• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

GSX-R1000 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep, putkista on turha valittaa kun kuitenkin 90% nakkaa sukisukin inssien vaivalla suunnitteleman TITAANIputkiston mäkeen viimeistään sisäänajon jälkeen...Kaikilta suurilta viripönttöjen valmistajilta saa varmasti ennen ajokauden alkua rosterikokoputkistoa yhdellä vaimentimella (jolloin paino tosin nousee).
Mitenhän se paino nyt sitten nousee, kun vaihtaa kaksi yhteen. Varmasti paino tippuu, oli se sitten kuinka titaania tahansa. Kyllä esim. yoshin rosteriputket ovat tosi kevyitä, niin ohutta materiaalia.

Itse itselleni vastaten. Ainakin MCN:n kuvissa moottori näyttää perinteiseltä.

Mutta liukuputkien pinnoitus näyttää muuttuneen. Taitaa olla titaaninitridi vs aikaisempi dlc.

Edit: Lisäkuvista päätellen edelleen dlc.

Ei ole parempaan suuntaan mennyt muotoilu
confused_orig.gif
. Vuodesta 2004 suunta on ollut muotoilussa rajusti alaspäin. Uusi vielä K5/6:kin rumempi
omg.gif
. Suorityskyky korvaa kyllä varmaan paljon, mutta toisaalta jos ulkonäkö on
033102ass_1_prv.gif
:stä, niin eipä sellaista tule hankittua.

Tuollainen nappisäätö kyllä kuulostaa coolilta. Onko siitä iloa käytännössä, noo ?!?, mutta hauska lisälelu se varmasti pyörässä on!

Olishan ne voineet tehdä siitä tusinatavaran, kilpiteline, minivilkut ja tehopönttö K4/5 :een.  
sad_orig.gif

Silmä tottuu, kateelliset haukkuu, kelpais mulle.  
cool.gif

Minun mielestäni ollaan taas menty jatkuvasti parempaan suuntaan muotoilun kanssa 03/04 -> 05/06 -> 07. Pakoputket tosin ei näissä kahdessa viimeisimmässä versiossa itseäni miellytä mutta tarvikeputkella homma hoituu kuntoon.

Toivottavasti saadaan pian lisätietoa tekniikasta, erityisesti alustakomponenttien säätömahdollisuudet kiinnostaisi. Tietty sitten dynottelut/vääntökäyrät myös.

Edit: Olisiko hydraulinen kytkin sen takia että ovat laittaneet vahvemman kytkimen (jouset) sinne?

GSX_R_K7_02-2.jpg

Etulampun suhteen on palattu K3/4 muotoiluun takaisin.

Paljonkos tuossa K7 on tehoa?

Onko kenelläkään tietoa tuliko siihen kytkimen yläpuolinen laatikko kuten pienempiin gixuihin. PB huhuili aiemmin jotakin sellaisesta.
Ainakin nestetoiminen näyttää nyt olevan...siis tuo kytkin.
Paska juttu tuo nestekytkin mun mielestä.. Vaijeri on paljon yksinkertaisempi, kevyempi ja helpompi säätää mieleisekseen..
Onhan se tietty satoja grammoja kevyempi, mut miten se on helpompi säätää? Eihän kummassakaan voi säätää kuin missä kohtaa se kykä irrottaa. Ja nestekytkin on periaatteessa kevyempi puristaa kun kitkaa ei tuu käytännössä kuin sylintereistä ja kahvasta. Ainoo miinus on esim vanhemmissa Suzukeissa kun työsylkkä on siinä rattaan edessä keräämässä paskaa. Vaatii riittävää putsaamista tai tiheämpää tiivistesetin vaihtoa.

Tuo ranskankielinen sivu väittää, että pumpuissa ja takaiskarissa on 4 säätöä. Olisko hidas ja nopea puristusvaimennus?

Onko kenelläkään tietoa tuliko siihen kytkimen yläpuolinen laatikko kuten pienempiin gixuihin. PB huhuili aiemmin jotakin sellaisesta.
Ainakin nestetoiminen näyttää nyt olevan...siis tuo kytkin.
Paska juttu tuo nestekytkin mun mielestä.. Vaijeri on paljon yksinkertaisempi, kevyempi ja helpompi säätää mieleisekseen..
Onhan se tietty satoja grammoja kevyempi, mut miten se on helpompi säätää? Eihän kummassakaan voi säätää kuin missä kohtaa se kykä irrottaa. Ja nestekytkin on periaatteessa kevyempi puristaa kun kitkaa ei tuu käytännössä kuin sylintereistä ja kahvasta. Ainoo miinus on esim vanhemmissa Suzukeissa kun työsylkkä on siinä rattaan edessä keräämässä paskaa. Vaatii riittävää putsaamista tai tiheämpää tiivistesetin vaihtoa.
No nestekytkimessä on harvoin kahvassa säätöä, jolla saa äkkiä säädettyä mieleisekseen sen kohdan missä ottaa.

Hyvin rasvattu vaijerikytkin on kyllä pirun kevyt käyttääkin. En ole ainakaan huomannut tähän mennessä, että yksikään nestekytkin olis ollu sen kevyempi.

Sit tietty nestekytkin on monimutkaisempi ja hajoavia osia on enemmän. Ei ole kovinkaan harvinaista kun joku stefa valskaa, tai siellä on ilmaa..

Tosiaan sen mitä on itse kokemuksia kytkimistä aika pitkältä ajalta, vaijerikytkin vaan on ollu kaikin puolin parempi.

No nestekytkimessä on harvoin kahvassa säätöä, jolla saa äkkiä säädettyä mieleisekseen sen kohdan missä ottaa.

