• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

HD-owner; ilmoita mallisi tänne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täällähän on rodi poikineen ja tässä yksi lisää -05 b-rodi:

rodi.jpg

Pois en vaihtaisi millään   
inlove.gif

inlove.gif

inlove.gif

Jee ! Toi on ehkä magein RODIväri mitä oon nähny. Eiköös juhlamalliKIN -03 ollut just toi ?    
062802jumpie_prv.gif
En tiedä tosta juhlamallista, mutta on ollut helkkarin kiitollinen pinta toi anodisoitu alumiini - ei me miksikään ja näyttää aina puhtoselta. Oikee valinta tällaselle pintakäsittelyinssille  
biggrin.gif

B-rodin valitsin siksi, että mun silmään otti VRSCA:n rungon väriero tohon alumiiniin verrattuna: ne ei ole samaa sävyä (miten niin naiset tarkkoja värien suhteen...). Mieluummin kunnon kontrasti  
smile_org.gif

Heissan
smile_org.gif
Uutukaisena ilmoittaudun mukaan ja pyöräni on
Dyna Super Glide Custom -09. Todella hyvä pyörä ajaa ja muutenkin
062802moto_prv.gif

Enpä oo kevään jälkeen täällä sitten käynyt, jäi valmiista laitteesta kuvatkin sitten lisäämättä..
No tuossa olis..
lookaround_orig.gif

Tällänen se oli valmistuessaan keväällä. Tarkotus oli suolahapolla ruostuttaa pellit, ja sitten lakka päälle.
4221_101119866800_721446800_1949223_8208697_n.jpg

Kyllästyin kuitenkin siihen ruosteiseen luukkiin aika pian, enkä jaksanu edes itseasiassa viedä koko hommaa loppuun asti..
Nyt se on sitten ainakin tämän lopun kesää mattamusta. Saa nähdä jos sitten ensi talvena saisi lopullisen värin vedettyä pintaan. Tosin emännälle pitää sitä ennen vielä rakennella sporsterista jäykkä ja vähän muutakin..

5414_109429632410_633492410_2651254_7297006_n.jpg

Nyt ykköspyöränä XR1200. Pari viikkoa sitten hommasin. Parempi putki ja matalammat sarvet tarvis varmaan ensin vaihtaa.

Shadow vaihtui Pariisin reissun jälkeen FXRS -86:een, alkuperäiskuntoinen, nyt levempää tankoa ja siirtosarjaa ja noin 3000 lisää maileja sitten elokuun 7:n päivän.
wink.gif

Nyt ykköspyöränä XR1200. Pari viikkoa sitten hommasin. Parempi putki ja matalammat sarvet tarvis varmaan ensin vaihtaa.
Miltäs se tuntuu? Itsekkin hieman miettinyt XR:ää.
Se on ku iso supermoto!
tounge.gif
Mä tykkäsin kun semmosella ajelin puolen tuntia. Pikkasen kaipaa lisää puhtia, mutta luulen että ne HD:n "normimuutokset" tois sitä sopivasti lisää. Tuohonhan saa jo jos jonkinlaista putkea ja piippua. Jarrut ovat hyvät ja helpot. Alusta tuntuu ainakin mutkatiellä pelaavan hienosti, tosin en oudolla pyörällä oikeen uskaltanut isoa kovaa ajaa. Kun tuon koeajoin, alkoi mulla heti pyöriä visiot päässä Cafe Racereista tai flat-trackereista Sportti lähtökohtana...
wink.gif

