• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hayabusa 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mahtava Threadi! Pitäneekö täältä sodankylästä huitassa Joensuuhun kattomaan ajoa, näyttää siltä että tapahtumasta on tulossa vähintäänkin mielenkiintoinen! Aikuiset (?) miehet on lähettelemässä omia laitteita jollekin toiselle ajoon kentälle, kun itte ei jaksa "kuluttaa" yhtä päivää matkustamiseen jne... huh huh.

Jos kimpassa hoidettas DHL (tms) menopaluu kyyti Tylyn mopolle? Meikä on kyllä mukana.

Joo joo, tiedän.
Joo, ja aikuiset miehet ottaa ihan sydämen asiakseen sen, jos en minä jaksa lähteä Joensuuhun ajamaan paria vetoa
biggrin.gif
tounge.gif

Ei sillä verukkeella saa mua houkuteltua tien päälle 14 tunniksi  
biggrin.gif
Orggiin saa kuitenkin houkuteltua kirjoittelemaan viestejä yli +6000kpl.
tounge.gif

Kukin ajattelee tavallaan, mutta omasta mielestä yksi moottoripyöräilyn suola (tai paremminkin sokeri) on osallistua erilaisiin MP-tapahtumiin. Joensuussakin olen käynyt vuonna 2005 vaikka oma pyörä ei todellakaan mikään tykki ollut (750R K1), mutta pääsipähän laillisesti testaa sen mitä pyörästä lähti. Luulis, että jos laittaa paljon aikaa, vaivaa ja rahaa moottoripyörän viritämiseen, niin Joensuu ois yks "pää happening". Siellähän sen näkee, että paljonko kenenkin laitos kulkee samoissa olosuhteissa - eikä jää foorumeilla selittelyille tilaa. Ja itsehän se pitää omaa pyörää ajaa tai muuten selitellään foorumilla, että "Kaveri ei lähtenyt tarpeeksi rivakasti" tai "Toinen kuski painaa +2kg enemmän ku mä" ja "Teoreettisesti pitäs mennä niin ja niin, ku vartilla oon ajanut niin ja niin", jne. Jos kättä jalkaa paketissa, niin sitten ois eri asia olla osallistumatta, mutta tämä on kyllä jänistelyä ja selittelyä. IMO

Ei sillä verukkeella saa mua houkuteltua tien päälle 14 tunniksi  
biggrin.gif
Orggiin saa kuitenkin houkuteltua kirjoittelemaan viestejä yli +6000kpl.
tounge.gif

Kukin ajattelee tavallaan, mutta omasta mielestä yksi moottoripyöräilyn suola (tai paremminkin sokeri) on osallistua erilaisiin MP-tapahtumiin. Joensuussakin olen käynyt vuonna 2005 vaikka oma pyörä ei todellakaan mikään tykki ollut (750R K1), mutta pääsipähän laillisesti testaa sen mitä pyörästä lähti. Luulis, että jos laittaa paljon aikaa, vaivaa ja rahaa moottoripyörän viritämiseen, niin Joensuu ois yks "pää happening". Siellähän sen näkee, että paljonko kenenkin laitos kulkee samoissa olosuhteissa - eikä jää foorumeilla selittelyille tilaa. Ja itsehän se pitää omaa pyörää ajaa tai muuten selitellään foorumilla, että "Kaveri ei lähtenyt tarpeeksi rivakasti" tai "Toinen kuski painaa +2kg enemmän ku mä" ja "Teoreettisesti pitäs mennä niin ja niin, ku vartilla oon ajanut niin ja niin", jne. Jos kättä jalkaa paketissa, niin sitten ois eri asia olla osallistumatta, mutta tämä on kyllä jänistelyä ja selittelyä. IMO
Mikä ihme teitä vaivaa, kun meikäläisen Joensuun keikka on noin tärkeä? Kai sinne nyt muitakin osallistujia tulee? Kuitenkin, kiitos vaan, kun huomioitte noin kovasti
tounge.gif

