Kaitsuli sanoi:Samoin.
Mutta niinkuin tuossa aiemmin sanoinkin, niin youtubeen lataaminen heikensi kuvanlaatua aika radikaalisti. Alkuperäinen video on kuitenkin ihan siedettävä tasolla.
Onkohan mulla eri juutuuppi kuin sulla kun mun mielestä se ei niin kauhean oleellisesti heikennä kuvan laatua ainakaan tämän tasoisissa videoissa. Suurin heikennys alkuperäiseen verrattuna taitaa kuitenkin tulla siinä editoinnissa, eli millä ohjelmalla ja millä asetuksilla sitä renderöintiä tehdään.
Olen testaillut mobiuksen videota siten että olen kuvannut suurimalla mahdollisella tarkkuudella viiden minuutin pätkän jolloin syntynyt mov-tiedosto on oin 650 megaa. Sitten olen upannut sen youtubeen ja sieltä takaisin jolloin se tulee mp4-muodossa ja koko on noin 150 megaa.
Katsoimpa sitten videota suoraan youtubessa tai sitä takaisin lataamaani ja vertailen alkuperäiseen niin kyllä hakemalla saa etsiä kohtia joissa se youtuben versio on heikompi. Toki eroa on mutta ei ihan kauheasti.
Ja tuo mobiuksen kirkkaassa päivänvalossa kuvattu video on todella niin tarkkaa että jos siinä kuvassa sattuu vilistämään kärpänen jolla on satiaisia persiissä niin ne satiaisen perskarvat erottuu kuvassa.
Oletan tietysti että osaat sieltä youtubesta valita sen parhaimman resoluution, sehän ei sitä yleensä itse ehdota.

.