Moron.
Stenjulle matkavinkki, suikkaa lahden yli ja hae se corbin sieltä ruottista jos /kun meinaat 3-4 päivän ajorupeaman tehdä, varaa mukaan senverran työkaluja että saat vaihdettua vanhasta penkistä corbiniin penkin lukitus sydeemin(omassani sen ainakin joutui siitä siirtään)varaa myös kinnityspulttien alle sopivia rikkoja joilla joutui säätämään hiukan tuota lukituksen "istuvuutta", vaihda uusi penkki heti siellä paikalleen, vanhan penkin voit kai kuljettaa jotenkain mopossa kotiin.
Samalla tulee kunnon koeajo corbinille, etkä takuulla tule pettymään uuteen istuma/ajonautintoon(koskee myös matkustajaa).
Itse olen Gepittänyt tälle kesälle n. 4500km, hyvin on keppigee toiminut.
Huomasin itseasiassa että ilmanputsari on jäänyt tsekkaamatta jo parin kesän ajalta, se täytyy kyllä tarkistaa.
Onkos kellään takarenkaan vaihto ajankohtainen, meinasin ainakin omassani kokeilla seuraavaksi renkaaksi jonninverran korkeampi profiilista rengasta(niin korkea kun mahtuu), taka ajatuksena on että kierrokset saa ajovauhdissa tippumaan esim. nyt menee 100 vauhdissa 4000 kierrosta, jos tuolla renkaan "korotuksella" sais tavallaan Geen kaipaaman kuudennen(6) vaihteen, korkeammalla renkaalla pitäisi nuo kierrokset tippua 100 vauhdissa n. 3800-3900 kierroksen välille,samalla bensan kulutuskin tietty laskee, ainoa miinus voisi olla että 1 vaihteella ei voisi ajaa "kävelyvauhtia", menisikö hidasajo vielä vaikeammaksi jos/kun tahtoo Geellä olla jo nytkin, itsellä rengas on vielä kuin uusi joten en viitsisi aivan testiperiaatteella alkaa tuota vaihtamaan/testaamaan, mutta kunhan seuraava takasen vaihto on ajankohtainen aion testata tuota korkeampaa rengasta.
Olisiko kellään jolla takasen vaihto on ajankohtainen innostusta kokeilla em. "viritystä".
Huomasin muutama kesä sitten kun vaihdoin normaalia matalamman takarenkaan(rengasliikkeen moka), kierrokset nousi vastaavasti normaalista kun takanen oli pienempi kehältään.
Että tällee....ei mielestäni hullumpi kokeiluidea...näin Gee...miähiltä
Edi: mulla on ruottisa sukulaisia ja koulukaveri(motoristi), missäs päin ruottia tuo "corbin" myymälä on, voisin koettaa hommata noita penkkejä ehkä vielä halvemmalla heidän välityksellä, harmi kun en ite hokannut sieltä kysellä...