Kiitos varsinkin PoS ja Nomad asiallisista ja hyvistä vinkeistä!
Nyt täytyy sen verran kommentoida että lähtökohtaisesti vähän vituttaa kun yrittää saada infoa niin osan kommentoijista agenda on vain torpata koko ajatus. Eihän siinä, varmaan hyvää hyvyyttänne haluatte neuvoakin, jottei kanssatallaaja tekisi turhaan isoja virheitä.
Mutta. Kun en pyytänyt debattia pyörän hakemisen järkevyydestä ja kannattavuudesta. Vaan neuvoja miten toimia, kun päätös hakemisesta on jo tehty. Menolento Berliiniin on toukokuulle jo ostettu ja takasin olis tarkoitus ajella pyörällä. Jos onnistunkin työntämään käteni paskaan ja tulen takaisin huijattuna ja perseraiskattuna, niin sittenhän voitte kilistellä "minähän sanoin" -fiiliksissä.
Toivottavasti kukaan ei suuttunut, ei ollut provo vaan suora ja rehellinen fiilispurkaus. Kun tykkään sanoa suoraan.
no jospa osallakin on tarkoitus vain sanoa asiat suoraan rehellisesti kokemuksen kimeällä rintaäänellä.
ja onhan sekin neuvo, että äklä turhaan itteäs vaivaa, menttaliteetilla, "ajattelin säästää"
mutta jos kyseessä on elämys kokemus ja rahasta viis niin sitten seikkailumieltä ja itte paikalle. ei se mitään amerikanhommaa ole ja lopputulos on kuitenkin se, että aivan sama mitä täällä kerrotaan, se mitä siellä sanotaan tai suomessa katsastuskonttorilla pätee loppujenlopuksi.
karkea suhde millä ummikko onnistuu vois olla tuollanen 1:10.
Pari ongelmaa sun tapauksessa.
Berliini ei ole mikään optimi pyörän ettimis paikka. Liikkeessä ostettaessa siel on vieläkin näitä jotka ostaa köntässä pyöriä suomeen, eivät välttämättä edes ala tekeen yksittäisestä pyörästä kauppaa.
yksityiseltä ostettaessa...vaikka kuinka näyttäis asiat ja paperit olevan kunnossa kuoppia on.
Mut sekaan vain..multa se ei ole pois. mä koitan vain kertoa asioista mitä olen itse nähnyt.
Paha on selvitä sakissa mikä on täynnä ammattijoppareita pitkin itäeurooppaa. Samalla asialla kuin sinä.
Mun mielipide..siinä vaihees jos käy niin ikävästi et sormet sotkeutuu sontaan on turha enää sanoa mitään..nyt voi vielä hiukan yrittää realisoida mielikuvaa kuinka ajellaan 300 km/h malperi suupieles pitkin baanaa kohti suomea.
-onnea matkaan-