Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vai ei ole sulta pois...... Mutta tämä on vain se oma valintani ja muut tyylillään, se minulta pois ole![]()
Kun pyörä on ainoa kulkine ja mielelläni näytän aina niin hyvältä kun pystyn niin pitää valita varustus sen mukaan. En mä ainakaan halua näyttää joka paikassa että "saavuin muuten MOOTTORIPYÖRÄLLÄ" ja nyt täällä kahisen toppapuvussani...Vai ei ole sulta pois...... Mutta tämä on vain se oma valintani ja muut tyylillään, se minulta pois ole![]()
![]()
Niin kauan kuin meikäläisen vero- ja vakuutusrahoja käytetään näiden shortsipellehermannien asfaltti-ihottumien hoitamiseen, niin on se ainakin minulta pois.![]()
Kunnolliset kuuman kelin ajoasut on keksitty jo ajat sitten, mutta täällä tuskaillaan samoissa nahkoissa tai goretexeissa, millä vedellään huhti-toukokuun vilpoisissa. Ja sitten kun tulee kuuma, niin siirrytään shortseihin ja t-paitaan![]()
![]()
t. pozo
![]()
Niin.. jokaisen omia asioitahan nämä on. Itse olen "syyllistynyt" t-paita/farkku-motoristeihin kesäkuumalla. Ja ite kun opiskelijana ei nuo tulot ole sellaiset et olis jokaiselle kuukaudelle oma ajoasunsa niin täytyy vaan tyytyä joko goretexeihin tai kevyempää "ei-niin-suojaavaan"-varustukseen. Niin ja ite kun en oo perehtynyt hirveästi, niin mitä ovat "kuuman kelin ajovarusteet" jotka vielä suojaavat kaatuessa? Niin ja missä hinnoissa liikutaan? Ei meinaan tixtexeis tai nahoissa hirveesti huvita kahvitteleen mennä jos mittari näyttää 28cVai ei ole sulta pois...... Mutta tämä on vain se oma valintani ja muut tyylillään, se minulta pois ole![]()
![]()
Niin kauan kuin meikäläisen vero- ja vakuutusrahoja käytetään näiden shortsipellehermannien asfaltti-ihottumien hoitamiseen, niin on se ainakin minulta pois.![]()
Kunnolliset kuuman kelin ajoasut on keksitty jo ajat sitten, mutta täällä tuskaillaan samoissa nahkoissa tai goretexeissa, millä vedellään huhti-toukokuun vilpoisissa. Ja sitten kun tulee kuuma, niin siirrytään shortseihin ja t-paitaan![]()
![]()
t. pozo
![]()
Opiskelija, mopo, vakuutukset, bensat etc. Silti ei varaa hankkia edes "tixtexejä"Niin.. jokaisen omia asioitahan nämä on. Itse olen "syyllistynyt" t-paita/farkku-motoristeihin kesäkuumalla. Ja ite kun opiskelijana ei nuo tulot ole sellaiset et olis jokaiselle kuukaudelle oma ajoasunsa niin täytyy vaan tyytyä joko goretexeihin tai kevyempää "ei-niin-suojaavaan"-varustukseen. Niin ja ite kun en oo perehtynyt hirveästi, niin mitä ovat "kuuman kelin ajovarusteet" jotka vielä suojaavat kaatuessa? Niin ja missä hinnoissa liikutaan? Ei meinaan tixtexeis tai nahoissa hirveesti huvita kahvitteleen mennä jos mittari näyttää 28cVai ei ole sulta pois...... Mutta tämä on vain se oma valintani ja muut tyylillään, se minulta pois ole![]()
![]()
![]()
t. pozo
![]()
![]()
Niin ja mitä noihin vero/vakuutusmaksuihin tulee, niin luulen et siinä hoidetaan aika paljo muutaki kun "ihonsiirtoja". Vahinkoja voi sattua kelle tahansa, mutta entäs nämä, jotka tinttaavat syksyllä pyöränsä lunariin et keväällä saadaan uutta suolee, kun vanha kuolee![]()
Kylläpä tuossa minulle joskus joku vanhempi "tosi motoristi" rupes avautumaan kuinka minun on sitten hieno ettiä nahkaa muualta ihosta pakaroihin kun vedän lipat (olin siis farkut jalassa). Teki mieleni sanoa et "No noi tixtexit ei paljoo palovammalta suojaa sen enempää et käyhän nahat hakees jos suojaa haluat" Jätin kuitenkin sanomatta ja ajattelin et toivottavasti jantterin mieltä lämmitti kun sai vähä "nuorta opettaa". Itelle on ihan sama mitä kukin päälleen pukee, handu nousee anyways!![]()
Miksei sitten mopoilijoillakin ole kunnon ajoasua? vaan pelkästään motoristeillä pitäisi olla?!Vai ei ole sulta pois...... Mutta tämä on vain se oma valintani ja muut tyylillään, se minulta pois ole![]()
![]()
![]()
t. pozo
![]()