Miltäs se tuntuu? Itsekkin hieman miettinyt XR:ää.
Se on ku iso supermoto!
tounge.gif
Mä tykkäsin kun semmosella ajelin puolen tuntia. Pikkasen kaipaa lisää puhtia, mutta luulen että ne HD:n "normimuutokset" tois sitä sopivasti lisää. Tuohonhan saa jo jos jonkinlaista putkea ja piippua. Jarrut ovat hyvät ja helpot. Alusta tuntuu ainakin mutkatiellä pelaavan hienosti, tosin en oudolla pyörällä oikeen uskaltanut isoa kovaa ajaa. Kun tuon koeajoin, alkoi mulla heti pyöriä visiot päässä Cafe Racereista tai flat-trackereista Sportti lähtökohtana...
wink.gif
Sori, en huomannut tuota kysymystä aiemmin. Tosin vasta nyt tuohon voi oikeastaan vastata, kun on reilu pari tonnia tullut XR:llä ajettua. Superduken jälkeen peli tietysti tuntuu painavalta ja laiskalta, mutta ajettavuus on ihan ok. Moottorin luonteesta pidän erityisesti, KTM:n on/off -tyyliseen kaasuun tottuneena XR on erittäin helposti ajettava myös pienissä nopeuksissa. Etupää ja jarrut tuossa on ihan ok, takaiskarit menee ehkä vaihtoon jossain vaiheessa. Samoin nuo 'normimuutokset' tarvii tehdä. Putkia alkaa onneksi olla ihan hyvä valikoima.
Lisää asiaa tuolta: http://www.xr1200ownersgroup.com/site/index.php
Ja osia: http://www.adrenalinmoto.co.uk/

XR1200X olis aika makea peli, siinä on korjattu noita tavan XR:n yleisimpiä "puutteita"... Säädettävä vaimennus sekä etu- että takapäässä, näyttäis edessä olevan kelluvat levyt ja  stongakin matalampi. Hintaero tavalliseen sen verran pieni et sijoitus kannattaisi (siis jollei onnistu löytämään tavallisesta tarjousyksilöä)...

T. Nimim. Ostin juuri "tarjouksesta" XR:n ja palikoita tässä suunnittelen, taakse luultavasti bitubon remote reservoir -iskarit, stongaksi night rodin musta tanko. Putkeksi tullee sitten joskus Remus...

XR1200X olis aika makea peli, siinä on korjattu noita tavan XR:n yleisimpiä "puutteita"... Säädettävä vaimennus sekä etu- että takapäässä, näyttäis edessä olevan kelluvat levyt ja  stongakin matalampi. Hintaero tavalliseen sen verran pieni et sijoitus kannattaisi (siis jollei onnistu löytämään tavallisesta tarjousyksilöä)...

T. Nimim. Ostin juuri "tarjouksesta" XR:n ja palikoita tässä suunnittelen, taakse luultavasti bitubon remote reservoir -iskarit, stongaksi night rodin musta tanko. Putkeksi tullee sitten joskus Remus...
Joo, tarjouksesta minäkin omani ostin. Hassua, että vuosi sitten olisi pitänyt pitänyt maksaa enemmän väliä. Kannatti odottaa vuosi ja ajaa Kottaraisella 5500 kilsaa lisää, kun väliraha pieneni kahdella tonnilla, ja sai vielä vuotta uudemman pelin
smile_org.gif

Night Rodin tankoa minäkin katselin, mutta tilasin Fehlingin vastaavan. Talven aikana joko Remus tai Termignoni tullee putkeksi. Bituboja olen myös miettinyt takaiskareiksi, vaikka XR1200X:n suspension kittiäkin taitaa saada ihan kohtuuhintaan. Siinä kai paranisi keulakin vielä vähän.

Meinasitkos muuten Remuksen kanssa Power Commanderia, Powerizeriä tai muuta käyttää? Entä ilmanputsari, ei taida olla vaihtoehtoina kuin vakio tai Pipercross?

