• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Haku: Joensuulainen motoristi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jenni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Katyanna, Tämähän oli vasta harjoittelukeikka, ja tutustuttiin ja nähtiin missä mennään ja millä asteella. Ensikosketus on todella tapahtunut, ja sinä voitkin tulla sitten katetun päydän ääreen hyvillä mielin
thumbs-up.gif

Ja muutenkin, mitä enemmän koet ajaessasi, sitä enemmän omaat itsevarmuutta. Mokat ja pienet virheet opettavat kaikkein eniten todellisimpia asioita.

Tekevälle sattuu
sport05.gif
Niinhän se on!
smile_org.gif
Onneks en ainakaan vielä oo niin kurttuotsainen, ettenkö osais itselleni mokan sattuessa pikkasen hihitellä..
biggrin.gif

Juuri joku uskovainen kirjoitti minulle siitä, kuinka epäekologinen harrastus moottoripyöräily on. Minä olen niin sanottu luonnonsuojelija, rakennan susiaitoja ruokapalkalla, ja ajan muutenkin biodiversiteetin asiaa. Mutta. Jotkin asiat ovat vain kauniita. Jotkin asiat vain eivät ole analysoinnin piirissä.
Tämä keskusteluhan menee jo syvälle esteettisiin pohdintoihin. Mutta minullekin on opetettu, että ekologisuus on pulla, josta jokainen saa valita rusinansa. Ja jos oikein pinnistelee, niin kyllähän moottoripyöräilylläkin on ekologinen puolensa.
cool.gif
Moottoripyörä on optimoitu väline yhden (ytai kahdenki) ihmisen kuljettamiseen - tuhannen kilon peltiloota on liioittelua. Ja yksi aikamme suurimpia kaupunkiympäristöjen pilaajia ovat pysäköidyt autot, ne ovat tilansyöjiä. Yhteen p-ruutuun mahtuu mainiosta ainakin neljä mopotinta, joten tilankäytön ekotehokkuudeltaan moottoripyörä on ylivoimainen.

Niin, ennen kaikkea moottoripyörällä ajamisessa on oma sisäinen harmoniansa. Ja zeninsä. Sitä ei voi tai ei pitäisi harrastaa kuin vain kaikki aistit avoimena.

Suunnittelin aluksi itsekin tulevani sunnuntaina paikalle, mutta en sitten ehtinyt, kun piti aamupäivällä ulkoiluttaa myös ruismoottorilla käyvää kaksipyörää muutama tunti...

mocadam,
smile_org.gif

Sori, ajatus ei oikein kulje, eikä kulje edelleenkään  
ghostface.gif

Logiikka: Kaksipyöräinen ruismoottori -> hevonen -> ruis (?) ->kaksipyöräinen kärry -> ravihevoshyppely.

Mutta eenivei, ihana kesä edessä, Joensuun mahtavat maisemat odottamassa moottoripyöräilijän silmiä.

*njoo, kauramoottori, eli kaura ja ruishan on melkein sama
lookaround_orig.gif
*

Kiitos Jenni Sinulle itsellesi ennen kaikkea  
bowdown.gif
Sinähän meidät liikkeelle pistit ja itsesi peliin kuten rohkea nainen ainakin!

Kokemus oli niin hieno tuosta sunnuntaisesta päivästä, että eiköhän tässä aleta järjestää Jenni-ajot ainakin pari kertaa kuukaudessa? Joku sunnuntai tai lauantai, miksei joku arkinen iltakin?

ps. Huoltoauto kehittyy koko ajan; nyt siinä on jo iso pakki, josta löytyy kynsiviilaa, manikyyrisettiä, laastaria (jos Jennin kynnet uppoaa Tuksan vatsanahkaan), kasvopaperia, nenäliinoja (jos joku liikuttuu kyyneliin), ketjuvahaa, kampaa, hiuslakkaa...  
biggrin.gif
 Vielä kun saisi huoltohenkilökunnan ajelemaan ilman paitaa ja punainen rusetti kaulassa  
tounge.gif
(läppärin vois asentaa hanskalokeron paikalle...?)

Motoristit ovat pääosin erittäin egoistisia sinkkukuskeja.
Se oma pyörä on paljon isompi juttu kuin kolleegat, jotka näitä ihkuomia pärriänsä ajelee.

