• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Häijyimmät huoltohinnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaket
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Kalleinpana juurikin toi venojen säätö missä joutuu purkamaan paljon sekä huoltomies puhui että joutuisi moottorin korvakon irrottamaan että saisi konetta kallistettua jotta venoihin pääsisi käsiksi? liekkö pistänyt omiaan?"

ei pistänyt, kyllä se monissa sen tarvii

Mikään ei ole vittumaisempaa kuin yrittää ekan kerran tehdä jotain mistä ei voi tietää miten se menee, jos siis puhutaan öljynvaihtoa hankalammista hommista. Kun ei yhtään tiedä missä menee onnistuneen operaation ja rikkomisen rajat, niin siinähän sitten ihmettelee että pitäiskö tähän laittaa vielä vähän lisää voimaa vai mitä. Jostain manuaalista voi lukea että näin sen "pitäisi" lähteä, mutta jos ei meinaa onnistua niin sitten on umpikujassa.

Olen kyllä sitä mieltä että jos ei ole rutiinia tollasten vehkeiden kanssa askartelusta, niin ei sillä ainakaan säästä että rupeaa pyöränsä kanssa harjoittelemaan, varsinkaan jos ei satu olemaan käytettävissä kaikkia työkaluja.

Nimimerkillä vituttaapa aika runsaasti kun viikonloppu tuli vietettyä roplaten ilman että sai mitään aikaan. Jos samalla ajalla olisin tehnyt ns. oikeita töitä, olisin maksanut huollon kahteen kertaan, käynyt vetämässä kylillä kännit ja jäänyt vielä taksirahat kotimatkaa varten.

Työkaluista tuo on paljon kiinni. Momenttiavain pelastaa paljolta ja öljyt, suodattimet ja tulpat nyt vaihtaa melkein kuka tahansa joka on joskus jakoavainta kädessä pitänyt. Eikä se nesteiden vaihtokaan kovin pelottavaa ole. Keulan laiton jättäisin huoltoon nosturin puutteen takia ja venojen säätö on liian herkkä homma ite ryssittäväksi.

Se missä varsinainen mekaanikko on kullan arvoinen on silloin kun jokin menee pieleen. Vrt, edellinen huoltaja vetänyt öljytulpan liika kireelle ja kiinni laittaessa korkkaa. Siinäpä sitten itekseen mietitään.

Kallein huolto mikä on ollut oli linnunpesän poisto koneen päältä - 55€. Kyllä siinä oli kaatumatattien asennus siinä sivussa, mutta...
wink.gif

Kyllähän noi huollot itsekin tekis mut uudehkoon pyörään kun on saatava se leima sinne huoltokirjaan että takuut pysyy ja pääsee viel joskus moposta eroonkin kun vaihtokuume iskee,siin vaihees kyl osa kustannuksista tulee takas...

Makso mitä makso, niin muut tekee. Ite ei halua paskoa näppejä, säätää ja ruuvaa. Moottoripyörä on minulla ajoa varten.
Jos nyt krossin ostan, niin sitten joutuu alkaa itse tekee, muuten ei.

Viimeinen huolto 18000 oli kaksisataa, sisälsi jarru ja jäähdytys nesteiden vaihdon.

Noilla huoltohinnoilla mun pyörä on jo maksanut itsensä takaisin kun ite olen tenhy kaikki huollot ja korjaukset. Peli maksoi hieman päälle 4000 e vuonna -85 ja sen jälkeen siihen on parisataatuhatta kilsaa mittariin tullu sen lisäksi mitä siinä oli.
Näinhän se homma menee joko teet itse ja säästät tai itket ja maksat jollekkin muulle siitä. Onhan vanhojen pelien tekniikka toki helpommin huollettavaa, tilaa on eri lailla ja komponentit kestäviä tämän päivän peleihin verrattuna. Osia vanhaan 70-luvun Zetaan saa vielä hyvin, ei vielä tarvi siirtyä uudempaan kalustoon. Joskus sekin päivä varmaan koittaa (vanhoista ei silti luovuta, niillä ajelua vaan vähennetään), mutta itse varmaan huollan senkin, jos niihin vielä hylsysarja puree
wink.gif

Kyllähän noi huollot itsekin tekis mut uudehkoon pyörään kun on saatava se leima sinne huoltokirjaan että takuut pysyy ja pääsee viel joskus moposta eroonkin kun vaihtokuume iskee,siin vaihees kyl osa kustannuksista tulee takas...
Kun vaihdoin edellisen pyöräni nykyiseen, ei liike edes kysynyt, onko pyörää jotenkin huollettu. Ei niillä leimoilla taida paljon merkitystä olla, vuosimalli ja kilometrit sen hinnan määrää.

Eikä ne huoltoleimat takuuseenkaan mitään vaikuta. Kyllä se vaan on mielestäni tyhmää maksaa öljyn ja suodattimen vaihdoista 150€.

Kun vaihdoin edellisen pyöräni nykyiseen, ei liike edes kysynyt, onko pyörää jotenkin huollettu. Ei niillä leimoilla taida paljon merkitystä olla, vuosimalli ja kilometrit sen hinnan määrää.

