• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hesan Varahitaat 21.8 klo 17:30 Lahnuksen Shell

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karkov
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Suzu-ukko sanoi:
Mikäs sorapätkä oli ajossa?

Puntarmäentie, joka menee Juorlaankylään, sekä Liljendalissa oleva Eskilomintie vaihtui myös yllättäen asvaltista soraksi ennen 6-tietä. Mut ainakin onnistuin siinä, että löysin meille uusia pätkiä, vaikka vanhojakin oli joukossa. n. 250 kilsaa tuli lopulta pituudeks.

Ainiin, ja oli myös kiva nähdä uusia naamojakin Hitaissa, tai ainakin minulle. :D

Vähän Betulasta mallia siellä soralla ja antaa pikkasen lisää leipää. Kyllä se sora on välillä eri kivaa kun pienelläkin kaasulla saa perän irtoilemaan. Kun olis tienny aikaisemmin olisin tullu lenkille ystävän supermotolla. :grin: Muuten kyllä kiitos menee Karkoville että saatiin ees jonkin moinen letka. Ja kyllä tämä kiittää kaikkia edelläkin menneitä tapahtuma rikkaasta ajosta. :respect::respect: Visiiri taitaa nyt kyllä mennä viimeistään vaihtoon se tuli kyllä kivasti hiekkapuhallettua :)

Kiitokset vaan vetäjälle, pukamalle ja kavereille, jotka sitä mun kaislankeruuajokkia oli nostamassa pystyyn, sekä itse kullekin :) Tulipahan tuo pannuneitsyyskin nyt sitten menetettyä ja vahinkoakin tuli vain itsetuntoon. Hyvin cebari otti vastaan kyllä ojanpohjan kun ei peilitkään virkanneet mittään.

Ville_83 sanoi:
Kiitokset vaan vetäjälle, pukamalle ja kavereille, jotka sitä mun kaislankeruuajokkia oli nostamassa pystyyn, sekä itse kullekin :) Tulipahan tuo pannuneitsyyskin nyt sitten menetettyä ja vahinkoakin tuli vain itsetuntoon. Hyvin cebari otti vastaan kyllä ojanpohjan kun ei peilitkään virkanneet mittään.

Henkiset vauriotkin jäi minimiin loput on vaan mouvia ja metallia :)

JoeSixpack sanoi:
Visiiri taitaa nyt kyllä mennä viimeistään vaihtoon se tuli kyllä kivasti hiekkapuhallettua :)

Noin sen välin edellä ajavaan oppii jättämään riittävän suureksi :thumbup:

Ville_83 sanoi:
Kiitokset vaan vetäjälle, pukamalle ja kavereille, jotka sitä mun kaislankeruuajokkia oli nostamassa pystyyn, sekä itse kullekin :)

Eipä mitään. Eikä tarvii itsetunnollekkaan kohauttaa, meinas siinä itse allekirjoittanutkin pannuttaa etufillarin ja tais pari muutakin sanoa olleen lähellä. Onneks tosin vedettiin kävelyvauhdilla niin ei päässy suurempia vahinkoja sattumaan. Sain just ajosaappaat pestyä, näyttivät siltä kun ois krossia käynyt ajamassa. :)-

Kiitoksia Karkoville veturin hommista ja mielenkiintoisen reitin luomisesta sekä Kodiakille pukamoinnista. Soratie silloin tällöin piristää kummasti arkea, itse ainakin nautin sopivassa määrin sorailusta. Tähän iltaan mahtui melkein kaikki moottoripyöräilyyn liittyvät elementit, joten tylsää ei ainakaan ollut:thumbup:

Tuli eilen osallistuttua ensimmäistä kertaa tälläiseen päristelyyn ja kerta ei varmasti jää viimeiseksi. Erittäin suuri kiitos vetäjälle, peräsimelle sekä muille uuden kaverin hyväksymisestä mukaan. Tuntui kuin olisi ollut vanhojen tuttujen kanssa ajelemassa. Aloituksessa otin paikkani peräsimen valvovan silmän alta, mutta letka-ajon sisäistyksen jälkeen siirryin tauolla jokusen pykälän ylöspäin ja siellä alkoi matkanopeuskin olemaan mieleiselläni tasolla. Onneksi ei sitä hirviperhettäkään näkynyt matkan varrella.

Suosittelen muillekin uusille tulemaan kokeilemaan. Kerta se on ensimmäinenkin ja kimpassa on todellakin kivempaa. Itselläni loppunee öiset ajelut ja panostan hupiajopäiväni näihin letkoihin.

Tänk juu veri meni!

acdc sanoi:
Tuli eilen osallistuttua ensimmäistä kertaa tälläiseen päristelyyn ja kerta ei varmasti jää viimeiseksi. Erittäin suuri kiitos vetäjälle, peräsimelle sekä muille uuden kaverin hyväksymisestä mukaan. Tuntui kuin olisi ollut vanhojen tuttujen kanssa ajelemassa. Aloituksessa otin paikkani peräsimen valvovan silmän alta, mutta letka-ajon sisäistyksen jälkeen siirryin tauolla jokusen pykälän ylöspäin ja siellä alkoi matkanopeuskin olemaan mieleiselläni tasolla. Onneksi ei sitä hirviperhettäkään näkynyt matkan varrella.

Suosittelen muillekin uusille tulemaan kokeilemaan. Kerta se on ensimmäinenkin ja kimpassa on todellakin kivempaa. Itselläni loppunee öiset ajelut ja panostan hupiajopäiväni näihin letkoihin.