Joo, tarjouksesta minäkin omani ostin. Hassua, että vuosi sitten olisi pitänyt pitänyt maksaa enemmän väliä. Kannatti odottaa vuosi ja ajaa Kottaraisella 5500 kilsaa lisää, kun väliraha pieneni kahdella tonnilla, ja sai vielä vuotta uudemman pelin
smile_org.gif

Mä huomasin "tarjouksen" ihan sattumalta, olin itse asiassa ostamassa ihan toista pyörää mut sitten XR osuikin hintahaarukkaan... Olin jo luullut parantuneeni tosta kuuluisasta HD-kuumeesta mutta niin se vaan iski salakavalasti kuitenkin. Katsoin harrikan kotimaan sivut tänään ja näyttäisi tarjouskin loppuneen...

sanoi:
Night Rodin tankoa minäkin katselin, mutta tilasin Fehlingin vastaavan. Talven aikana joko Remus tai Termignoni tullee putkeksi. Bituboja olen myös miettinyt takaiskareiksi, vaikka XR1200X:n suspension kittiäkin taitaa saada ihan kohtuuhintaan. Siinä kai paranisi keulakin vielä vähän.

Keulasta en ole lukenut niin paljon valitusta kuin takaiskareista, joten mä ajattelin tyytyä noihin bituboihin. Kotimaasta tarjosivat 715 erkkiä, en oikein tiedä onko toi nyt sit paljon vai vähän. Performance suspension kitin msrp näyttäis olevat 1500 taalaa eli se irtois noin $1200:lla + rahti + tulli ja verot eli varmaan menis tuohon puolentoistatonnin hujakoille (EDIT: piti tarkastaa, dollarin nykykurssilla saattais tulla tulla huomattavasti edullisemmaksi, jos rahti olis $300 niin mentäis vajaassa 1300 eurossa eli olis kyllä aika edullista). Tangon valitsin XR1200owners-foorumista lukemieni juttujen perusteella (ja vanhasta kokemuksesta tiedän et mulla sporttirunkoisissa peleissä suht' matala tanko toimii parhaiten).

sanoi:
Meinasitkos muuten Remuksen kanssa Power Commanderia, Powerizeriä tai muuta käyttää? Entä ilmanputsari, ei taida olla vaihtoehtoina kuin vakio tai Pipercross?

Mulla oli tarkoituksena laittaa powerizer, mutta tuolta em. foorumilta löytyi juttua powerizerin kanssa tehdyistä dynoajoista ja se on ilmeisesti aivan hanurista. Olisikin ollut liian hyvää ollakseen totta... Power Commander on mun valinta, TMax olis tietty paras, mutta mun mielestä vähän kallis. Tosin tohon PC-V versioon saa autotunen kiinni, joten se ajanee saman asian kuin TMax ja edullisemmin (power commander maksaa jenkeissä 290 taalaa, autotunen saa varmaan noin 300 taalaan. Putsariksi tullee pipercross, pitää ottaa samalla kun tilaan adrenalinilta putken.

Mä en ole ajanut omallani vielä metriäkään ja se on tilanpuutteen vuoksi talvisäilytyksessä myyjäliikkeessä, himottais kyllä niin pirusti päästä jo vähän vaihtamaan osaa. Ja tämän pyöränhankinnan kohdalla oli tarkoituksena et ostan sellaisen jolle ei tarvi tehdä mitään muuta kuin ajaa... No, mihinkäs sitä tavoistaan pääsee.

TMax olis tietty paras, mutta mun mielestä vähän kallis. Tosin tohon PC-V versioon saa autotunen kiinni, joten se ajanee saman asian kuin TMax ja edullisemmin (power commander maksaa jenkeissä 290 taalaa, autotunen saa varmaan noin 300 taalaan. Putsariksi tullee pipercross, pitää ottaa samalla kun tilaan adrenalinilta putken.
Kannattaa tsekata eBaysta noita TMaxeja. Tilasin omaan pyörääni ThunderMaxin Eastern Performance Cycles-nimisestä firmasta. Buy-It-Now hinta oli 900taalaa mutta tarjosin kilkkeestä 650$. Läpitte meni!
wink.gif
Eli tuohon hintaan on ihan kilpailukykyinen PC:hen ja muihin "vähän parempiin" bokseihin. Toin laatikon sitte itse Suomeen kun Jenkeissä kävin, eli lähettivät sen kaverin osoitteeseen siellä. Säästyi postikulut ja vähän muutakin...

