• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hallinta 200km/h vauhdissa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fastis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joopa joo.Tarvii olla täyspaviaani kuka ajaa ylinopeutta tietyömään kohdalla..Tarviiko ees perustella........Saatana...
veryangry.gif
Niitä työmaa-merkkejä on kyllä usein sellasessa paikassa, jossa ei tod ole mitään esteitä. Juuri vaikkapa siinä Tuusulantiellä kuten joku sanoi, työmaa-alue ulottuu aivan liian pitkälle. Jos on ajanu monta kertaa jo samasta paikasta ja sattuu olemaan sopiva hetki vaikka hytittää ja näkee tien olevan kunnossa edessäpäin, ei lapsia, risteyksiä, suojateitä yms yms, niin antaa palaa vaan, vaikka olis mitä merkkejä tien varressa.

**ttu että on jäykkää porukkaa kun ei tuota ymmärrä. AINA pitää kattoa homma tilanteen mukaan, tolla **rkeleen merkkien-tuijottamisella ei pääse mihinkään.. Joskus joutuu ajamaan jopa 30km/h vaikka on 80km/h rajotus, mitenköhän näille merkkien uskollisille noudattajille käy silloin? Veikkaan, että lataa mettään
wink.gif
Merkissä ei lukenut että siinä onkin kuoppa tiessä, ja kaikki huomiokyky menee mittarin ja merkkien tuijottamiseen, ja loppukapasiteetti aivoissa menee "teiden ritari" -ajatuksien jylläämiseen pääkopassa.

Kyllähän sitä saa juttuja kirjoitettua vaikka mitään aihetta juttuun ei oliskaan. Se on hyvin helppoa, vaikka sinänsä kirjoittaa vain totta, niin kätevästi jättää muut asiaan vaikuttavat hommat mainitsematta. Sitten jotkut spedet lukee näitä juttuja ja j##sustelee, vaikka eivät tiedä hommasta yhtään mitään! Hieno homma!

Ja koska joku jeesus kirjoittaa heti kohta tähän perään, että onko mun mielestä sitte ihan ok ajaa tietyön läpi 299km/h mittarissa, niin vastaan että kyllä
wink.gif
No, sitä vaan meinasin, että toki yleensä aina tulee ajettua iisisti tietyön läpi, mutta jos olen mennyt samasta kohdasta ja usean kerran ja huomannut ettei siinä mitään ole, niin sopivan hetken tullen niillä merkeillä ei ole paskankaan väliä. Ja tietenkin silloin tulee varmistua, että näkee tarpeeks pitkälle tienpinnan eteenpäin, ettei joku ole käynyt kaivamassa siihen kuoppaa sitten viime näkemän. Sellaisia mestoja on vaikka kuinka..

Niin, ja vastaus tohon kysymykseen; joo, mielellään jotain perusteluja!

Jeesus tässä, tere.

"Merkissä ei lukenut että siinä onkin kuoppa tiessä, ja kaikki huomiokyky menee mittarin ja merkkien tuijottamiseen, ja loppukapasiteetti aivoissa menee "teiden ritari" -ajatuksien jylläämiseen pääkopassa."

Aja vaikka kuuttasataa kunhan et muita vaaranna, tai provosoi muuta liikennettä älyttömillä tempuillas.
Näitä saatanan "vitut minä muista" -pellejä näkee joka tienpätkällä muutenkin, joten Teiden Ritari-sydeemit on haudattu jo ajat sitten. Sen ideologian vaikutuksesta tosin Sinullakin oli mahdollista hommata kaupasta niin tehokas prätkä että eturengas kevenee.

Joskus tulee vaan mieleen, että mitähän paskaa motoristien niskaan tullaan kaatamaan päättäjien taholta seuraavaksi. Viimekertaisesta motoristien kurinpalautuksesta onkin jo aikaa, vaikka vaikutukset näkyy vieläkin..

confused_orig.gif

Jeesus tässä, tere.

"Merkissä ei lukenut että siinä onkin kuoppa tiessä, ja kaikki huomiokyky menee mittarin ja merkkien tuijottamiseen, ja loppukapasiteetti aivoissa menee "teiden ritari" -ajatuksien jylläämiseen pääkopassa."

