• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Halpa tuli taas kalliiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kotka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Autonrengasliikettä olen monesti käyttänyt ja homma on toiminut tehokkaasti ja hinnat ollut edullisia.
Eli näin... Koska niiden hinta ei sisällä sitä: Mitäs et ostanut täältä lisää
033102ass_1_prv.gif

Eläköön markkinatalous....

Täytyy myöntää, että kyseisessä liikkeessä on kieltämättä tuo palvelu muuttunut rahastuksen tyyliseksi omistajanvaihdoksen jälkeen...
033102ass_1_prv.gif

Nimim. etellisestä moposta tonnin ylihintaa maksanut pelkästään toimivan palvelun vuoksi

Nykyisistä omistajista tulee tunne, että he yrittävät vuolla kaikella rahaa tyyliin hetimullekaikkitännenyt...

Täytyy myöntää, että kyseisessä liikkeessä on kieltämättä tuo palvelu muuttunut rahastuksen tyyliseksi omistajanvaihdoksen jälkeen...
033102ass_1_prv.gif

Nimim. etellisestä moposta tonnin ylihintaa maksanut pelkästään toimivan palvelun vuoksi

Nykyisistä omistajista tulee tunne, että he yrittävät vuolla kaikella rahaa tyyliin hetimullekaikkitännenyt...
Joo... Ja liikkeestä x luvatut prosentit (jotain kun ostat kaikki täältä) ajokamoihin olikin täysi nolla, eli reilulla tonnilla ajokamoja listahinnalla....

Onnex netti toimii...

Helvata, ite ainakin ostan oman paikkakunnan liikkeistä tavarat ja palvelut,vakioasiakkaalle alennukset tavaroista ja palveluista tulee automaattisesti hymyn kera.
Ei sitte tartte ihmetellä (jos kaikki ostetaan "netistä" ulkomailta),kun ne oman paikkakunnan palvelut ja tavaran toimittajat supistaa tarjontaansa tai lopettaa kokonaan,joskus sitä palvelua/tavaraa voipi tarttea heti.
Ymmärrän täysin kun rengasliike veloittaa enempi pelkästä asennuksesta kun meet "nettirengas kainalossa" liikkeeseen jossa samaa tavaraa on hyllyt täynnä.
Se oman paikkakunnan yrittäjäkin voi myydä sen renkaan sieltä hyllystä ilman 22% ALV;a ulkomaille,mutta suomeen myydessä se täytyy periä/maksaa,muistaa pitää myös että yrittäjä maksaa veronsa suomeen/omalle paikkakunnalle,ko verovaroista maksetaan meidän kaikkien " HYVINVOINTIPALVELUT"...sun muut julkiset hankkeet...
smile_org.gif

Sama kun/jos sinun työpaikallesi rahdattaisiin verovapaasti työsi tekeviä ulkomaalaisia,olisit pian liian kallis työtön työmies/nainen.
Suositaans nyt vaan suomalaista työtä ja palveluita,loppulaskuissa hyödymme siitä kaikki....vaikka ajella uusia :orgmp:teitä,tai vaikka tulevaisuudessa vaikka säästää rengaskuluissa kun tiestö voidaan pitää(päälystää) paremmassa kunnossa.saamme lapsemme koulutettua,saamme sairaanhoidonpalvelut,mekin saamme aikanaan ihmisarvoista hoitoa "vanhainkodeissa",voimme elää(ja vielä lapsemmekin ja lapsenlapsemme,jne) hyvinvointiyhteiskunnassa,ym.ym...
Jokainen tietenkin tekee kuten parhaaksi näkee,mutta ite ainakin ostan vain suomalaisista liikkeistä tavarat /palvelut.....
smile_org.gif

