• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Halpa tuli taas kalliiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kotka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yksipuoliseen swingiin renkaanvaihto on helpompaa kuin autoon. Ei tartte avata/tiukata kuin yksi mutteri...

Siitä olen samaa mieltä, että asiakkaalle pitää kertoa huollon hintaluokka etukäteen jos mahdollista.
Pari työkaveria on jättänyt auton korjaamolle tyyliin: laittakaa kuntoon... Ja autoa noudettaessa onkin sitten alkanut päässä kilisemään... ei kuitenkaan siitä syystä että remppa olisi ollut erityisen huokea
wink.gif

Mutta jos taas kerrotaan noin hinta, niin yleensä se pitää ja kerran jopa itseltä jätettiin laskuttamatta ylim. työstä
062802jumpie_prv.gif

Tämänlaiset kokemukset saavat palaamaan samaan liikkeeseen.

Ite maksoin viimeks kympin kun nostin auton takakontista vanteen ja renkaan ja vaihdatin halvalla muualta saadun takarenkaan...
Meni joku 15min ja pinnavanne custoomiin... Alta alle voi olla eri hinta mut siitähän tässä topikissa ei ollu kyse. Eli outo heitto Beeffiltä??
Tarkistapa ketjun ensimmäinen viesti. Lue se ajatuksella, ja sitten voidaan keskustella oudoista heitoista...
Vaikka eteen levitettiinkin "roadstarin mankan pura ja kokoa ohje" niin ei se poista sitä tosiasiaa että laskutus on eri putkan omille renkaille ja kainalossa tuoduille.

paluu alkuun: "Kalle selitti että nämä harmaatuontirenkaat vaihdetaan tuntiveloituksella". (tuosta kun jättää V*ttuilun pois niin ei paljon jää)

Koska putkan omat renkaat todennäköisesti menee alle halvemmalla niin tekeekö "suviuunot" vaihtotyön kun tuntiveloitus on todennäköisesti edullisempi omille renkaille. Tunti on tunti samaan kikottimeen oli rengas kaupan hyllystä tai asiakkaan kainalosta..

Edelleen vapaan kaupan rajoittamista jonka vielä myöntää..

Toisaalta ihan sama - jokainen tulkitsee omalla tavallaan. Itse vaihdan edelleen renkaani itse ja tilaan ne Epsanjasta. Samaa suosittelen muille - se ei todellakaan ole rakettitiedettä josta pitää satasia maksaa. Palvelusta olen valmis maksamaan, jos sellaista joskus kohtaan.

PS: Kumma että jenkeissäkin (kustomeiden äitien maassa) vaihtavat vielä leveemmille ja vielä matalampia renkaita ihan ite - ja ne on tosi kämmäreitä kansana...

Siitä olen samaa mieltä, että asiakkaalle pitää kertoa huollon hintaluokka etukäteen jos mahdollista.
Pari työkaveria on jättänyt auton korjaamolle tyyliin: laittakaa kuntoon... Ja autoa noudettaessa onkin sitten alkanut päässä kilisemään... ei kuitenkaan siitä syystä että remppa olisi ollut erityisen huokea
wink.gif

Mutta jos taas kerrotaan noin hinta, niin yleensä se pitää ja kerran jopa itseltä jätettiin laskuttamatta ylim. työstä
062802jumpie_prv.gif

Tämänlaiset kokemukset saavat palaamaan samaan liikkeeseen.
Ihan normi tilanne jos kyseessä on vaikkapa 3B Passat, 8D tai 8E A4, Laguna II, ym eurooppalainen kulkupeli, jossa on aina kaikki pallonivelet väljät, jne, jolloin huolto + korjaus = 2000+ eur

Tälläisestä olen ennenkin lukenut tällä foorumilla. Mopopajoja on moneen junaan, toiset tekee halvalla ja toivovat saavansa hyvällä palvelulla houkuteltua asiakkaita. Sitten on niitä jotka ajattelevat että "prkl oppii poika ostamaan renkaat seuraavan kerran liikkeestä". Loput valitsevat kauniin keskitien.
Sen verran vielä tähän aiheeseen että tämän muutaman vuoden motoristi-uralla olen törmännyt ihmellisiin asenteisiin, joita ei muissa erikoisliikeissä kohtaa... Johtuuko siitä että puljuja on sen verran harvassa, vai mistä lie.

