• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

HD-owner; ilmoita mallisi tänne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Päivitellääs vähä, kun toi super hyvä Sreet Rodi Vaihtu liki uuteen -09 Elegtra Glideen. Ristus mikä ajettavuus !! Ei mikään Rakeetti, nutta varustelua ja ajomukavuutta RIITTÄÄ.  
biggrin.gif

normal_ABCD0005.JPG

062802jumpie_prv.gif

bowdown.gif

Laitetaas ihkuonnellinen suharikin messiin "Matkalehmän seläässä. Uudempi 1600 cc pata ( 1585 cc ) Ja helevetisti kaikkee kivaa, ei jaksa luetellaa ees. No ABS pelasti mut eilen kaadolta tai kolarilta.  
ghostface.gif

ABCD0002.JPG
En halua olla ilon pilaaja, mutta jos joku tuon on sulle 2009 mallina myynyt käy pyytämässä pari tonnia takaisin. 2009 mallissa on uusi runko, 180 takarengas, putket on vedetty erilailla ja mitä muuta siellä olikaan. Tuo vanha malli on mukava, mutta siihen se jääkin verrattuna uuteen malliin. Linkki uusi malli 2009 FLHT

NOO, et sä mun iloo pilannut . *
biggrin.gif
*Mallivuosi onpi TOSIAAN -08

Mutta rek 15.05.2009, SIIS mulle tämä on -09 malli. Tehdastakuuta jälellä kevääseen 2011. JA niinkus "ilmeisesti" HD äijänä tiedät, nuissa ei just hinnassa meinaa onko -08 tai -09.

ainakaan vaikka nyt 5 vuoden päästä. Kunto, varusteet, ja EHKÄ kilometrit pikkasen hintaan vaikuttaa. Olipa samassa rivissä mistä ton ehin nappaan 12 muun halukkaan nenän edestä mm. -01 Ultra ja hintaeroo kokonaista 400 eguu. 1450 pata sekä VAIN 5 lovinen loota. Kromii ja kilkettä ehkä enemmän * *
buttrock.gif

Ite asiassa Kingiä olin ostamassa, mutta onnekseni -03 Kingi jota kyttäsin oli varattuna ja jäi multa väliin. Sekään ei ollut, kuin 700 eguu halvempi kun mun FLHT. Ja -03 Kingi EI ollut juhlamalli.

Tässä kuitenkin FLHT :n varustuksena vakiona mm. ABS ( Brembot ) ja lisänä mm. Tourback, sopivan mukavan murea ääniset putket ( orggigset MYÖS tietty ), lisäksi säätösetti katkaisijalla Avoimille putkille asento "OPEN" ja Orggigsigsille "HD". Ja tottamooses JVC poppikone muistikunpaikalla, ja kerpeleen hyvin kuuluu ainakin kuskille jopa motarivauhdissa.

n. 1600 cc pata, 6 lovinen loota mm. yks päällä tehtiin . 500km rundi viime viikolla, ja kulutus reisussa 4,7 L / km. Ei paha tolle massalle. 100km / h on kiekkamittarissa kokolailla 2000 kierrosta.

Ajettuna 20tkm oli mittarissa / täys huoltovihko merkkiliikkeissä teetettynä. Suomifillari ! Noi ilmajouset myös kliffat, jos tulee kuormaa oikeen pitkälle baanalle, niin persettä pikkasen jäykemmälle.

Lisäksi ainakin HUHUN mukaan 2012 - 2013 tullee Harleyt oleen vesijäähdytteisiä, siis ainakin muutaman HD "Ikonin" mukaan ilmajäähdytteiset koneet ei ainakaan tiputa vanhojen hintoja. muistaakseni 2010 isommissa HD : ssa paikka jo rungossa syylarille.

Täysin uuden veronen rytkytin, ja kun Sumecon hinnastosta näytin vaimolle raakapyörän hinnan sekä kelattiin lisä varusteet läpi hintapuolelta, niin eka pyörä mistä meillä ei tarvinnut vääntää sekuntiakaan. *
idea3.gif

ET ZILLEE. * *
sport05.gif

btw. Takanakki on kyllä täskin 180 !! Vaijeriton kaasu löytyy myös tästä JO. etc etc. Vanteista ekana tunnistaa, -09 mallissa enämpi puolia kuin -08 mallissa. Mut hinta jonka tästä maksoin tällä varustuksella oli saatanan sopiva ja nyt liki12 tkm takana ja hymy eikun levenee.

