Vielä jatkoa tuohon ylempänä olevaan kirjoitukseeni...hetki sitten yöllä, kun palasin keskustasta kotiin näin kuinka etelän suuntaan ajanut autoilija menetti autonsa hallinnan samassa kohtaa, jossa itse olin kaatua aamulla. Pysäytin tien varteen ja soitin hätänumeroon. Kävin itsekin kääntymässä Martinlaakson liittymässä ja ajoin onnettomuuspaikalle vaihtaakseni pari sanaa pelastusmiesten kanssa kun homma oli hoidossa. Totesin, kuinka liukas ja vaarallinen tien paikkaus on ja mainitsin aamuisesta kokemuksestani. Eräs brankkareista totesi: "No, on niitä moottoripyöriä muutama tänään jo mennyt".
Iltapäivällä otin asian tiimoilta yhteyttä Liikkuvaan Poliisiin - ajatuksena, että mp-poliiseilla täytyy olla omakohtaista kokemusta tien vaarallisuudesta ja sitä kautta voisi asian hoito lähteä eteenpäin. Minulle vastannut henkilö sanoi ottavansa asian esiin, mutta kehotti myös ilmoittamaan asiasta oman kotipaikan poliisille. Niinpä myös ilmoitin asiasta Vantaan poliisille - tosin sähköpostitse, koska puhelinsoitto meni vastaajaan.
Ilmoitin asiasta myös puhelimitse Smotoon, sillä keskusteltuani erään lainoppineen ystäväni kanssa tulin niihin ajatuksiin, että tällaista asiaa pitäisi ajaa järjestäytyneenä joukkona. Tässä jos missä on motoristien etu, suorastaan henki kyseessä.
Ei ole ainakaan omiin silmiini osunut ainuttakaan tien liukkaudesta varoittavaa merkkiä, vaikka tie on huippuvaarallinen. Jos tätä vertaa vaikka viime kesään, kun silloin päällystetyllä 3-tiellä oli pitkät pätkät satasen rajoitus kaistamaalausten puuttumisen vuoksi, niin nyt pitäisi varmaan olla 60 km/h rajoitus (mikä tietysti on aivan absurdi ajatus - moottoritiestähän on kyse, ja eräästä valtakunnan vilkkaimmista teistä). Tielaitoksen pitää nyt vain tunnustaa, että ovat tehneet raskaan luokan virheen.
Tämä asia ei todellakaan saa jäädä tähän, tie on korjattava turvalliseksi ja Tielaitos on saatava vastaamaan tienkäyttäjille sattuneista onnettomuuksista.