• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hallinta 200km/h vauhdissa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fastis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sitä voi jokainen kapinoida liikenteessä, jos ei muuten osaa, mutta myös seuraukset on otettava vastaan. Aivan turha uikuttaa melumittauksista, nopeusvalvonnasta, tehoratsioista ja rajoittavasta lainsäädännöstä maksuineen ja veroineen. Kurja juttu, nuoret kapinalliset, mutta näin se vain menee. Eli perästä kuuluu ja se maksetaan joko lompakosta tai vapaudesta.

"Jos tänään dokaa, huomenna ykää..."
nixweiss.gif

Mikäs ois seuraava asia josta vois kaikki tosimiehet j##sustella oikeen porukalla?

Lehdethän kirjoittaa mitä sattuu ja eipä missään kerrota onko Lyyli ajanut koko matkan samaa vauhtia vaiko ohittanu jonku auton ja nopeutta ollut yli rajoituksen vaikkapa 7sek ajan..
wink.gif

NO mut onhan se hyvä et porukalle on puheenaiheita ja saavat syyttää toisian liikenteenvaarantamisesta ja sitä kuitenkin tekevät itsekin
sad_orig.gif
062802jumpie_prv.gif

Joops alkas ettii miten menee noila lakkoajan busseja notta pääsis paikkoihin minne kortillisena aikana vois mennä kotilolla.. nyt sellaiseen ei ole mahollisuutta.. prkl:een kaahari!
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
kivaa kesää
talktohand.gif

Sitä voi jokainen kapinoida liikenteessä, jos ei muuten osaa, mutta myös seuraukset on otettava vastaan. Aivan turha uikuttaa melumittauksista, nopeusvalvonnasta, tehoratsioista ja rajoittavasta lainsäädännöstä maksuineen ja veroineen. Kurja juttu, nuoret kapinalliset, mutta näin se vain menee. Eli perästä kuuluu ja se maksetaan joko lompakosta tai vapaudesta.

"Jos tänään dokaa, huomenna ykää..."
nixweiss.gif
Kyllähän sitä voi uikuttaa, ja ihan syystä, jos mainitsemasi toimenpiteet tulee jostain muusta syystä kun yksinomaan tarpeesta parantaa turvallisuutta.
Ja se että sitä *kutsutaan* turvallisuuden parantamiseksi ei tarkoita tänä päivänä yhtään mitään, joskus toimenpide osuu oikeaan kohtaan, joskus ei.

Henk koht sitä mieltä että yhteiskunnan "mummo-ification" (anteeksi minä huono suomi) eli sen sopeuttaminen mummoille ja idiooteille ei ainoastaan suojele heikompia, vaan tekee kaikista heikompia.
Usein puhutaan että pitäisi ottaa vastuu mutta juuri sitä lait ja määräykset, valvonta ja rangaistukset, estävät. Vastuu asiasta kun asiasta siirtyy pikku hiljaa yksilöstä valvonta-ja-kontrolli koneistolle, eli yhteisölle.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi käräjän rangaistuksen suu kiinni hyväksyminen olisi sitä vastuun ottamista? Mistä oikein otetaan vastuu sillä käyttäytymisellä? Ei mistään. (Huom, en sano että pitäisi aukoa päätään, vaan että sillä on vastuun kanssa hyvin vähän tekemistä)

Vastuu riskin ottamisesta juu, mutta ei riskistä jäädä kiinni ja saada tuomion, vaan riskistä aiheuttaa ikävyyksiä, i.e. onnettomuuksia kun tieliikenteestä puhutaan.

Siinähän olet tietty oikeassa että ihan turha mölytä mielipiteestään, ei siitä kukaan välitä kummiskaan. Siis kukaan vallassa oleva.

nimim. Ennen tzadin "pahin" kaahari, nykyään 10-15km/h yli maks...yleensä. Ja toivonmukaan kilvetön ensi kaudeksi, kunhan pääisis eroon kilvellisestä.

No jokainen makaa niin kuin petaa. Meinaan vaan että, jokainen miestä on mielestään ns keskivertoa parempi kuski ja pystyy hoitamaan kotiin tollasen 200 km/h olevan vauhdin.
NOPE. Minä en ole keskivertoa parempi kuski. En sitten lähellekään. Itseasiassa varmaan sieltä huonoimmasta päästä. Siksi mulle ei tule mieleenikään vedellä jotain kahtasataa prätkällä. En mä niin väsynyt elämääni vielä ole...

Ja mikä tässä on 'tarinan' opetus? Jotkut eivät ole kaikki. Muistakaa se.