Electra hymyt on nyt hymyilty ! :grin: Kyllästyin liika isoon näissä nurkka ajoissa ! Eli tilalle heinäkuun lopuus 2010 regattu XL 1200 LOW Spora. Pakkohan se matkasonni oli myydä, kun sain tonnin enämpi, kun maksoin . Sporassa tehastakuuta vielä heinäkuun loppuun ja pirun hyvät kilkkeet mukana, eli kaikki mahollinen . Täällä Suomessa riittää mulle mageesti . :jpstyle: Spora on siitä kiva, että joutuu vähän ajaankin ?? Ja kevyt pyöritellä paikallaan . :)

sport05.gif

Viimeksi muokattu:
Ensimmäiseksi pyöräksi tarttui vuoden '07 XL883 Low

34237_417000883878_713608878_4501473_4666480_n.jpg

Sattui löytymään käytetty, vähän ajettu ja vielä musta pikkuspora. Päivää aikaisemmin oli liikkeeseen tullut ja meni heti varaukseen, ei muuta kuin pankkiin lainaa hakemaan. Hemmetin nätti ja erittäin mukava ensipyörä. Jalkatapit oli aiempi omistaja siirtänyt eteen joten säästyi sekin vaiva. Vielä kun saisi rekkarin siirrettyä ja tuon hemmetin ruman takavalon vaihdettua.

Ensimmäiseksi pyöräksi tarttui vuoden '07 XL883 Low

EI KUVALAINAUKSIA!!!!

Sattui löytymään käytetty, vähän ajettu ja vielä musta pikkuspora. Päivää aikaisemmin oli liikkeeseen tullut ja meni heti varaukseen, ei muuta kuin pankkiin lainaa hakemaan. Hemmetin nätti ja erittäin mukava ensipyörä. Jalkatapit oli aiempi omistaja siirtänyt eteen joten säästyi sekin vaiva. Vielä kun saisi rekkarin siirrettyä ja tuon hemmetin ruman takavalon vaihdettua.
Onnittelut ! Spora on erittäin ketterä ja monipuolinen Moto.    
smile_org.gif

Jos haluu rakennella, niin simppeli vekotin siähen. Mulla oli tismalleen samanlainen, mutta valkonen ja -06 malli vuonna 2006 Epsanjassa 15 päivää vuokralla.  
sport05.gif

Tarjospa mulle tuttu vuokraamo Fättäriä, Softailia jne jne. Mutta Torren ahtailla kaduilla lyhyt akseliväli ja Sporan ketteryys pääsi oikeuksiinsa. 700 km oli mittarissa, kun Hain Murchiasta biken ja yli 2000 km kun luovutin. Ihan kelpo peli BaanallaKIN.

Esim. Viime kesän Super rallyyn tuli ystäväni "Senjora" Minttu 883 Sporalla, ja reisussa kerty kilsoja yli 9000.  Uusimmassa Harrika lehdessä juttu "Amigot reisussa" Costa Galida Porukasta, joka ajoi Välimereltä Nordkapiin ja takas .

Kokolailla varma vekotin . Ja vaikka mulla painoo liki 100kg, ni hyvin jakso nykiä mua vuoristossa, baanalla ja ihan joka paikassa.

Bueno !!    
buttrock.gif

^FXR eli superglide on kyseessä. Dyna on Fxr:n seuraaja uusine runkoineen jne.

Hyvä meininki tossa fillarissa. Btw, mulla on tohon käypä soolojakkara ylimääräisenä jos kiinnostaa..

FXRS eli Superglide Sport tuo on alunperin, mulle vaan nuo kaikki iskariperä/notkorunko FX:t on Shoveleista lähtien olleet Dynia ja Dynarunkosiksi niitä kutsuttiin jo ennen kuin tuo mopo on edes valmistettu.

Onko tyyppilyhenteessä kirjain "D" ?

Jos ei niin ei ole dynarunkoinen.
On. Ja valmistenumero hinein mukaan on FXRS. Ja alunperin on narrow-glidellä eli dynaglide. Ja jos on yhtään perillä H-D:n rungoista niin näkeehän tuon about otsallaankin et on dynarunko. Tuossa ikäluokassa BigTwinissä kolmea runkoa, matkalehmä-FL runko, dynarunko ja softari.

Mut ennenkaikkea tuos on rock'n'rollia ja miellyttää mun silmää ja sil o kiva ajaa. Muutokset ja prosentit on otteessa ja keulana on mekaaninen hässäkkä. Tosin 2 1/4" putkiin sopivat bafflet pitää saada jostain hankittua, tuo on tuollaisenaan hieman tarpeettoman äänekäs.

edit: Olenpas artikuloinut hassusti. Uudelleenlukiessa vaikuttaa kuin olisin väittänyt FXRS:n tyyppimerkinnässä olevan D vaikka se on FXRS, melko nerokas tekstimuoto. Tuo aloitus "ON" on siis viittaus siihen, että kuten aiemmin jo totesin et olen pitänyt kaikkia narrowglidejä dynina j kauan, niin onhan tuo.