Yleensä jos jotain tarvitsee, vaihtoehtoja ei ole kuin yksi, ja hintaa kysyttäessä annetaan stormin,allrightin,duellin luettelo...
Ei soittoja maahantuojille tai "maagisia" taskulaskimia
biggrin.gif

Ei nyt pelkkää huonoa sentään, kyllä täällä suomenmaassa hyviäkin liikkeitä on... posti sitten vaikka tuo. Ei ole tarvinnut vielä mitään ulkomailta hommata ja tuskin jatkossakaan.

Maanantaina pinnavanteelta vanha pois/uusi tilalle ja tasapainoon hintaan 10€.
Rengas oli ostettu "ei tästä kaupasta".

Yksipuoliseen swingiin renkaanvaihto on helpompaa kuin autoon. Ei tartte avata/tiukata kuin yksi mutteri...
Joo. Mulla on kans yskuolinen swingi mut tarvii 46 hylsän jossa ei oo viisteitä reunoissa ollenkaan, toi fillarin mutteri on niin matala että helposti pyöristyy ilman väärää hylsyä ja monentit on aika kovat et pulttipyssy olis kiva...

Et ei sekään ole aina helpoin vaihtoehto
smile_org.gif

Et ei sekään ole aina helpoin vaihtoehto
smile_org.gif
Eikä pidä unohtaa mitä kaikkea roipetta sitä pitää ensin purkaa pois että siihen pulttiin pääsee edes käsiksi - juuri skodaan renkaan vaihtaneena, 58e munkki + 16e duuni autorengasliikkeessä. Tässä irroitus-mielessä Honda NTV 650 oli aika onnistunut - putki niin lyhyt että rengas mahtui nätisti välistä sen kuin vain "formula-mutterin" aukasi
thumbs-up.gif

Vai että päältä satasen asennus ketjun aloittajalla. On se aika paha.

Edelliseen pyörään ostin pari vuotta sitten takakumin paikallisesta liikkeestä, alta alle vaihtoineen kumi maksoi mulle 95 e, renkaana Pirelli Sport Demon.

Uutta rengasta tarvittaessa soitan ensin Kuva MP:lle,että onko heillä sopivaa nakkia ,otan vanteen irti ja vien sinne ja hinta on aina irtovanteelle asennettuna,ei ole ongelmia ja homma pelaa kuin junan vessa.Eikä tarvii laskea,jos muutaman euron säästäisi,tai tuntitolkulla istua netin ääressä etsimässä sitä samaa muutaman euron säästöä.Helppoa ja nopeaa ja siistiä.
062802moto_prv.gif

Olinpa välillä vähän seilaamassa. Tästähän tulikin mielenkiin-toinen juttu. Voin mainita, että ennen koko renkaanvaihtoprojektia soitin Banzaimiehelle. Hän sanoi suoraan etteivät vehkeet riitä rocketille. Öljyhetki sekä eurorengas vai mikä se oli, siellä jylpyllä, sanoivat molemmat, että pitää olla rengas irroitetuna pyörästä, sitten vaihto onnistuu kohtuu hintaan.
nixweiss.gif

ei se RIII n takiksen vaihto oo ihan pikku juttu on oikeesti
tosi v mainen ja nimen omaan sen vanhan pois otto vanteelta
esim kokeilkaa itte 03-04 paistetun 880 joka on vielä ajettu loppuun ottaa pois vanttelta joka on erittäin pehmeäreunainen
ja tos kiveksi kuivunees 880 tiukka vanne nauha
sport05.gif

tulee takuu varmasti hikikarpaloita otsalle ei fyysisestärasituksesta
buttrock.gif

ai nii jos jostain joutuu maksaa ni kannattaa tehä itte
ni ei tarvi maksaa mitään

itte oon märisemättä maksanu laskun jos oon jotain teetättäny
toisella jos itse en ole osannu tai viitsiny

no se siitä älköön kukaan ottako hernettä nenään se ei ole tän avautumisen tarkoitus

