• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hayabusa 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pasi K
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
NIIN.............

Vielä viime kesänä oisin naurannut ääneen, jos joku olis väittännyt, että vaihan K8 :siin tänä kesänä. NIIIIN hyvätoi liekitetty on, mutta...................

Kunnon koeajo K8 :lla ja olin ihan myyty. Tehopuolessa ei ihana kauheita eroja ole, mutta kaasuun vastaa HETI, ja just toi räjähtävä lähtö siinä kiehtoo, kun pitkää rekkajonnoo ohittelee.
062802jumpie_prv.gif

Lisäksi ajettavuus AIVAN huikea, eli Kilogigsumaisen ketterä mutkissa ja kaupungisa. Kulkee pehmosesti ja kaikki toimii muutenkin älyttömän vakaasti . 1.7 siirrytään sitten viimostaan K8 aikaan, vanha liekkari koko komeudessaan myynnissä T:reen Heinolla sillävälin kun poikkeen kuukaudex ajaan HD:lla Españaan.

Eka kerta, kun ei viduta lähtee himaan Valkoselta rannikolta .
bowdown.gif

Likimain AINA K8 :a ja Busaa yleensäkkin morkkaa ne, jotka ei vehkeestä tiiä YHTÄÄN mitään . Myyntiluvut aikas huikeet ? Taitaa olla Honda CBR satapiikki joka on enään ostetumpi pyörä Suomessa. Hinta / Laatu on OIKEESTI kohillaan.

Tulee mieleentoi klisee, minkäeräs Busanisti kuuli Messuilla .

Eräs katsoja oli todennut, että onhan tuo Busa hienompi kuin vanha malli, kunhan saisivat ajettavuuden vielä paremmax ??

No Busanistihän ei TIETENKÄÄN malttanut olla kysymäti, että "Miissäs" ja MITEN paljon oot K8 :lla ajanut ?? Johon kaveri vastasi änkyttäen, ettei metriäkään, mtta "KUN KAVERI SANO" .
biggrin.gif
biggrin.gif

Voi ristus , kaikkee ne "kaverit" sanoo, kun ei ollut vielä täällä ees ajokelejä, että olis uutta pääsyt KUKAAN kokeileen.

Itse totaali koukussa K8 : siin . Ja on tosa n. 50v elinkaaren aikana ajellu aikas monenlaisilla vimputtimilla. Vaan eipä oo tullut Busan voittajaa vastaan, eikä taida tullakkaan oli sitten Kyseessä vanhempi tai uus malli. Tämä mun henk. kohtainen mielipide, ja perustuu omakohtaisiin KOKEMUKSIIN. Sekä kokemukseen .

Customisarja ja Enska sarja ainoo missä Busa ei oo paras . Customeja on vain yksi merkki , eli HD . Tämäkin perustuu omakohtaisiin kokemuksiin ja on MINUN mielipiteeni. Enskoista en just tiiä mittää, yhellä Bemulla, oiskoos ollut seiskpuokki oon ajanut, ja se oli aikas hulppee vempele soratiellä ja ihan selkeessä mettäsä .
buttrock.gif

Koeistuin Hayabusan jokin aika sitten ja en meinannut mahtua kyytiin lainkaan.

Kysyisinkin nyt Busakuskeilta, että onko busassa jalkatappien säätömahdollisuuksia ja kuinka pitkiä kuskejä täältä löytyy?

Pyörä houkuttaisi todella paljon, mutta mahtaako pituutta olla liikaa, 194cm.
nixweiss.gif

Kysyisinkin nyt Busakuskeilta, että onko busassa jalkatappien säätömahdollisuuksia ja kuinka pitkiä kuskejä täältä löytyy?

