Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
+1 Juuri näin, metsäteitäkun tulee ajeltua..Enemmän mua ainakin henkilökohtaisesti pelottaa että tulee ammutuksi hirvenä. Ajoreitit kun sattuvat yleensä kulkemaan alueella joissa hirviä metsästetään. Monen hirviporukan keski-ikä alkaa olemaan 55 vuotta, joten jos porukan vanhimman kuulolaitteesta on päässy paristo loppumaan ja viimeisestä näöntarkastuksesta kulunut 10 v niin kuulaa saattaa tulla.
No en minä ole metsästäjä, enkä asiantuntija, mutta käsittääkseni hirviä metsästetään porukalla, jolloin hirvet ajetaan passissa olevien ampujien syliin. Käsittääkseni hirvet liikkuu metsästysaikoina enemmän kuin metsästysajan ulkopuolella, jolloin todennäköisyys tielle hyppimiseen on suurempi.Ovatko hirvet sitten paikoillaan muun aikaa vuodesta? Miten varotaan hirviä, kun hyvin tiedetään miten nopeasti ne tulee tielle, eikä havainnointiaikaa jää hyvän naamiovärin ansiosta? Vastaus ajamalla varovasti, ei ole mikään vastaus.
Enemmän mua ainakin henkilökohtaisesti pelottaa että tulee ammutuksi hirvenä. Ajoreitit kun sattuvat yleensä kulkemaan alueella joissa hirviä metsästetään.
Juu ollaan ollaan, eestisäkkin joskus rymytty kimpassaTahvo taitaakin olla tuttuja pyörien perusteella
Kas kun ajoreitit ei välttämättä aina kulje ihan tietä pitkin. Joskus tulee ajettua sellaisia reittejä jotka on merkitty topokarttaan katkoviivallaEnemmän mua ainakin henkilökohtaisesti pelottaa että tulee ammutuksi hirvenä. Ajoreitit kun sattuvat yleensä kulkemaan alueella joissa hirviä metsästetään.Sillälailla.![]()
![]()
Sanoisin, että mörköjä, taivaalta tippuvia sateelliitteja, jumalan ilmestymistä ja sitä että moottoripyöräilijää ammuttaisiin hirvenä metsässä – ja vielä vähemmän tiellä – ei tarvitse käytännössä pelätä.
No, kyllä se sitten on paras olla ajelelematta siellä hirvenmetsästyksen keskellä. Näinhän se on. En kyllä ihan jaa tuota pelkoaspektia kanssasi, mutta ei tuosta ajamattomuudesta mitään haittaakaan ole, ainakaan hirviporukalle.Kas kun ajoreitit ei välttämättä aina kulje ihan tietä pitkin. Joskus tulee ajettua sellaisia reittejä jotka on merkitty topokarttaan katkoviivallaEnemmän mua ainakin henkilökohtaisesti pelottaa että tulee ammutuksi hirvenä. Ajoreitit kun sattuvat yleensä kulkemaan alueella joissa hirviä metsästetään.Sillälailla.![]()
![]()
Sanoisin, että mörköjä, taivaalta tippuvia sateelliitteja, jumalan ilmestymistä ja sitä että moottoripyöräilijää ammuttaisiin hirvenä metsässä – ja vielä vähemmän tiellä – ei tarvitse käytännössä pelätä.![]()
Joo, on liian lämmintä metsästykseen, kun kaikilla porukoilla ei ole kunnon kylmätiloja, johon sais lihat. Sen lisäksi on vielä lehteä puissa.En myöskään ole hirviporukoissa, mutta kuulin radiossa mainittavan, että useimmat hirviporukat aloittavat metsästyksen vasta parin viikon päästä.
![]()
Ei kun se on sita ylisuuren hirvimaaran keinotekoista ylla pitoa, mista saa aina lukea hirvikolarin jalkeen.En myöskään ole hirviporukoissa, mutta kuulin radiossa mainittavan, että useimmat hirviporukat aloittavat metsästyksen vasta parin viikon päästä.
![]()
Just näin mekin tehdään. Kylmätilat löytyy, mutta hirvikärpäsiä on julmetusti meidän metsästysalueella ja siksi lykkäämme jahdin aloitusta toivoen pikku pakkasia tappamaan hirvikärpiöt.Joo, on liian lämmintä metsästykseen, kun kaikilla porukoilla ei ole kunnon kylmätiloja, johon sais lihat. Sen lisäksi on vielä lehteä puissa.En myöskään ole hirviporukoissa, mutta kuulin radiossa mainittavan, että useimmat hirviporukat aloittavat metsästyksen vasta parin viikon päästä.
![]()
Kai ne ennen lumia kuitenkin pyritään ampumaan.