Mä olen kyllä osallistunut moniin moottoripyörätapahtumiin, ja monissa olen ajanut kilpaa. Ei se siitä ole kyse. Moni kirjoittelee ihan siihen malliin (provona varmaan), etten koskaan olisi mihinkään kilpailuun osallistunutkaan. Vaan kun olen tuota Jamppaakin vastaa monesti ajanut, joka tässä on eniten koittanut piikitellä
wink.gif

En nyt vain yksinkertaisesti jaksa kuluttaa koko päivää matkustamiseen, parin hassun vedon takia, joiden tulos on hyvin ennalta-arvattava.

Olen kyllä monta kertaa kokeillut mitä tuosta pyörästä lähtee, joten siinä ei ole mitään uutta. Varttimaililla ja motareilla jne. Kai se on joillekin sitten niin uutta ja ihmeellistä ajaa mitä pyörä kulkee, että sitä varten pitää mennä oikeen kentälle monen sadan kilometrin päähän
tounge.gif

Pyörähän olisi nyt tulossa sinne, eikös se ole pääasia? Siitähän tässä on "kinaa" ollut, että meneekö Gixxeri yli 300km/h ja pärjääkö se Busille? Nytkö asia onkin muuttunut niin, että tässä vertaillaankin ukkoja? Siihen voin suoraan sanoa, että jos otetaan vaikka meikäläinen ja Jamppa, niin parempia ja sopivampia ukkoja huippunopeusajoihin löytyy _paljon_. Vaikka nyt tuo Kiiran Tero pienenä ja todistettavasti nopeana miehenä.

Jampalle laitoin juuri viestiä, koska haluan varmistuksen, ottaako pyörän kyytiin vai ei. Jos ottaa, lähden laittamaan pyörän valmiiksi, jos ei, lähden ajelemaan. Vastausta odottelen.

Tylyttäjä....

On kahdenlaisia ihmisiä...

- Ne jotka huutelee joka väliin. All show, no go...

- All go, no show...

Mieti kumpaan kuulut.

Täällä näemmä tylytetään Tylyttäjää oikein joukolla. Kai joukkoon mahtuu 1 puolustajakin.

Kovasti kiukutellaan, ettei mies lähde Joensuuhun, mutta kaikilta tuntuu unohtuvan Tylyttäjän esittämä suht. avoimen oloinen kutsu kokeilla niitä kuljettajakohtaisia eroja lähempänä Helsinkiä. Pyörän ominaisuudet selviävät kai näinkin?

Vai onko tässä nyt kyse siitä, että pitää päästä jollain niskan päälle, jos vaikka se Tylyttäjän mopo ottaakin sen 300?

Kaikilla tuntuu olevan omat syynsä, eikä vastapuoli halua ymmärtää... Mielenkiinnolla odotan tuloksia.

Onneksi itellä ei ole sitä ongelmaa, että kulkeeko laite 300, tai +300km/h. Pääseehän tuolla sirkkelillä eteenpäin, mutkaista tietä näkymättömiin. Fiilis on silti hyvä.
sport05.gif
062802moto_prv.gif

Täällä näemmä tylytetään Tylyttäjää oikein joukolla. Kai joukkoon mahtuu 1 puolustajakin.

Kovasti kiukutellaan, ettei mies lähde Joensuuhun, mutta kaikilta tuntuu unohtuvan Tylyttäjän esittämä suht. avoimen oloinen kutsu kokeilla niitä kuljettajakohtaisia eroja lähempänä Helsinkiä. Pyörän ominaisuudet selviävät kai näinkin?

Vai onko tässä nyt kyse siitä, että pitää päästä jollain niskan päälle, jos vaikka se Tylyttäjän mopo ottaakin sen 300?

Kaikilla tuntuu olevan omat syynsä, eikä vastapuoli halua ymmärtää... Mielenkiinnolla odotan tuloksia.
Niin, onhan vielä Lappeenrannan kinkerit tulossa, muistaakseni.
Sinne ollaan tehty päiväriteilyjä ajamalla.

