• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Halpaa huoltoa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tumppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tumppi

MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava,
Rata ja koulutus
MotOrg ry jäsen
Meinas kakka tulla housuun kun sain laskun huoltofirmasta, jossa trumppa on huollossa ja talvisäilytyksessä...
sad_orig.gif

20tkm huolto maksoi 703,10€
033102ass_1_prv.gif

Tosin seittemää venttiliä oli joutunut säätämään ja luonnollisesti ottaan molemmat nokat pois. Eli on siinä mekaanikollakin ollut töitä, mutta kuitenkin...

Tuohon vielä päälle penkitys ja talvisäilö, niin laskun loppusumma on jo semmoinen, että ei tarttekkaan syödä enää mitään tänä vuonna...

Mitäs teillä muilla on maksanu nuo remontit? Tuttuja hemmoja ovat siellä korjaamolla, joten tuskin mitään vedätystä ovat harrastaneet ja hommat on tehty varmasti kunnolla...

Juuri tuo 20tkm:n huolto on h*tin kallis, kun siinä on paljon muutakin kuin tuo venttiilin säätö.
Myöskään minä en vienyt RS:ää virallisen firman huoltoon, vaan työnsin pyörän kaverin talliin, kun ei tuo osannut pahemmin purnatakaan.

Itse kyllä kuvittelin 20tkm:n huollon olevan jotain 500 - 600 euron luokkaa, joka sekin oli minulle liikaa.

Itsellä toi on edessä enskesänä.. Täytyy alkaa katteleen et osaa itse tehdä jos noin hävyttömän hintanen
blush.gif

No, iteppä on tullut pyörät kasattua, siinähän sitä samalla oppii huoltamaan, kun tietää mitä itse tullut tehtyä. Tämä uusin pyörä oli onneksi jo tehtaalla valmiiksi kasattu.

Itselle ei oikein koskaan ole selvinnyt mitä nämä huollot on. Nykyaikainen mp on kuitenkin melko varmatoiminen, verrattuna näihin vanhempiin. Tuntuu että sana huolto on kärsinyt inflaation. Jos öljyt ja putsarit vaihtaa sekä ketjut kiristää/rasvaa ja tulpat vaihtaa silloin tällöin, ei se oikein vastaa sitä tunnelatausta, mikä sanalla huolto on.

Venttiilien säätäminen saattaa äkkipojalle on olla jokunlainen haaste, mutta ihmisten tekemiä jne.

Mitäs tossa 20 huollossa oli venojen säädön lisäksi isompaa mukana? Siis isommalla meinaan nyt jotain muuta kuin normaalia suodattimen ja öljyn/nesteen vaihtoa.

Taka-akselimurikan purku ja laakerin rasvaus?

Mitäs tossa 20 huollossa oli venojen säädön lisäksi isompaa mukana? Siis isommalla meinaan nyt jotain muuta kuin normaalia suodattimen ja öljyn/nesteen vaihtoa.

Taka-akselimurikan purku ja laakerin rasvaus?
Eikös siinä ole ainakin Triplessä ohjauslaakerin purku ja rasvaus, jarrunesteiden vaihto, jäähdytinnesteet, venttiilin säätö, perämurikan purku ja rasvaus jne, jne eli hintaa taatusti tulee ja paljon jos kaikki tehdään tuntihinnalla. Jenkkipojalta pääsi foorumilla kamala parku kun pajalla odotti $2500 lasku 20tkm huollosta. Ei auttanut lawsuitilla uhkailukaan, vaan maksettava oli.

Juuri tuo 20tkm:n huolto on h*tin kallis, kun siinä on paljon muutakin kuin tuo venttiilin säätö.
Myöskään minä en vienyt RS:ää virallisen firman huoltoon, vaan työnsin pyörän kaverin talliin, kun ei tuo osannut pahemmin purnatakaan.

Itse kyllä kuvittelin 20tkm:n huollon olevan jotain 500 - 600 euron luokkaa, joka sekin oli minulle liikaa.
Ai jaa... tällaista peliä... jokohan me sovittiin siitä korviosta...

Itse niin mielelläni huollot tekisin (ja olen aiemmin tehnytkin), mutta kun ei ole tällähetkellä minkäänlaisia tiloja pyörän remppaamiseen. Ekaa kertaa joutui oikein talvisäilöönkin viemään kun ei ole edes säilytyspaikkaa...

