ole kysymys.

biggrin.gif
Vähän OT, mutta missä avokkisi ajoi kortin? Mulla olisi ensikeväänä edessä ja hakusessa hyvä (hermoinen) opettaja... Itse en ole koskaan ajanut millään moottorikäyttöisellä kaksipyöräisellä, autolla kymmenen vuotta ja mönkijällä (samat hallintalaitteet, kuin moottoripyörässä) pas*arinkiä omassa pihassa  
biggrin.gif

Olen harkinnut juuri tuollaista Hondaa ensipyöräksi (tosin vanhempaa ja halvempaa) madallettuna niin, että ne koivet yltää maahan. (158 cm persjalkainen) Tämä on myös miehen vankka mielipide, tai sitten se johtuu siitä, ettei sen tarvii antaa mulle omaa fireblade 1000RR ajoon  
smile_org.gif
Etpä minulta kysynyt, mutta vastaan kummiskin. Oma vaimo ajoi kortin nokian liikenne centterissä ja oli opettajan taitoon ja kärsivällisyyteen oikein tyytyväinen.. Hinta tais olla n.600 euroo.

biggrin.gif
Mä ajoin Kalevan autokoulussa aikanaan. Olin opetukseen kyllä tosi tyytyväinen.

Se ei ollut halvin, mutta siellä oli siihen aikaan kaksi ajokertaa enemmän, kuin muissa (eli pakolliset + 2). Lisänä sai vielä kaksi ajokertaa ylläri"lahjana" päälle, ku pääsi kirjalliset kerrasta läpi. Sitä en tiennyt etukäteen.
smile_org.gif

Tossa mielessä se taas oli halvin. Lisäajotunnista (jo yhdestä) tuli lisää hintaa sen verran, et ois noussu yli ton niissä halvemmissa.

Mutta ite nyt ajoinkin kortin jo öö..? 2004 tai 2003..?

Äffässä on aika leveä penkki, jos sen saa muutettua niin lisäsenttejä vapautuu aika pirusti =) ja samalla mukavuuskin paranee.

Kiitoksia Terhille ja Tahvolle,lisää autokoulusuosituksia Tampereelta otetaan vastaan pikaisesti, sillä ylimääräinen 1000 euroa kilahti tilille ja ennen kuin olen tuhlannut sen johonkin hömppään, voisin mennä ajamaan sen A-kortin jo tänä kesänä
062802jumpie_prv.gif

Jos vain suinkin budjetti antaa periksi, niin suosittelisin tyttöystävälle omaa pyörää. Sopivan korkuista ja sellaista jossa pikkunaarmut ei niin haittaa.
Mä olen tivin kanssa samaa mieltä tosta omasta pyörästä - jos vaan mahdollista. Pysyy varmaan paremmin pystyssäkin, kun ei koko ajan tarvii skitsota, että pyörän omistaja saa hirveet raivarit, jos sattuu pikku vahinkoja.

Ihan hyvän harjoittelupyörän saa alle kahden tonnin (just myin oman erkin pois vähän alle 2 tonnilla). Ja mahdollisimman naku tietysti, niin ei tule kalliiksi ne kippaukset. Itse olen harjoitellut Viragolla ja ER5:lla eikä kummastakaan hajonnut mitään, kun menivät kyljelleen. Eilen sitten kippasin pikku Bandiitin huoltsikan pihassa - vilkku ja jarrukahva vaihtoon :-( (Tässä ei tosin ollut kyse jalkojen yltämisestä maahan, oli jo jalat tapeilla, kun horjahti.)

Ja tosta pituudesta vielä sen verran, että kuskin pituus sinänsä ei ole niin tärkeää, vaan jalkojen pituus. Sikäli on siis vähän turha kysellä, että millainen pyörä 16X cm pitkälle. Suomalaiset toki on usein melko "persjalkasia", mutta on niitä pitkäjalkaisiakin. Itselläni pituutta 163cm, mutta farkkujen lahjepituus 32 tuumaa.
Allekirjoittaneella pituutta 169 (epävirallisesti ilmoitan kaikille kyllä että 170 - pituustraumoja *heh*). Farkun lahje 30".

Esimmäinen iso pyörä oli ja on edelleen Honda VFR750. Päkiät yltää juuri ja juuri maahan valoissa. Käytännössä tulee kallistettua toiselle puolelle valoissa ja tukea otetaan koko jalkapohjalla.

Tänä syksynä hankintaan tulee WP jousisarja säädettävällä takaiskarilla, eli madallus on aikomuksena. On onnistunut ajaminen vallan mainiosti ilmankin, mutta on se mukavampi peruuttaa ylämäkeen kun saa hieman enemmän voimaa asfalttiin.

Ja kokeneen suositus aloittajalle:
1. neitokaiselle oma pyörä alle, madallettuna (koiranluut on edullisia)
2. pelkät ne koiranluut siihen sun pyörään (edullisempi kuin ykkösvaihtoehto), mutta silloin joudut itse ajamaan madalletulla.

Back