Moni kauppias on ongelmissa nettirenkaiden kanssa. Renkaiden/tarvikkeiden maahantuojien rengashinnottelu ei ole "suhtautunut riittävän vakavasti" nettikauppaan ja nyt ollaan vaikeuksissa.
Moni kauppias ostaisi renkaansa suoraan eurooppalaisilta tukkureilta mutta se on työläämpää. Suomessa muutama rengastukkuri hoitaa myös isoa pottia tarvikkeista/varaosista ja varaosa-asiat hankaloituu jos et osta myös renkaita.
Mikä siinä netistä tilaamisessa kumiliikkeille niin vaikeaa on, osaavathan yksityisetkin kuluttajat sen tehdä? Miksi sitä maahantuojaa tarvitaan väliin rahastamaan, varsinkaan jos liike ei kuulu isoihin ketjuihin, tai jos myy pelkkää kumia+asennusta eikä tarvi pelätä tukkurin kyykytystä varaosissa tmv?
Onko kyse vain viitsimättömyydestä? Eivätkö osaa englantia/saksaa?
Ketjuihin kuuluvia liikkeitä vissiin pakotetaan ostamaan ketjun kanavia pitkin ylihintaan.
Työn puolesta oon tilaillut yhtä sun toista ulkomailta; nettikaupoista, sähköpostilla ja perinteisesti faksilla. Maksu joko luottokortilla tai laskulla, tavara on toimitettu ilmoitettuun osoitteeseen. Ei oo vaikiaa. Ainoa ero yksityisostamiseen IMO on, että kyselevät VAT-numeroa.
Eikai kumien ostamisessa mitään kovin ihmeellistä voi olla verrattuna muuhun roinaan?
Tuosta oon täysin samaa mieltä että suomalaiset kauppiaat kautta linjan eivät oo alkuunkaan älynneet mitä nettikaupan yleistyminen aiheuttaa, jatkavat vain vanhaan malliin ikäänkuin mikään ei olisi muuttunut. Mutta kuluttajallapa ei nykyään ole enää mitään syytä maksaa paikalliseen liikkeeseen kiskurihintoja kun edullisimman tarjouksen löytää muutamalla klikkauksella ja tavaran saa kotiovelle muutamassa päivässä.
<ot> Suomalaisia nettikauppojakaan ei kummoisesti oo, pl. elektroniikkaa myyvät. Eikä monessa edes voi maksaa luottokortilla. Hulluimmassa "nettikauppa"-virityksessä mitä oon nähnyt, sivuilta löytyy paperinen parisataasivuinen kuvasto skannattuna kuviksi ja sitten PDF:ksi konvertoituna, josta saa etsiä tuotteita (ilman minkäänlaista hakua tietty, eihän niistä kuvista oikein voi sanoja etsiä) ja käsipelissä naputella tuotenumeroita emailiin tilauksen tekemiseksi. Melko kätevää
</ot>
Itse kannatan periaatteellisista syistä paikallisia liikkeitä, mutta en sentään mihin hintaan tahansa. Kohtuu katteen oon valmis maksamaan. Esim. edellinen takakumin vaihto: Soitto rengasliikkeeseen, kumin sai 2:n päivän päähän, asennus alta-alle oli 30-40€ kalliimpi kuin netistä tilaamalla ja irtovanne liikkeeseen viemällä. En vaivautunut nettiostoksille. Jos oisivat OVH:lla pyrkineet myymään, niin EVVK. OVH:lla kun saa Saksasta ~2 samanlaista kumia.