Tänk juu veri meni!

Hienoa ja varmasti monia uusia asiasta kiinnostuneita rohkaisevaa tekstiä. Tuossapa kiteytyy oivasti koko oikein organisoidun letkailun syvin olemus :cruising:

acdc sanoi:

Tänk juu veri meni!

Yhtä suurta perhettä.

RoRo sanoi:
Yhtä suurta perhettä.

Juurikin näin. Itsekin nämä letkailut tänä suvena aloittaneena voin sanoa, että en kyllä hevillä tästä hommasta enää luovu. Onneksi näitä vapaaehtoisia vetureita riittää.

Aloitin itse myös letkailut tänäkesänä ja samanlaisia fiiliksiä jäänyt. Pyrin jatkossakin osallistumaan aina kun vaan mahdollista. Ja hyvän palautteen jälkeenkin kehtaa yrittää veturointiakin joskus uudestaan kun tarvii. :)

Ville_83 sanoi:
Juurikin näin. Itsekin nämä letkailut tänä suvena aloittaneena voin sanoa, että en kyllä hevillä tästä hommasta enää luovu. Onneksi näitä vapaaehtoisia vetureita riittää.

VeturiVille?

Laitan nyt vielä tähän ketjuun. Minulla olisi valmiina sellainen 220-250km lenkki. Että jos ensi tiistaina kelien salliessa letkailua järjestää niin voin vetää ja mikäli joku muu haluaa vetää niin voin laittaa lenkin ehdotelmana veturille.

RoRo sanoi:

Ehkä sitä vois vähän ensin reenata lisää perässä pysymistä. Sit kun ei enää tule käytyä kyntämässä paikallisia ojanpohjia niin vois jotain tommosta harkitakin :D

Olis viel yks kysymys seuraavaa kertaa varten..

Jos veturi sattuis kyntää ojan pohjaa, niin pitääks muiden tulla perässä? :blink:

CU Pokerissa!

acdc sanoi:

Jos veturi sattuis kyntää ojan pohjaa, niin pitääks muiden tulla perässä? :blink:

CU Pokerissa!
Noin on käynytkin, mutta muut jättivät pyöränsä ja menivät jalan.

Siinä oliski päivän punttistreenien edestä varmasti hommaa jos koko letka ois ojassa ja pitäs kaikkien pyörät sieltä nostella ylös. Ei tuo villen tonnin CB:kään kovin hentonen ollu kun oli hieman kaivautunu siihen ojanpohjaliejuun. :grin:

Onnettomuuksien sattuessa ihan näin yleisesti toiminta-ohjeina olis hyvä että jos tulee ulosajoja, niin perä blokkaa heti tarvittavan määrän tilaa onnettomuuspaikkaa varten, pysähtyneet pyörät mahd. sivuun ettei tukita autoliikennettä liikaa, ja oma-alotteisesti lähtis siitä tilanteen nähneet/lähimmät reippaasti auttamaan pyörän nostossa niin monta kun siihen mahtuu nostamaan. Ja tietenkin ensimmäinen paikalla oleva kysyy/tarkastaa kuljettajan tilanteen. Vakavammassa onnettomuudessa soittaisi mahd. nopeasti lanssin myös paikalle. Näin säästetään aikaa ja jos on hengenvaara niin ei kulu ensimmäiset 5 minuuttia ihmetellessä. Kuljettajaan ei välttämättä kannata koskea mahdollisten murtumien takia, mutta ainakin kypäräremmin voi avata.

"Tee kuten sinulle toivoisit tehtävän." :bye:

Ei siis sillä, ettäkö eilen olisi toimminnassa ollut jotain moitittavaa, hyvin sieltä perältä heti tarkastettiin kuski ja pari ripeintä käytiin nostamassa kuskin kanssa pyörä poijjes.

Pystyiskö lähtöaikaa aikaistamaan tulevilla reissuilla ?

Ehdittäis valosaan aikaan paremmin kotio ennen hämärää aikaa, jolloin nuo luonnon nelijalkaiset alkaa poukkoilemaan tielle.

Tossa nimittäin sillon tiistain ajoista kotiin päin ajellessa peura loikkasi eteen pusikosta (n. 10-20m keulasta) ja ennenkuin ehdin edes kissaa sanoa, se oli jo mennyt menojaan tien yli metsään. Onneksi nopeutta ei ollut kuin 40kmh, mutta tulipa vaan läheltä piti tilanne - pyytämättä ja yllättäen - ja muistutus noista luonnon elikoista.

acdc sanoi:

CU Pokerissa!

Asiahan ei vältsis mulle kuulu mutta ennen 17:30 tapahtuville starteille ei kyllä monikaan enää ehdi. Ei tän homman idea saa sekään olla että aletaan jättää duunissa duunit tekemättä sen vuoksi että ehtisi letkailemaan.

Vaikka kyseessä onkin hauska heitto ja irvokas ironia, käyttäisin tilaisuutta virkata että:

Veturi ei saa kontata, siitä tulee lähteä. Jos veturi ei pysy kaistalla, pystyssä tai ei selviä mutkista ilman napakkaa jarrutusta on vetovauhti veturillekkin liian kova, piste. Veturilta on lupa odottaa sen verta taitoja, reittinsä tuntemusta ja osaamista että homma pitää keulalla pysyä lapasessa. Letkaan osallistuvista ei veturi voi vastuuta ottaa. Jokainen kurvailee omalla lisenssilään ja omilla kyvyillään.

Back