Pyörä houkuttaisi todella paljon, mutta mahtaako pituutta olla liikaa, 194cm.
nixweiss.gif
Itsellä pituutta 186 cm. Parin päivän kuluttua käyttöönotosta otin jalkatapeista kumit pois, se helpotti kummasti. Kumes on yllättävän paksu, reilut 3cm. Sitten laitoin AirHawk-istuintyynyn, joka tuo vielä satulaan sentin, pari korotusta. Kun vielä tangossa on HeliBarsit, on yhdistelmä aika sopiva meikäläiselle. Ei silti yhtään liikaa tilaa.

Säädettäviä tappeja olen yrittänyt haeskella, en kovin aktiivisesti tosin. Ilman kumeja olevat tapit eivät ole kovin komeat.

No oot n. 10 cm pitempi kuin minä ja ainut jos nyt voipi sanoo ongelma on just toi polvikulma pitkäjalkaisella . MINULLE riittää, kun vaihdan Saastamoisen modatut satulat Busaan ja lisäksi prikkanipulla korotan vielä Satulan etuosaa. Sitten vaihdan orkkis jalkatappien tilalle Stormin alutapit maksaa n. 15 - 20 eeroo . Ja ajo asento HYVÄ, kuten vahassakin mallissa .
062802jumpie_prv.gif
Sulla on mittaa senverran "miehekkäästi", että on muitakin tapoja, muistaakseni jotkut laittaneet Buelin tappisettii Busaan ( Korjatkaa jos oon väärässä ) ja sillä saneet asentoo korjattua .
smile_org.gif

Toisaalta jalkatappeja ei just määräänsä enempää VOI laskea, eli ainoo on sitten istuimen korotus ja JOS menee liian kyykyksi, niin myös Stongan korotus Holkeilla. Tunnen kyllä sunKIN kokoisia Busanisteja, jotka ajavat ihan hyvässä asennossa, mut mulle tosiaan riitti toi satula modi prikoilla ja Stormin tapit, TAI vaihtoehtoisesti kumit pois originaalitapeista.

Kokeileppa B-Kingiä, tekniikka sama, mutta aseto täysin eri .

Toisaalta uskon, että ajoasentopropleemiin löytyy ratkaisu, koska kuten mainittua Busalla ajaa myös + 190cm pitkiä hemmoja .

Yst. Terv. bp2 185cm ja 1340ccm "Dösä"
biggrin.gif

Enpä malta olla kommentoimatta, kun tuli siiten tuo uusi Busa koeajeetua. Itselläni pituutta vaatimattomasti 190 cm, jalkapainotteisesti. Minusta Busa ajoasento oli mukava ja ainakin noin lyhyellä lenkillä polvikulma oli melko kohtuullinen. Sen verran kolhua polvet ovat joskus saaneet, että muistuttelvat yleensä aika äkkiä liian tiukasta polvikulmsta staattisessa asenossa.

Toisaalta tänään piti referenssin vuoksi käydä myös uutta Firebladea testata, eikä edes se tuntunut täysin mahdottomalta polvikulmaltaan. Ilmaisesti mitä kyykympi ajoasento, sitä enenmmän rasitusta siirtyy pois polvilta. Kylmätyypit tuntuvat pahemmilta.

B-Kingiähän sitä piti aluksi päästä kokeilemaan, kun muka nakun ostamisesta olin haaveilemassa, mutta siihen en saanut jalkojani laskostettua mihinkään järkevään asentoon...

Välillä kieltämättä ottaa päähän vaihteitten päälle meneminen, 5->6 kans on ollu eniten ongelmia joskus jopa melkoista rutinaa. En tiedä per... repsolin öljyt taitaa olla sit aika nihkeiltä, ongelmaa ei mun mielestä ollu tehtaan öljyillä. Tv. Nolojen tilanteiden mies

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
asiaa Tylyttäjä .

JUU. Oikeesti, mitä enemmän käytät vaihteita sen paremmaksi ne muuttuu . Busa kuitenkin on NIIN hyvin vääntävä pyörä jo alakierroksista lähtien, että "Jotkut" eivät "raaski" vaihteita käyttää .