Uutta rengasta tarvittaessa soitan ensin Kuva MP:lle,että onko heillä sopivaa nakkia ,otan vanteen irti ja vien sinne ja hinta on aina irtovanteelle asennettuna,ei ole ongelmia ja homma pelaa kuin junan vessa.Eikä tarvii laskea,jos muutaman euron säästäisi,tai tuntitolkulla istua netin ääressä etsimässä sitä samaa muutaman euron säästöä.Helppoa ja nopeaa ja siistiä.
062802moto_prv.gif
tuppaa vaan olemaan hieman enemmän tuo säästö kuin "muutama euro".

Ei mulla muuta, jatkakaa..

- P

Uutta rengasta tarvittaessa soitan ensin Kuva MP:lle,että onko heillä sopivaa nakkia ,otan vanteen irti ja vien  sinne ja hinta on aina irtovanteelle asennettuna,ei ole ongelmia ja homma pelaa kuin junan vessa.Eikä tarvii laskea,jos muutaman euron säästäisi,tai tuntitolkulla istua netin ääressä etsimässä sitä samaa muutaman euron säästöä.Helppoa ja nopeaa ja siistiä.
062802moto_prv.gif

- P
Kuvalle ei kukaan täysjärkinen kyllä mene. Vittuilevat vaan, ja kun tuntee ko. paikan huoltohenkilökuntaa, niin morjesta vaan!
kaboom.gif

062802moto_prv.gif

- P
Kuvalle ei kukaan täysjärkinen kyllä mene. Vittuilevat vaan, ja kun tuntee ko. paikan huoltohenkilökuntaa, niin morjesta vaan!
kaboom.gif
Mulle ne ainakin vaihto uuden kumin tosi nopeesti ja ei ollu edes kallista. Alta alle 20€ ja meni 20 min. Muutamat eurot tai kympit, ihan sama kuhan homma pelaa. Toisin kun Bike Forumilla, huollon piti olla valmis 2päivässä ja se nyt on ollu siellä kuukauden! Homman piti maksaa n.150€ nii mitä nyt eilen siellä pyörähin nii oli hinta kivunnu jo yli 1000 euroo. Kuukauden huoltoajat on liian pitkät ja sitä puljua en enää käytä vaikka aina oon siellä asioinu ja ollu hyvä palvelu nii nyt riitti...
mad.gif

062802moto_prv.gif
Uutta rengasta tarvittaessa soitan ensin Kuvan MP:lle, että onko heillä sopivaa nakkia, ajan pyörän sinne ja hinta on aina alta alle asennettuna ja alle OVH:n, ei ole ongelmia ja homma pelaa kuin junan vessa. Samalla voi juoda kahvit sisällä eikä tarvitse laskea josko muutaman euron säästäisi kun itse irrottelisi ja kiinnittelisi vannetta, vaan voi senkin ajan käyttää omaan ammattiin ja/tai vapaa-aikaan.
062802moto_prv.gif

Ite vaatisin hinnanalennusta, koska myyjä ei etukäteen kertonut yllättävän korkeasta hinnasta. Jos eivät suostu niin valitus Kuluttajariitalautakuntaan. Toki asiakkaalla on selonottovelvollisuus, mutta ei asiakasta tuollaisessa standarditoimenpiteessä silti voi aivan silmittömästi kusettaa.

Back