Aja vaikka kuuttasataa kunhan et muita vaaranna, tai provosoi muuta liikennettä älyttömillä tempuillas.
Näitä saatanan "vitut minä muista" -pellejä näkee joka tienpätkällä muutenkin, joten Teiden Ritari-sydeemit on haudattu jo ajat sitten. Sen ideologian vaikutuksesta tosin  Sinullakin oli mahdollista hommata kaupasta niin tehokas prätkä että eturengas kevenee.

Joskus tulee vaan mieleen, että mitähän paskaa motoristien niskaan tullaan kaatamaan päättäjien taholta seuraavaksi. Viimekertaisesta motoristien kurinpalautuksesta onkin jo aikaa, vaikka vaikutukset näkyy vieläkin..

confused_orig.gif
Tulisit joskus mukaan ajelemaan, niin näät mitä tarkoitan.. Kovaa ajetaan silloin kun se ei vaaranna muita! Sitähän tässä on prkl kaikki koittanu koko ajan toitottaa! Nytköhän alkaa hitaampikin jeesus pikkuhiljaa ymmärtämään, että vaikka kaahaa, niin ei sitä tehdä joka paikassa ja huomioimatta muita! Huh, no onhan se toki todella monimutkainen juttu ymmärtää...

Mitä muuten meinasit "vitut minä muista" -pelleillä? Ilmeisesti et kuitenkaan vielä ihan kokonaan sisäistänyt tuota hommaa, vaikka vähän jo näkyykin valoa tunnelin päässä. Huomaa erityisesti tämäntyylinen lause näissä kirjoituksissa; "kaahataan silloin kun se ei vaaranna muita"... Eikös ole aika tutunnäköinen tekstinpätkä?

Lähden muuten tänään laittamaan vielä isomman NOS-suuttimen pyörääni. Oon nimittäin huomannu, että lastentarhojen kohdalla on ollu vähän tehonpuutetta. Pitäs nimittäin ihan lasten iloks saada hytti ilmaan mistä nopeudesta tahansa.

Tässä kiteytyy ainakin mun mielipide moottoripyöräilystä. Ajan lujaa koska se on hauskaa. En lähde kisailemaan kenenkään kanssa tiellä. Haluan vain ajaa omaa tahtia mutkateillä.  
Jos joku provosoituu siitä että se ohitetaan niin se on sen oma häpeä.

Lehdethän kirjoittaa mitä sattuu ja eipä missään kerrota onko Lyyli ajanut koko matkan samaa vauhtia vaiko ohittanu jonku auton ja nopeutta ollut yli rajoituksen vaikkapa 7sek ajan..
wink.gif

Voi voi, en olisi itsestäni uskonut minkälainen paatos tuli väännettyä.

Jokaisessa järjestäytyneessä yhteiskunnassa on olemassa lait ja normit, jotka on ylimmällä tasolla säädetty. Onko säädetyt lait ja normit sitten hyviä vai huonoja en ota kantaa. Esim. nopeusrajoitukset on todettu hyviksi sekä yksilöä suojaaviksi tutkimuksilla ja niitä ei poisteta se on varmaa - eikä edes nosteta.

Yhteiskunnalla on tarve rajoituksin suojella sijoituksiaan , ihmisiä , koska he eivät itse siihen välttämättä pysty. Yhden ihmisen kouluttaminen maksaa valtiolle keskimäärin 1,5 miljoonaa €. Jotta mahdollisimman moni pääsisi lähelle eläkeikää, ei välttämättä sen yli, tulee yksilöitä suojella kollektiivisilla laeilla ja normeilla joita tulsi noudattaa. Mitä tulee yksilön moraaliin noudattaakseen säädettyjä lakeja ja normeja, niin on sitä suuria vaikeuksia itselläkin.

Ei sillä ole välttämättä kovinkaan paljoa merkitystä onko kysessä ollut ohitus vaiko pidempiaikainen nopeus teon osalta tunnusmerkistö eli liikenneturvallisuuden vaarantaminen ainakin 200 km/h kohdalla olevissa nopeuksissa väintäänkin täyttyy. Enemmän on merkitystä paikalla sekä ajalla sekä muilla tekijöillä. Mitä enemmän tekoa vastaan puhuvia seikkoja, tietenkin alemmasta nopeudesta alkaa paukkumaan ajokieltoja ja suurempia sakkoja sekä kaiken lisäksi kaadutaaan tuomiossa vielä törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen puolelle. Kaikkien yksittäisten tekijöiden summasta on jokaisessa tuomiossa kyse ja perusteluissakin ne mainitaan, kun tuomio annetaan.