Edellisessä K4 mallin Busassa oli ko. ongelmaa tosi paljon kun sain sen itelleni n. 10tkm ajettuna, mutta vaihteiden runsas käyttö poisti kaikki päälle meno ja välivapaa ongelmat kun kilometrejä oli kertynyt n. 20tkm nyt se on myynnissä 56tkm ajettuna ja välivapaata ei saa päälle etsimälläkään, kuten myös vaihteet menevät päälle TODELLA nätisti .
bowdown.gif

K8 : ssani joka mulle tulee, taas vaihteet menee päälle niin upeasti ja äänettömästi, että välillä tosiaan liikennevaloissa joutu vilaseen vaihdenäyttöä ONKO TOSIAAN pykälä silmässä .
tounge.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

biggrin.gif
asiaa Tylyttäjä .

JUU. Oikeesti, mitä enemmän käytät vaihteita sen paremmaksi ne muuttuu . Busa kuitenkin on NIIN hyvin vääntävä pyörä jo alakierroksista lähtien, että "Jotkut" eivät "raaski" vaihteita käyttää .

Edellisessä K4 mallin Busassa oli ko. ongelmaa tosi paljon kun sain sen itelleni n. 10tkm ajettuna, mutta vaihteiden runsas käyttö poisti kaikki päälle meno ja välivapaa ongelmat kun kilometrejä oli kertynyt n. 20tkm nyt se on myynnissä 56tkm ajettuna ja välivapaata ei saa päälle etsimälläkään, kuten myös vaihteet menevät päälle TODELLA nätisti .  
bowdown.gif

K8 : ssani joka mulle tulee, taas vaihteet menee päälle niin upeasti ja äänettömästi, että välillä tosiaan liikennevaloissa joutu vilaseen vaihdenäyttöä ONKO TOSIAAN pykälä silmässä .    
tounge.gif
Se oli ihan oikea vinkki. Usein vaihteiden rutina ja huono kytkeytyminen johtuu siitä, että kytkin ei irrota tarpeeksi. Lähes aina uudemmissa pyörissä näin.

Busassa kun on nestekytkin, niin ensin kannattaa ottaa kytkimestä kaikki ilma pois ja koittaa hiukan säätää sitä kahvasta, että avaa enemmän.

Itse laatikon kanssa sillä on harvemmin tekemistä, vaikka moni niin luuleekin. Eri öljyt vain usein toimii kytkinlevyjen kanssa hiukka erilailla. Pientä kytkimen hienosäätöä niin "vika" yleensä korjaantuu sillä.

Kyl mä sen bonjasin Tylyttäjä, tulee oikeesti vaihdeltua joskus ilman kytkintä, VARSINKIN baanalla kun kierrokset suht matalilla lukemilla, eikäs tosiaankaan hajoo laatikko siitä, menee jopa nätimmin päälle kuin kytkimen kanssa. JÄRJENKÄYTTÖ tosin sallittua, että ei rupia vaihteleen ilman kytkintä vaikkapa kiihhdyttäessä isoilla kierros lukemilla .
smile_org.gif
smile_org.gif

Kyl mä sen bonjasin Tylyttäjä, tulee oikeesti vaihdeltua joskus ilman kytkintä, VARSINKIN baanalla kun kierrokset suht matalilla lukemilla, eikäs tosiaankaan hajoo laatikko siitä, menee jopa nätimmin päälle kuin kytkimen kanssa. JÄRJENKÄYTTÖ tosin sallittua, että ei rupia vaihteleen ilman kytkintä vaikkapa kiihhdyttäessä isoilla kierros lukemilla .    
smile_org.gif

smile_org.gif
Siis tarkoitan nyt kytkimen ilmaamista, eli ilmakuplat pois nesteen seasta. Kyllä niitä sinne aina kertyy enemmän tai vähemmän..