Ja jos on yhtään perillä H-D:n rungoista niin näkeehän tuon about otsallaankin et on dynarunko. Tuossa ikäluokassa BigTwinissä kolmea runkoa, matkalehmä-FL runko, dynarunko ja softari.
Jos yhtään on perillä H-D:n rungoista näkee ton olevan Eric Buellin suunnittelema FXR:n runko eikä Dyna, hyvä runko sinänsä ja ehkä jopa parempi kuin Dyna-runko mutta pyörä ei tosiaankaan ole Dyna vaan FXR.

sanoi:
FXS the original Low Rider
FXEF the first Fat Bob F=Fat
FXWG FL forks w/o covers and 21" front wheel aka Wide Glide
FXB original sturgis B=belt drive
FXR Super Glide II original rubber mount
FXRP P=police equip.
FXRS FXR with cast wheels, extra trim aka Low Glide
FXSB Low Rider with belts
FXRDG FXRS with solid disk rear wheel
FXRT R=Rubber mount T=touring aka Sport Glide
FXRC Low Glide Custom w/ wire wheels
FXRT/P FXRT P=police equip.
FXRD FXRT w/ trunk aka Grand Touring
FXRS-SP Low Rider Sport edition
FXRS-CONV Low Rider w/ detachable windshield and bags
FXDB Dyna Glide, latest chassis ('91 Sturgis) two-point engine mounting
FXDC FXDB with goodies C=Custom (NO 21" front wheel)
FXD Dyna Super Glide
FXDS-CONV Dyna Glide w/ detachable windshield and bags
FXDWG Dyna Wide Glide
FXDL Dyna Low Rider

Jos kiinnostaa niin enemmän voit aiheesta keskustella H-DCF:n foorumilla; sieltä löytyy tietävää porukkaa, itse päätän tähän
LINKKIIN foorumille.

Ja toi nick "Hemuli" sitten tietää mistä puhuu.

Ja jos on yhtään perillä H-D:n rungoista niin näkeehän tuon about otsallaankin et on dynarunko. Tuossa ikäluokassa BigTwinissä kolmea runkoa, matkalehmä-FL runko, dynarunko ja softari.
Jos yhtään on perillä H-D:n rungoista näkee ton olevan Eric Buellin suunnittelema FXR:n runko eikä Dyna, hyvä runko sinänsä ja ehkä jopa parempi kuin Dyna-runko mutta pyörä ei tosiaankaan ole Dyna vaan FXR.

Selvähän tuon pitäisi olla kuin pläkki, fxr mikä fxr. Ja lähinnä siitä pitäisi olla ylpeä, fxr oli ensimmäinen kumiripustettu runko ja kuten monet todenneet, luultavasti paras tehtaalta tullut runko.

Mutta ihan miten vaan, osallla vaan, tuoreemmilla hd-miehillä tuntuu menevän niin vuosimallit kuin rungotkin sekaisin.

Viikko sitten hankittu eka HD:
XL 1200R Sportster Roadster

Pientä säätöä, putket vaihdettu Screaming egle II:siin samoin putsari. Perää laskettu hieman säädettävillä iskareilla ja tietysti kilpitelineen kulmaa vähän muutettu. Alkuperäinen on melkoinen purje.

1000 km nautiskeltu ja hymy ei ota laantuakseen millään
smile_org.gif

Selvähän tuon pitäisi olla kuin pläkki, fxr mikä fxr. Ja lähinnä siitä pitäisi olla ylpeä, fxr oli ensimmäinen kumiripustettu runko ja kuten monet todenneet, luultavasti paras tehtaalta tullut runko.

Mutta ihan miten vaan, osallla vaan, tuoreemmilla hd-miehillä tuntuu menevän niin vuosimallit kuin rungotkin sekaisin.
Juu näkeehän sen nyt että se on fxr. Eikä se ole huono asia.

Viikko sitten hankittu eka HD:
XL 1200R Sportster Roadster

Pientä säätöä, putket vaihdettu Screaming egle II:siin samoin putsari. Perää laskettu hieman säädettävillä iskareilla ja tietysti kilpitelineen kulmaa vähän muutettu. Alkuperäinen on melkoinen purje.