TMax olis tietty paras, mutta mun mielestä vähän kallis. Tosin tohon PC-V versioon saa autotunen kiinni, joten se ajanee saman asian kuin TMax ja edullisemmin (power commander maksaa jenkeissä 290 taalaa, autotunen saa varmaan noin 300 taalaan. Putsariksi tullee pipercross, pitää ottaa samalla kun tilaan adrenalinilta putken.
Kannattaa tsekata eBaysta noita TMaxeja. Tilasin omaan pyörääni ThunderMaxin Eastern Performance Cycles-nimisestä firmasta. Buy-It-Now hinta oli 900taalaa mutta tarjosin kilkkeestä 650$. Läpitte meni!
wink.gif
Eli tuohon hintaan on ihan kilpailukykyinen PC:hen ja muihin "vähän parempiin" bokseihin. Toin laatikon sitte itse Suomeen kun Jenkeissä kävin, eli lähettivät sen kaverin osoitteeseen siellä. Säästyi postikulut ja vähän muutakin...
No toi on ollut jo edullista...

Mä ajattelin alotella PC-V:llä ja jos näyttää että homma ei pelitä, niin ostan sitten lisäksi autotunen. PC-V:n XR-version mukana tulee kartta pipercross + remus -paketille...

wink.gif
No toi on ollut jo edullista...

Mä ajattelin alotella PC-V:llä ja jos näyttää että homma ei pelitä, niin ostan sitten lisäksi autotunen. PC-V:n XR-version mukana tulee kartta pipercross + remus -paketille...
Eiköhän XR noilla muutoksilla toimine ihan loistavasti Power Commanderinkin kanssa. Mulle olisi riittänyt ihan vaikka FuelPack, mutta kun tuli tilaisuus saada tuo TMax about samaan hintaan kuin mitä maksaa FuelPack tai Voima Komentaja Suomessa, niin tartuin tilaisuuteen. Dollarin kurssikin oli alempana viime kesänä kuin nyt...
wink.gif
Hyvin toi laite on toiminut Bobissa ja penkitinkin pyörän, vaikka turhaahan se oli. Tmax toimii niin kuin lupaavat ja asennus oli helppo. Tosin Dynassa joutu pikkasen ahertamaan, koska tilaa on vähän.

Oletko jo edennyt takaiskareiden kanssa? Kyselin Öhlinsin HD908:n  hintaa jenkeistä, tarjosivat $699 + rahti $125... Laskujeni mukaan tuosta tulisi noin 700e tullin ja ALV:n jälkeen... Kiinnostaisko kimppatilaus, jos saatais rahtikulujen osuutta per iskaripari alemmaksi?

(Kotimaassa tarjosivat 800 erkillä, satkun säästö on ainakin mulle jo riittävä motivaatio tilata jenkeistä.)

Vaimentimetkin tuli tilattua jo, päädyin sit kuitenkin supertrapin alukannuihin, bongasin tämän kuvan netistä ja trapit näytti niin siistiltä: http://i39.tinypic.com/vpck8o.jpg

sanoi:
Oletko jo edennyt takaiskareiden kanssa? Kyselin Öhlinsin HD908:n  hintaa jenkeistä, tarjosivat $699 + rahti $125... Laskujeni mukaan tuosta tulisi noin 700e tullin ja ALV:n jälkeen... Kiinnostaisko kimppatilaus, jos saatais rahtikulujen osuutta per iskaripari alemmaksi?

Enpä ole iskariasiaa kauheasti miettinyt. Periaatteessa tuo Öhlins voi olla vähän turhankin hifiä (eli kallista) mulle, mutta ei se nyt poissuljettu vaihtoehto ole. Mikäs malli tuo HD908 vaan on, kun en sitä löytänyt, vaan ainoastaan 907:n http://www.ohlins.com/Our-products/Motorcycle/Products/Cruiser/HD-907/
En nyt jaksa muistaa enkä ihan heti pääse tarkistamaan, mutta eikös tuo pituus (360) ole sama kuin alkuperäisiskareissa?

Back