• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Haaveena Hayabusa, kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackWidow
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jepa, viides busa, k9 tulossa... kokeilin toista "tyyliä" ei ollu mun juttu.. käy kokeileen ja aja riittävän pitkän koeajon, ja tee omat johtopäätökset.  
smile_org.gif
voidaan vaan johdatella oikeeseen suuntaan... XX ei oo enää tätä päivää...  
033102ass_1_prv.gif

ihan hyvä perus pyörä se on, eli ei kannata olettaa että busa olisi jotenkin täydellinen pyörä, (vaikka useat niin sanovat) painava, pitkä, ja kankea käsitellä hitaissa nopeuksissa,(esim. parkkipaikalla) sekä etujarru on naurettavan huono vakiona - tunnoton ja vaatii paljon voimaa. mutta moottori on tehokas ja helppo - vetää tyhjäkäynniltä rajottajalle kuminauhamaisesti, mutkiin sillä saa myös taitettua ihan hyvin vaikkakin kovemmassa kanttailussa painon tuntee, penkki äärettömän hyvä, perse ei puudu pidemmälläkään matkalla, ajoasento yllättävän pysty - matkaajoon sopiva,
niin ja itse olen 190 pitkä ja hyvin pystyy ajamaan pitenpääkin matkaa vaikka mittaristosta ei näe kuin puolet vakio pleksillä, tankin syvennykset hyvin suunniteltu eli luulisin että pidemmällä kaverilla ei ole mitään ongelmaa mahtua kyytiin, tosin polvi kulma saattaa muodostua ongelmaksi.
oma busa on -03 enkä ole muita vuosimalleja kokeillut, iselleni busa oli lievä pettymys, luulin että pyörä josta kaikki puhuu on hyvä - olin väärässä, mutta jos ketjun aloittaja välttämättä tarvitsee matkapyörän joka kulkee +300 ei vaihtoehtoja juurikaan ole, itselleni tämä busa on ensimmäinen ja todennäköisesti myös viimeinen, eli jos kiinnostaa voisin myydä omani, 20tkm ajettu, hopea, täysin vakio, 10500e
Eiköhän se koeajo kannata aina. Mistäpä sitä tietää mikä on itselle mieleinen ennenkuin ajaa kyseisen vehkeen. Aika raakaa touhua ostaa mopo pelkästään nettijuttujen perusteella.
Täydelistä mopoa ei ole olemassakaan. Aina rupeaa joku rassaan jossain vaiheessa, vaikka olisi kuinka mieleinen alkuun.
Kieltämättä bussin etujarru on aika huono, mutta eipä tuo vielä kovin iso puute ole. Pysähtyy kuitenkin ihan ok, vaikka saakin painaa. Eikä ole läheskään niin kankea kuin miltä näyttää. Jopa hentoiset tyttöset pyörittelee ihan nätisti parkkiksilla.
Ps. Ostin oman mopon ilman koeajoa...  
tounge.gif
 Tosin aika moni busanistikin vaihto uuteen malliin ilman koeajoa.

6tkm huoltoväli vituttaa välillä, kun ehti tottumaan Yamahan 10tkm väliin.

Muu ei bussissa askarruta kuin se, että kestääkö ranteet näin vanhalla ukkelilla. En ole ajellut yhtä soittoa yli 50 km pätkää laitteella.
-hh-
Laitoin omaani joitakin vuosia sitten Helibarsin kahvat, nostaa ja tuo kahvoja sopivasti taaemmas. Vakiona tuppasi mun ranteille käymään. Parinsadan sijoitus ajomukavuuteen, helppo modi. Myös holkeilla ja pidemmillä yläkolmion pulteilla noita on nostettu, helppoja ja halpoja modeja.
Samoin satulan etureunaa on helppo nostaa muutama milli, vaikuttaa yllättävästi istumamukavuuteen. Buellin jalkatappeja ovat jotkut pitkäkoipiset asennelleet, pudottaa tappeja alemmas muutaman sentin.

Jos et ole pyörääsi tyytyväinen niin vaihda se mun R1:seen......
wink.gif
[/QUOTE]
busan lisäksi tallissa zx-9r, joten ei tarvetta r1.