Juu, vähän fiilis varmasti menee, jos joku alkaa aikuiselle miehelle tai naiselle leikkiä äitiä. Mullekin tuli joku vanha äijä jäkättämään pelastusliiveistä, kun veneellä olin lähdössä. Sillekin olis tosiaan mieli tehnyt sanoa, et "sulla näyttää olevan itelläs tota kelluketta tossa navan ympärillä parikymmentä litraa, ni et liivejä tarviikkaan". Mut ehkäpä siitäkin hyvä mieli tuli, et pääsi nuoria miehiä valistamaan.Kylläpä tuossa minulle joskus joku vanhempi "tosi motoristi" rupes avautumaan kuinka minun on sitten hieno ettiä nahkaa muualta ihosta pakaroihin kun vedän lipat (olin siis farkut jalassa). Teki mieleni sanoa et "No noi tixtexit ei paljoo palovammalta suojaa sen enempää et käyhän nahat hakees jos suojaa haluat" Jätin kuitenkin sanomatta ja ajattelin et toivottavasti jantterin mieltä lämmitti kun sai vähä "nuorta opettaa". Itelle on ihan sama mitä kukin päälleen pukee, handu nousee anyways!![]()
Mites sitte nämä terasseilla rusketusta hommavat shortsipellehermannit?Niin kauan kuin meikäläisen vero- ja vakuutusrahoja käytetään näiden shortsipellehermannien asfaltti-ihottumien hoitamiseen, niin on se ainakin minulta pois.![]()
Lindstrands:lla löytyy Dundee niminen farkkutakkia lievästi muistuttava ajotakki, jossa oli tukevaa verkkoa kyljissä. Oli ihan ok näköinen, mutta ei kuitenkaan niin paljoo mun makuuni, että olis herättänyt ostohimot.Onko kellään esitellä omia hellekelin asujaan? (Siis tarkoitan nyt tietenkin semmoista asua, joka on tarkoitettu MP-hommiin, ei lyhkälahkeisia - ja hihaisia siviilitamineita.)
Mua sieppaa myös maksaa juoppojen vatsahuuhtelut ja työttömien päivärahat. Kaikki on kuitenkin multa pois ja syö mun vatsakumpua uhkaavasti. Miksei ne älyä elää paremmin, perkeleet.Vai ei ole sulta pois...... Mutta tämä on vain se oma valintani ja muut tyylillään, se minulta pois ole![]()
![]()
Sama vika. Tekninen alusasu toimii aina. Itsellä ei juuri tule ilman kamppeita ajettua muutenkaan, oli keli mikä oli. Se ei vaan tunnu kotoisalle/mukavalle. En tosin harrastakkaan kaupungilla köröttelyä, vaan toiseen suuntaan yleensä mennään.Antaa muiden vaan ajella shortseissaan, minä pidän turvallisesti oikeat ajokamat päällä pikkunäppärästikin ajellessani.
Helteellä se on huomattavasti mukavampaa, kun on sijoittanut laadukkaisiin teknisiin alusasuihin eikä imeytä hikeään täyspuuvillaisiin t-paitoihin ja alkkareihin.
Kokemuksen rintaäänellä, nimim. Viime viikollakin lähes 30 asteen helteessä mm. aamu seitsemästä lähes iltayhteentoista Rukan pitkät kalsarit alla ja koko ajoasu päällä. Nou problem.
pari viikkoa sitten tuli ajeltua halki melkein koko Suomen, kelit osui loistavasti ja hämmästytti juuri se, kuinka moni ajaa lämpimällä ilman hansikkaita. Vaikka olisi muuten vermeet päällä. Eivät mielestäni ole tuumineet asiaa ihan loppuun asti. Omat racing-hanskat on sen verran hyvin tuuletetut, että niillä pärjäsi aikanaan jopa 45-47C päivälämmöissä ihan hyvin.Mites sitte nämä terasseilla rusketusta hommavat shortsipellehermannit?Niin kauan kuin meikäläisen vero- ja vakuutusrahoja käytetään näiden shortsipellehermannien asfaltti-ihottumien hoitamiseen, niin on se ainakin minulta pois.![]()
Villi veikkaus on, että heidän maksakirroosiensa hoitoon uppoaa vähän eri luokan rahat kuin joidenkin samoissa asusteissa liikkuvien motoristien asfaltti-ihottumien hoitoon.
No joo, mutta vähän asiaakin... siis teille jotka ajatte kevyissä vermeissä. Pitäkää nyt edes kunnon hanskat käsissä. On meinaan ihan helvetillisen vaikeaa pyyhkiä omaakun on ottanut lipat käsillään vastaan ja räpylät ovat paketissa. Yksin asuvalle todella vaikeaa, siipan kanssa asuvalle vähän helpompaa, mutta vielä kotona asuvalle todella nöyryyttävää:"Äitiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... tuu pyyhkimään"!!!!![]()
![]()
Mikä perkele se on että pitää tunkea näitä veto hommia tähänkin. Kyllä suurin osa ajo jollai hiton tourinki sohalla kellä ei ollu hanskoja, kyykky kuskeilla aina päällä. Että eiköhän kukkahatuilta ne varusteet yleensä puutu tai on ainakin vajaat....Mika Kalliollakin oli varmasti oikein hyvät hanskat, mutta kun oikein
hyvässä kyydissä kaatuu, niin mitäpä olisi tapahtunut sille vetohen-
henkilölle, jolla ei niitä olisi ollutkaan?
Tässä oma setti:Onko kellään esitellä omia hellekelin asujaan?