1000 km nautiskeltu ja hymy ei ota laantuakseen millään
smile_org.gif
Aika erikoinen hyppäys Veturista Sporaan
biggrin.gif

No helpompi pitää läsy taskussa, noilla löytää ajamisen iloa alemmillakin nopeuksilla
062802moto_prv.gif

FXRS se on, en muuta ol väittänytkään. Se että nykymaailmassa wanhoja "dynaglide" runkoisia ei saa kutsua Dyna-rungoiksi oli mulle hieman uus juttu, mul oli edellisen jälkeen pitkähkö ajopyörätön kausi ja alkukesän harharetki Yamaha "scootteriin". En siis missään vaiheessa edes meinannut että tuo olisi mallinimikkeeltään Dyna. Edelleenkin, tuo nykyinen pyöräni on valmistettu ajanjaksolla jolloin luovuin edellisestä ajo Massikastani ja jo silloin, siis ajalla ennenkuin Dynaa siis ilmisesti asiantuntijoiden mielestä oli olemassakaan, kutsuttiin tuota FX-runkoa ja orkkiksena(FXWG-mallia lukuunottamatta) kapean "dynaglide" keulan omaavia "Dynarunkoisiksi"... sinällään aika mielenkiintoista jos ne sitten parikymmentä vuotta myöhemmin olekkaan enään dynarunkoisia.

H-D miehenä tuoreudestä, olen senverta huru, et mun tuoreudesta johtuu se että mulle, jokainen HooDee jossa orkkiksena on ollut kapea dynaglide-keulaksi jo '80-luvulla kutsuttu keula, on Dyna. Tuo mulla oleva runko on FXRS eli Superglide Sport ja se on sinällään ihan sama, koska vaikka tuos olis vanha DuoGlide ni silti tuo olis ihan ok. Parhaimmillaanhan tuo olis ulkonäölleen jos tuos olis wanha pannarin wishbone mutta silloin sitä olis pitänyt muokata et EVO mahtuu siihen.

Tiedän ja koko ajan tiesin mikä runko tu mulla on, ilmesesti vain kardinaalimunasin nimittäessäni sitä dynaksi(alkupostauksessanikin totesin pyörän olevan FXRS. Kuitenkin jo tuota edeltänyt FX-runko kulki dynaglide nimikkeellä kauan sitten, siis se joka oli nelivaihteiselle karusellikannelliselle lootalle ja stöpseli Shovelille ja kapeella keulalla. Tuo mulla on runkomalli joka tuli joskus '80-luvun alkupuolella ja on mun silmään hitosti nätimpi kuin tuo mikä tuli joskus '90-luvulla.

Mun silmissä vaan tuo runkojakautuma on kulkenut niin et tuo sirompi stereorunko eli superglide/wideglide FX, FXR jne on yksi runkotyypeistä, toinen FL-runko joka juontui Duo:sata noihin matkalehmä-runkoisiin ja kolmantena Softaili. Itselläni ennen tuota uusin runko ajopyörässä on ollut '84 Softaili, sit pari '60-luvun Duo:a ja loput jäykkiä. Ihmetteln vaan miten tuo Dynaglide nimitys kapee keulasille on ollut käytössä ennenkuin Dynaa siis on ollut... mut seisoskin nyt sitten kovasti ojennettuna.

Noh, tuo rokkimoponi ei kuitenkaan ole enää superglide ku ei siin ole superglide-keulaa, se siis on FXRS-springer joka ei kuulosta kivalt, tätynee jatkos kutsua sitä vaan risukeula-bobberiks tai jotain...

Viimeiset viistoista vuotta on ollut sama pannu, vuosimallia -63. Laitan kuvan vielä tännekin, vaikka on se ollut jossain toisessakin säikeessä esillä.

Pannu09.jpg

Ilmeisesti kyse on sitten murre-erosta, meilläpäin kapeakeulaisia big twinejä kutsuttiin superglaideiksi vuosimallista ja rungosta riippumatta. Jos tosiaan 80-luvulla on narrow glide -pyörää kutsuttu dynaksi niin johan tehtaan pitäisi maksaa rojaltit nimen käyttöönotosta (vaikkeivat sillä keulaan viittaakaan).

Mutta eipä mulla tässä mitään ole kiinni, jokainenhan saa kutsua mopoaan miksi haluaa, yleensä vaan helpottaa kommunikointia jos asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Esim. varaosatiskillä on eri asia ostaa vaikkapa satula '93 dynaan kuin '93 fxr:ään.

Pääasia kuitenkin että springeri löytyy, sillä saa rokkia mopoon kuin mopoon (vaikka mulla olikin kiinni jo tehtaalta asti).

20090726_propipe.jpg

Back