• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

HD hinnat Suomessa - Sumeko sumuttaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gol5151
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siihen hintaan mitä sattuu kuluiksi kertymään, kunhan punta tosta heikkenee. Jos ei heikkene, niin pitää odotella että hinnat tippuu muutenkin, kun ei ne ainakaan nousemassa näillä suhdanteilla ole. Mulle nyt on sama maksaako se 12, 14, vai 16 tonnia. Mutta jos se liikeessä maksaa 18900,- niin kaikki on kotiin päin.

hoh hoijaa...Mä en voi sille mitään että sä vaan olet TYHMÄ!

Softailin verotusarvo on n.€28900 voit laskea mitä säästät....
Verotus arvo!!! sen takia sinä olet hieman lahjaton
biggrin.gif

Sinä vain maksat mitä pyydetään
biggrin.gif

Sama juttu järvenpäässä huutokaupassaq 90tkm ajettu 2,4 d v70 vm 2006 korkein tarjous 17500e siinä on vähän reali hintaa nieleskeltäväksi volvo miehille
biggrin.gif

Muutamaa asiaa tyhmä vielä ihmettelee...

1. Miten voitte perustaa kimppatilausta jos ette tiedä/Osaa laskea kuinka paljon pyörä maksaa kilvitettynä Suomeen?

2. Mistä tiedätte, että Sumeko vie teidän rahat, jos ette osaa laskea tuotipyörälle hintaa mihin verrata? (yleensä yrityksen on tarkoitus on tuottaa voittoa omistajille)

3. Kaikista vaikein miksi tilata pyörä Englannista/Lontoosta? -Euroopasta kuitenkin löytyy paikkoja missä uuden HD:n hinta euroissa on pienempi Englannissa?

huikka bowmorea...vain 12years, eli perustiskivettä  
033102beer_1_prv.gif
Mistä sumeko repii sen hinnan sitten, onko sille mitään vertailukohdetta`?

1632299-400_pitt1.jpg

Tämä kyseinen "kuva" vaan kertoo KAIKEN...
tounge.gif

Mut kuka mistäkin tykkää.....
073.gif
Aika pätevän näköinen laitos, saa liikuntaakin startatessa eikä tarvi pelätä sekoittavansa omaa laitetta toisen pyörään Mutterin edessä  
biggrin.gif

Eikä siinä mitään pahaa ole jos tykkää ajella Nissan Sunnylla tai Toyota Corollalla, hyviä laitteita ja sopivat tarkoitukseensa
smile_org.gif
Komia tuo muuten on. Kyllähän tuommosta työntelisi mielellään pitkin rantabulevardia. Pysyypähän fysiikkakin kunnossa kun ei ole pelkkää ajamista kokoajan.  
033102beer_1_prv.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

Sama juttu järvenpäässä huutokaupassaq 90tkm ajettu 2,4 d v70 vm 2006 korkein tarjous 17500e siinä on vähän reali hintaa nieleskeltäväksi volvo miehille
biggrin.gif
Noutiko Intrum Justitia sun autos vai ostitko loppuunajetun liisarin, jonka historiasta ei ole mitään tietoa?

-Veikkaan, että potkit vain renkaita
wink.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

biggrin.gif
Noutiko Intrum Justitia sun autos vai ostitko loppuunajetun liisarin, jonka historiasta ei ole mitään tietoa?
EI hakenu mun auto mut ehkä mä ostin sun volgan sieltä edullisesti kun sua kiukuttaa pikku tyhmyli
biggrin.gif

1. Miten voitte perustaa kimppatilausta jos ette tiedä/Osaa laskea kuinka paljon pyörä maksaa kilvitettynä Suomeen?

2. Mistä tiedätte, että Sumeko vie teidän rahat, jos ette osaa laskea tuotipyörälle hintaa mihin verrata? (yleensä yrityksen on tarkoitus on tuottaa voittoa omistajille)

3. Kaikista vaikein miksi tilata pyörä Englannista/Lontoosta? -Euroopasta kuitenkin löytyy paikkoja missä uuden HD:n hinta euroissa on pienempi Englannissa?

033102beer_1_prv.gif
Vielä yhden kerran jos nyt tajuaisit:

NIIN KAUAN, KUN ET TIEDÄ MAAHANTUOJAN OSTOHINTAA TEHTAALTA/VÄLITUKKURILTA ET PYSTY LASKEMAAN MAAHANTUOJAN KATETTA MILLEKÄÄN LAITTEELLE MAKSAA SE SITTEN IHAN MITÄ VAAN LONTOOSSA.