Lehtikirjoituksiin en ole enää itse henkilökohtaisesti uskonut moneen vuoteen. Lukekaa ihmiset ajatuksella ne tekstit, niin huomaatte kuinka ala-arvoista kirjoituskieltä toimittajaksi itseään tituleeraavat ja korkeakoulutasoisen koulutuksen saaneet ihmiset tekevät. Lukekaa ne kirjoitukset niin kuin ne kirjoitetaan älkääkä tyytykö ymmärtämään niitä ensimmäisellä lukemalla. Varsinkin näissä liikennejutuissa on hirmuinen määrä  jo pelkkiä asiavirheitä, jotka tulevat esiin pelkällä paikallistuntemuksella. Liikenne- ja julkkisjutuilla on helppoa vetää otsikot pulleiksi ja myydä lehtiä.

PS. Alkaa pikkuhiljaa tämäkin foofumi joissakin kohdin näyttämään joltain SUOMI24 -palstalta provoineen kaikineen. Yritetään pysyä asialinjalla kaikki itse mukaanlukien.

Lehdethän kirjoittaa mitä sattuu ja eipä missään kerrota onko Lyyli ajanut koko matkan samaa vauhtia vaiko ohittanu jonku auton ja nopeutta ollut yli rajoituksen vaikkapa 7sek ajan..
wink.gif

Ei sillä ole välttämättä kovinkaan paljoa merkitystä onko kysessä ollut ohitus vaiko pidempiaikainen nopeus teon osalta tunnusmerkistö eli liikenneturvallisuuden vaarantaminen ainakin 200 km/h kohdalla olevissa nopeuksissa väintäänkin täyttyy. Enemmän on merkitystä paikalla sekä ajalla sekä muilla tekijöillä.
Ei täyty todellakaan turvallisuuden vaarantamisen tunnusmerkistö 200km/h nopeuksista kaikissa tapauksissa. Paikkoja ja aikoja tuon nopeuden saavuttamiseen täysin turvallisesti vaarantamatta ketään on vaikka kuinka. Se kuka muuta väittää puhuu saletisti paskaa.

Mitäpä jos Tekin lukisitte jutun tarkemmin ja näkisitte valoa tunnelin päässä:

Negatiivinen julkisuus, vaikkakin olisi ruputoimittajien aikaansaannoksia, ei voi olla vaikuttamatta yleiseen mielipiteeseen. Eivät asioista päättävätkään tahot lähde mukaan ajolenkeille katsomaan kuinka hiljaisilla pätkillä muita vaarantamatta ajellaan 299 km/h, vaan luovat mielikuvansa lehtijuttujen, viranomaisten ja tilastojen perusteella.

Kaahausuutisilla ja huikeilla ylinopeuksilla on siten merkitystä kun ajatellaan yleistä liikenneturvallisuutta ja -moraalia, jota ministeriöt yrittävät tosissaan parantaa joko hyvällä tai kuten useimmiten käy: pahalla. Tavoitteet ovat julkisia ja niihin myös tähdätään.
Näitä "kurinpalautuksia" tulevat ehkä olemaan:
- Mp- katsatukset, joissa viri osat kielletään.
- Tehonrajotukset (esim. Saksassahan nää jo on)
- Käyttömaksut.
- Verot.
- Korkeat käyttö/vakuutusmaksut teho/painosuhteen mukaan.
- Kameravalvonnan kohdistaminen myös prätkiin (keinot on jos ne otetaan käyttöön)
...jnejne...
Tästä minä olen huolissani, koska tuollaiset seuraukset vaikuttavat koko Suomalaiseen harrastajakuntaan.

P.S. Tulee itselläkin joskus tehotonta vessaa vietyä yli rajoitusten, mutta tavoitteeni on silti olla liikenteessä mieluumin se ritari kun roisto, bandiitti, bomberi tai whatever. Olipa se nyt nii-in wanhanaikaista tai ei.  

Ja vaikka provosointi ja tinkaaminen onkin joskus hauskaa näillä foorumeilla, taidan kuitenkin lopetella tästä asiasta tähän..

