• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hätä, kytkin temppuilee

Espoosta tänään Jyväskylään ajaessa kytkin aloitti temppuilun. Luistaa niin että kierrokset nousee melkein tappiin. Pyörä on uusi, ajettu vain 3700km. Voiko sille antaa ensiapua vai pitääkö pyörä kuskata Kuvalle? Kytkinnestesäiliö vuotaa mutta siellä on vielä reilusti nestettä.

Apua...

jos sulla uus pyörä ja nestesäiliö vuotaa kannattaiskohan kysellä myynti paikasta josko laittais kuntoon pääseekös siitä vuoto paikasta ilmaa sinne järjestelmään

Jos sulta puuttuu nestettä se ei "liuta" kytkintä
ennemmin se lakkaa irroittamasta. Mene kuitenkin sinne myyjälle, ne panee sen vuodon kuntoon.

Ja jos kytkimen työsylinteri vuotaa, nesteet menee helposti kytkinlevylle ja kuiva kytkin ei siitä tykkää. Oma veikkaus siis on että kytkinnesteet vuotaa levylle ja levy sitä myötä entinen ==> ei muuta kuin pajalle ja uutta osaa kehiin takuuna !
sport05.gif

Huoltoon "GoGo", koska toi vuoto on aika uusi juttu ( ainakin mulle ) ....., ja takuutahan pitäis löytyy.....

Muuten, jos ei jotain rotia löydy Org:in GS-porukasta osallistumiseen viimeistään Kiteen syyskuun matkaenskatapahtumaan, niin myötähäpeää koen, ei ole tämän vuoden Kiteen eikä Koskenpään GS-tapahtumissa mielestäni muita tämän foorumin sakkia näkynyt, joten myötähäpeää koen, paitsi jos jonkun nickki meni ohi !

MN

Mopo kunnossa. Kuvan liike tarttui heti aamusta toimeen ja vika korjattu. Hienoa palvelua! Sormisuoja otti kiinni kytkinkahvaan niin että se ei enää palauttanut kunnolla. Taidan olla puusilmä, olisi tuo pitänyt huomata itsekin. No nyt pääsee ajamaan sateessa kohti kotia.

Huoltoon "GoGo", koska toi vuoto on aika uusi juttu ( ainakin mulle ) ....., ja takuutahan pitäis löytyy.....

Muuten, jos ei jotain rotia löydy Org:in GS-porukasta osallistumiseen viimeistään Kiteen syyskuun matkaenskatapahtumaan, niin myötähäpeää koen, ei ole tämän vuoden Kiteen eikä Koskenpään GS-tapahtumissa mielestäni muita tämän foorumin sakkia näkynyt, joten myötähäpeää koen, paitsi jos jonkun nickki meni ohi !

MN
Koskenpään GS-tapahtumassa olin ja mukavan viikonlopun vietin
smile_org.gif

Kiitoksia PekkaV:lle

"Kiteen eikä Koskenpään GS-tapahtumissa mielestäni muita tämän foorumin sakkia näkynyt"
Täällä ollaan ja molemmissa tavattiin. Kovin aktiivinen en täällä ole ollut, mutta viisaammat hoitavat kirjoittelun puolestani.
Tämä kytkinongelma sattui minullekin vuokrapyörällä 2004 saksassa, eikä itseasiassa ollut helppo huomata, mistä luisto johtui.

Aika monelle lienee sattunut tuo samainen käsisuojan kääntyminen kytkinkahvan tielle. Ainakin monelta olen siitä kuullut. Luulisi tuohonkin tulleen korjauksen GS:n päivityksen yhteydessä?

Hyvä että kytkinasia selvisi, ja samalla myös yksi nickki !

Pekan kanssa käytiin ylimalkaisesti läpi GS-tapahtumien osallistujamääriä, peilaten myös viimevuotista Koskenpään tapahtumaa ja toukokuista Kiteen tapahtumaa.

GS-keskustelut tapahtuvat melkeinpä täällä tai kurapyöräfoorumilla, täällä keskustelu on mielestäni vilkkaampaa, tosin keskusteluihin osallistujilla ei välttämättä ole allroad-pyörää niinkuin toisen foorumin jutuissa.

Itse jäin siihen lopputulokseen ( toistaiseksi siis ainakin kaksi poikkeusta havaittu ), että juuri tämän palstan suuresta Gessujoukosta osallistuminen on vähäistä sorapainoitteisiin ajotapahtumiin. Mutta suuressakin maailmassa Gessua käytetään enemmän matkailuun ja kesäaikaan tulee valinnan vaikeutta päällekkäisistä tapahtumista.

Mulle GS-tapahtumat ovat kesän kohokohta ( ei varmaan yllätä ), ratapäivilläkin käyn, koska motskarimatkailu on perheellisellä vaihtunut seuramatkailuun !

Itse jäin siihen lopputulokseen ( toistaiseksi siis ainakin kaksi poikkeusta havaittu ), että juuri tämän palstan suuresta Gessujoukosta osallistuminen on vähäistä sorapainoitteisiin ajotapahtumiin.
No olin siellä minäkin. En vain keksi, mistä tuollaisen johtopäätelmän teit, kun en Koskenpäällä huomannut kenelläkään mitään nimilappuja, joissa olisi ollut tämän tai kurapyöräfoorumin nikki nähtävissä.

Ihan tapaamieni kuskien puheiden perusteella mulle selvisi ketkä ovat parin kurapyöräfoorumin nimimerkin takana. Sen kummempaa selvittelyä en tehnyt. Eiköhän suurin osa paikalla olleista ole jommalla kummalla foorumilla jäsen...oma intuitiivinen arvaukseni
biggrin.gif

Back