Helvata, ite ainakin ostan oman paikkakunnan liikkeistä tavarat ja palvelut,vakioasiakkaalle alennukset tavaroista ja palveluista tulee automaattisesti hymyn kera.
Ei sitte tartte ihmetellä (jos kaikki ostetaan "netistä" ulkomailta),kun ne oman paikkakunnan palvelut ja tavaran toimittajat supistaa tarjontaansa tai lopettaa kokonaan,joskus sitä palvelua/tavaraa voipi tarttea heti.
Ymmärrän täysin kun rengasliike veloittaa enempi pelkästä asennuksesta kun meet "nettirengas kainalossa" liikkeeseen jossa samaa tavaraa on hyllyt täynnä.
Se oman paikkakunnan yrittäjäkin voi myydä sen renkaan sieltä hyllystä ilman 22% ALV;a ulkomaille,mutta suomeen myydessä se täytyy periä/maksaa,muistaa pitää myös että yrittäjä maksaa veronsa suomeen/omalle paikkakunnalle,ko verovaroista maksetaan meidän kaikkien " HYVINVOINTIPALVELUT"...sun muut julkiset hankkeet...
smile_org.gif

Sama kun/jos sinun työpaikallesi rahdattaisiin verovapaasti työsi tekeviä ulkomaalaisia,olisit pian liian kallis työtön työmies/nainen.
Suositaans nyt vaan suomalaista työtä ja palveluita,loppulaskuissa hyödymme siitä kaikki....vaikka ajella uusia :orgmp:teitä,tai vaikka tulevaisuudessa vaikka säästää rengaskuluissa kun tiestö voidaan pitää(päälystää) paremmassa kunnossa.saamme lapsemme koulutettua,saamme sairaanhoidonpalvelut,mekin saamme aikanaan ihmisarvoista hoitoa "vanhainkodeissa",voimme elää(ja vielä lapsemmekin ja lapsenlapsemme,jne) hyvinvointiyhteiskunnassa,ym.ym...
Jokainen tietenkin tekee kuten parhaaksi näkee,mutta ite ainakin ostan vain suomalaisista liikkeistä tavarat /palvelut.....
smile_org.gif
Mutta kohtuus kaikessa!

Kyllä itsekin olen valmis palvelusta hiukan maksamaan. Ja olen huomannut kyllä että kun keskittää ostokset samaan liikkeeseen niin hinnatkin alkaa olemaan kohdillaan. Vähän kalliimpaa kuin netistä tilaamalla, mutta kohtuudella. Joskus olen saanut halvemmallakin kuin mitä olen löytänyt netistä. Esim. rukan tuotteet.

Siinä sadan metrin päässä olisi ollut öljy-hetki...
Ainakin viime kesänä (irtovanteelle tosin) maksoi 10€
smile_org.gif

Kannattaa harmaatuontikumien kanssa kiertää noi mp-puljut kaukaa...
Näin on. Sitten jos liikkeestä sen kumin ostaa, niin saa hyvinkin edullisen paketin, mutta kun viet pyörän ja renkaan sinne valmiiksi, niin johan tulee hintaa.
Heh, johan on kuviot.

Öljyhetkessä (Kotka) vaihtoivat isäukon mopoon harmaatuonti renkaan hintaan 10€, renkaan pyörimis-suunta oli väärä, painotus perseellään ja rengas oli asennettu vielä vanteelleen päin veetä. Eli rengas oli painunut vanteen sisään liikaa toiseltapuolelta ja toiseltapuolelta sitten liian vähän = pompottaa.

Rossipyörässä vaihtelivat gummin toistepäin ja painottivat, 10€ ja pelaa loistavasti.

***Sama kun/jos sinun työpaikallesi rahdattaisiin verovapaasti työsi tekeviä ulkomaalaisia,olisit pian liian kallis  työtön työmies/nainen.
Suositaans nyt vaan suomalaista työtä ja palveluita,loppulaskuissa hyödymme siitä kaikki....***mutta ite ainakin ostan vain suomalaisista liikkeistä tavarat /palvelut.....  
smile_org.gif
Mun työpaikalla näin on tehty jo vaikka kuinka *****nan moneen otteeseen.
Lopputulos on ollu se, että mä olen joutunut tekemään niittenkin työt
033102ass_1_prv.gif

...ja kyllä, minäkin suosin Suomalaista, ostan vieläkin kamani kyseisestä liikkeestä, jos ei muuten niin kannatusmielessä
033102bebe_1_prv.gif

Mutta silti ei voi mitään tunteelle, joka omistajanvaihdon jälkeen on tullut.
lookaround_orig.gif

Öljyhetkessä (Kotka) vaihtoivat isäukon mopoon harmaatuonti renkaan hintaan 10€, renkaan pyörimis-suunta oli väärä, painotus perseellään ja rengas oli asennettu vielä vanteelleen päin veetä. Eli rengas oli painunut vanteen sisään liikaa toiseltapuolelta ja toiseltapuolelta sitten liian vähän = pompottaa.