Understand?
mad.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

biggrin.gif
EI hakenu mun auto mut ehkä mä ostin sun volgan sieltä edullisesti kun sua kiukuttaa pikku tyhmyli
biggrin.gif
Mikäs mua kiukuttais? Ei se ole multa pois jos ostat Volvon, Harrikan tai jotain?

033102beer_1_prv.gif

NIIN KAUAN, KUN ET TIEDÄ MAAHANTUOJAN OSTOHINTAA TEHTAALTA/VÄLITUKKURILTA ET PYSTY LASKEMAAN MAAHANTUOJAN KATETTA MILLEKÄÄN LAITTEELLE MAKSAA SE SITTEN IHAN MITÄ VAAN LONTOOSSA.

Understand?  
mad.gif
Voi kun sie viittit takertua typerään asiaan
biggrin.gif

Hinta eroa on liikkeiden välillä 16500e eikä se selity sillä et hei kato meil suomes on verot
biggrin.gif

033102beer_1_prv.gif

Understand?  
mad.gif
Voi kun sie viittit takertua typerään asiaan
biggrin.gif

Hinta eroa on liikkeiden välillä 16500e eikä se selity sillä et hei kato meil suomes on verot
biggrin.gif
Onko sun ihan oikeasti vaikea ymmärtää, että tehtaan myyntihinnat eri maiden maahantuojille ovat erilaisia riippuen ostettavien laitteiden määrästä?

en usko 50% alennukseen mutta hinta tulee olemaan huomattavasti alhaisempi kuin vastaava suomikaupassa, etenkin jos kyseessä on ylihinnoiteltu softail.

Vaikka hd kauppiaat saavat myytyä joka ainoan tilaamansa pyörän hyvällä hinnalla niin uskon hd jenkkipäässä pitävän määrää silti parempana eikä heidän itresseihin sovi se että suomalaiset luokittelevat softailin ylellisyystuotteeksi hinnoittelemalla sen niin.
Jenkit haluavat myydä niin monta pyörää kuin mahdollista koska pyörästä saatava hinta on silti sama , sai suomalainen  diileri siitä mitä tahansa.

Kaatakaa kartelli
062802jumpie_prv.gif

en usko 50% alennukseen mutta hinta tulee olemaan huomattavasti alhaisempi kuin vastaava suomikaupassa, etenkin jos kyseessä on ylihinnoiteltu softail.

Vaikka hd kauppiaat saavat myytyä joka ainoan tilaamansa pyörän hyvällä hinnalla niin uskon hd jenkkipäässä pitävän määrää silti parempana eikä heidän itresseihin sovi se että suomalaiset luokittelevat softailin ylellisyystuotteeksi hinnoittelemalla sen niin.
Jenkit haluavat myydä niin monta pyörää kuin mahdollista koska pyörästä saatava hinta on silti sama , sai suomalainen  diileri siitä mitä tahansa.

Kaatakaa kartelli
062802jumpie_prv.gif
Pakko kysyä vielä, että tiedätkö mikä kartelli on?
Jos tiedät niin tee sitten tuosta hinnoittelusta tutkintapyyntö
biggrin.gif

Jos et tiedä mikä kartelli on niin lukaise LINKISTÄ lyhyt oppimäärä.

biggrin.gif
biggrin.gif

Kaatakaa kartelli
062802jumpie_prv.gif
Pakko kysyä vielä, että tiedätkö mikä kartelli on?
Jos tiedät niin tee sitten tuosta hinnoittelusta tutkintapyyntö  
biggrin.gif

Jos et tiedä mikä kartelli on niin lukaise LINKISTÄ lyhyt oppimäärä.
Kaatakaa harrikkakauppiaiden kartelli
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif

Kyllä ne harrikan hinnat tulee muiden pyörien tasolle ja hyvä niin !
On ollut säälittävää katsella kuinka väki maksaa laitteistaan itsensä kipeäksi ja sitten suuttuu kun kysyy et mik :Ds se maksaa suomessa puolet enemmän kuin muualla,. onko se parempi kuin muualla vai mistä se hinta muodostuu

Varmaan kaikille parempi että pysyt japsipyörissä, ei noi Harrikat kuitenkaan kelpaa sulle eivätkä tee sun elämästä yhtään sen parempaa kuin mitä se nyt on...

