Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vähän OT, mutta missä avokkisi ajoi kortin? Mulla olisi ensikeväänä edessä ja hakusessa hyvä (hermoinen) opettaja... Itse en ole koskaan ajanut millään moottorikäyttöisellä kaksipyöräisellä, autolla kymmenen vuotta ja mönkijällä (samat hallintalaitteet, kuin moottoripyörässä) pas*arinkiä omassa pihassaEhkä se tyttöystävälle oman pyörän osto joskus tulevaisuudessa voisi olla se järkevin ratkaisu. Siinäpähän sitten maksaa itse, kun kaataa, heh heh!![]()
Aivan. Mieluummin sitä oman pyörän rikkoo kun toisen. Voi olla niinkin, että omalla pyörällä kaatamisen riski on pienempi, kun siihen suhtautuu rennommin.Siinäpähän sitten maksaa itse, kun kaataa, heh heh!![]()
Etpä minulta kysynyt, mutta vastaan kummiskin. Oma vaimo ajoi kortin nokian liikenne centterissä ja oli opettajan taitoon ja kärsivällisyyteen oikein tyytyväinen.. Hinta tais olla n.600 euroo.Vähän OT, mutta missä avokkisi ajoi kortin? Mulla olisi ensikeväänä edessä ja hakusessa hyvä (hermoinen) opettaja... Itse en ole koskaan ajanut millään moottorikäyttöisellä kaksipyöräisellä, autolla kymmenen vuotta ja mönkijällä (samat hallintalaitteet, kuin moottoripyörässä) pas*arinkiä omassa pihassaEhkä se tyttöystävälle oman pyörän osto joskus tulevaisuudessa voisi olla se järkevin ratkaisu. Siinäpähän sitten maksaa itse, kun kaataa, heh heh!![]()
![]()
Olen harkinnut juuri tuollaista Hondaa ensipyöräksi (tosin vanhempaa ja halvempaa) madallettuna niin, että ne koivet yltää maahan. (158 cm persjalkainen) Tämä on myös miehen vankka mielipide, tai sitten se johtuu siitä, ettei sen tarvii antaa mulle omaa fireblade 1000RR ajoon![]()
Mä ajoin Kalevan autokoulussa aikanaan. Olin opetukseen kyllä tosi tyytyväinen.Vähän OT, mutta missä avokkisi ajoi kortin? Mulla olisi ensikeväänä edessä ja hakusessa hyvä (hermoinen) opettaja... Itse en ole koskaan ajanut millään moottorikäyttöisellä kaksipyöräisellä, autolla kymmenen vuotta ja mönkijällä (samat hallintalaitteet, kuin moottoripyörässä) pas*arinkiä omassa pihassa![]()
Allekirjoittaneella pituutta 169 (epävirallisesti ilmoitan kaikille kyllä että 170 - pituustraumoja *heh*). Farkun lahje 30".Mä olen tivin kanssa samaa mieltä tosta omasta pyörästä - jos vaan mahdollista. Pysyy varmaan paremmin pystyssäkin, kun ei koko ajan tarvii skitsota, että pyörän omistaja saa hirveet raivarit, jos sattuu pikku vahinkoja.Jos vain suinkin budjetti antaa periksi, niin suosittelisin tyttöystävälle omaa pyörää. Sopivan korkuista ja sellaista jossa pikkunaarmut ei niin haittaa.
Ihan hyvän harjoittelupyörän saa alle kahden tonnin (just myin oman erkin pois vähän alle 2 tonnilla). Ja mahdollisimman naku tietysti, niin ei tule kalliiksi ne kippaukset. Itse olen harjoitellut Viragolla ja ER5:lla eikä kummastakaan hajonnut mitään, kun menivät kyljelleen. Eilen sitten kippasin pikku Bandiitin huoltsikan pihassa - vilkku ja jarrukahva vaihtoon :-( (Tässä ei tosin ollut kyse jalkojen yltämisestä maahan, oli jo jalat tapeilla, kun horjahti.)
Ja tosta pituudesta vielä sen verran, että kuskin pituus sinänsä ei ole niin tärkeää, vaan jalkojen pituus. Sikäli on siis vähän turha kysellä, että millainen pyörä 16X cm pitkälle. Suomalaiset toki on usein melko "persjalkasia", mutta on niitä pitkäjalkaisiakin. Itselläni pituutta 163cm, mutta farkkujen lahjepituus 32 tuumaa.