• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Halvat kamerat mp käyttöön

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Askemux
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ArDee sanoi:
Mun mielestä toi 149e on se malli jossa ei GPS:ää, en nyt varma.

Kyllä minun oma on Virb Elite, missä GPS...mitään ongelmia ei laitteen kanssa ole ollut.
Kuvanlaatu riittää itselle, parempaakaan en ole nähnyt.

Mun mielestä ainakin tolla XE:llä ihan hyvää tulee, ei oikein ole vertailukohtaa kuin kännykkä ja pokkari, joilla kyllä tulee vähän parempaa kuvaa. tai kännystä tiiä...

VIRB0057-132.jpg

Kaj sanoi:
Kyllä minun oma on Virb Elite, missä GPS...mitään ongelmia ei laitteen kanssa ole ollut.
Kuvanlaatu riittää itselle, parempaakaan en ole nähnyt.

Mites Kaj sulla tuo akun kesto? Ja sellanen kysymys, että ladataanko akkua suoraa kamerasta, vai pitääkö se akku ottaa pois sieltä kamerasta? Jos näin, niin pystyykö tällä myös kuvaamaan samalla kun sitä lataa?

Mistä sait sen noin edullisesti? Vastaavaa tarjousta ei taida olla tällä hetkellä markkinoilla..

Garmin virbissä keltainen väri puskee omaan silmään överisti ja kuvanvakaus on paljon parempi (sony as200)
Huumorilla kokeilin akun kestoa ulkoisella virtalähteellä (10.000 kiina mahia)ja täydellä sonyn akulla niin 10tuntia yhtäpötköö videota hdtä.

Hitman sanoi:
Kiitos vinkeistä. Edelleen jostain syystä tuo Denver houkuttaa, koska vastaavia ominaisuuksia ei taida oikeen olla yhdessä paketissa. Ensinnäkin tuossa on näppärä näyttö, joka tekee käytöstä tod.näk paljon helpompaa. Löytyy wifi ja tietokonesofta, joka helpottaa tiedostojen siirtelyä (ihan ehdoton juttu kyllä, ei pihuojen räpläilyä) Tuo GPS olisi myös ihan hauska juttu, tosin ei ehkä välttämätön. Vväittäisin, että sen tarkkuus riittäisi kuitenkin minun käyttöön, helpottaisi kovasti, kun ei tarvitsisi sitäkään varten eri vehkeitä.

Mulla on ollut kaksi Denveriä. Kamera on ihan hyvä ja riittävillä ominaisuuksilla minulle. Vaan suojakotelo ja kiinnikkeet ovat ihan paskoja. Eivät kestä ajossa kuin hetken. Asensin kameran peilinvarteen ja kesti n. 20 km:n lenkin. Varaosiahan mukana tulee paljon, joten värkkäsin uuden systeemin, kesti hieman kauemmin. Lopuksi suojakoteloon ilmestyi iso repeämä, joten silloin loppui usko ko. tuotteeseen.

Partisaani sanoi:
Mulla on ollut kaksi Denveriä. Kamera on ihan hyvä ja riittävillä ominaisuuksilla minulle. Vaan suojakotelo ja kiinnikkeet ovat ihan paskoja. Eivät kestä ajossa kuin hetken. Asensin kameran peilinvarteen ja kesti n. 20 km:n lenkin. Varaosiahan mukana tulee paljon, joten värkkäsin uuden systeemin, kesti hieman kauemmin. Lopuksi suojakoteloon ilmestyi iso repeämä, joten silloin loppui usko ko. tuotteeseen.

Ok. pitäis päästä testaamaan näitä vehkeitä livenä. Mahtisiko tossa kotelossa olla yhteensopivuutta esim. GoPron kanssa, jos sieltä sais kestävämmät kotelot..

vilvei sanoi:
Tilasin itselleni denverin 8050w.pää syy tuon ostamiseen oli just toi gps toiminto..

Jees. Mäkin jostain syystä kallistumassa tähän, juuri tuon gps:n ansiosta. Ja hinta on tietysti yks seikka myös. Näitä saa 2 Garminin tai kolme GoPron hinnalla, eikä sitten tarvii kuin silmäterää suojella kun setin hinta 119€.Ja jos sattuu käymään niin, että kamera ei vastaa odotuksia, sitä voi varmasti käyttää sellaisena ylimääräisenä kamerana, jos täytyy kalliimpi hankkia. Partisaani mainitsi noista koteloiden huonosta laadusta, mahtaisikohan tuohon sopia GoPron kotelot yks yhteen? Vois käyttää mahdollisesti niitä sitten jos denverin kotelot lahoaa..

Tokmannilta löytyi tuo GPS malli ihan hyllystä, taidan käydä poimimassa talteen.

Denveri tuli nyt hankittua. Seuraava kysymys: Mistähän tähän voisi saada lisäakkuja tai onko siihen jotain yhteensopivia tarvikeakkuja? Vähän kiven alla tuntuu olevan.

Pääsinpä testaa denverin 8050 kameraa. Ihan mukavan oloinen laite, mutta enpä näe gps dataa muilla ohjelmilla kuin denverin omalla.. Pää idea kamerana hommaamisessa minulla oli et sais helposti nopeuden ja reitin videolle jonka lataa tubeen... Ilmeisesti gps tieto on .mov tiedoston sisällä kuin elokuvan tekstitys...

Saksan Amazon lähestyi sähköpostitse pari päivää sitten, siellä olisi eri näköistä ja kokoista toimintakameraa tarjolla jopa puoleen hintaan.
Suomeen tilatessa hintoihin tulee 5% lisää johtuen alvien eroista.

iivana sanoi:
Jos jollain jäänyt vastaava laite ylimääräiseksi niin saa tarjota :)
jos kokeilis jotain pätkää saada aikaiseksi norjan matkalla :orgmp:

Sama vika rahikaisella eli jos jollakin ylimääräsenä nurkissa niin saapi tarjota !!!

Itä-Suomen veljesreissusta pitäis saada materiaalia talteen :)

mp71 sanoi:
Biltemassa näytti olevan kans jonkinlaista kameraa tarjolla 79 eurolla, kuntänään kävin.

http://www.biltema.fi/fi/Toimisto---Tekniikka/Radio-ja-tv/Varusteet/Toimintakamera-2000036886/

Näyttää aika paljon SJCamin halvemmalta mallilta, mutten tiiä onko sama.

En suosittele ostamaan. Varmempi ostos on aito SJCam 4000 ebaysta samaan hintaan. Sekin on Gopron kopio, mutta siitä on itsellä ja monella muulla hyviä kokemuksia. Noihin muihin ei ole oikein mitään tukea esim. firmwaren muodossa.

Back