Kysehän on ollut siitä, että vastisi huudoistaan. Ei kenenkään kyykyttämisestä.

Ja ainakin allekirjoittaneella on ollut sen verran virkavallan kanssa nopeuteen liittyviä selvitettäviä asioita, etten millään muotoa näe järkevän ihmisen touhuksi käydä testaamassa huippuja julkisilla teillä Suomessa.
Kukin tyylillään ja vastaa itse myös seuraamukset.

Itse olen samoilla linjoilla.

Jos nuo tylyttäjän esittämät teholukemat pitävät paikkaansa (+200hv) takarenkaalta niin kyllä sen +300 km/h ottaa todellista tehojensa puolesta. Välitykset sitten erikseen... Itse en ole tuollaista K5 kiksua ajanut tuollaisilla World Superbike tasoisilla tehoilla, mutta kyllä voin kuvitella laitoksen liikkuvan.

Monet eivät vain pidä tylyttäjän hieman provosoivasta tyylistä käsitellä näitä asioita, mutta itse olen monet naurut.

PS. Olisi hienoa kyllä saada tarkempaakin FAKTAA pyörän suorituskyvystä, kuin tuo huippunopeus esim. 100-250km/h ja jne...

Juuri kuulemani huhun mukaan Typyn pyörä ei olisi kulkenut kuin 285km/h GPS:n mukaan kovalla työllä. Huhu kertoo myös, että pyörä on mennyt uudelleen säätöihin kilpabenziinillä. Saas nähdä mitä saavat tehtyä.
thumbs-up.gif

Niin kuin rivien välistä olikin jo aikaisemmin luettavissa, ettei hän itsekkään usko giksun kulkevan allaan +300km/h.

Todellakin itsekin tuossa vaiheessa keskittyisin mallasaltaassa pulikointiin.

...Kysehän on ollut siitä, että vastisi huudoistaan. Ei kenenkään kyykyttämisestä...

...etten millään muotoa näe järkevän ihmisen touhuksi käydä testaamassa huippuja julkisilla teillä Suomessa...
Minun mielestäni huutoon on vastattu lupaamalla toimittaa pyörä Joensuuhun / vastahaasteella yleiselle tielle. Kalustoa koskeva vääntö tämä taisi olla alunperin?

Siinä olen kanssasi aivan samaa mieltä, että huippunopeusvedoissa yleisillä teillä ei ole järjen hiventäkään (ainakaan k.o. kalustolla). Toisaalta en kyllä itsekään jaksaisi lähteä Joensuuhun parin vedon takia. Ei siinäkään ole mitään järkeä.
smile_org.gif

Usein todettua, mutta totta: tämä ei ole järkilaji. Jokainen tyylillään, mistä kukin sitten parhaat fiilikset saa.

...Kysehän on ollut siitä, että vastisi huudoistaan. Ei kenenkään kyykyttämisestä...

...etten millään muotoa näe järkevän ihmisen touhuksi käydä testaamassa huippuja julkisilla teillä Suomessa...
Minun mielestäni huutoon on vastattu lupaamalla toimittaa pyörä Joensuuhun / vastahaasteella yleiselle tielle. Kalustoa koskeva vääntö tämä taisi olla alunperin?

Siinä olen kanssasi aivan samaa mieltä, että huippunopeusvedoissa yleisillä teillä ei ole järjen hiventäkään (ainakaan k.o. kalustolla). Toisaalta en kyllä itsekään jaksaisi lähteä Joensuuhun parin vedon takia. Ei siinäkään ole mitään järkeä.
smile_org.gif

Usein todettua, mutta totta: tämä ei ole järkilaji. Jokainen tyylillään, mistä kukin sitten parhaat fiilikset saa.
En tiedä kuinka kauan olet foorumia seurannut, mutta olemme Typyn kanssa aikoinaan (vuosi pari sitten) käyty keskuskustelut hänen ajamisesta lentokentällä +300km/h.

