Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huollattaja ei ole voinut olla täysillä matkassa.- imuvena+seetiremppa 14900,- mk !!
Johtopäätöstäni edellisistä kuluista en viitsi tuoda tässä nyt julki..
![]()
Tyypillistä uusavuttoman motoristin touhua, lähtee jonkun lafkan vedätettäväksi, kun ei ymmärrä tekniikasta mitään ja jotkut "korjaamot" osaa vedättämisen, vaihdetaan aiheettomasti uutta palikkaa kun ei osata vikaa etsiä.Mulla oli 70000km ajettu ZXR 750, jota oli entinen omistaja huollattanut R.Heinolla Mansessa. Kattelin vanhoja huoltokuitteja ihmeissäni: (oli tehty vielä edulliempaan markka-aikaan v2000/2001)
- imuvena+seetiremppa 14900,- mk !!
- öljynvaihto 600,- mk !!
- tulppienvaihto 500,- mk !!
- bensapumpun vaihto 1700,- mk (josta ei ollut mitään hyötyä!)
jnejne..
![]()
Kyllä ne vaan yllättävän monille on. Joillain ei ole minkään valtakunnan intoa moisia opetella vaikka lahjat riittäisivätkin ja toiset taas ovat niin täysiä pääsiäiskäsiä ja/tai herneaivoja, että hommasta ei kertakaikkiaan tule mitään.Tuskin tollaiset perusjutut kuten öljyjen, jarrunesteiden jne. vaihdot voi kenellekään olla liian monimutkaisia?![]()
Se on kädettömyys joka maksaa. Vai pitääkö Busassa tehdä isompaa remonttia jo 12 tkm:ssä? Onko siinä 100 euroa kalliimmat tulpat ja 100 euroa kalliimmat suodattimet?on se prkleen kallista pitää isompaa mopoa, kaikki maksaa kertoimilla verrattuna esim. cbr600een![]()
Pienenä lisämainintana toteaisin, ettäMulla oli 70000km ajettu ZXR 750, jota oli entinen omistaja huollattanut R.Heinolla Mansessa. Kattelin vanhoja huoltokuitteja ihmeissäni: (oli tehty vielä edulliempaan markka-aikaan v2000/2001)
jnejne..
![]()
Ehkäpä näinkin. Kukin harrastaa tavallaan... En minäkään viitsisi vessan tukkeutuneita putkia kaivella vaikka osaisinkin (mutta sitä en laskisi harrastukseksikaan).Joillain ei ole minkään valtakunnan intoa moisia opetella vaikka lahjat riittäisivätkin...
Rolf.... Ai et sellasia... Just just...Pienenä lisämainintana toteaisin, ettäMulla oli 70000km ajettu ZXR 750, jota oli entinen omistaja huollattanut R.Heinolla Mansessa. Kattelin vanhoja huoltokuitteja ihmeissäni: (oli tehty vielä edulliempaan markka-aikaan v2000/2001)
jnejne..
![]()
"imuvena+seetiremppa" sisälsi:
- Sylintereiden poraukset + männät + renkaat + tapit + lukot
- 8 kpl imuventtiili
- 2 kpl pakoventtiili
- Venttiilien lyhennykset
- 3 kpl venttiilin ohjuri
- 3 kpl seeti + niiden asennustyöt
- Kaikkien seetien koneistukset
- Kaikki tiivisteet alatiivisteestä ylöspäin + ohjurin kumit
- Öljyt ja suodatin, jäähdytinnesteet
- Öljypohjan hitsaus + tiiviste, akkutelineen hitsaus
- Ketjut ja rattaat + takarattaan rummun laakeri + vaimenninkumi + eturattaan lukituslevy
- Kytkinvivun katkaisin
- Sytytystulpat
- 8 kpl kierre-elementtejä
- Työt
- Talvisäilytys
"öljynvaihto" sisälsi myös venttiilien ja kaasuttimien säädön
"tulppienvaihto" sisälsi myös puristuspainemittaukset
jnejne..
Onkohan kyseessä sama pyörä? Sattuu vain kaikki nuo annetut tiedot ja summat täsmäämään sopivasti.
Buhohaha, ei tuollaiset erittelylistat mitään auta. Tuossahan on työn hinta yli 10000 markkaa. Siitäkin suurimman osan säästää, kun purkaa ja kasaa itse.HYVÄ Assu... totuus julki...
Mä oon aina ihmetelly miks täälläkin pyörivät "ammattivalittajatkaikkitietävät" eivät ole itse alkaneet tekemään
bisnestä jos se on niin saapurin helppoa ja löysää rahaa täynnä.
Valohoitoo vaan ja rahaa ropisee kassaan....
No, rahallahan siitä selviää, joten en näe mitään syytä omien käsien likaamiseen. Niin ja rahaa saa automaateista, jos se sattuu loppumaan lompakosta.Buhohaha, ei tuollaiset erittelylistat mitään auta. Tuossahan on työn hinta yli 10000 markkaa. Siitäkin suurimman osan säästää, kun purkaa ja kasaa itse.HYVÄ Assu... totuus julki...
Mä oon aina ihmetelly miks täälläkin pyörivät "ammattivalittajatkaikkitietävät" eivät ole itse alkaneet tekemään
No, kortillahan sitä pärjää, joten en näe mitään syytä automaateilla juoksemiseen. Niin ja kortin saa pankista, jos sellainen sattuu puuttumaan lompakosta.No, rahallahan siitä selviää, joten en näe mitään syytä omien käsien likaamiseen. Niin ja rahaa saa automaateista, jos se sattuu loppumaan lompakosta.
Täytyy sitä rahaakin täytyy olla. Koita nyt tankobaarissa alkaa korttia tunkemaan stringien väliin.No, kortillahan sitä pärjää, joten en näe mitään syytä automaateilla juoksemiseen. Niin ja kortin saa pankista, jos sellainen sattuu puuttumaan lompakosta.No, rahallahan siitä selviää, joten en näe mitään syytä omien käsien likaamiseen. Niin ja rahaa saa automaateista, jos se sattuu loppumaan lompakosta.
Voi olla. En tosin harrasta hyväntekeväisyyttä.Täytyy sitä rahaakin täytyy olla. Koita nyt tankobaarissa alkaa korttia tunkemaan stringien väliin.No, kortillahan sitä pärjää, joten en näe mitään syytä automaateilla juoksemiseen. Niin ja kortin saa pankista, jos sellainen sattuu puuttumaan lompakosta.No, rahallahan siitä selviää, joten en näe mitään syytä omien käsien likaamiseen. Niin ja rahaa saa automaateista, jos se sattuu loppumaan lompakosta.
Työt 4000,- mk + poraukset/koneistukset/hitsaukset n. 2000,- mk + talvisäilytys 600,- mk = 6600,- mk. Loput laskun loppusummasta muodostuu osista.Buhohaha, ei tuollaiset erittelylistat mitään auta. Tuossahan on työn hinta yli 10000 markkaa. Siitäkin suurimman osan säästää, kun purkaa ja kasaa itse.HYVÄ Assu... totuus julki...