Aijuu. Kyllä minäkin varmaan saisin semmoisen sporttipyörän kiihtymään kahteensataan ja pysähtymäänkin. Mutta ilman mitään mokia se onnistuu vain hyvällä tuurilla. En minä sitä hallitse..

no entäs kun liikenteessä saa ajaa huomattavasti alle nopeusrajoitusten?(mulle kyllä sanottiinkin että ne on suuntaa antavia rajoituksia, että alle saa ajaa jos ei pysty täyttä sallittua ajamaan). niin eikös ihan yhtä hyvin silloin voisi ajaa huomattavasti yli rajoitusten jos tuntee että hallitsee ajokkinsa??

Mä olen kyllä nyt ihan sitä mieltä, että olen jo pitkään aliarvioinut omat kykyni. Eli yhteenvetona monen vuoden tutkimustyön jälkeen voin todeta, että olen huomattavasti keskivertoa parempi,taitavampi,komeampi kuljettaja. Tästä syystä menenkin nyt ajamaan 200km/h lastentarhan läpi.
thumbs-up.gif

Lehdethän kirjoittaa mitä sattuu
Taisit olla oikeammassa kuin luulitkaan. Jollain oli yhteys lähteeseen ja ilmeni, että lausahdukset oli toimittajan keksimää
veryangry.gif
Niin tässä taas huomattiin kuinka ~30-tyyppiä voi hyvällä omalla tunnolla syyttää ja tuomita toisen teot lehtijutun perusteella.. totuus kuitenkin yleensä voi noissa olla aivan eri.. Mut pitäähän porukalle antaa j33sustelun aihetta, eihän he muuten voisi olla maailman parhaita motoristejä ja moralisoida toisten tekemisiä
sad_orig.gif

Sitä mä vaan oon ihmetelly mikseivät tarttuneet kortittomuuteeni, tosin eihän siitä ole lehdissä kirjoiteltu.. ehkäpä aihetta olisi ollut
cool.gif

sanoi:
Lainaa (seku @ Marras. 09 2004,12:48)
Lainaa (Eetu @ Marras. 08 2004,22:42)
Lehdethän kirjoittaa mitä sattuu

Taisit olla oikeammassa kuin luulitkaan. Jollain oli yhteys lähteeseen ja ilmeni, että lausahdukset oli toimittajan keksimää
veryangry.gif

Ai rest mai keis, ja kaiketi äm oo tee.
Nooh, eihän sitä sais, jeez jee...

sanoi:
Sitä mä vaan oon ihmetelly mikseivät tarttuneet kortittomuuteeni, tosin eihän siitä ole lehdissä kirjoiteltu.. ehkäpä aihetta olisi ollut
cool.gif

...Siis ajoit ilman korttia julkisella paikalla muitten seassa???
Ziisus, ziisus, ZIISUS!!!
omg.gif
biggrin.gif

Äh, ei jaksa enempää. Elämä on lyhyt, ziisustelu ja ziisustelun ziisustelu kuluttavaa.

sanoi:
Musta j##sustelun j##susteleminen on syvältä.
biggrin.gif

Nii kait se on, mutta nythän on varmaan suurimmalla osalla mopot talviunilla ja paashanjauhantakausi menossa, ehkä jo vähän ahistaakin...
smile_org.gif

Mua ainaki ahistaa pikkasen, viime yönä olin moporeissulla jossain kivassa paikassa, ja mielenkiintoista seuraakin oli, mutta sitten reissu keskeytyi brutaalisti, kun heräsin....
veryangry.gif

Mua ainaki ahistaa pikkasen, viime yönä olin moporeissulla jossain kivassa paikassa, ja mielenkiintoista seuraakin oli, mutta sitten reissu keskeytyi brutaalisti, kun heräsin....
veryangry.gif
Otan osaa.. viimeviikolla oli kans tukala tilanne kun menin hakee mopoo korjaamolta. sitä ei mistään löytynyt, mut onneks kiva henkilökunta tarjos 2wiineriä matkaevääks ja pahoitteli mopon katoamista
biggrin.gif
sit heräsin, kastelin kissan, päästin kukat ulos ja lähin kouluun

Niin tässä taas huomattiin kuinka ~30-tyyppiä voi hyvällä omalla tunnolla syyttää ja tuomita toisen teot lehtijutun perusteella.. totuus kuitenkin yleensä voi noissa olla aivan eri.. Mut pitäähän porukalle antaa j33sustelun aihetta, eihän he muuten voisi olla maailman parhaita motoristejä ja moralisoida toisten tekemisiä
sad_orig.gif
Jos mopo ei tule keula pystyssä vastaan, se on joku j##sustelija
biggrin.gif

