- Sijainti
- Vantaa
Itse keskityn seuraavan kypärän ostossa mukavuuteen/keveyteen ja se on sitten tuurista kiinni kuinka hiljainen on. Käytän jokatapauksessa eareita ellei uusi kypärä osoittaudu tosi hiljaiseksi(epäilen vahvasti)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mäkin alan olla kohta epätoivonen ton pottamelun kanssaMahdollinen ongelma selviää, kun kokeilee kypärää oman pyörän kanssa, mitä tuossa edelläkin jo joku suositteli.
Mulla taas toisenlaisia kokemuksia Suupertin S1:stä. Pitää aivan helevetillistä suhinaa ja kohinaa +100km/h vauhdissa. Ilman korvatulppia ei puhettakaan että viitsisi pidemälle lenkille lähteä.Tuli avauduttua toisessakin ketjussa aiheesta, mutta tässä kertausta: S1 pro on todella hiljainen kypärä, jos koneessa on hiljaiset äänet ts ei mökäpönttöäTäältäkin puoltolause suupertin S1:lle. Tulppien kanssa ja mopon pleksi sopivassa asennossa on hiljaisempaa kuin paremman luokan autossa. Lisäksi istuu ainakin oman pollani ympärillä todella miellyttävästi, mutta se on toki täysin kuulan muodosta kiinni kullakin.
Plussaa:
+ hiljaisuus
+ aurinkovisiiri (aivan loistava!)
+ tuuletuksen teho (suhteellisesti umpipottana)
Miinusta:
- tuuletusaukot keräävät önniäisiä ja vaikeat puhdistaa
- tuuletus ei sulkeudu kokonaan (kylmällä pitää tukkia reiät sisäpuolelta)
Ainakin oman pöntön kanssa potta muuttui kaikukopaksi joka moninkertaisti pakoäänet nostaen ne lähes kipurajalle. Jopa tulppien kanssa soundi on todella häiritsevä. Vanha halpispotta on tässä tilanteessa paljon hiljaisempi, vaikkakin aerodynaamisilta ominaisuuksiltaan täysin surkea.
Mahdollinen ongelma selviää, kun kokeilee kypärää oman pyörän kanssa, mitä tuossa edelläkin jo joku suositteli.
Monissa Schuberttia myyvissä putiikeissa on koeajopottia vitriinissä. Saattavat olla vähän käytössä löystyneitä, mutta kyllä niistä jotain käsitystä saa.Onko se pakko ny mennä se suupertti hakee ja lainaavatko mistään putiikista sitä "koeajoa" varten?Mahdollinen ongelma selviää, kun kokeilee kypärää oman pyörän kanssa, mitä tuossa edelläkin jo joku suositteli.
Ei huvittais maksaa "kuukiviä" moisesta (kun muutenkin jo kaapissa 4 pottaa), jos sama meno jatkuu...![]()
sanoi:Läheltä olen kuulovauriota (ei en omalla kohdalla) seurannut ja sonen nyt teille:
Käyttäkää tulppia
Ette te usko kuitenkaan, mutta aikin on sanottu.
Sitten faktaan:
Kuulovaurio voi syntyä nopeasti.
Kuulovaurio voi syntyä hitaasti.
Kuulovaurio voi varoittaa tulemisestaan pitkään.
Kuulovaurio voi pamahtaa niin äkkiä, että et huomakaan.
HETI kun tinnittää pidempään kuin muutaman minuutin, niin kuulosi ON JO vaurioitunut. Siitä se sitten lähtee. Koskaan ei tiedä koska pamahtaa ja kuinka pahasti.
Sitten suora sitaatti läheiseltä tuttavaltani:
"Mielummin menettäisin kuuloni, kuin, että se tinnitus joka minulla on pahimmillaan ollut palaisi takaisin."
Ja tuo kaveri oli siis muusikko, jolle soittaminen on oikeasti tärkeä osa elämää. Hän ei todella valitsisi tinitusta, koska kun se yltyy pahasti, niin ET SAA nukuttua kuin korkeitaan huonosti pätkissä ja se sotkee koko elämäsi. Pahaan tinnitukseen ei koskaan totu täysin. Se vainoaa loppuelämän mukana.
Joskus pahan tinnituksen tultua asian voi vielä korjata paremalle tolalle pitämällä kuulostaan erittäin hyvää huolta, joka tarkoittaa että muusikko ei voi keikkailla edes tulpilla. Joskus ei.
