Hra1150:n kommentit "parinvaihdostamme" tuossa jo olikin, eikä siihen paljoa voi lisätä. Puhuimme Hra:n kanssa tästä "titaanien" kohtaamisesta jo viime syksynä, mutta vasta nyt pääsimme toteuttamaan ajatuksen. Ja hyvä kun päästiin!
Minulla oli lieviä ennakkoluuloja Beemereista. Olen kyllä jossain vaiheessa uraani harkinnut jopa BMW:n ostoa (R1100S), mutta hinta tuli esteeksi tuolloin. Kun ajelin Hra1150:aa tapaamaan, minulla oli tiedossa minkälaisella pyörällä kaveri kurvailee, mutta kun tuon pyörän näin, ajattelin että millä helvetillä mä saan jalkani tuon selässä maahan?! Samaan aikaan mielessäni kelailin, että mitenköhän hra1150 mahtaa taipua tähän mun pyörän päälle... Äijä kun on kauhee korsto...
Mun Dyna näyttää hiirulaiselta tuon Gessun rinnalla! Ei ehkä muuten, mutta kun Gessu on korkea! Noh, se siitä vertailusta ja baanalle!
Mulla ylettyi juur ja juur varpaankärjet maahan GS:n satulassa, joten pyörän paikallaan käsittely oli pikkasen vaivalloista. Sitte pyörä käyntiin...vittu! Missä on starttinappula??
Hra1150:n ohjeistuksella sekin löyty. Pyörä siis käyntiin hauskan sivuttaisheilahduksen saattelemana. Heti ensimetreillä huomasin, kuinka helppo Bemaria on ajaa, vaikka se korkea onkin! Vaihteisto vaatii tosiaan aika määrätietoisia otteita ja löysin sen välivapaankin.
Vääntöä Gessussa tuntuu olevan vaikka kuinka! Jos ei tuota vaihdenäyttöä ois ollu sekavassa
mittaritaulussa, niin en kyllä aina ois tiennyt, mikä pykälä on silmässä. Laite kun meni ja meni ja kiihtyi hyvin kumean murinan saattelemana, kun vaan kaasua käänsi! Mutta Nostalgian ja Hra1150:n sanoin: Kyllä tuon selässä on vähän sellainen maailmanvalloittajan olo! Gessussa istuu kuin Tigerin, Panzerkampfwagen VI:sen, vaununjohtajan paikalla! En enää ihmettele miksi tuommonen laite, Gessu tai Tiger
, on pitkiä turneita tekevän Äijän laite! Ajoasento on ryhdikäs ja raajat lepäävät mukavasti hallintalaitteilla. Valtava tankki suojaa polvia viimalta. Keulan pleksi suojaa varmasti ainakin itikoilta, mutta se tosin pisti Suuperttini visiirin rämisemään. Mutta tuulelta on hyvin suojassa. En edes huomannut kun vauhti kipusi 130:iin...
Kauemmaksikin olisin tuolla laitteella ajellut, sillä nyt koeajo jäi tyngäksi, mutta hra1150:n kärsimyksiä Dyna selässä säästääksemme vaihdoimme Naantalissa laitteita. Viime kesästä asti olen pitänyt HD Road Kingia aivan yliveto matkajuhtana, jota se edelleen mielestäni on, mutta jos reissuun kuuluu myös huonokuntoisia teitä tai sorateitä, on Gessu vahvoilla! Suoraan sanottuna: En omaa Dynaa vaihtaisi Gessuun, mutta helvetin hieno pyörä se on silti! Tuon selässä tuli Äijä-olo, ei siittä mihkään pääse!
Vastaavanlaista pyöränvaihto-systeemiä suosittelen kaikille, ainakin ennen kuin täällä foorumilla alkaa päätään aukomaan laitteesta, josta ei ole kuin kuvia nähnyt. Kummasti avartaa mieltä tämmöinen ja antaa myös perspektiiviä harrastukseen!
Suuret kiitokset Hra1150:lle mukavasta ajotuokiosta!