• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hayabusa 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
300km/h ylitys on lastenleikkiä, kuten sanottu. Aika huolestuneelta muuten ksthb kuulosti puhelimessa, kun korotetulla äänellä vaati, etten saa irrottaa peilejä. Tiedättekö mitä; irroitin ne kuitenkin  
tounge.gif
Ilmeisesti alkaa pelko hiipimään niskaan, että musteri jää starttimoottorille  
Hienoa, että usko riittää tuohon että supersporttipyörä voittaa tuollaisen hummerin painoisen matkalehmän kyseisessä haasteessa.
smile_org.gif
Lopputuloksia odotan henkilökohtaisesti innolla!

Seuraava kysymykseni onkin, että meinaako noilla raskailla huonoilla tehopainosuhteilla köröttelevät busanistit riisua peilinsä tähän all-mighty -suoritukseen, vai onko tämä toimenpide välttämättömyys vain näille ratahirmukiksuttimille?
tounge.gif
wink.gif
Onhan selvää että useimmat riisuvat peilit ja kaikki turhat sälät pois. Mutta mä en, kaikki varusteet mukana, peilt/vakio pleksi/ työkalupussi/ 95e bensa jne. kuvatus laitteesta

Toki pienen muutoksen tein, nimittäin tihensin välityksiä. Pudiksen 302 km/h vedon jouduin ajamaan 5 vaihteella joka meni jo hiukan vetoalueen yli.
Nyt välitys osuu 6- vaihteella kohdilleen ja parannusta haetaan loppunopeuteen. Hyvin onnistuneella vedolla veikkaisin 2-3 km/h lisäystä lopareihin. hmm.. näin ainakin toivoisin
wink.gif
Puhelimessa kerroit käyttäväsi V-Poweria 
tounge.gif
Ja syy miksi et ota peilejä pois oli kuulemma se, ettet saa niitä pois  
tounge.gif
Sen takia vaadit kovasti minuakin pitämään peilit paikallaan  
biggrin.gif

Nythän sulla on valmiiksi hyvät tekosyyt, miksi musteri jää Gixxerille  
biggrin.gif
tounge.gif
no niin paljastetaan jutun juonta hiukan. Kaikkea ei kannata ottaa todesta mitä foorumilla kirjuutellaan/puhelimessa kuulee  
wink.gif

Perimmäinen tarkoitus oli saada gixu uudestaan dynoon jotta nähdään todelliset tehot (jotain juttuja tiedän noista dynoista mitä sinä Tyly et tiedä)
Bensa ja muut jutut oli tarkoitettu sinun hämäyttämiseksi. Sinun homma on selvittää mitkä jutut on hämäytyksiä/tosia
eek.gif

Hmm.. minä olen jo päässyt haluttuun tavoitteeseen
wink.gif

Kerran oot jo nielaissut koukun ja kohon vapoineen.
Hmm.. ai missä jutussa?? se jääköön sinun mietittäväksi....

Niin mielenkiintoista ollut tämä keskustelu, niin taidan tulla itsekin huomenna paikanpäälle katsomaan miten käy ja samalla rankaista hieman vakiorytköstäni.

300km/h ylitys on lastenleikkiä, kuten sanottu. Aika huolestuneelta muuten ksthb kuulosti puhelimessa, kun korotetulla äänellä vaati, etten saa irrottaa peilejä. Tiedättekö mitä; irroitin ne kuitenkin  
tounge.gif
Ilmeisesti alkaa pelko hiipimään niskaan, että musteri jää starttimoottorille  
Hienoa, että usko riittää tuohon että supersporttipyörä voittaa tuollaisen hummerin painoisen matkalehmän kyseisessä haasteessa.
smile_org.gif
Lopputuloksia odotan henkilökohtaisesti innolla!

Seuraava kysymykseni onkin, että meinaako noilla raskailla huonoilla tehopainosuhteilla köröttelevät busanistit riisua peilinsä tähän all-mighty -suoritukseen, vai onko tämä toimenpide välttämättömyys vain näille ratahirmukiksuttimille?
tounge.gif

wink.gif
Onhan selvää että useimmat riisuvat peilit ja kaikki turhat sälät pois. Mutta mä en, kaikki varusteet mukana, peilt/vakio pleksi/ työkalupussi/ 95e bensa jne. kuvatus laitteesta

