Hmh, aikamoisia eroja asenteissa.
Toiset hiffas jutun juonen, mikä nyt pitäisi yleisestikin moottoripyöräillessä olla itsestäänselvyys, eli vaikka kuinka olisit oikeassa, ni jos pollen kanssa kolarin mopottimella tälläät olet ihan saletisti häviävä osapuoli!
Toiset asennoituu hyvin ja huomioivat potentiaalisen vaaratilanteen ja toiset reagoi perinteiseen yläasteikäisen pojan tyyliin "hyi, hepat haisee!" *kärjistys*
Te, jotka negatiivisesti asennoidutte noihin nelijalkasiin hevosvoimiin, jos ajelette Päijät-Hämeessä, niin laittakaa postia, mä vien mielelläni tallille tutustumaan kopuihin, saatatte kokea positiivisen yllätyksen!
Ja voihan sitä sitten kokeilla, mä tuuppaan teidät "pomminvarman maastohevosen" selkään ja ajan pärrällä 80km/h vierestä ohi ja kokeillaan, että mitä tapahtuu.
Meinaan kun YLEENSÄ ne hevoset, joilla sinne tielle lähdetään, on liikennevarmoja, MUTTA kun kyseessä on kuitenkin elävä eläin ei koskaan voi olla 100% varma mitä tapahtuu!
Itse vältän viimeiseen asti isompien teiden käyttöä, mutta kuten edellinen kirjoittaja totesi, joskus on vaan pakko kulkea, että pääsee sinne rauhallisemmille pikkuteille köpöttelemään.
Eli siis, jos ette ko. eläimistä ja niiden käyttäytymisestä mitään tiedä, älkää tuomitko etukäteen, ennen kuin otatte selvää asioista! Jos ei ole allergioita haittaamassa, niin eipä tuota isoa vaivaa käydä jossain tallilla tutustumassa hevosiin ja niiden käsittelijöihin.
Tosin, kuten jo aiemmin mainitsin, voin puhua vain omasta puolestani. Meistä hevostelijoistakin löytyy kaikenlaista tallaajaa, toiset viis välittää siitä minkälaisella hevosella ja varustuksella sinne teille lähdetään.
Joten edelleenki, turvallisuus ennen kaikkea, vaikka olisikin oikeassa!