En siis tarkoita ilman kytkintä vaihtamista, se tuskin korjaa tuota "vikaa"
tounge.gif

Juu Juu Bonjasin senkin ! Ei tosiaan korjaa vikaa, mutta eipä just vahingoita mopookaan kun käyttää JÄRKEÄÄN vaihtaessa ja seuraa kiekkamittarii. Toi ilmaushomma ON PÄIVÄN selvä, ja se tehään likimain JOKA huollossa ainakin T:reen Heinolla sekä Bikedoctorilla, missä omiani oon pääsääntöisesti käyttänny .
033102beer_1_prv.gif

Juu Juu Bonjasin senkin ! Ei tosiaan korjaa vikaa, mutta eipä just vahingoita mopookaan kun käyttää JÄRKEÄÄN vaihtaessa ja seuraa kiekkamittarii. Toi ilmaushomma ON PÄIVÄN selvä, ja se tehään likimain JOKA huollossa ainakin T:reen Heinolla sekä Bikedoctorilla, missä omiani oon pääsääntöisesti käyttänny .    
033102beer_1_prv.gif
Ok! Tää nettikeskustelu on välillä vähän hankalaa, kun ei voi olla varma, että miten toinen asian ymmärsi
tounge.gif

Kytkintä kannattaa tosiaan ilmailla kohtuu usein. Joissain pyörissä se on hyvä tehdä about viikon välein (tuskin Busassa tarvitsee niin usein).. Sehän on pirun nopea ja helppo homma tehdä itsekin. Olikos Busassa ilmausruuvi sekä ylhäällä että alhaalla?

Kyllähän sitä voi tosiaan ilman kytkintäkin vaihdella jos homma sujuu, eihän siinä mitään.

välivapaa mulla yleensä löytyy, sit jos siitä huolimattomasti lyhytaikaisella kytkimen käytöllä lähtee suuntaan jos toiseen vaihtamaan saattaa rusahtaa. repsoleja ei tuu mulle enää, pitää ilmata kuitenki kytkin

Ainakin alhaalta löytynee Busasta MUISTAAKSENI, ei nyt pääse kattoon, kun ei moppoo vielä kuukauteen, mutta tosiaan pyydän erikseenkin aina huollon yhteydessä ton ilmauksen, JUURI siksi, että vaikka järjestelmä on umpio, niin niitä kuplia vaan tahtoo kehittyy sinne, ja SEN TOSIAAN tuntee ajaessa.
062802jumpie_prv.gif

Eli erittäin hyödyllinen ja viisas toimenpide, vaikka sitten itsekkin tehtynä, mutta Busassa huoltoväli n. 6 donaa ja hyvin riittänyt, kun on ilmattu joka huollossa . Kykkä muuten VIELÄKIN ihan OK, vaikka ajettu mopolla 56tkm, mutta kun ei oo luistateltu IKINÄ sen kummemmin Radalla kuin Varttimailivedoissakaan .

50tkm isossa huollossa avattiin ja jotain pikkumoskaa poistettiin, samalla venat katottiin, ja eipäs niissä säädettävää ollut . Eli mun exästä jollekulle rutkasti vielä iloa, vaikkakilsoja jo kohtuullisesti . Hyvällä pidolla ja säännöllisellä huollolla + hyvillä nesteillä tekniikka täysin OK .
smile_org.gif

Hakekaa pois Tampereen Heinolta ! Kari Vahteristo tekkee kyllä hyvän tarjoomuksen, vaikka olisi vaihokkikin. TÄTÄ ei nimittäin tule ikinä vastaan samalla värityksellä, eli uniikki JA AINOA .

Liekitetty+Myyntikunnossa+1+_.jpg

HJuu . Hyvä huoomio. Oliskoos sakon paikka ?
biggrin.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Niin tai sitten mr. tai mrs. Ducato on kiinnostunut exästäni ?
baaa.gif
biggrin.gif

tuli tossa eilen 250+km rundattua. hitto! ilman kytkintä toimii kyllä jouheesti!
thumbs-up.gif

alkanu taas kiinnostaa tuo kulkupuoli vähä liikaa
sport05.gif

rengas alkaa kuluu muualtaki ku keskeltä

Back