062802moto_prv.gif

2. P.S. Tylyttäjä: Kiitos kutsusta, ihan oikeesti. En kuitenkaan välitä letka-ajelusta, meen yleensä ihan ittekseni sinne minne tiet sattuu viemään.
Ja enhän mä perässä pysyskään, kun noi wanhukset ei mene ku vähärapiat 200 jos oikein pirusti ruoskii..
tounge.gif

- Käyttömaksut.
- Verot.
- Kameravalvonnan kohdistaminen myös prätkiin (keinot on jos ne otetaan käyttöön)
...jnejne...
Tästä minä olen huolissani, koska tuollaiset seuraukset vaikuttavat koko Suomalaiseen harrastajakuntaan.

P.S. Tulee itselläkin joskus tehotonta vessaa vietyä yli rajoitusten, mutta tavoitteeni on silti olla liikenteessä mieluumin se ritari kun roisto, bandiitti, bomberi tai whatever. Olipa se nyt nii-in wanhanaikaista tai ei.  

Ja vaikka provosointi ja tinkaaminen onkin joskus hauskaa näillä foorumeilla, taidan kuitenkin lopetella tästä asiasta tähän..

062802moto_prv.gif

2. P.S. Tylyttäjä: Kiitos kutsusta, ihan oikeesti. En kuitenkaan välitä letka-ajelusta, meen yleensä ihan ittekseni sinne minne tiet sattuu viemään.
Ja enhän mä perässä pysyskään, kun noi wanhukset ei mene ku vähärapiat 200 jos oikein pirusti ruoskii..  
tounge.gif
Katsastukset on vain turhaa rahankeräystä väestöltä.. jos ne tulevat niin voin mukisematta viedä tuon kawani konttorille,, ei luulis orggis mopossa olevan sanottavaa
smile_org.gif

Tehonrajoituksetkin saa puolestani tulla, niillä ajetaan mitä on saatavilla ja eipä tuo tehojen lisääminen ole ollut tähänkään asti esteenä.. rahalla niistäkin saa laillisia.

Maksut ja verot on jo ihan riittävät näillä kilsoilla, kuitenkaan en ajamista lopeta jos niitä nostetaan.. tyhmäähän se olisi ne valuutat tuhlata jonnekin muuhun, vaikkapa opiskeluun
crazy.gif

Nopeusvalvonnat jos tulevat niin niitä kunnioittaa ne jotka eivät halua maksaa sakkoja.. sama se on autoillakin ja miks pitäs kaahata kameroiden alueella jos sitä ei muutenkaan tee nyt??

Muutenkin maksuissa nyt jo riittävän tehokkasti huomioidaan uusilla ja tehokkailla pyörillä ajavat, jokainen päättäköön itse ajaako tonnisella kyykyllä vaiko piikillä
062802moto_prv.gif

Nurkista löytyy tarvittaessa muutama 50luvun alun venäläisvalmisteinen jos vanhuksilla tekee mieli ajella
bowdown.gif

Julkisuus on aina julkisuutta, olipa se hyvää taikka pahasta... joku noheva kerhohan vois koittaa saaha vaik iltapäivälehtiin jokaviikko suuren jutun jostain kokkareista jossa motoristikansa kerääntyy nauttimaan kansanluottamusta
033102beer_1_prv.gif
mitä vahvemmissa määrin.. sillä varmaan sais paljon puhetta aikaan
wink.gif

Hahhah kyllä mä tiedän miksi joltain autoilijalta 200kmh tuntuu hurjalta.

Tollasella uudenkarhealla Punton paskalla kun on joutunut liikkumaan niin ei voi todeta että huhh huhh mitä paskaa tehtailta suolletaan ulos.

Joku 80kmh vauhti suoralla tuntuu hurjalta kun Dukella joku 80kmh mutka-ajo tuntuu ihan tissuttelulta.

Ja jos ruvetaan puhumaan 200kmh vauhdeista mikä on keskiverto kotilokuskille unen näköä että olisi koskaan moista kokenut... niin kai se lukema nyt synnyttää terrorikuvia kun oma saippualoota 'tuntuu' antavan hurjaa kyytiä jo huntin vauhdeissa..

Tämäpä tässä tällä kertaa.