Olen samaa mieltä kanssasi, Jenni.

Haettaisiin tällaista aitoa yhteisöllisyyttä.

Mutta.... Olen kokenut, sitä ei löydy. Ei tule myöskään löytymään.

Tämäkin topic alkaa kohta kuihtua. Ei löydy sellaista asiaa kuin ideaalinen motoristien taivasyhteisö.

Terveisiä sinne karjalaisten upeaan kaveriporukkaan. Me täällä pääkaupunkiseudulla ajellaan, ja VÄLILLÄ vähän tunnetaan.
Mä putosin, en oo tavannu vielä yhtään egoistista sinkkumotoristia...

Meillä oli eilen (no tosin pääkaupunkiseudun ulkopuolella mutta pääkaupunkiseutulainenkin mukana) hyvinkin "yhteisöllinen" ilta, sekin riippuu ihmisistä, harmi että kaikki ei ole löytäneet ilmeisesti paikkaansa porukoissa...  
nixweiss.gif

Mutta aika moni haluaa ajella yksin omassa rauhassaan, eikä se tarkota egoistisuutta, se on omanlaisensa rentoutumiskeino sekin.

Tiiäkkö kava10 muuten mikä on kassicup? se on erittäin yhteisöllistä  
wink.gif
taivaaseen sillä tuskin pääsee...

Huomenta armaat kanssamotoristit

Heti aamutuimaan ( yheksän aamulla on aamutuima, jos ette usko ni tulkaa vaikka kattoo ) säntäsin lukemaan tätä topiccia kahvimukin kanssa. Keskustelu käy hieman vakavammaksi, joten pitänee nyt minunkin jotain tähän asiaan sanoa.

Tuosta motoristin egosta olen kava10:n kanssa melkein samaa mieltä, Jennillekkin muistaakseni sanoin tästä samasta aiheesta silloin jokiasemalla.
Eli jos menen kahville paikkaan A, jossa on X kpl moottoripyörällä liikkuvia henkilöitä, niin aika rauhassa saa kahvin juoda yksin, tai jos kysyy vapaata istumapaikkaa moottoripyöräilijä N:n pöydästä, paikka kyllä löytyy mutta keskustelu ei sitten sen kauemmas etene.
Näköjään moottoripyörä EI ole samanhenkisiä ihmisiä yhdistävä asia, niin surulliselta kun se kuulostaa.

Siksi olikin mykistävää kohdata tämä sunnuntainen porukka.
En ole kertaakaan sattunut sellaiseen sakkiin, joka tulee NOIN hyvin toimeen keskenään, näkemättä toisiaan kertaakaan "livenä". No, kyllähän mie olin kerran äksjiiärrän kanssa Jenniä kiusannu siinä ärpällä.

Jenniä kiitän erittäin paljon tästä mahdollisuudesta kohdata ko. sakki. Ilman sinun hakuasi, ei tuota olisi tapahtunut. Sitäpaitsi, jos tuossa mun mopon selässä on vapaata tilaa vielä tänä kesänä ( veikkaan et on ) niin tervetuloa kyytiin.

Tuo -Cat-:in ehdottama, pari kertaa kuukaudessa järjestettävä, Jenni-ajo kuulostaa enemmän kuin hyvältä, ei mulla ainakaan ole mitään ko. ehdotusta vastaan.

Joko mennään ?

Eli jos menen kahville paikkaan A, jossa on X kpl moottoripyörällä liikkuvia henkilöitä, niin aika rauhassa saa kahvin juoda yksin, tai jos kysyy vapaata istumapaikkaa moottoripyöräilijä N:n pöydästä, paikka kyllä löytyy mutta keskustelu ei sitten sen kauemmas etene.
Näköjään moottoripyörä EI ole samanhenkisiä ihmisiä yhdistävä asia, niin surulliselta kun se kuulostaa.
Mulle ei koskaan oo käyny noin
biggrin.gif
ehkä se johtuu siitä et oon nainen
biggrin.gif

Ei ole nyt näköpiirissä sinne päin ajeluja, mutta jos olet pyöristä kiinnostunut, tuossa on muutama kuva omasta pyörästä sekä läjä muiden pyörien kuvia.

linkki

Joko mennään ?
Jos ensi viikonvaihteessa sää sallii niin lähden viikonlopuksi Kainuuseen äiteelle kahvia keittämään - sehän on äitienpäivä nääs tulossa taasen.