Muu ei bussissa askarruta kuin se, että kestääkö ranteet näin vanhalla ukkelilla. En ole ajellut yhtä soittoa yli 50 km pätkää laitteella.
-hh-
Laitoin omaani joitakin vuosia sitten Helibarsin kahvat, nostaa ja tuo kahvoja sopivasti taaemmas. Vakiona tuppasi mun ranteille käymään. Parinsadan sijoitus ajomukavuuteen, helppo modi. Myös holkeilla ja pidemmillä yläkolmion pulteilla noita on nostettu, helppoja ja halpoja modeja.
Samoin satulan etureunaa on helppo nostaa muutama milli, vaikuttaa yllättävästi istumamukavuuteen. Buellin jalkatappeja ovat jotkut pitkäkoipiset asennelleet, pudottaa tappeja alemmas muutaman sentin.
Piuhat sun muut letkut piisas orkkiksina?

-hh-

Pakko tunnustautua samaan joukkoon. Onneksi ei ole rahaa vaihtaa
biggrin.gif
Opetteles iha ekana se oikea ajoasento.

Jos nojaa käsiinsä koko ajan ni eiköhä ne ranteet pauku itse kullaki pitkän päälle. Jaloilla puristusta pyörästä ja selkää suoremmaks ja oho, eihä se käynykää ranteiden päälle.

Mul eka busa ny toista kautta. En oo katunu kyl yhtään.Voimaa löytyy sekä ajettavuutta. Itellä madallettu noin 5cm. Kyl seuraavakin on busa!
buttrock.gif

Monien erilaisten mopojen kautta päädyin Busaan, erityisesti koska mielestäni tämä uusi malli on niin paljon paremman näköinen kuin vanha (erityisesti takaa, sekä valkoinen väri on komea). Hiukan arvelutti ajoasennon "kyykkymäisyys", joten mulla on omassani modatut satulat, sekä stongan korotuspalat. Näillä eväin on tehty mm. Alppireissu mukavasti, pleksin vaihto tuplakuplaan oli myös iso parannus, koska nosti tuulenviiman hieman korkeammalle, eikä viima tullut enää suoraan "kaula-aukosta" silmille.

Moottorihan on Busan sielu, mukavan nöyrä kruisaillakseen matalilla kierroksilla (vääntöähän löytyy jo 3.500 rpm yhtä paljon kuin 1098:n maksimi), räjähtävää voimaa löytyy tarvittaessa, sekä bensankulutus on voimavaroihin nähden naurettavan pientä.

Hyvä ostos, ei tarvitse vaihtaa ensi kaudella uutta.

Pakko tunnustautua samaan joukkoon. Onneksi ei ole rahaa vaihtaa
biggrin.gif
Opetteles iha ekana se oikea ajoasento.

Jos nojaa käsiinsä koko ajan ni eiköhä ne ranteet pauku itse kullaki pitkän päälle. Jaloilla puristusta pyörästä ja selkää suoremmaks ja oho, eihä se käynykää ranteiden päälle.
Tottapa pakiset. Sitä vaan kun jyystää tunti toisena perään 80 kmt tunnissa suoraa tietä, niin väkisin meinaa nukahtaa ja paino valuu koko ajan enemmän käsille.

Joka mopolla joutuu aina muistuttamaan itseään, että hartiat alas, reidet yhteen ja ranteet löysiksi. Hiipii pikku hiljaa tuo väärä tapa ja sitten taas saa ihmetellä kun paikat kipiät.

Aerodynaamisesti Busa sopisi kuin nenä silmään. Viima osuu juuri oikeaan kohtaan kypärää ja tuossa reilu 120:ssa rintapaine nostaa mukavasti käsiltä rasituksen kokonaan.

-hh-

XX on menneen talven lumia noin niinkuin mallina, busa sensijaan porskuttaa eikä liene kovin vaikeeta päätöksenteko.

Bussia täytyisi kyllä päästä koeajamaan minunkin. Jos vaikka ihastuisi. Onko kellään hajuakaan onko ajoasento paljonkin kyykympi (vai ei ollenkaan) kuin vakio TRX:ssä?

Yks kesä bussilla takana ja ei oo kilometriäkään tarvinnu katua valintaa
062802moto_prv.gif

Suosittelen ja emannuuski on tykänny
sport05.gif

Back