Toki pienen muutoksen tein, nimittäin tihensin välityksiä. Pudiksen 302 km/h vedon jouduin ajamaan 5 vaihteella joka meni jo hiukan vetoalueen yli.
Nyt välitys osuu 6- vaihteella kohdilleen ja parannusta haetaan loppunopeuteen. Hyvin onnistuneella vedolla veikkaisin 2-3 km/h lisäystä lopareihin. hmm.. näin ainakin toivoisin
wink.gif
Puhelimessa kerroit käyttäväsi V-Poweria 
tounge.gif
Ja syy miksi et ota peilejä pois oli kuulemma se, ettet saa niitä pois  
tounge.gif
Sen takia vaadit kovasti minuakin pitämään peilit paikallaan  
biggrin.gif

biggrin.gif
tounge.gif
no niin paljastetaan jutun juonta hiukan. Kaikkea ei kannata ottaa todesta mitä foorumilla kirjuutellaan/puhelimessa kuulee  
wink.gif

Perimmäinen tarkoitus oli saada gixu uudestaan dynoon jotta nähdään todelliset tehot (jotain juttuja tiedän noista dynoista mitä sinä Tyly et tiedä)
Bensa ja muut jutut oli tarkoitettu sinun hämäyttämiseksi. Sinun homma on selvittää mitkä jutut on hämäytyksiä/tosia
eek.gif

wink.gif

Ne kohot pääset huomenna nielemään ihan itse
biggrin.gif
Sen arvaan, ettei Gixxeri sun alla kulje, mutta sitä summaa on vaikea arvata, millä olet jarim:n saanut mukaan katalaan juoneesi
tounge.gif

P.S. Minä tiedän dynoista kaiken, ainakin enemmän kuin sinä!
wink.gif

Jospa vaikka julistetaan avoin kilpailu huippunopeudesta ja virallisia virkamiesten mittaamia tuloksia voi sitten skannata uuden topikin alle ja vaikka joulukuussa kerätään voittajalle kolehti joulukinkkua varten
idea3.gif
Laittakaahan tulokset Joensuusta pikaseen näkyviin kun ajot on ajettu.

wink.gif
Puhelimessa kerroit käyttäväsi V-Poweria Ja syy miksi et ota peilejä pois oli kuulemma se, ettet saa niitä pois  sen takia vaadit kovasti minuakin pitämään peilit paikallaan  
biggrin.gif

tounge.gif
wink.gif

eek.gif

wink.gif

biggrin.gif
Sen arvaan, ettei Gixxeri sun alla kulje, mutta sitä summaa on vaikea arvata, millä olet jarim:n saanut mukaan katalaan juoneesi  
tounge.gif

wink.gif
Hyvä Typy
062802jumpie_prv.gif

Taas onnistuin
tounge.gif

Nyt kuulostat kaverilta joka tietää kaikesta kaiken.
bowdown.gif

Sanoisin että laiska jätkä tää typy, ei jaksa päivää matkustaa mutta leukoja jaksaa louskuttaa vuodesta toiseen. No tänään nähdään onko pyörästä mihinkään, sehän jo tiedetään ettei typystä ole.

biggrin.gif
tounge.gif
Nytkö jo alko se selittely, että kuskilla ois "katala juoni".
tounge.gif
Oisit mennyt itse ajamaan. Sitä varten kai nuo pelit on rakennettu. Kovasti foorumilla viritellään ja ajetaan täyttä, väännetään tehoista ja käppyröistä, ja sitten, kun on mahis astua samalla viivalle muiden foorumi kuskien kans, niin jäädään kotiin vässyköimään... Oisit edes valehdellut, että on siskon häät tai mummin hautajaiset. Mulle on aivan sama mitä pyörä kulkee, mutta uskon, että jarim:n alla tulee ihan hyvätkin lukemat. Mutta sitä ei voi kuin ihmetellä, että Tyly missaa tämmöisen skaban ja näytön paikan (?) pelkkää laiskuuttaan (?).

Veikkaanpa, että Tylyllä laski ns. "pisteet" monen silmissä. Ja veikkaan (ja osittain tiedän), että osallistumattomuus on ihmetyksen aihe varikolla. Huomiota kyllä saat - Mutta minkälaista.  
lookaround_orig.gif

wink.gif
Puhelimessa kerroit käyttäväsi V-Poweria Ja syy miksi et ota peilejä pois oli kuulemma se, ettet saa niitä pois  sen takia vaadit kovasti minuakin pitämään peilit paikallaan  
biggrin.gif

tounge.gif
wink.gif

eek.gif

wink.gif

biggrin.gif
tounge.gif

wink.gif
Hyvä Typy
062802jumpie_prv.gif

Taas onnistuin
tounge.gif

Nyt kuulostat kaverilta joka tietää kaikesta kaiken.
bowdown.gif
Taisi mennä juurikin niin, että sua on aivan liian helppo naruttaa, koska jokaiseen provoon menet
biggrin.gif

