• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Hallinta 200km/h vauhdissa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fastis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ohittaessa kyykyllä nopeus tahto vanhallakin olla hivenen hakusessa, kun silloin tulee seurattua vähän muuta, kuin nopeusmittaria ja pienempikin kyykky rääkäsee lähelle 2 markkaa, ennen kuin huomaakaan.

Kun itse tulin Saksan baanalta ja Turusta lähtee "moottoritie", missä nopeus on 80, ni kyllä mä ihmettelin aluksi, että miksi turkulaiset pysäköi tänne autoja molemmille kaistoille:)

editoitu toivotusti

"keskellä yötä (rautalangasta, urpot, neljä kaistaa/suunta, kaide, eli vastaantulevatkaan ei häiritse, valot, suora tie, ei traktoreita, ei teleporttautuvia lapsia, ei pyörätuolipotilaita yörullailulla...) niin ketään ei tule vaarannettua. "

Tuusulanväylä 19.8. 2004 Torstai ilta: Motoristi lippas nurin ja liukui keskikaiteeseen. EMPY -1.

Vituttaa j##sustelut, mutta noin siinä vaan kävi ihan ilman ulkopuolista apua. Eikä vauhtikaan ollut mahdoton, vaan olosuhteisiin nähden ehkä vähän liikaa.

Mä en vaan ymmärrä mitä hienoa on tyypeissä, jotka vetää ihan vitusti rajoituksilla tutkaan?
En myöskään ymmärrä, mitä hienoa siinon jos joku vetää kaato-örvelökännin.
Jossei pää kestä kovia juttuja, niin se ei  kestä..

ghostface.gif
Kädetön kuski ja paska keli, so? Pitääkö lisätä tuohon mun listaan vielä että hyvä keli?

Ja mua ei kyllä vittujakaan kiinnosta tuleeko joku natiainen kotilon alle motarilla, pakkoko sinne on tulla. Jos tulee mopon alle ja selviän about kasassa, pakko vetää varmaan skidin isää pataan, että ei osaa pitää kakaraansa aisoissa.

No olipas siinä harvinaisen fiksu naikkonen...oikee sankari!  
bowdown.gif
Oli pokkaa mennä vielä v***uilemaan poliiseille. Täytyypä oikeen nostaa hattua. Kuten moni on jo todennut, ajan ja paikan vois valita paremmin, kun tietyömaalla vilkkaassa iltapäiväliikenteessä. Maksais sakkonsa vaan niin kuin muutkin joutuu ja pitäis suunsa supussa, turha rypistellä on p***a on jo jäässä.  
nixweiss.gif
biggrin.gif

"Pitääkö lisätä tuohon mun listaan vielä että hyvä keli? "

..ja hyvät ennustajanlahjat.
wink.gif

Toi natiaisjuttu oli jo aika paksua. Mutta sulla ei varmaan vielä omia ole.?

Tuusulanväylä 19.8. 2004 Torstai ilta: Motoristi lippas nurin ja liukui keskikaiteeseen. EMPY -1.

Vituttaa j##sustelut, mutta noin siinä vaan kävi ihan ilman ulkopuolista apua. Eikä vauhtikaan ollut mahdoton, vaan olosuhteisiin nähden ehkä vähän liikaa.
Mutta jos ymmärsin oikein/väärin tässä puhuttiin nyt vain siitä ettei aiheuteta muille vaaraa,ainoastaan itsellemme. Muistan kyllä tuon mainitsemasi tapauksen. Ajoin itse juuri samaan aikaan Tuusulantietä toiseen suuntaan. Keli oli varsin paskamainen, enkä nyt usko että näistä kukaan on menossa sitä 200km/h ajamaan kaatosateeseen..
idea3.gif
...no siis voihan joku senkin tehdä...
tounge.gif
Kuivalla kelillä ja suoralla tiellä tuo 200 vetäminen ei paljoa ketään vaaranna..

"Ajoin itse juuri samaan aikaan Tuusulantietä toiseen suuntaan. Keli oli varsin paskamainen"

Palaan vielä tohon: Olin itsekin liikkeellä silloin samalla suunnalla, rankka vesikuuro alkoi ihan yhtäkkiä.
Kun onnettomuudessa kyseessä oli kuitenkin suht kokenut motoristi niin luulen ettei vaan huomannut sitä että vettä oli tiellä runsaasti K3:n kohdilla vaikka Stadin päässä oli kuivempaa.
En tiedä oliko näin, mutta kaikista tulevista olosuhteista me ei voida olla koskaan varmoja. Se vaatisi jo ennustajan taidot.
Mut näitä asioitahan käsitellään mm. EAK-kursseillakin.