Toki hänhän myönsikin jo aikaisemmin, että pyörä tarvitsee optimaalisen kuskin.

En tiedä kuinka kauan olet foorumia seurannut, mutta olemme Typyn kanssa aikoinaan (vuosi pari sitten) käyty keskuskustelut hänen ajamisesta lentokentällä +300km/h.
Jokusen viikon seurasin foorumia ennen kirjautumista, eli en tosiaan tiedä tämän väännön historiasta mitään. Omat kommenttini perustuvat tähän threadiin.

Kyllä tämä vääntö pieksee "kukkahattu - vetomies" jauhamisen mennen tullen, pakkohan tähän auvoon oli päästä osalliseksi.
tounge.gif

Juuri kuulemani huhun mukaan Typyn pyörä ei olisi kulkenut kuin 285km/h GPS:n mukaan kovalla työllä. Huhu kertoo myös, että  pyörä on mennyt uudelleen säätöihin kilpabenziinillä. Saas nähdä mitä saavat tehtyä.  
thumbs-up.gif

Niin kuin rivien välistä olikin jo aikaisemmin luettavissa, ettei hän itsekkään usko giksun kulkevan allaan +300km/h.

Heh heh, viime hetken psyykkausyritykset  
biggrin.gif
Eipä kai se voi silloin mennä yli 285km/h, koska yleensä ajelen kadulla tuolla tiheällä ruuvilla. Vakiolla meni tietty kovempaa..

300km/h ylitys on lastenleikkiä, kuten sanottu. Aika huolestuneelta muuten ksthb kuulosti puhelimessa, kun korotetulla äänellä vaati, etten saa irrottaa peilejä. Tiedättekö mitä; irroitin ne kuitenkin  
tounge.gif
Ilmeisesti alkaa pelko hiipimään niskaan, että musteri jää starttimoottorille  
biggrin.gif

Jos kerran huippuja siitä pyörästä lähdetään mittaamaan, niin mitataan sitten ne huiput. Toki silloin myös peilit irti ja kunnon bensaa  
smile_org.gif

Tylyttäjä....

On kahdenlaisia ihmisiä...

- Ne jotka huutelee joka väliin. All show, no go...

- All go, no show...

Mieti kumpaan kuulut.
Varmastikin tuohon toiseen, kun olen käynyt ajamassa kilpaa huomattavasti useammin, kuin tämän forumin keskimääräinen käyttäjä on. Luulen, että olen ollut useammin radalla kuin sinä.

Oletko sinä muuten ajanut esim. ksthb:tä vastaan kilpaa?

Niin, onhan vielä Lappeenrannan kinkerit tulossa, muistaakseni.
Sinne ollaan tehty päiväriteilyjä ajamalla.

Kysehän on ollut siitä, että vastisi huudoistaan. Ei kenenkään kyykyttämisestä.

Ja ainakin allekirjoittaneella on ollut sen verran virkavallan kanssa nopeuteen liittyviä selvitettäviä asioita, etten millään muotoa näe järkevän ihmisen touhuksi käydä testaamassa huippuja julkisilla teillä Suomessa.
Kukin tyylillään ja vastaa itse myös seuraamukset.
Omalta osaltanikin olen ollut ihan tarpeeksi virkavallan kanssa tekemisissä. Kuulostaa silti lähinnä tekosyyltä moinen väistely
wink.gif
Aivan kuin ette olisi koskaan ajelleet reippaammin maantiellä..

Kadulla voi myös vetää kiihdytystestejä eri vauhdeista, niin nähdään miten ne vehkeet pärjää toisilleen. Ei välttämättä tarvitse vetää huippuja, kyllä ne erot saadaan jo hiukan pienemmissäkin vauhdeissa esiin.

Onko ideaa omistaa nopea kilvellinen pyörä, jos sillä ajaa reippaasti vain muutaman kerran vuodessa radalla? Mielestäni ei.. Hommaisin sitä varten kyllä kilvettömän.