Sunnuntaina ajelen kutostietä pitkin takaisin - tuutteko vastaan vaikka Juuan St 1:lle siihen kutostien varteen? Vaiko ihan Nurmeksen ABC:lle saakka?  
blush.gif

Pari pyörää lähdössä jo...

Mulle ei koskaan oo käyny noin
biggrin.gif
ehkä se johtuu siitä et oon nainen
biggrin.gif
Mulle käy noin jatkuvasti. Riippumatta siitä onko alla moottoripyörä, auto, polkupyörä, rullaluistimet, lenkkitossut tai tanssikengät. Se on sitä suomalaisuutta se... enpä lähde syyllistämään motoristeja erikseen moisesta, enkä myöskään kutsuisi sitä epäyhteisöllisyydeksi. Korkeintaan ujoudeksi tai epävarmuudeksi. Tai jurottamiseksi.

Ainoa kulkupeli, jonka kanssa liikkuessa puolet ihmisistä tuli estottomasti juttelemaan oli vapuksi väsäämäni -> hevosfillari <-. Tai fillarishevonen, ihan kuin vaan. Ja siitäkin huolimatta toinen puoli ihmisistä katsoi poispäin ja oli kuin eivät olisi huomanneetkaan...

Mutta siitä, että kava10 ja Jenni molemmat TUNTEVAT olen samaa mieltä. Vahvoja fiilisihmisiä, epätyypillisiä suomalaisia, mitä en katso ollenkaan pahaksi asiaksi
smile_org.gif

Kiitos Madman.

Ja ennen kaikkea kiitän Jenniä SUURESTA asiasta.
Olet tuonut kaikkien motoristien luo välittömyytesi, aitoutesi, rohkeutesi kertoa miltä tuntuu, mitä mielessäsi olet kaivannut. Niitä kauniita, kiilloitettuja, hyvin pidettyjä moottoripyöriä, niiden murisevia ääniä. Pikku ajeluja kauniissa maisemissa.

Itsekin haluan 40 vuoden päästä olla mukana vielä siellä rollaattoriajeluissa. Olen toki jo silloin 93-vuotias, mutta ei se tahtia haittaa, jos saa pysyä mieleltään teininä.
wink.gif
.

Jenni, olet erittäin tervetullut ihminen ORG!:n sivustoille.

Ens Wapuks sitten kärrit vielä perään ja ravi-ajeluttamaan kanssajuhlijoita (piiskaa niille ei ehkä kannata antaa.. siis käteen..).
tounge.gif

Tässä taas viikonloppuna tuolla keskellä ei mitään (tai Virtain keskustan läheisellä huoltamolla) sai kokea millaisia supliikkimiehiä suomalaismotoristit parhaimmillaan ovat. Siinä olin tankkaamassa kun viereiselle mittarille tuli pari Africa Twin:iä. No, ajattelin että voisi hellekelillä jää särkyä helposti tälläisellä "onpa mainio keli ajelulle" avauksella. Tähän vastauksena nopea mulkaisu ja pojat jatkoivat tankkauspuuhia entistä keskittyneempinä... Ehkä matkakyykkymiehenä en kuulunut samaan genreen..
confused_orig.gif

Uhh... pää on edelleen sekaisin.

Ajattelin tänään käydä katselemassa kypäriä, siinä sivussa kirpparilta asuja, sekä laitan polkupyörääni räppärin pyykkipojalla kiinni *brttttrrrrr* -Se on melkein kuin brumm!

Kiitän  
inlove.gif

Aivan mahtavaa!  
062802moto_prv.gif
Hienoa, pääsit ajelulle  
062802moto_prv.gif
Viikonloppuna olikin aivan mahtava keli. Puraisiko mp-kärpänen sen verran pahasti, että mielessä halajaa jo mp-kortti ? Itselle kävi nimittäin perinteiset eli kyytiläisenä aloitin ja nyt viedään viimeisiä ajotunteja autokoulussa
062802jumpie_prv.gif

EDIT: ajokamppeita kannattaa etsiä myös org. yksityisten myydään/ostetaan palstalta. Itse ostin sitä kautta ajokengät ja tankkilaukun.

