• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Häijyimmät huoltohinnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaket
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Pirkkala
Itse kun en ole käyttänyt pyörää huollossa kuin joskus mielenhäiriössä 10 vuotta sitten, niin olen aina miettinyt, että minkälaisia hintoja ne noista pyytävät.?

Mikä on häijyin huoltohinta mitä on tullut vastaan?

esim paljonko on venttiilinsäädöt ja keulahommat yms?

Yleensä ihmetellyt sitä, että rahat tuntuu menevän ihan mukavasti harrastukseen vaikka huolloissa ei juoksekkaan?

taitaa olla arka paikka
wink.gif

Itsellä maksoi vaihteiston "huolto" 1000e, sinne vaihdettiin 4:s vaihteen ratas.
Ihanan kallista..
wink.gif

No ainakin noissa yamahan malleissa joissa on toi 10tkm huoltoväli niin se 40tkm huolto on kallein , ainakin fjr:ään taitaa maksaa lähellä 1000ecua ,sivusta kuunnellu
smile_org.gif
mutta tuskinpa mitää määräaikaishuoltoo alle 200ecun tehään, edes 1000km ekaa huoltoo, ainakaan "merkkiliikkeissä"
tounge.gif

Älähän sano, mun VFR:ään on tehty ainakin kaksi jonninjoutavaa määräaikaishuoltoa paljonkin tuon alle, 50 e ja toinen muistaakseni 80 e.

Edit: niin, se kallein huolto on ollut tähän mennessä 24 000 km:n kohdalla venttiilien tarkistuksineen, sekin alle 400 e.

taitaa olla arka paikka
wink.gif
Huoltopaikkoja, huollon aiheita ja huollon suorituksia on niin monenlaisia, että riittää niitä varmasti parista eurosta muutamiin tonneihin. Tai kai tuollainen viimeksi mainitun hintainen on jo pikemmin joku korjaus, ei mikään huolto.
nixweiss.gif

Eiköhän normaalin huollon saa muutamalla satasella, jos ei mitään isompia osia tarvita.. Mutta eikös parasta ole kysyä suoraan ko. paikoista?

Viime huolto: Öljyt + suodatin, perä/etupään öljyt, venttiilien ja kaasarien säätö/synkkaus 250e. Ei mun mielestä oo todellakaan kallista.

mutta tuskinpa mitää määräaikaishuoltoo alle 200ecun tehään, edes 1000km ekaa huoltoo, ainakaan "merkkiliikkeissä"
tounge.gif
Reilut 90 euroa oli omaan päristimeen tämä ensimmäinen huolto. Sisälsi haluamani öljyt, filtterin + kiristelyt ja tarkistukset.

Seuraava näytti maksaneen noin 120 euroa, sisältäen taas oilit, filtterit ja duunit. Merkkiliike eri kuin viimekerralla ja duunit jotakuinkin samat, joten merkkiliikkeissäkin on eroja.

Ensi kesänä onkin vuorossa iso huolto, joka hinnaston mukaan maksaakin jo 160 euroa plus liukasteet. Sitten mennäänkin taas hetki edullisemmin.

Ei se halpaa silti ole.

Edit: aha, toi "iso" huolto siis jo sisältääkin öljyt ilmeisesti. Tässä yksi esimerkki huoltohinnastosta.

1000km huolto ja 4000 huolto maksanu yhteensä 200-250€.. En sitten tiiä, onko tuo ollu ryöstöhinta, piikin huolloksi. Oon tälläne et mitään en osaa tehdä ite (ja oon _laiska_ , tykkään vaan ajaa
biggrin.gif
) niin huollossa ne on tehny kaikki, öljyt sun muut.

100e oli 24tkm huolto kilogixeriin sisältäen talvisäilytyksen
smile_org.gif

Etupään stefojen vaihto oli 70e kun ite hommasin öljyt + stefat. Muita huoltoja en sitten ookkaan päässy kokeilemaan ku pyörälle on aina käyny jotain ennen ku oon saanu sen 6000km mittariin, edellinen tuli vedettyä lunariin ja sitä edellinen varastettiin.

Normaalit määräaikaishuollot olleet n. 130 € / kerta. Ei paha hinta kun miettii kuinka monta tuntia, röökiaskia ja vittu-perkele-saatanaa siinä säästyy kun maksaa kiltisti jollekin muulle eikä ala räveltämään omin voimin.

kun nuita hintoja kattelee niin voikin laskia melko mukavan työpalkan itelle, vaikka hyvin mielin pullon koskista voi antaa itelleen palkaksi
tounge.gif

eivät nuo hinnat nyt niin kovin kamalilta vaikuta. uudemman auton (avensis -02 tdi) huolloista (öljyhuolto 7500km välein) ei selvinnyt ikinä alle 200€.
tavalliset mp huollot lienee siinä 100€ paikkeilla. venttiilien tarkistus pitäisi mennä 200€ (sisältää sen muun huollon) ja venttiilien säätö pitäisi huollon yhteydessä mennä n400€. aika huoletonta ajelua, kun mpllä keskimäärin ajetaan jossain 5-7000km paikkeilla vuodessa.
ellei itse osaa, tai ei ole paikkaa niin onhan se sata euroa aika vähän siitä ettei tarvitse osata. eihän kesän huoltobudjetilla saa edes välttäviä työkaluja.

oon varannu 20tkm huollon het kevään alkuun,puhuivat että hintaa operaatiolle kertyis n.200e
kysyin sitten samalla että paljos maksais jos samal vaihtais yhteen kaasariin kohokammion tiivisteen...totes et työ 100e+tiivisteen hinta päälle
crazy.gif

Back