Tänään muuten huomaat sen, ettei Busalla pärjää pienemmilleen
wink.gif

biggrin.gif
tounge.gif
Nytkö jo alko se selittely, että kuskilla ois "katala juoni".
tounge.gif
Oisit mennyt itse ajamaan. Sitä varten kai nuo pelit on rakennettu. Kovasti foorumilla viritellään ja ajetaan täyttä, väännetään tehoista ja käppyröistä, ja sitten, kun on mahis astua samalla viivalle muiden foorumi kuskien kans, niin jäädään kotiin vässyköimään... Oisit edes valehdellut, että on siskon häät tai mummin hautajaiset. Mulle on aivan sama mitä pyörä kulkee, mutta uskon, että jarim:n alla tulee ihan hyvätkin lukemat. Mutta sitä ei voi kuin ihmetellä, että Tyly missaa tämmöisen skaban ja näytön paikan (?) pelkkää laiskuuttaan (?).

Veikkaanpa, että Tylyllä laski ns. "pisteet" monen silmissä. Ja veikkaan (ja osittain tiedän), että osallistumattomuus on ihmetyksen aihe varikolla. Huomiota kyllä saat - Mutta minkälaista.  
lookaround_orig.gif
Heh heh Jennica, kaikkea ei kannata ottaa ehkä niin tosissaan mitä täällä lukee  
wink.gif

Millonkas se Jennica muuten ymmärtää, että kävin vuosina 2003-2006 aika paljonkin radalla ajelemassa kilpaa? Että kyllä näitä forumien jätkiä vastaan on monesti ajeltu, ihan kivalla menestyksellä
wink.gif

Sanoisin että laiska jätkä tää typy, ei jaksa päivää matkustaa mutta leukoja jaksaa louskuttaa vuodesta toiseen. No tänään nähdään onko pyörästä mihinkään, sehän jo tiedetään ettei typystä ole.
Juu laiska olen, sen tiedän.

Mitäs se kertoo ksthb:sta, jos minusta ei ole mihinkään, ja olen hänet voittanut rehdissä kisassa
wink.gif
Älä viitti Jamppaa dissata noin pahasti
tounge.gif

Eiköhän ala mennä jo henkilökohtaisuuksiin.... Pyöriähän tässä verrataan ei kuskeja.

Eiköhän ala mennä jo henkilökohtaisuuksiin.... Pyöriähän tässä verrataan ei kuskeja.
Niinhän se oli tarkoitus alunperin, vaan pitäähän joillain aina jotain naristavaa olla. Nyt kun katsotaan miten pyörä menee kentällä huippuja, niin se ei tietty enää riitäkään. Ukkoja olisi pitänyt vertailla myös (vaikka ollaan monesti jo vertailtukin)
tounge.gif

Esimerkiksi eilen tehtiin vertailu. Jampan kanssa olimme virallisessa kisapunnituksessa saman painoisia, 95kg. Siinä nyt joillekin sitten kuskien vertailutietoja, kun ne niin kovasti näyttävät joitain kiinnostavan
tounge.gif

Ihme vinkumista jos joku ei halua matkustaa Jojensuuhun. Itellä mökki siellä lähellä ja ei tule kovinkaan montaa kertaa vuodessa käytyä juurikin ton matkan takia. tylyllä saattaa olla muutakin tekemistä/kiinnostusta kun istua autossa puoli päivää ja vetää kaksi vetoa kentällä... Kohtahan saatte tietoa kumipi pyörä oli TUOLLA nopeampi.

Ajot ovat kuulemma alkamassa kevyessä myötätuulessa. Jarim ajaa Gixxerillä ensin. Kerron tuloksia tänne kun saan niitä.

Kun tämä K8 Busa -topikki on nyt lipsunut enemmän ja vähemmän yleiseksi huippunopeus-topikiksi, niin tässä uteliaille hyvä topikki joulukuulta 2005, koskien huippunopeuksia:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....93;st=0

Silloin oli vielä aika monella sellainen luulo, että 320-330km/h vauhteja ei katupyörällä ylitetä, koska pito loppuu. Tuo nyt on sen jälkeen osoitettu Suomessakin monen pyörän voimin vääräksi luuloksi.