Negatiivinen julkisuus, vaikkakin olisi ruputoimittajien aikaansaannoksia, ei voi olla vaikuttamatta yleiseen mielipiteeseen. Eivät asioista päättävätkään tahot lähde mukaan ajolenkeille katsomaan kuinka hiljaisilla pätkillä muita vaarantamatta ajellaan 299 km/h, vaan luovat mielikuvansa lehtijuttujen, viranomaisten ja tilastojen perusteella.

Kaahausuutisilla ja huikeilla ylinopeuksilla on siten merkitystä kun ajatellaan yleistä liikenneturvallisuutta ja -moraalia, jota ministeriöt yrittävät tosissaan parantaa joko hyvällä tai kuten useimmiten käy: pahalla. Tavoitteet ovat julkisia ja niihin myös tähdätään.
- Käyttömaksut.
- Verot.
...jnejne...

062802moto_prv.gif

tounge.gif
Mitkä teot ajavat asiaamme, ja mitkä eivät ?
Tai onko mitään yhteistä asiaa ...

Minä ainakin yritän edesauttaa kaikkea sitä toimintaa, jolla
moottoripyöräily saa paremmat elämisen edellytykset.
Niin pyrkivät tekemään monet muutkin, yksityiset ja kerhot yms. Tästä vinkkelistä kun katsoo, julkisuus ei ole yhdentekevää. Siihen täytyy sopeutua. Eikä antaa liikaa painoarvoa. Julkisuudesta vaan enemmistö muodostaa käsityksensä, sille ei mitään voi. Niin mekin ? teemme ?
Hyvällä julkisudella on sittenkin, ehkä jotain arvoa.
On helpompi harrastaa. Hyvä minulle
smile_org.gif

sanoi:
Ei sillä ole välttämättä kovinkaan paljoa merkitystä onko kysessä ollut ohitus vaiko pidempiaikainen nopeus teon osalta tunnusmerkistö eli liikenneturvallisuuden vaarantaminen ainakin 200 km/h kohdalla olevissa nopeuksissa väintäänkin täyttyy. Enemmän on merkitystä paikalla sekä ajalla sekä muilla tekijöillä. Mitä enemmän tekoa vastaan puhuvia seikkoja, tietenkin alemmasta nopeudesta alkaa paukkumaan ajokieltoja ja suurempia sakkoja sekä kaiken lisäksi kaadutaaan tuomiossa vielä törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen puolelle. Kaikkien yksittäisten tekijöiden summasta on jokaisessa tuomiossa kyse ja perusteluissakin ne mainitaan, kun tuomio annetaan.
Ai jos poliisin "tuomiot" olisikin noin monesta osa-alueesta koostuvia. Itse olen koko elämäni aikana saanut kahdet ylinopeussakot. Molemmat tältä kesältä. Toinen autolla ja toinen mopolla. Aiemmin kunnioitin poliiseja ja arvostin heidän työtään. Nyt kuitenkin sattuneista syistä arvostukseni on laskenut ihan nollaan ja poliisi on enemmänkin kiusantekijä kuin turvallisuudentekijä. Autolla sakot tuli "kampanjan" aikaan eli keväällä olleen suuren viikonloppuratsian aikoihin. Tie oli täysin tyhjä, kello ilta yksitoista, nopeuden ylitys nelikaistaisella tiellä jossa välissä keskikoroke oli 12km/h. Mikään selitys ei kelvannut ja asiallisesti kysyessä ei poliisit suostuneet keskustelemaan tuomion perusteista. Samalla tuli huomautus lisävaloista jotka olivat päällä. Edes sillä että kotilon originaalivalot on oikeasti täysin paskat ja vanhat ja sillä että kaupungin keskustassa oli joku sähkövika jonka vuoksi katuvalot oli joka paikasta pimeenä ei ollut vaikutusta. Sakko rapsahti ja asenne heillä oli hyvin tyly.
Myöhemmin mopolla sakko tuli moottoritiellä jolla on 100km/h rajoitus. Kaistoja siis neljä, välissä viheralue. Autoja aamulla hyvin vähän. Tien pinta märkä. Keskinopeus kolmen kilometrin matkalta oli 122km/h. Ajoin koko motaripätkän tasakaasulla ja turvallisesti ne vähät autot ohittaen. Käytin vilkkua joka ohituksessa ja ajoin tarpeeksi pitkälle toisen auton eteen ennenkuin vaihdoin takaisin oikealle kaistalle jotta en olisi roiskuttanut vettä kotilon päälle. Kun motari loppui alkoi 80km/h alue. Koska saavuin kapeammalle tielle jolla on muutamia liittymiä niin pudotin vauhdin turvallisuussyistä kahdeksaankymppiin. Takaa tuli kohta vihreä peugeot hurjaa ylinopeutta ja kohdalla siviilikytät vilkutteli ajamaan tien sivuun. Perustelin nämä samat asiat näille poliiseille ja kysyin aiheutinko muka liikenteessä vaaraa. Korostin nopeudenlaskua oikeaksi heti 80 alueen alettua (en ollut havainnut siviiliautoa ennenkuin se ajoi viereeni). Poliisit myönsivät että en ollut aiheuttanut mitään liikennevaaraa sekä olin ajanut asiallisesti tasaisella nopeudella mutta syy sakkoihin oli se että säännöt pitää olla samat kaikille, autoille ja mopoille. No, ymmärrän tämän hyvin mutta syyttäjän myöhemmin soittaessa (oli kuulemma se poliisi joka osaa kirjoittaa merkannut sakkolappuun väärän päivämäärän ja syyttäjä kysyi olinko huomannut virheen) kysyin häneltä onko poliisilla oikeus alentaa sakon määrää lieventävien asianhaarojen vuoksi. Kuulema on. Tässä tapauksessani sakko oli kuitenkin täysin maksimimääräinen. Eli saman "tuomion" olisin saanut jos olisin ajanut samaa vauhtia neljän ruuhkaliikenteessä. Tai samaa ylinopeutta jollain muulla tiellä jolla on satasen rajoitus ja liittymät eivät ole kiertoliittymiä eikä pientareelle näe sataa metriä sivuille.

