• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Harvinaisen asiallista tekstiä...

Ajaakohan tämä Katajala ja kumppanit sitten autollakin päiväsaikaan pitkät päällä ettei jää huomaamatta? Autojenkin eteen on joskus ajettu sivutieltä..

Tää on kyllä just niin kakspiippunen juttu näistä valojnkäytöstä.
Ei tässä mitään epäselvää ole ..
Tismalleen samat valojenkäyttösäännöt kuin autoilussakin ..

Itse en muiden valojenkäytöstä halua mitenkään mesota erikseen ..
Jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee ..
Ja mahdollisesti sitten selittelee tekemisiään ..
Sama koskee nopeuksiakin ..

Se miksi tämän kerroin on, että tiedonpuutteesta ei sitten tule kinaa.

smile_org.gif

PS. Kappas .. satoja viestejä näytti olevan 39 .. eikä vieläkään mitään järkevää
shaun.gif

No itseasiassa mä tarkotinkin vaan sitä että jotkut ajaa pitkillä näkyäkseen paremmin. Itse en.

Kyllä mä liikennesäännöt ja määräykset tiedän.

Niin, mutta entäs sitten kun kohdataan suoraan tiellä? Kotilokuski tuumii ohitusta, ja näkee iltahämärissä vain sen vastaantulevan epämääräisen valopallon. Sen etäisyyttä/nopeutta on oikeasti vaikeampi arvioida, kun vertaa siihen että mopossa olisi normaali valaistus.
Iltahämärissä kuuluukin käyttää lyhyitä valoja.

Itse käytän kirkkaaseen päiväsaikaan pitkiä, mutta illalla vastaantulijoita kohdatessa lyhyitä.

Ihan kohtuu asiallinen juttu. Goretexin käyttö noinkin "virallisessa" asiayhteydessä kuvaamaan tekstiiliasuja on vähän niin ja näin. Samoin tuo hiekkatiellä pelottelu on aivan turhaa. Samalla lailla se pyörä hiekkatiellä kulkee kuin asfaltillakin. Se vaan pitää hyväksyä, että prätkän renkaat murtavat vähän jokasuuntaan.
Ja miksi hitossa prätkällä pitäisi välttää ajamista kovassa vesisateessa? Tuossa perustellaan, että silloin prätkä on kuin luistin.. Liukkaampi se rengas on ihan kevyessä sateessa joka onnistuu kastelemaan tien, muttei huuhtomaan epäpuhtauksia pois.
Pitkistä en viitsi edes aloittaa...

Mutta joo, loppuun on toki sanottava, että hienoa tuo ajovarusteiden, ajotaidon ja ryhmähengen korostaminen. Että kyllähän tuo ihan hyvän maun suuhun jätti, puutteistaan huolimatta.

Back