Milloinkas se Lappeenrannan keikka on?

smile_org.gif

Toki hänhän myönsikin jo aikaisemmin, että pyörä tarvitsee optimaalisen kuskin.
Jep, olisko vuosi sitten ollut. On hyvä muistaa, että mulla oli tuo pyörä vuoden pukilla, 2007 kesäkuussa ulkomaanreissussa tapahtuneen moottoririkon takia. Eli vasta nyt sillä on mahdollistakaan sitten vuoden 2006 ajaa taas kilpaa.

Jamppa soitti aamulla, ja kyyti pyörälle Joensuuhun varmistui. Tänään vietin 8 tuntia tallilla, ja pyörä on valmis kentälle. Ainakin Jarim ja Jamppa ajelee sillä.

Välitykset on nyt niin, että 324km/h 3% luistolla (uudella renkaalla). Mulla hiukkasen kulunut rengas. Yli 300km/h ja/tai kovempaa kuin ksthb:n musteri on tavoite, epäilen varaa löytyvän hyvissä oloissa jopa 310-320km/h vauhtiin.

Huomenna aamusta vielä viimeinen hienosäätö Dyno-Mightin penkissä. Toivottavasti ei kajahda sinne penkkiin  
tounge.gif

Itse olen samoilla linjoilla.

Jos nuo tylyttäjän esittämät teholukemat pitävät paikkaansa (+200hv) takarenkaalta niin kyllä sen +300 km/h ottaa todellista tehojensa puolesta. Välitykset sitten erikseen... Itse en ole tuollaista K5 kiksua ajanut tuollaisilla World Superbike tasoisilla tehoilla, mutta kyllä voin kuvitella laitoksen liikkuvan.

Monet eivät vain pidä tylyttäjän hieman provosoivasta tyylistä käsitellä näitä asioita, mutta itse olen monet naurut.

PS. Olisi hienoa kyllä saada tarkempaakin FAKTAA pyörän suorituskyvystä, kuin tuo huippunopeus esim. 100-250km/h ja jne...
Jos jollain on lainata ko. mittauksiin sopivaa laitetta (esim. V-Box), niin mielelläni käyn erilaisia suorituskykytestejä ajelemassa  
smile_org.gif

Huomenna saatte viimeiset teholukemat, kisabensalla ajetun säätösession jälkeen. Uskoisin siinä olevan +200 renkaalla, mutta se nähdään tosiaan huomenna.

Juuri kuulemani huhun mukaan Typyn pyörä ei olisi kulkenut kuin 285km/h GPS:n mukaan kovalla työllä. Huhu kertoo myös, että  pyörä on mennyt uudelleen säätöihin kilpabenziinillä. Saas nähdä mitä saavat tehtyä.  
thumbs-up.gif

Heh heh, viime hetken psyykkausyritykset  
biggrin.gif
Eipä kai se voi silloin mennä yli 285km/h, koska yleensä ajelen kadulla tuolla tiheällä ruuvilla. Vakiolla meni tietty kovempaa..

300km/h ylitys on lastenleikkiä, kuten sanottu. Aika huolestuneelta muuten ksthb kuulosti puhelimessa, kun korotetulla äänellä vaati, etten saa irrottaa peilejä. Tiedättekö mitä; irroitin ne kuitenkin  
tounge.gif
Ilmeisesti alkaa pelko hiipimään niskaan, että musteri jää starttimoottorille  
biggrin.gif

Jos kerran huippuja siitä pyörästä lähdetään mittaamaan, niin mitataan sitten ne huiput. Toki silloin myös peilit irti ja kunnon bensaa  
smile_org.gif
Ei kuule paljon auta myö ruuvataan siihen kolmen laukun tourinki setti ja pappatunsan plaksi ja mausteeks karmeet rahtarin päilit et näkee
biggrin.gif
biggrin.gif

Ja kisabenziini joutaa parempaan käyttöön.

Ei ihan hyvä et on valmiiks veks, siis ne peilit.

Back