Rossipyörässä vaihtelivat gummin toistepäin ja painottivat, 10€ ja pelaa loistavasti.
On näköjään sitten sielläkin asentajia ja "asentajia".
nixweiss.gif

Viime kesänä, no problemos, ite tietysti olin koko ajan vieressä vahtaamassa että homma ok.

Tälläisestä olen ennenkin lukenut tällä foorumilla. Mopopajoja on moneen junaan, toiset tekee halvalla ja toivovat saavansa hyvällä palvelulla houkuteltua asiakkaita. Sitten on niitä jotka ajattelevat että "prkl oppii poika ostamaan renkaat seuraavan kerran liikkeestä". Loput valitsevat kauniin keskitien.

Hinnasta kannattaa siis aina sopia etukäteen. Minä olen useamman kerran junaillut omien harmaatuonti renkaiden vaihdon siten että teetän ne jonkun huollon yhteydessä. Halvin hinta renkaanvaihdolle tällä tekniikalla on ollut 0€ ja kallein 30€ (alta - alle).

Sitten toinen pohtimisen paikka on tässä "tuntiveloituksessa" halvin tuntiliksa ei ole välttämättä säästö. Ne pajat jossa on oikeasti ammattitaitoiset asentajat sanoo suoraan montako tuntia menee jossain tietyssä remontissa (olettaen tietysti että on tiedossa mitä aletaan korjaamaan).

Se oman paikkakunnan yrittäjäkin voi myydä sen renkaan sieltä hyllystä ilman 22% ALV;a ulkomaille,mutta suomeen myydessä se täytyy periä/maksaa,muistaa pitää myös että yrittäjä maksaa veronsa suomeen/omalle paikkakunnalle,ko verovaroista maksetaan meidän kaikkien " HYVINVOINTIPALVELUT"...sun muut  julkiset hankkeet...
smile_org.gif

Sama kun/jos sinun työpaikallesi rahdattaisiin verovapaasti työsi tekeviä ulkomaalaisia,olisit pian liian kallis  työtön työmies/nainen.
smile_org.gif
No niin...  eli mun työpaikkahan on huomattavasti halvempi ulkomailla ja sinne se varmaan jatkossa karkaa...

Mutta niikuin sanottua paras tarjous voittaa... Jos ei pysty kilpailla niin ulos..............

Koska monella ei ole käytännön kokemusta siitä miten huoltoliikkeissä oikeasti toimitaan siellä pajan puolella niin tässä lyhyt lista mitä tuollaisen Amerikan customin renkaanvaihto vaatii, vaihtotyö 2 tuntia takarengas :

-Pyörä pukille, kiinnitys liinoilla
-Perä ylös
-Jos sivulaukut niin niiden irroitus
-Taka-akselin irroitus (yleensä tautisen jumissa eli vaati korroosioiden poiston, hionnan ja rasvauksen)
-Pyörä pois
-Renkaan vaihto, vanhojen painojen poisto, tasapainoitus
-Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
-Hihnan/ketjun kireyden tarkastus
-Lyhyt koe-ajo

Ehkä tämä selittää mistä ne hinnat voi muodostua. Eli kyllähän se voi maksaa jos homman tekee kunnolla.

