• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Honda CB 600 F Hornet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Layzee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täällä tuuletiin pyörähtää kanssa siinä 103 - 104 tuntumassa käyntiin.

Vaihteiden kanssa ei ole tuon tyyppistä ongelmaa ollut mutta välistä se ykkösen saaminen paikallaan on ollut vähän hankalaa. Siinä on sitten käynyt niin, että kakkonen/kolmonen on jäänyt silmään kun on liikkeellee lähdetty. Tämä toki voi olla ihan oman sähläämisenkin ansioita  
nixweiss.gif
Ei pitäisi niin kovasti aina tuijotella sitä GLPron vaihdenäyttöä.
Samaa se tekee omassakin, -07 Hornetissa. Eli ykkönen ei tahdo aina mennä päälle, jos tosiaan vapaalla on rullannut hetken matkaa (ei tarvi olla kuin senteistä kyse). Kakkosella pääsee sitten liikenteeseen, tai hieman potkimalla eteenpäin et saa ykkösen.

Tuota ihan alussa ostettuani pelästyin kun olin pesun jälkeen lähdössä liikenteeseen et mitä kävi, mut kuulemma ihan normaalia, sanottiin silloin..

Kysytääs nyt sitte pari muutakin ilmiötä, joita tässä on nyt enempi ajellessa ruvennut havaitsemaan (kun muutoin on niin hiljaista...
wink.gif
).

1. Vapaalla rullaminen - Jos sattuu laittamaan vapaan hyvissä ajoin päälle esim. valoihin tullessa niin pyörä alkaa ikäänkuin täristämään / värisemään. Tämä ilmenee siis vain jos vapaan laittaa hieman kovemmassa vaudissa (esim. vaihtaa suoraan 2 -> N). EDIT. Tämä siis kun kytkin on vapautettuna.

2. Etujarru tärisee normaalissa jarrutuksessa. Tämä tapahtuu vain silloin tällöin enkä ole löytänyt mitään johdonmukaisuutta käytökselle. Tienpinnasta se ei johdu, sillä sama saattaa ilmetä aivan tasaisella asvaltillakin.

Eli onko vastaavia tullut muilla vastaan. Eivät tunnu kovin huolestuttavilta tai suurilta jutuilta, mutta tietysti se aina rauhottaisi mieltä jos nämä olisivat normaaleja juttuja kaikille herhiläisille eikä vain tälle yksilölle.  
smile_org.gif

ilmaa jarrut, tai oikeestaan laita motulin 600 jarrunesteet, mulla autto täristämiseen ja tuntuma muuttuu paremmaksi.

Mitäs öljyä oletta käyttäneet hornetissa?

Hondan öljyllä vaihteet kolahtelee melko paljon, joten ajattelin kokeilla jotakin muuta öljyä vaihteeksi.

Onko joku todennut jonkun merkkisen öljyn toimivaksi?

Toiseksi, mitä oletta maksaneet venttiilin välysten tarkastuksesta/säädöstä? Täällä on pyydetään 250€-300€ tuosta työstä, mikä on minusta aika kalllista!
nixweiss.gif

Säädätin venttiilit viime syksynä (24tkm), yhdessä venttiilissä oli välys yli toleranssin. Hinta oli muistaakseni 255 euroo, sisältäen jäähdytysnesteet ja tulppien vaihto, jotka vein itse.

Motulin 5000 öljyt on käytössä. Olen todennut hyväksi, vaihteisto toimii loistavasti. Ja kuuden tonnin välein vaihtelen.

Back