Eli tältä pohjalta kun poliisi toimii niin ei se lisää sitä "liikennesääntöjen kunnioitusta" jota nopeusrajoituksilla ja kameravalvonnalla haetaan. Joku järki pitäisi poliisillakin olla mutta eihän sille mitään mahda jos poliisin valintakokeen pääkriteereinä on iso koko, kuntotesti ja äidinkielen koe ja fiksuuden testaus jää mimimaaliseksi. (provo) Ja iltapäivälehdetkin tykkää kirjoittaa yli 200km/h järjettömästä kaahailusta lentokoneen varalaskupaikalla yöllä kello 03. Kerrassaan sairasta menoa.

Tämä sama asia korostuu kameravalvonnassa. Eihän liikennesäännöt (nopeusrajoitukset) ole sitä varten että niitä vain noudatetaan tai poliisi tulee ja pamputtaa. Vaan siksi että liikenne olisi turvallisempaa. Jos kamerat ripotellaan mielivaltaisesti tien varteen ja varsinkin ison alamäen alle (rekat rullaa ylinopeutta) tai mäen päälle (rekkojen pitää otta vauhtia mäkeen) niin vaikuttaa se hyvin paljon kiusanteolta. Ihmisillä menee nopeudentarkkailussa hermo pätkällä jolla on kameroita ja kun kamerat loppuvat otetaan sitten takaisin ja ajetaan vähän ylinopeutta. Lisäksi kamerapätkille ainakin nykyään eksyy autoilijoita jotka luottavat sokeasti väärin näyttävään nopeusmittariinsa ja ajavat varmuudeksi vielä 5km/h hitaampaa vauhtia kuin suurin sallittu on. Jos kamerapätkät tehdään työmatkaliikenteen alueelle oppii ihmiset pian kameroiden sijainnit ja kameroiden välit ajetaan sitten ihan mitä nopeutta vaan.

Poliisin pitäisi keskittyä enemmän oikeiden turvallisuutta vaarantavien tekojen sakottamiseen. Montako kertaa olet nähnyt poliisin kyttäävän pusikossa punaisia päin ajavia? Itse en ole nähnyt kertaakaan. Ja montako kertaa poliisi kyttää ylinopeuksia kaupungissa. Harvemmin ainakin täällä helsingin ulkopuolella. Ylinopeuden valvonta maantiellä on helppoa ja vaivatonta.

- Käyttömaksut.
- Verot.
...jnejne...