Hei c'mon... Tänne on postattu "uutinen", joka kuveilee tapausta, johon liittyy keskustelua herättäviä piirteitä. Monilla on asiaan sanottavaa, huom. useimmat osoittavat sympatiaa kuljettajalle, joten syntyy keskustelu. Tässä keskustelussa on esitetty enimmäkseen asiallisia mielipiteitä ja käsitelty tapahtunutta sen tiedon pohjalta, mitä lähdemateriaali tarjoaa. Materiaalin sisältö voidaan kyseenalaistaa, mutta niin kauan, kuin parempaa ei ole tarjolla, ollaan saadun tiedon varassa. Tuon tiedon pohjalta syntyy keskustelu.

Edelleenkään itselläni ei ole mitenkään täysin aukotonta käsitystä uutisen sisällöstä ja kuka tahansa voi edelleen olla väärässä. Tässä keskustelussa osa on tuominnut uutisen henkilön, ei todellista yksilöä.

Katsotaan koko kuvaa ja ajatellaan.

Eivät kaaharit ole huonompia motoristeja, ainoastaan paskoja ihmisiä
biggrin.gif

Materiaalin sisältö voidaan kyseenalaistaa, mutta niin kauan, kuin parempaa ei ole tarjolla, ollaan saadun tiedon varassa. Tuon tiedon pohjalta syntyy keskustelu.

Edelleenkään itselläni ei ole mitenkään täysin aukotonta käsitystä uutisen sisällöstä ja kuka tahansa voi edelleen olla väärässä. Tässä keskustelussa osa on tuominnut uutisen henkilön, ei todellista yksilöä.
Siis jos aina pitäisi olla kaikki faktat tiedossa ennenkuin voi keskustella, ei ikinä voisi ottaa kantaa mihinkään. Minusta nimenomaan keskusteluun riittää se tieto mikä on saatavilla. Jos myöhemmin tulee uutta tietoa, korjataan kommentteja.

Tässä tarinassa ei ole mitään väliä sillä mitä tytsi todella sanoi.

sanoi:
biggrin.gif
Eli vain moralistit ovat niitä motoristejä?
Siistii, etten kuulu siihen ryhmittymään.. niil o varmaan tylsää keskenään
smile_org.gif
saavat naureskella keskenään kuinka saadaan muutettua vakuutukset tehopainosuhteen mukaan laskutettaviksi ja sit onkin kohta tippa linssissä ku puolella porukasta on bemun uus sportti keppivedolla
tounge.gif

sanoi:
Tässä tarinassa ei ole mitään väliä sillä mitä tytsi todella sanoi.

Niin jauhetaan mitä sattuu ja syytellään toisia...Reilupeli o p**seestä

sanoi:
biggrin.gif
Eli vain moralistit ovat niitä motoristejä?
Tuota... Tekstittäisitkö tyhmälle?

sanoi:
Siistii,  etten kuulu siihen ryhmittymään.. niil o varmaan tylsää keskenään
smile_org.gif
saavat naureskella keskenään kuinka saadaan muutettua vakuutukset tehopainosuhteen mukaan laskutettaviksi ja sit onkin kohta tippa linssissä ku puolella porukasta on bemun uus sportti keppivedolla
tounge.gif
Niin joo, nää "ryhmittymät" eli me ja muut... Kuka haluaa kuulua mun joukkueeseen? Näillä olis niinku oma lippu ja väri. Näitten pitäs olla kaikkien heteromiehiä ja sit nää ajais kaikki Ducatilla. Joo ja sit nää jois samaa kaljaa, kun se toinen merkki on perseestä. Ainoan oikean moottoripyörän puristussuhde on 10,3:1 ja etupään jousto 43 mm. Muut vehkeet on jotain vitun... vitun muita!

Kaverin ajatukset lentää jossain niin korkealla, että typerämpi ei meinaa millään pysyä kintereillä. Siis venaas nyt... Bemu, keppiveto, teho/paino ja vakuutusmaksut? Kai se sitten jotenkin liittyy johonkin.

Mitä tulee tehon ja painon korrelaatioon vakuutusmaksujen suhteen, niin kuulostaa ihan fiksulta ja oikeudenmukaiselta. Sekun yleensä liittyy jotenkin kaluston käyttö- ja hankintakustannuksiin, toisin, kuin kuutiot.

Joopa joo.Tarvii olla täyspaviaani kuka ajaa ylinopeutta tietyömään kohdalla..Tarviiko ees perustella........Saatana...
veryangry.gif

Back