• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Harmaatuonti

Minua on kokoajan ihmetyttänyt tässä harmaatuontiasiassa se että eikös niiden liikkeiden kate kuitenkin ajanmittaan tarkasteltuna tule tuolta huolto-, tarvike- ja varaosapuolelta. Sieltä jos mistä haetaan sitä jatkuvuutta liiketoiminnalle.

Meitä on sellaisiakin jotka eivät vuosittain vaihda tehdasuuteen pyörään vuosittain eli se raha, jonka kannamme liikkeisiin koostuu nimenomaan jälkihoidosta.

Sen ymmärän että itse myydyt ovat etusijalla huoltoja varattaessa, mutta kun aika on saatu, sen pitäisi pitää.

Voiko maahantuoja kieltää valtuuttamaansa huoltoa huoltamasta harmaatuotua pyörää takuuajan aikana ? Takuun päätyttyähän asialla ei ole merkitystä. Osien saantia voi tietysti hankaloittaa ei merkkihuolloille, mutta eiköhän siinä tule pää vetäjän käteen.

Olisikohan kilpailuvirastolla (vai mikä instanssi lienee) mitään sanottavaa tilanteeseen ?

Käsittääkseni Ee-speed ei ole harmaatuoja vaan rinnakkaistuoja. Eli pyörät ostetaan suoraan esim. Saksan varastosta, kun taas harmaatuoja ostaa pyöränsä jälleenmyyjältä/tms? Lisäksi olen antanut itseni ymmärtää, että Ee-speedillä on mm. Kawan valtuuttama merkkihuolto. Tosin se on Saksan Kawasakin valtuuttama ei Sumekon. Ja ellen ihan pehmeitä puhu niin joidenkin muidenkin merkkien huolto löytyy ihan virallisesti.

Paremmin tietävät korjatkoot näitä "faktoja".

On muuten kawan hinnoissa hirvee ero, nakyy tossa edellisessa linkissa olevan suomen hinta 20 480€ kun taas taalla listahinta diilerilla 12 250€, ja messutarjous 11 850€..

Onneks..nojoo  
wink.gif
Missäköhän pyörässä oli tuollainen hintaero?...ainakaan minä en sellaista huomannut!
Kuten jo aiemmin on mainittu, Patrika asustelee jossain muualla kuin Suomessa.
Nain tosiaan. Hintaero kai jai perustelematta, mutta tuonnistahan taalla oli kyse.

Hinta on kawasaki ZX-10R, suomessa tuon reilun 20t€, jalkimmaiset hinnat belgiaan.

Tuota hiukan epäilen suzukin suhteen... Meinaan Saksan Suzukin maahantuojahan on myöskin suomen maahantuoja.
Epäilempä, että eivät kuse omille kintuilleen. Tietty voihan ee-speed kertoa, että ostaa pyörät saksasta... Eiväthän he siinä oikeastaan mitään valehtele vaikka ostaisi ne suomesta. Toisaalta onhan se ihan sama mistä myynnistä ne rahat tulevat saksan maahantuojalle, mutta hieman ihmetyttäisi tuo touhu oman sivukonttorin selän takana.

Voiko maahantuoja kieltää valtuuttamaansa huoltoa huoltamasta harmaatuotua pyörää takuuajan aikana ? Takuun päätyttyähän asialla ei ole merkitystä. Osien saantia voi tietysti hankaloittaa ei merkkihuolloille, mutta eiköhän siinä tule pää vetäjän käteen.
Jos kieltämisperuste on se, ettei pyörää ole ostettu Suomesta, niin eiköhän silloin olla laittomuuksien tiellä?

Itse tilasin omaan pyörään takuuhuollon Frank Nymanilta. Pyörää ei sieltä ollut ostettu, mutta missään vaiheessa niitä ei kiinnostanut mistä pyörä on ostettu. Raha kelpasi, ja kelpaa varmaan jatkossakin, koska siellä on mukava käydä.

Onko jollain sitten omia kokemuksia hyljeksinnästä, vai on tässä vaan urbaanihuhu, jolle ei tule loppua?

Tuota hiukan epäilen suzukin suhteen... Meinaan Saksan Suzukin maahantuojahan on myöskin suomen maahantuoja.
Epäilempä, että eivät kuse omille kintuilleen. Tietty voihan ee-speed kertoa, että ostaa pyörät saksasta... Eiväthän he siinä oikeastaan mitään valehtele vaikka ostaisi ne suomesta. Toisaalta onhan se ihan sama mistä myynnistä ne rahat tulevat saksan maahantuojalle, mutta hieman ihmetyttäisi tuo touhu oman sivukonttorin selän takana.
Mikäli oikein olen ymmärtänyt, hankkii Ee-speed fiudet ihan samoilta "tukkureilta", kuin merkkien "virallisetkin" maahantuojat. Eli aivan samoja mopoja, aivan samoilla ehdoilla. Ja pyöriä toisaan tulee kaiketi muualtakin kuin saksasta.

Itse nyt jo pari mopo tuolta ostaneena voin suositella.

Tossa ketjussahan omistaja itse valoittanut hommaa:

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?s=36ed35..

Tossa suora lainaus tuolta ketjusta:

"Tuomamme pelit ostetaan valtuutetuista organisaatioista ja niissä on täydellinen tehtaan määrittelemä takuu. Meillä ei ole ns. harmaatuotuja, vaan rinnakkaistuotuja moottoripyöriä.
-Ne on alunperinkin tarkoitettu jaettavaksi eri ostajakunnalle markkinaosuuksien ylläpitämiseksi. Maksamme pyöristämme enemmän, kuin valtuutettu maahantuoja. Monessa tapauksessa maksamme enemmän, kuin täkäläinen jälleenmyyjä."

sanoi:
Itse tilasin omaan pyörään takuuhuollon Frank Nymanilta. Pyörää ei sieltä ollut ostettu, mutta missään vaiheessa niitä ei kiinnostanut mistä pyörä on ostettu. Raha kelpasi, ja kelpaa varmaan jatkossakin, koska siellä on mukava käydä

Siis tarkoitatko takuuaikaista huoltoa vai oliko pyörääsi tullut vikaa takuuaikana?
Eihän normaalilla huollolla ole väliä, kyllähän firmat huoltaa, jos on aikataulussa tilaa.
Jos taas kyse oli takuun alaisesta viasta, ihmettelen, jos olet joutunut siitä maksamaan. Eihän siinä silloin mitään takuuta ole?!...

Back