Koko homma on ihan tuuria. Sinun kaverisi ei saa kuulovauriota samasta soitosta ja sinä saat. Ihan arpapeliä. Toisella se kehittyy hitaasti.. tossella pamahtaa loppuelämän tinnitus ilman kuunnon etukäteisvaroitusta korvilta.
Älkää ottako tätä vakavasti. Ottakaa tämä helvetin vakavasti.
Harmi, että puhun tyhjille seinille, koska kokemuksesta tiedän, että sinäkään paukapää et usko kuitenkaan.
Mitä tulee tulppiin vielä, niin hyvä vaihtoehto ovat sellaiset korviin muotoiltavat tulpat. Erittäin hifejä ja niihin saa vaihtopäillä paljonkin vaimennusta. Maksavat ihan vitusti kun muotoillaan oman korvasi mukaan, mutta kun on kyse sinun KUULOSTASI, Muusikon TYÖVÄLINEESTÄ, niin sillä parilla sadalla eurolla ei ole paskankaan väliä.
Etpä sitten maininnut että mikä kypärä on hiljaisempi. En ole sellaiseen kypärään törmännyt jolla voisin lähteä pitempään reissuun ilman tulppia. Kaikki ne suhisee niin vit*sti.Mulla taas toisenlaisia kokemuksia Suupertin S1:stä. Pitää aivan helevetillistä suhinaa ja kohinaa +100km/h vauhdissa. Ilman korvatulppia ei puhettakaan että viitsisi pidemälle lenkille lähteä.![]()
Kädellä kun yrittää ajaessa peittää kaulaa ja niskaa niin suhina loppuu.. (luultavasti herättää hämmenystä liikenteessä tuo rimpuilu) Pitää hommata kaulaliina tai kokeilla "touring" katetta.![]()
Aijuu, sama suhina kuului kun kokeilin kaverin nakupyörää (meanstreak kawa)
![]()
Jos tietäisin, niin kertoisinEtpä sitten maininnut että mikä kypärä on hiljaisempi. En ole sellaiseen kypärään törmännyt jolla voisin lähteä pitempään reissuun ilman tulppia. Kaikki ne suhisee niin vit*sti.Mulla taas toisenlaisia kokemuksia Suupertin S1:stä. Pitää aivan helevetillistä suhinaa ja kohinaa +100km/h vauhdissa. Ilman korvatulppia ei puhettakaan että viitsisi pidemälle lenkille lähteä.![]()
Kädellä kun yrittää ajaessa peittää kaulaa ja niskaa niin suhina loppuu.. (luultavasti herättää hämmenystä liikenteessä tuo rimpuilu) Pitää hommata kaulaliina tai kokeilla "touring" katetta.![]()
Aijuu, sama suhina kuului kun kokeilin kaverin nakupyörää (meanstreak kawa)
![]()
Omasta kokemuksesta Schubert S1 + tulpat on ollut paras vaihtoehto. Ja onpa Schubertissa vielä se integroitu aurinkoviriisikin, aika kätevä keksintö.
Oletko kokeillut tällaisia avoimia kuulosuojaimia? *kliks*Itselle ei tulpat kerta kaikkiaan sovi. Ei siis koon puolesta, vaan tasapainoanturit heittää pyllylleen. Seuraan erittäin suurella mielenkiinnolla hiljaisen kypärän "löytymistä".
No jotain testiä: *kliks*Ihan pakko minunkin,kerroppa muillekin
mistä saat luotettavaa tietoa mikä potta se on sitten
turvallisin ja suojaava.
Nooo milläs perusteella sitten?Kiitos ja sitten vaan lisää vastaavia linkkejä,olen itse suosinut
jo vuosia avatavaa mallia,tällähetkellä shubertin c2,toimii suht
hyvin omassa pyörässä,pikku etukate mutta yllätys oli melkoinen
kun ajoin kaverin 13:satasta pannaria,vaikka kuinka säädin pyörän
plexiä suuntaan tai toiseen meteli oli huomattavasti kovempi kun omassa "nakussa"
Eipä silti en pistänyt ykköskriteeriksi tuota hiljaisuutta kypärää ostaessani,mitä tulee noihin turvallisuus "testeihin" empä tällä
syömisellä ostais kypärää jonkun testin perusteella.
Jos olet päättänyt kuulosi pilata, niin miksi itse osallistut keskusteluun?Eikö tuo suojainsaarna jo riitä ?
Toiset vaan eivät tahdo/halua tulppia pitää.
Kai ne kaikki suikat hiljaisilta kuulostaa, jos tunkee korvansa täyteen jotain silikonipaskaa...
Noita korvatulppa keskusteluja on täällä ihan erikseen.