Osui myös silmään ennustukseni, että turbo-Busalla rikotaan Suomessakin 350km/h kentällä, ja niinhän siinä viime kesänä sitten kävi  
smile_org.gif

Ajot ovat kuulemma alkamassa kevyessä myötätuulessa. Jarim ajaa Gixxerillä ensin. Kerron tuloksia tänne kun saan niitä.

Kun tämä K8 Busa -topikki on nyt lipsunut enemmän ja vähemmän yleiseksi huippunopeus-topikiksi, niin tässä uteliaille hyvä topikki joulukuulta 2005, koskien huippunopeuksia:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....93;st=0

Silloin oli vielä aika monella sellainen luulo, että 320-330km/h vauhteja ei katupyörällä ylitetä, koska pito loppuu. Tuo nyt on sen jälkeen osoitettu Suomessakin monen pyörän voimin vääräksi luuloksi.

Osui myös silmään ennustukseni, että turbo-Busalla rikotaan Suomessakin 350km/h kentällä, ja niinhän siinä viime kesänä sitten kävi  
smile_org.gif
Hyvin ennustettu.  
thumbs-up.gif
 Joensuussa mennyt jo tähän mennessä ainakin neljä pyörää yli 334km/h. Rhead, jarim, petrik, Teemu (Rissasen pyörällä)... Kovaa ne jannut vetää. Mielenkiinnolla odotellaan minkälaisia tuloksia taululla, kun päivä on pulkassa.

Tämä topic on ajat sitten kyllä livennyt raiteiltaan.. Pitäsköhän tätä huippunopeus keskustelua jatkaa esim. täällä "Suomen nopein 2008": http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=89331

Jep, Gixxeri meni vähän kuten arvelinkin, ehkä hiukan lujempaa. 321km/h tutkaan rajoitin paukkuen. Jarim raportoi, että pidempää välitystä kaipaisi. Meni kuulemma reilusti ennen maalia rajoittajaan.

Aika hyvin vaparille "starttimoottorille" ilman kaasuja
tounge.gif

Jamppa (ksthb) omalla musterillaan tällä hetkellä 312km/h. Eli kyllä se taitaa se kymppi olla Gixxerin eduksi, kuten tuossa arvelin
wink.gif
Toki nyt harmittaa, etten hommannut samalla vielä pikkasen isompaa takaratasta, niin musteri olisi jäänyt yli 15km/h
tounge.gif

Nyt on varmasti todistettu, että kyllä ne kilosetkin menee myös huippunopeuksia, jos sitä niiltä halutaan.

Jep, Gixxeri meni vähän kuten arvelinkin, ehkä hiukan lujempaa. 321km/h tutkaan rajoitin paukkuen. Jarim raportoi, että pidempää välitystä kaipaisi. Meni kuulemma reilusti ennen maalia rajoittajaan.

tounge.gif

Jamppa (ksthb) omalla musterillaan tällä hetkellä 312km/h. Eli kyllä se taitaa se kymppi olla Gixxerin eduksi, kuten tuossa arvelin  
wink.gif
Toki nyt harmittaa, etten hommannut samalla vielä pikkasen isompaa takaratasta, niin musteri olisi jäänyt yli 15km/h  
tounge.gif

Nyt on varmasti todistettu, että kyllä ne kilosetkin menee myös huippunopeuksia, jos sitä niiltä halutaan.
Todella kova tulos kyllä, kovempaa meni näköjään mitä veikkasin!
Toki pitäähän sen noilla tehoilla jo kulkeakin, aika kaukana kuitenkin vakio tonnisesta.

Tulosta en kuitenkaan ala väheksymään, kovaa menee joka tapauksessa.....
bowdown.gif

tounge.gif

wink.gif
tounge.gif

Todella kova tulos kyllä, kovempaa meni näköjään mitä veikkasin!
Toki pitäähän sen noilla tehoilla jo kulkeakin, aika kaukana kuitenkin vakio tonnisesta.

Tulosta en kuitenkaan ala väheksymään, kovaa menee joka tapauksessa.....
bowdown.gif
Kyllä nykyisillä vakiohkoilla tonnisillakin pääsee tuolla matkalle sen 300km/h, jos hommaan hiukan panostaa. Välitykset kuntoon, madallus ja peilit irti. Siinäpä ne tärkeimmät. Tietty kuskin pitää osata hommansa..

Kyllä se teho/paino -suhde vaan ratkaisee sen, miten peli kiihtyy, kun sen saa vauhtiin. Ihan perusfysiikkaa..

Back