"Lue tuo Mekanikin vastaus... Kato mitä siellä lopussa on sulkeissa."

Ok. Taidan olla näin maanantaina turhankin skeptikko.  
tounge.gif

sanoi:
Lainaa (Tylyttäjä @ Marras. 08 2004,10:42)

No tuossa on vaikkapa Tuusulantiellä paikka jossa voi saada vetävät "motoristi kaahasi 200km/h 50km/h alueella"-otsikot aikaiseksi. Eli Helsingistä Tuusulaan päin, kehäkolmosen tietyövittuhässäkkä. Siinä on vissiin 50 tai 60 rajoitus. Ihan ok, mutta tämä 100km/h kyltti on tungettu johonkin hevonhelvettiin, eli kun tuo tietyö loppuu, aukeaa kolme kaistaa motaria ja yksi taitaa mennä vielä lentokentälle (lentorahti), niin siinä sitten neljän kaistan tiellä on se 50km/h pitkän matkaa.. Ok, muutamia satoja metrejä, mutta siinä kun vetäsee kaksisataa mittariin keskellä yötä (rautalangasta, urpot, neljä kaistaa/suunta, kaide, eli vastaantulevatkaan ei häiritse, valot, suora tie, ei traktoreita, ei teleporttautuvia lapsia, ei pyörätuolipotilaita yörullailulla...) niin ketään ei tule vaarannettua.

sanoi:
Lainaa (Gixxerrr @ Marras. 07 2004,15:08)

Hyvin sanottu!

Mutta, oletko lukenut, että teleportaation ensimmäiset kokeet onnistu tässä jo muutama vuosi sitten? Nyt ne onnistu vähän aikaa sit jo siirtämään laser-säteenkin täydellisenä, eli kohta niitä lapsia/Mr. Spockkeja voi tupsahtaa eteen millon vaan!

Näitä teleportaatiokokeita järjestettiin ilmeisesti Porvoossa moottoritiellä pari vuotta sitten Ernestan kohadalla.
idea3.gif

Perjantai-iltapäivän vilkkaan mökkiliikenteen aikoihin ojanluiskalla heinikon kätkössä olleesta teleportista ryntäsi alle kouluikäinen kakara suoraan tuttavapariskunnan kotilon eteen.

Kohtalokkain seurauksin.

kynttila.gif

Voisi niitä teleportaatiokokeluita järjestää varmaan muuallakin tai käyttää täysi-ikäisiä koekaniineita. Vai onnistuuko teleportaatio vai nuorilla, notkeilla ja muuntautumiskykyisillä soluilla?  
lookaround_orig.gif
Tuota noin, voikos siitä syyttää tienkäyttäjää, jos joku ryntää puskasta motarille? Oliko sillä yhtään mitään vaikutusta, että tuttavapariskunta ajoi luultavasti aika lähelle nopeusrajoituksen? Mitä väliä sillä on, ei kuitenkaan ehdi pysäyttämään/väistämään jos joku todellakin paukkaa puskasta suoraan eteen, oli sitten vauhtia 120km/h tai 200km/h? Paljonko heillä oli vauhtia?

Niin ja toi Tuusulantien homma, sillon oli hirvee rankkasade, ja mun mielestä se ei edes ajanu ylinopeutta, lähti vaan ilmeisesti vesiliirtoon. Kukaan ei ole väittäny, että kannatas kaahata silloin kun olosuhteet ei sitä mahdollista.

sanoi:
Niin ja toi Tuusulantien homma, sillon oli hirvee rankkasade, ja mun mielestä se ei edes ajanu ylinopeutta, lähti vaan ilmeisesti vesiliirtoon. Kukaan ei ole väittäny, että kannatas kaahata silloin kun olosuhteet ei sitä mahdollista.

Niin tai siis kukaan ei ole tainnut väittää, että ylipäätänsä kannattaa kaahata.

sanoi:

Niin tai siis kukaan ei ole tainnut väittää, että ylipäätänsä kannattaa kaahata.
No vaikkapa minä...
cool.gif
Se on nimittäin hauskaa!

sanoi:

No vaikkapa minä...  
cool.gif
Se on nimittäin hauskaa!
Hauskaa, -> siksi se on meillä kiellettyä!

Täytyypä kokeilla joskus.