062802moto_prv.gif

tounge.gif
Mitkä teot ajavat asiaamme, ja mitkä eivät ?
Tai onko mitään yhteistä asiaa ...

Minä ainakin yritän edesauttaa kaikkea sitä toimintaa, jolla
moottoripyöräily saa paremmat elämisen edellytykset.
Niin pyrkivät tekemään monet muutkin, yksityiset ja kerhot yms. Tästä vinkkelistä kun katsoo, julkisuus ei ole yhdentekevää. Siihen täytyy sopeutua. Eikä antaa liikaa painoarvoa. Julkisuudesta vaan enemmistö muodostaa käsityksensä, sille ei mitään voi. Niin mekin ? teemme ?
Hyvällä julkisudella on sittenkin, ehkä jotain arvoa.
On helpompi harrastaa. Hyvä minulle
smile_org.gif
Tai sit jos vaan kateltais sitä omaa napaa ja eikä toisten.

Tarkotin sitä, että kun siellä on niitä aika tietyö merkkejä, niin sielläpä on aika usein kaverit duunissa. Tiellä tai tien vieressä. Eikä tod. ole mukavaa kun joku pahvipää paahtaa 200 puolen metrin päästä ohi kun itse seisot vieressä ...Mennään seuraavaksi ajamaan kävelykaduille.......
062802jumpie_prv.gif

Jaa...toi naisen logiikka? Pari esimerkkiä...
Sisko tuli Fiat Puntolla pihaan ja selitti, että on se kumma kun pitää ajaa täydellä kaasulla, et sais edes vähän auton lämpeneen.(Talvipakkasilla) Hörähtelin ja sanoin et kuule, ystävärakas, ei sillä ole mitään tekemistä auton lämpenemisen kans...täydellä kaasulla ja kovilla kierroksilla...
oli sillä, nestettä lämmityskierrossa niin vähän, ettei kiertäny kuin kamalilla kierroksilla....
sad_orig.gif

Toinen esimerkki;
Vaimo selitti miehelleen, et kyllä se auttaa auton käynnistymiseen kovilla pakkasilla, kun panee virran päälle ja laittaa lämmityksen päälle samalla.Äijä punoi päätä, että ei ole tässä tapauksessa naisen logiikasta apua...
Vaan oli siitä. Se kun sen verran rasitti akkua, joka juuri tarpeeksi lämpesi ja auto lähti, kuin lähtikin käyntiin...
Jotta älkääpä aliarvioiko naisen logiikkaa.... wirn

Tarkotin sitä, että kun siellä on niitä aika tietyö merkkejä, niin sielläpä on aika usein kaverit duunissa. Tiellä tai tien vieressä.
Taidat ajaa päiväsaikaan useimmin? Jos itse eksyn keskustan ulkopuolelle se on yleensä iltasin tai yöllä, ja se on todella harvinaista että siellä on joku työskentelemässä.
Näin just. Ja sitte ainakin mulla on sellaset harvinaiset lisävarusteet pääkopassa, joilla voi KATSOA näkyykö siellä ukkeleita töissä. En tiedä, ehkä joillain ei niitä ole....

Tarkotin sitä, että kun siellä on niitä aika tietyö merkkejä, niin sielläpä on aika usein kaverit duunissa. Tiellä tai tien vieressä.
Taidat ajaa päiväsaikaan useimmin? Jos itse eksyn keskustan ulkopuolelle se on yleensä iltasin tai yöllä, ja se on todella harvinaista että siellä on joku työskentelemässä.
Näin just. Ja sitte ainakin mulla on sellaset harvinaiset lisävarusteet pääkopassa, joilla voi KATSOA näkyykö siellä ukkeleita töissä. En tiedä, ehkä joillain ei niitä ole....
On jo menossa aika saivarteluksi... Kuinka kauan käytät havainnointiin ja tarkistuksiin, ennen kun annat hanaa ja nostat keulan ylös? Varovaisuutesi tuntuu olevan tarpeeksi loppuun vietyä, että voit todeta maantien aina turvalliseksi. Tarkastathan keulinnan aikanakin silloin tällöin tienturvallisuuden?

biggrin.gif
Hymiö, ettei tule .ORGissa väärinymmärretyksi...

Muuten, näytti Tampereen läntisellä ohitustiellä olevan remontti menossa viimeyönä kello 22-23 välillä...

Back