Eikä ne huoltoleimat takuuseenkaan mitään vaikuta. Kyllä se vaan on mielestäni tyhmää maksaa öljyn ja suodattimen vaihdoista 150€.
Kyllä ne vaan hintaan vaikuttaa, ainakin itsellä myydessä on lisä arvoa ollut ja jos muualle myyt kuin liikkeelle, niin nopeampi on myydä. Oot tietenkin suostunut ensimmäiseen tarjoukseen minkä liike tarjonnut ja sehän on niin pieni että niille on aivan sama huollettu tai ei
033102bebe_1_prv.gif

No kyllä minä ainakaan en osaa arvostaa mitään huoltoleimoja kovinkaan korkealle. On vähän eri asia, onko vaihdettu öljyt 10000km välein ja leimattu, vai puunattu ja rasvailtu kaikki oleelliset paikat talvella omasta toimesta, varsinkin jos on tilat, työkalut ja taitoa. Pelkkien määräaikaishuoltojen liikkeessä teettäminen ei ole kovin kummoinen tae pyörän todellisesta kunnosta. Etenkin kun lukee noita TM: huoltovertailuja.

Niin on. Minä vaihdatin merkkihuollossa öljyt ja suodattimen, maksoi kaikkineen 52 euroa. Terävämpi kaveri olisi tietysti ostanut vain öljyn (39 euroa) ja suodattimen (12 euroa) ja säästänyt isot rahat.

Niin on. Minä vaihdatin merkkihuollossa öljyt ja suodattimen, maksoi kaikkineen 52 euroa. Terävämpi kaveri olisi tietysti ostanut vain öljyn (39 euroa) ja suodattimen (12 euroa) ja säästänyt isot rahat.
Voit sitten onnitella itseäsi. Tuo 150€ taitaa olla aika normihinta. Siis jos puhutaan määräaikaishuollosta, eikä pelkästä öljynvaihdosta, vaikka se huolto olis pelkkä öljynvaihto ja stongasta ravistus.

Eikai ny sentään
sad_orig.gif
Kx-centerissä 121e 6000tkm huolto,sisältäen öljyt,suodattimen ja jarrunestettä+pikkusälää,tiivistettä etc. Ei kamalan kallista.
Monta kertaa onkin huolloissa vaarana ns.suvivirret,joille on pakko tietenkin joskus antaa tilaisuus oppia
biggrin.gif
Ja eihän ne voi olla tekemättä kaikessa hiljaisuudessa jotain kämmiä
sad_orig.gif
Katteiden ja ruuvien kanssa sitten itku pääseekin,naarmuja ja repsottaa=kukaan ei tunnusta
biggrin.gif
Nekalassa treella joku mp-huolto laskutti renkaat(120-180)+öljyjen vaihto+suodatin=550e! Katteet huonosti kiinni ja vanteet naarmuilla
biggrin.gif

]
Vähän päälle 90 euroa maksoi Suzukin huoltojen hinta (1000km ja 6000km) sisältää melkein ämpärillisen eli vajaa 5 litraa öljyä ja suodattimen, ja mun ei tarvii lähteä kiikuttamaan sitä vanhaa öljyä mihinkään.
Tuo 52 € on jo halpa siinä ei oo jäänyt työlle palkkaa yhtään, jos öljyn ja suodattimen myynnistä on vähän jäänyt.
Monasti tässä tulee arvotettua se oma hinta työmarkkinoilla ihan kohtalaisesti, mutta jos pitäis maksaa toisen tekemästä työstä niin se sitte taas ei olekkaan oikeen minkään arvoista. Edellisessä pyörässä vaihtelin itse öljyt, mutta nyt on tullu pari kertaa käytettyä oikeen huollossa.

Tuo 52 € on jo halpa siinä ei oo jäänyt työlle palkkaa yhtään, jos öljyn ja suodattimen myynnistä on vähän jäänyt.
Laskussa taisi olla 0,2 tuntia ja 12 euroa työlle. Eli juuri sen mukaan mitä siihen menikin. Tuon säästi sitten öljyssä, joka olisi pullossa ollut kalliimpaa kuin huollon "hanassa".

Voit sitten onnitella itseäsi. Tuo 150€ taitaa olla aika normihinta. Siis jos puhutaan määräaikaishuollosta, eikä pelkästä öljynvaihdosta, vaikka se huolto olis pelkkä öljynvaihto ja stongasta ravistus.
Ei kun se oli pelkkä öljynvaihto, tilauksen mukaan. Stongan ravistukset (vaijerien säädöt, voitelut, jarrupalojen vaihto jne.) hoidan itse mutta venttiili- ja öljyhommat menee huollossa varmemmin.

Vuonna 1998 maksoi Bandit 1200:n 1000km huolto (venttiilien säätö, synkka, öljyt suodatin jne.) tasan 500mk merkkiliikkeessä, josta en edes ollut ostanut pyörää. 6000km huolto (öljyt ja ravistus) oli 135mk. On se maailma muttunut.

Siis mitä!!!
confused_orig.gif
jätkät vaihattaa öljyt huoltoliikkeessä.
Kyllä ton verran pitää viitsiä itekki tehä onhan se huoltaminen osa hauskuutta, eli moottoripyöräilyä
062802jumpie_prv.gif

Back