Huoltoon tosiaan kuului ohjauslaakerin ja keulan purku ja keulaöljyjen vaihto, jarrunesteet, jäähdytysnesteet, takapään purku, bensan- ja ilmansuodattimen vaihto jne... Eli on siinä hommaa. 6,5h oli työtäkin laskutettu, eli on se selkeästi suurin menoerä... Osat ja litkut tais maksaa nekin reippaasti yli satasen...

Ite ku tekee niin ei maksa ku vaivan toisaalta kyl noi työkalutkin/autotalli sun muu tilpehööri ovat aikas paljon maksaneet vuosien saatossa, että aika monta huoltoa/ remonttia saa tehdä ennenkö ollaan plussan puolella,toisaalta itellä toi pyörän huolto/ korjaus on iso osa harrastusta.

Aina kannattaa muistaa pyytää hintaarvio kun jotakin kampetta vie huoltoon /korjattavax niin ei tuu niin kovia yllätyksiä, varsinkin ns isot huollot vievät paljon aikaa ja aika maksaa.

Ne on noi huollot kuiteskin etukäteen tiedossa olevia asioita, samaten niiden kustannukset suurinpiirtein, oikeestaan en oikeen ymmärrä ku porukka
bawling.gif
huoltohinnoista jollain se täytyy korjaamonkin elää ja duunareiden palkat maksaa sun muut maksut joita rittää...

Ai jaa... tällaista peliä... jokohan me sovittiin siitä korviosta...
Tä? Mähän maksoin lähemmäs euron tuntipalkkaakin? Eikö se muka riitä?
lookaround_orig.gif

Meinas kakka tulla housuun kun sain laskun huoltofirmasta, jossa trumppa on huollossa ja talvisäilytyksessä...
sad_orig.gif

033102ass_1_prv.gif

Tosin seittemää venttiliä oli joutunut säätämään ja luonnollisesti ottaan molemmat nokat pois. Eli on siinä mekaanikollakin ollut töitä, mutta kuitenkin...
Paljonkohan huoltohintaa kasvattaa nokkien irrotus? 955i koneessahan säätöpalat pystyi vaihtamaan nokkia irrottamatta, jos vain oli sopivat työkalut (ostetut tai itse tehdyt).
Vai onko tuo systeemi muuttunut uudessa Triplessä niin että nokat on pakko ottaa pois?

Paljonkohan huoltohintaa kasvattaa nokkien irrotus? 955i koneessahan säätöpalat pystyi vaihtamaan nokkia irrottamatta, jos vain oli sopivat työkalut (ostetut tai itse tehdyt).
Vai onko tuo systeemi muuttunut uudessa Triplessä niin että nokat on pakko ottaa pois?
Kyllä se on tainnut ainakin 1050 koneessa, jollei jo 955 jossakin myöhäisemmässä kehitysversiossa vaihtua yläkerta siihen malliin että nokat joutuu säätäessä irrottamaan.

Samaa asiaa kyselin tuolla kansainvälisemmillä foorumeilla joku aika sitten kun huomasin että 1050 huoltomanuaalissa ei näkynyt enää koko sitä nokka-akseli/venttiilityökalumysteeriä.

Edit. 2001 asti 955 koneissa shim-over-bucket ja säätö ilman nokkien irrotusta onnistuu. Myöhemmissä koneissa shim-under-bucket ja nokat pitää irrottaa.

sad_orig.gif

033102ass_1_prv.gif
Mulla oli kans 20 tkm huolto -04 S3:ssa. Sanoisin työn tilaajana ja maksaneena, että on tuossa 7 huntissa tinkaamisen varaa. Tai sitten oli sen verran isompi korjaamo, jotta jouduit asentajan lisäksi maksamaan töiden vastaanottajan ja pomonkin tuntipalkat. Itse onnistuin säästämään ehkä sillä, että saivat tehdä huollon kauden päätyttyä. Pystyivät hoitamaan ns. maksavat asiakkaat ajallaan. Mulle piisas kun on kevääksi valmis, mutta tuollahan tuo on jo peittojen alla oottamassa.

Eikö aihe ollut "Halpaa huoltoa!"? Mun mielestä 7 hunttia huollosta ei ole halpaa nähnytkään eli jopa on posketonta alan hinnoittelu, huh huh!

sad_orig.gif

033102ass_1_prv.gif

Tuohon vielä päälle penkitys ja talvisäilö, niin laskun loppusumma on jo semmoinen, että ei tarttekkaan syödä enää mitään tänä vuonna...

Mitäs teillä muilla on maksanu nuo remontit? Tuttuja hemmoja ovat siellä korjaamolla, joten tuskin mitään vedätystä ovat harrastaneet ja hommat on tehty varmasti kunnolla...
Missäs putiikissa?

Back