Miten tämän kertoisin.

Ulkona laulaa juuri leppälintu
http://photos1.blogger.com/blogger....nen.jpg

Nuo sananne... sydämeni lyö kuin rakastuneella, lihakseni ovat kuin kuumaa väreilyä, haukon henkeä ihmetyksestä.

Lähden nyt illaksi töihin, värisen kuin höperö teidän sanoistanne, teidän kauniista ajatuksista.

Otan tämän kaiken nöyrin mielin vastaan.

Shadow77, Kiitos kuvalinkistä. Silmiä hiveleväähän tuo on, mutta kaikkein mieluiten haluan nähdä nämä kauniit olennot livenä - kuski siinä mihin kuski kuuluu, tienpäällä halki uskomattomien maisemien, morjestaen jokaiselle vastaantulevalle mopolle...
inlove.gif
Ja, etten jättäisi toistamatta itseäni, morjestaen niille pikkukakaroille tienposkessa
cool.gif

Earthend
biggrin.gif
tounge.gif
Loistava idea!!

Tuksa, Sie oot ärsyttävä siinä mielessä, että kun sulle heittää pahinta läppää, katsot sinä tyynenä takaisin ja vastaat "Ai, mulle taasen kävi niin että..." ja heität vastapalloon vähintään yhtä pahan - syö naista moinen
mad.gif

MadMan,
033102beer_1_prv.gif

kava10, Luulen ma, että myö ollaan kahestaan ihailemassa rollaattoreita
inlove.gif
Kun muut grillaa makkaraa.

LeenaM, Kiitos hyvästä vinkistä! Ja tunnen onnea ja iloa sydämessäni puolestasi
062802jumpie_prv.gif

xjrrrrräyh, Kissat ymmärtää laadun päälle
wink.gif

LaMasquerade, Piiskaa piiska, tottahan toki juuri niille kyydissä oleville, ja pitävät siitä kuitenkin
tounge.gif

-Cat-
inlove.gif
sport05.gif

Joudun tunnustamaan kuuluvani tuohon porukkaan, joka ei paljon pulise: mutta tämä vain silloin jos keskustelun avaus on omilla harteilla. Jos joku höperö sattuu avaamaan sen puolestani, niin silloin saa varautua tosiasiaan: kun savolainen avaa suunsa, niin vastuu siirtyy kuulijalle.
blush.gif

Jurous ei johdu niinkään siitä että pitäisin itseäni mitenkään v***n coolina tai muuta sellaista. Sosiaaliset taidot ovat vain niin huonot, notta sitä "ujostelee". Ja samalla pikkaisen häpeää saamattomuuttaan kun oma pyörä näyttää juuri 3.maailmansodan läpiajetulta ja yleensä muilla sattuu olemaan ne pakastavedetyt.....
sad_orig.gif

Ja periaatteessa: en ole tähän touhuun lähtenyt siksi että hakisin haalimalla tuttavuuksia, vaan kun olen pyörän päällä niin olen siellä omassa maailmassani ja ajassani
withstupid.gif

... siksi jossainsuhteessa tuppaan kovasti arvostelemaan ns. "Caferacer" tyyppejä. No, onhan se kiva että on varaa ja kyky ostaa se uusin 10 Kwaakku tai 1000 gixxer, yoshimurat ja k&n.t +pöwercommanderit ja sitten arlene nessin tai cloverin nahat.
Kyllä siinä passaa päräyttää kotoa 300 metriä terassin eteen ja istua töröttää siinä 5-6 h. Sitten pikaiseen kotia taas, nottei pakokaasun haju tartu.
veryangry.gif
Mielestäni tällainen henkilö ei ansaitse sanoa itseään Motoristiksi vaan enemmänkin MPn omistajaksi. (ääh, älkää välittäkö. Tässä se taas persaukinen kiroaa kohtaloaan.)

Mutta jokainen tyylillään. Hienoa että on ihmisiä jotka pitää yllä motoristien iloista ilmettä!!
sport05.gif
 Te ja tämä topic olette loistavia....ja  Jäätelönmyyjä Jenni myös  
033102beer_1_prv.gif

edit: Ja siitä että puhutaan,puhutaan ja luistetaan....lasketaanko luistamiseksi, myöhästymiseni Su miitistä??  
confused_orig.gif

Back