Kun vaihdoin customiin japsinakusta(joka oli ihan helvetin hyvä pyörä), en mä edes ajatellut ostavani japsicustomia, jotka ovat hienoja ja varmaankin hyviä, ehkä jopa teknisesti parempia kuin HD. Jotenkin vaan...vilpittömästi anteeksi nyt kaikille nipponcustomien omistajille...japsicustomit tuntuvat HD:n kopioilta.
Siis tuntuvat vai näyttävät? Oleko monella ajanut?

Kun vaihdoin customiin japsinakusta(joka oli ihan helvetin hyvä pyörä), en mä edes ajatellut ostavani japsicustomia, jotka ovat hienoja ja varmaankin hyviä, ehkä jopa teknisesti parempia kuin HD. Jotenkin vaan...vilpittömästi anteeksi nyt kaikille nipponcustomien omistajille...japsicustomit tuntuvat HD:n kopioilta.
Siis tuntuvat vai näyttävät? Oleko monella ajanut?
Parilla japsicustomilla olen ajanut, joten kovin jäävi olen vertailemaan, kun olen ajanut vaan paria kolmea Harrikkaakin. Joten eiköhän tuo jää siihen, että japsit näyttävät HD:n kopioilta minun mielestäni. Tekniikkapuolesta mainitsin jo ja sen näkee pyörien specseistä, jotka tosin eivät koko totuutta pyörien paremmuudesta kerro... Siis nöyrin anteeksipyyntöni. Japanin customit ovat varmasti hyviä, mutta eivät olleet minulle vaihtoehto.
smile_org.gif

Mitenkäs kun autojen puolella tilanne on ainakin aiemmin ollut se että tehtaiden hinnat Suomen maahantuojille ovat olleet alemmat kuin muihin maihin. Tämä johtuen Suomen verotus syistä jotka olisivat nostaneet loppukäyttäjien hinnat aivan liian korkeiksi. En oikein jaksa uskoa että moottoripyörä puolella olisi tehty niin että Suomen maahantuoja joutuu maksamaan paljonkin korkeampaa hintaa moottoripyöristä kuin esim Ruotsin tai Englannin vastaava. Ehkä rahtikustannukset ovat korkeammat Suomeen kuin Englantiin, mutta ei sekään mahdottomia vielä tee. No jos tuntuvat hinnat olevan turhan korkeat niin sittenhän se kannattaa itse tuottaa Suomeen. Mikä kannattaa vain varmistaa on takuukuvio. Esim joissakin tuotteissa on tilanne se että maahantuoja ostaa takuun itselleen ja saa laitteen täten edullisempaan hintaan tehtaalta. Tehtaalle ei enään sitten jää kuin materiaalivirheet maksettaviksi ns. suppea tehdastakuu.

nyt pitää puuttua tähän touhuun, laskuhumalassa toki.

onko noi esitetyt hinnat taxfree hintoja suomessa vai verovapaita?  

AF-1, tapasin tänään sun kaltaisesi jankkaajan harley-tapahtumassa. hänenkään tarkoitusperissään ei ollut päätä eikä häntää, ainoa vaan että omistaa tuoreen harleyn eikä mitään vanhoja pelejä. mutta ihminen jota nyppii joku asia siellä takaraivon pienessä sopukassa jollaintapaa henkilökohtaisesti, rupee vetään hännätöntä asiaa harrastajille/jälleenmyyjälle/varaosamyyjälle päin näköä. myötähäpeää tunnettiin juu. mitä tämä ihminen sai meuhkaamisellaan aikaan? no joo, jäi mieleen kyllä. ja montako kaveria sai? menetti kaiken mitä näissä piireissä yleensä tunnetaan. teki siis itsestään pellen, julkisesti.

jos sä tyyppi pitäisit vaan luukkusi kiinni ja pysyttäydy siinä pienessä nykyisyydessäsi mitä nyt elät, lukuunottamatta tätä saatanan länkytystä jota täällä jauhat. olet parempi kun pidät pääsi kiinni.

terveisin,

Jasso, tampereelta.

mikäli kolahti henkilökohtaisena haittana, kerro yleisradiolle tai jollekin joka sua jaksaa kuunnella. mua ei haittaa, olen persaukinen opiskelija ja pitkän linjan peltimaksa, joten multa et tule saamaan vahingonkorvauksia jotka koet ehkä olevan oikeutettu saamaan menetetystä psyykestä.

ps. älä koskaan osta mitään harleyta.

pps. laita privaa jos tulee känkkäränkkä. vastaan kyllä.

Back