Koska monella ei ole käytännön kokemusta siitä miten huoltoliikkeissä oikeasti toimitaan siellä pajan puolella niin tässä lyhyt lista mitä tuollaisen Amerikan customin renkaanvaihto vaatii, vaihtotyö 2 tuntia takarengas :

-Pyörä pukille, kiinnitys liinoilla
-Perä ylös
-Jos sivulaukut niin niiden irroitus
-Taka-akselin irroitus (yleensä tautisen jumissa eli vaati korroosioiden poiston, hionnan ja rasvauksen)
-Pyörä pois
-Renkaan vaihto, vanhojen painojen poisto, tasapainoitus
-Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
-Hihnan/ketjun kireyden tarkastus
-Lyhyt koe-ajo

Ehkä tämä selittää mistä ne hinnat voi muodostua. Eli kyllähän se voi maksaa jos homman tekee kunnolla.
Ei selity, mulle ainakaan, tuo hinta.

Jos ostaa renkaan ao. liikkeestä niin se vaihtuukin nopsempaan kun hintakin on niin paljon alhaisempi? Mikähän noista työvaiheista silloin jäänee väliin?

Toisaalta mikä noissa työvaiheissa eroaa Sporttiin jonka takarengas vaihtuu 27 Eurolla joissain liikkeessä (alta alle)- liki satskun ero?

Vapaakaupan syrjintää sanon minä...

Eikä mulle, kaikki pikkutyökin saadaan näyttäämään vaikeilta hikihommilta, josta pitäis saada ainaski 500e (3000 mk).
033102ass_1_prv.gif

Onneks vähän itte tehneenä tietää: kun itte tekee, ei paljo maksa+työn jälkikin on kuin olis ittelleen tehny.
thumbs-up.gif

Ei kaikki ole niin helppoa kun siltä näyttää...

American kustomi ja takarenkaan vaihto.

Ja sieltä sivu 54 alkaen... 2 tuntia, ei riitä.
Just. Näyttää vähän työläämmälle kuin esim. bleidin takarenkaan irroitus. Aika surullisesti suunniteltu jos kerran joutuu poistamaan koko pakoputken, Vaihdepolkimen ja jalkatapit että saa takakumin irti... En itsekään suostuisi tuota operaatiota 30 eurolla tekemään...

Ite maksoin viimeks kympin kun nostin auton takakontista vanteen ja renkaan ja vaihdatin halvalla muualta saadun takarenkaan...
Meni joku 15min ja pinnavanne custoomiin... Alta alle voi olla eri hinta mut siitähän tässä topikissa ei ollu kyse. Eli outo heitto Beeffiltä??

PS. Piti siis lainata tuota viestiketjun aloitusta
idea3.gif

Ite maksoin viimeks kympin kun nostin auton takakontista vanteen ja renkaan ja vaihdatin halvalla muualta saadun takarenkaan...
Meni joku 15min ja pinnavanne custoomiin... Alta alle voi olla eri hinta mut siitähän tässä topikissa ei ollu kyse. Eli outo heitto Beeffiltä??
Tarkistapa ketjun ensimmäinen viesti. Lue se ajatuksella, ja sitten voidaan keskustella oudoista heitoista...

Tarkistapa ketjun ensimmäinen viesti. Lue se ajatuksella, ja sitten voidaan keskustella oudoista heitoista...
Yleensä nuo hinnat Suomessa ilmoitetaan juuri irtokappaleen vaihtohintoina ja mikäli alta-alle hinta poikkeaa listahinnasta huomattavasti tai sitä ei ole erikseen sovittu tuntityöksi on melko törkeää laskuttaa jälkikäteen tuota asiakkaalta.
-Itse en asioi liikkeessä,missä hintoja ei ole ilmoitettu tai niitä pitää erikseen kysellä.

Ei kaikki ole niin helppoa kun siltä näyttää...

American kustomi ja takarenkaan vaihto.

Ja sieltä sivu 54 alkaen... 2 tuntia, ei riitä.
Hyvä joku että joku sentään tajusi tuon edellisen viestin pointtini. Kannattaa kuitenkin muistaa että työn suorittajissa on eroja ja niin myös hinnoissa. Silloin kun itse mekaanikkona työskentelin niin jonkun verran oli näitä "tinkijöitä", joille kyllä valaistiin miten se hinta muodostuu. Vastaavasti olen liian monta kertaa joutunut sitten korjaamaan muiden "asentajien" töppäyksiä.

Siitä olen samaa mieltä, että asiakkaalle pitää kertoa huollon hintaluokka etukäteen jos mahdollista.

Back