"keskellä yötä (rautalangasta, urpot, neljä kaistaa/suunta, kaide, eli vastaantulevatkaan ei häiritse, valot, suora tie, ei traktoreita, ei teleporttautuvia lapsia, ei pyörätuolipotilaita yörullailulla...) niin ketään ei tule vaarannettua. "

nähden ehkä vähän liikaa.

mitäänottanu:
tiedän ko. tapauksen. sattui olemaan tallinaapurini. hänelle pyörä oli uusi, siis tuorevanha tonninen vf honda. sadekeli. tilannenopeus liian kova ilmeisesti. aiemmat pyörät olivat olleet paljon pienempitehoisia ja vielä vanhempia.

rengastus oli kohtalainen. kurja tapaus.

Voiko alle 200km/h vauhteja edes ajelle, matka ei taitu ja jää jalkoihin.
200km/h sateella ei oles paha juttu, kyllä Diablo pitää, tuli sekin testattuu rankkasateilla Lahden motarilla, oli siinä autoilijalla ihmettelemistä kun kaffelle poikkesin tuli oikein pöytään kyselee että paremminkos se kaksi pyörää pitää kuin neljä, minä siihen enhän mä edes koskenu veteen.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

"23-vuotias naismotoristi sai 80 päiväsakkoa (jopa 480€, heh) hurjasteltuaan Ninjalla 180 km/h alueella nelostiellä Nastolassa, jolla oli 80 km/h rajoitus tietöiden takia. Liikenne oli päiväsaikaan suhteellisen vilkasta.
Syytetty ei katsonut aiheuttaneensa vaaraa kellekään, sillä hän arvioi hallitsevansa pyöränsä aina 200 km/h vauhtiin asti.
Esitutkinnassa motoristi oli arvostellut sitä, että poliisi oli lähtenyt ajamaan hänen peräänsä, koska tästä oli hänen mukaansa aiheutunut vaaraa."
Heh heh
biggrin.gif
Näin suhteellisen vähän ajavana motoristina voin sanoa että en ainakaan minä voi sanoa hallitsevani pyörää liikenteen seassa 200 km/h vauhdissa. No, jospa kyseessä on ollut Suomen GhostRider
tounge.gif
Noita maaliviivaa vaille valmiilla tai kokonaan valmiilla tieosuuksilla olevia 80-lätkiä näkee siellä ja täällä, eikä niillä ole työkoneitakaan ollut monesti viikkokausiin. Se yleensä heikentää merkin tehoa pitemmän päälle, varsinkin jos sellainen osuu lähes päivittäisen reitin varrelle. Olkoonkin että sellainen paikka ei yleensä ole se järkevin mahdollinen 100++ repäisypaikka.

Tosin kovin viksulta ei kuulosta tuo kyseinen kommentointikaan, siis jos on neito tosiaan noin mennyt sanomaan.

Siis jos ko. neito on tosiaan juuri noin sanonut, ja tilanne kokonaisuudessaan kuvatunlaisesti mennyt. Ehkä ko. neito on vaan veetutuksissaan tullut tokaisseeksi huonosti muotoillun mielipiteensä liikenneturvallisuuden ja nopeusvalvonnan suhteesta, mene ja tiedä.
Tuohan on lähinnä ulkopuolisen, asiaan ilmeisesti sen tarkemmin perehtymättömän kommentoijan (toimittajan?) versio todellisuudesta..? Toisten sanomisia ja tekemisiä on varsin helppo 'väärinymmärtää' julkisuudessa - myyvemmän jutun aikaansaamiseksi.

Toisinaan se on tarkoitushakuista, tosin joskus voi toimittajakin 'keulia' näppäimistönsä kanssa ihan ajattelemattomuuttaan, ihan niinkuin motoristi mopottimensa kanssa.

Eli vaikka itse ajosuoritus ei kovin hirveän viksulta kuulostakaan, ei tuomita tytyä ihan vielä täyspöljäksi, ennen kuin hän itse sen todistaa. Yleensä tolloimmilla on taipumus todistaa tolloutensa, kerta toisensa jälkeen.

No jokainen makaa niin kuin petaa. Meinaan vaan että, jokainen miestä on mielestään ns keskivertoa parempi kuski ja pystyy hoitamaan kotiin tollasen 200 km/h olevan vauhdin. Näin voi ollakin, mutta jos sivullinen joutuu kärsimään sellaisen vuoksi tai mun vakuutusmaksu korottuu jälleen tulevalle kaudelle niin voi P*****E. Sellaisten henkilöiden, jotka aiheuttavat näitä edellä mainittuja, pitäisi osallistua kukkulalla kivityssessioon ja olla ottavana osapuolena seurausten mukaan.

Back