• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Heijastinliiveistä jälleen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noille ekaluokkalaisille Valio sponssaa noita liivejä pelkän sms hinnalla. Meidänkin junnu sai tuollaisen postipaketin ja nyt ei ulos hiekkalaatikollekaan halua mennä ilman liiviään
wink.gif
Per... vain kun en nyt tähän hätään muista tuota sms numeroa johon se piti lähettää
shaun.gif

Ja meille muille liivejä löytyy mm. Saiturin Pörssistä "huimaan" 1.95e hintaan
eek.gif
Itsekin sieltä juuri kävin 3kpl moisia hankkimassa, 1 kumpaankin autoon ja 1 itselle. Materiaali varsin muovinen ja ohkasen tuntuinen = kuivuu myös nopeasti. Tosin märkänä noissa se heijastuskyky tippuu melkoisesti - vesipisara heijastimen päällä muistuttaa enempi maitoa kuin kirkasta vettä
omg.gif
Samaten tarrakiinnityksen kestävyys ajan kanssa ollee aina hiukka kyseenalainen, mutta eipä ollut hintakaan häävi
smile_org.gif

Liivien hankintaa ajeluun olen itsekin hieman funtsinut - tuo tarrakiinnitys vaan ei oikein nappaa... Oliskohan noita sopuhintaan kunnon heijastimilla ja vetskarilla saatavana ?

Itselläni on käytössä Jobmanin vetoketjulliset liivit http://www.elfving.fi/index.a....id1=983 ....ylärivissä vasemmalla. Heijastimet noissa on huippuluokkaa ja ovat ommellut...halvimmissa ovat yleensä painetut ja kesto ei ole kovinkaan kaksinen. Jobmanin liivin hinnasta en mene sanomaan mitään kun en oikeaa hintaa tiedä. Itse sain omani firman mp-kerhon kautta 5 euron hintaan...kerho sponssasi loput. Liivissä on takana kiristysnauha jolla voi ehkäistä lepatusta jonkin verran muttei kovinkaan paljoa. Sen verran positiivista kommenttia noista saanut etten ilman ajelekaan.

3- luokan liivejä saa vetoketjullisena. Esim mun duunin kautta. Hinta 16 e. Normaalit heijastinliivit on 2lk. Liivejä ostaessa kannattaa tarkistaa pesunkestävyys, onko EN 471 hyväksyntä ja heijastimen laatu, esim.3M:n heijastimet on hyviä.
Tää ei ole mainos, tää on tapa auttaa kanssamotoristeja  
062802moto_prv.gif

Ovat muuten ihan loistavia vehkeitä nuo heijastinliivit!

Jos joutuu pysähtymään tien sivuun, vaikka kaveria jeesaamaan, tai nippeleitä korjaamaan, niin ehdottomasti liivit niskaan. Näkyy pitkälle.

Halpismallit (2-3€) ei kaada kenenkään taloutta ja ne mahtuu taiteltuina rotsin taskuun erinomaisen hyvin.

Suosittelen, ehdottomasti.

hmmm.. tossa tulimme pohjoisessa ja ruperi ilta hämärtymään, mopot tien sivuun ja liivejä päälle. Siinä sitten jotain kaverin kanssa tehtiin niin että auto pysähtyi siihen meidän luokse. Autosta nousi noin 30v mies mikä kävi huutamaan miksi niitä liivejä laitetaan päälle kun ne häikäisee autoilijoita  
veryangry.gif
Sitten pysähty toinen auto kun huudeltiin ja huidottiin toisille niin luuli että poliisi olisi antanut pysähtymis merkin. Mutta kehaisi vielä että pitäisi kaikkien motoristie käyttää niitä hämärässä. 10€ sai vetoketjullisen kankaisen\3m heijastimilla varustetun liivin säästötalosta. niin ja ostakaa kokoa liian pieni niin ei lepata tuulessa  
buttrock.gif

niin ja ostakaa kokoa liian pieni niin ei lepata tuulessa
buttrock.gif
Itse olen ratkaissut tämän ongelman repulla. Itse asiassa tuolla liivin kiinnitykselläkään ei itselläni ole niin väliä kun selässä tosiaan kulkee tuo reppu jossa on edessä 2x poikittaishihnoja
thumbs-up.gif
Ja jos sitä tosiaan auton kontista joskus ehkä kenties mahdollisesti joutuu kaivamaan, niin lienee sen kerran se ja sama onko tarrakiinnitys voimissaan ja/tai liivi kovinkin tilavan oloinen
wink.gif
Onhan tuota ollut keskusteluakin jo pitäisikö tuollainen liivi lisätä myös auton pakollisiin varusteisiinkin
smile_org.gif

Itse käytän maantiellä aina turvaliiviä. Eikä hävetä yhtään, kun ei kovempiakaan poikia hävetä. Heidän liiveihinsä on prodeerattu veriryhmä, nimi sekä kotimaa, että tietävät lähettää tarvittaessa paketin oikeaan osoitteeseen. Liivistä en ole kunnollista kuvaa löytänyt mutta tässä on skannattu tuotekuvastosta. Palautetta on tullut autoilijoilta positiivisessa mielessä. Eräskin väitti yli kilometrin päästä (pohjanmaan pitkät suorat) ponganneensa minut autojonosta.

(muoks: materiaali on tukevaa ja koot ovat suuria, ei lepata,minulla 178-73, sopii kaiken muun kaman päälle koko-S. )
(muoks:Leijona Pro sivuilta löytyy edustajat ja heiltä kai saa lisätietoa )

Itse käytän maantiellä aina turvaliiviä. Eikä hävetä yhtään, kun ei kovempiakaan poikia hävetä. Heidän liiveihinsä on prodeerattu veriryhmä, nimi sekä kotimaa, että tietävät lähettää tarvittaessa paketin oikeaan osoitteeseen. Liivistä en ole kunnollista kuvaa löytänyt mutta tässä on skannattu tuotekuvastosta. Palautetta on tullut autoilijoilta positiivisessa mielessä. Eräskin väitti yli kilometrin päästä (pohjanmaan pitkät suorat) ponganneensa minut autojonosta.
Tämä näyttää aika asialliselta. Mistäs näitä saa ostaa?

Back