Hyvin rasvattu vaijerikytkin on kyllä pirun kevyt käyttääkin. En ole ainakaan huomannut tähän mennessä, että yksikään nestekytkin olis ollu sen kevyempi.

Sit tietty nestekytkin on monimutkaisempi ja hajoavia osia on enemmän. Ei ole kovinkaan harvinaista kun joku stefa valskaa, tai siellä on ilmaa..

Tosiaan sen mitä on itse kokemuksia kytkimistä aika pitkältä ajalta, vaijerikytkin vaan on ollu kaikin puolin parempi.
Mitäs se kiekko siinä kahvan päällä tekee?

Toki se myös vaikuttaa asentoon, jossa kahva on vapaana.

Mitä jäykempi on kytkin, sen huonommin se sopii vaijerille (kitka ja kuluminen kasvaa). Nestekykä ei oo tossa suhteessa niin tarkka ja kunhan työsylkky osaataan suojata niin se on myös todella huoleton.

Eipä tolla toteutustavalla nyt suurta merkitystä tosin ole.

Omaan symmetrisyydestä pitävään silmään muuten toi kakspönttöisyys sopii. Pöntöt tosin on.. ..no.. ei niin hienot. Vaikka tämmöset molemmin puolin niin olis jo mycket bättre.

Mitäs se kiekko siinä kahvan päällä tekee?

Toki se myös vaikuttaa asentoon, jossa kahva on vapaana.

Mitä jäykempi on kytkin, sen huonommin se sopii vaijerille (kitka ja kuluminen kasvaa). Nestekykä ei oo tossa suhteessa niin tarkka ja kunhan työsylkky osaataan suojata niin se on myös todella huoleton.

Eipä tolla toteutustavalla nyt suurta merkitystä tosin ole.

Omaan symmetrisyydestä pitävään silmään muuten toi kakspönttöisyys sopii. Pöntöt tosin on..   ..no..  ei niin hienot. Vaikka tämmöset molemmin puolin niin olis jo mycket bättre.
Kaikissa ei ole ollut edes sitä, ja se on kahvan etäisyyssäätö, eikä "esijännityksen" säätö kuten vaijerikytkimessä. Kuten sanottu, sillä kokemuksella mitä mulla on kytkimistä, ottaisin paljon mieluummin vaijerikytkimen.

Luulis, että näissä pyörissä missä on paljon tehoa, on myös jäykät kytkinjouset. Kuitenkin, tossa omassa pyörässänikin on pirun kevyt vaijerikytkin. Kaikki nestekytkimet on ollu jäykempiä mitä olen testannut (vaikka ollu tehottomampia mopoja), joten ei sillä nestekytkimellä ainakaan kauheesti kevyemmäks kytkintä saa  
wink.gif

Omiin kokemuksiin perustuen ja sivusta kun olen katsonut, niin paljon enemmän porukalla on ollu ongelmia nestekytkimien kanssa. Millon falskaa ja millon on ilmaa, pitää ostaa korjaussarja, eikä saa säädettyä mieleisekseen. Ei hyvä..

Viimeks kun ittelläni oli käytössä pyörä, jossa oli nestekytkin, oli taas ongelmia. Aprilia RSV 1000 R Mille vm. 2004 oli kyseessä. Sinne meni ilmaa, sai ilmata n. viikon välein. Kuulemma uudessakin mallissa _edelleen_ sama ongelma. Lisäks se kytkin oli vittumaisen jäykkä. Se oli huono yhdistelmä, jäykkä kytkin, ja motti jota piti vaihtaa koko ajan. Perkele että oli käsi kipee jos joutu kaupungissa ajaa...

Isku ja poraus näyttäis olevan samat kuin K5/K6 -malleissa, joten hyvää alavääntöä on luvassa taas  
smile_org.gif

Tiukkaa tekee euro3 normeilla, että saa puristettua enemmän tehoa..

Kaikissa ei ole ollut edes sitä, ja se on kahvan etäisyyssäätö, eikä "esijännityksen" säätö kuten vaijerikytkimessä. Kuten sanottu, sillä kokemuksella mitä mulla on kytkimistä, ottaisin paljon mieluummin vaijerikytkimen.

Luulis, että näissä pyörissä missä on paljon tehoa, on myös jäykät kytkinjouset. Kuitenkin, tossa omassa pyörässänikin on pirun kevyt vaijerikytkin. Kaikki nestekytkimet on ollu jäykempiä mitä olen testannut (vaikka ollu tehottomampia mopoja), joten ei sillä nestekytkimellä ainakaan kauheesti kevyemmäks kytkintä saa
wink.gif

Omiin kokemuksiin perustuen ja sivusta kun olen katsonut, niin paljon enemmän porukalla on ollu ongelmia nestekytkimien kanssa. Millon falskaa ja millon on ilmaa, pitää ostaa korjaussarja, eikä saa säädettyä mieleisekseen. Ei hyvä..

Viimeks kun ittelläni oli käytössä pyörä, jossa oli nestekytkin, oli taas ongelmia. Aprilia RSV 1000 R Mille vm. 2004 oli kyseessä. Sinne meni ilmaa, sai ilmata n. viikon välein. Kuulemma uudessakin mallissa _edelleen_ sama ongelma. Lisäks se kytkin oli vittumaisen jäykkä. Se oli huono yhdistelmä, jäykkä kytkin, ja motti jota piti vaihtaa koko ajan. Perkele että oli käsi kipee jos joutu kaupungissa ajaa...
Niin se kahvan etäisyyden säätö vaikuttaa myös kahvan asentoon kytkintä käytettäsessä. Sinänsä ainakaan mulla ei ole niinkään väliä missä kohtaa se kahva on ollessaan "vapaana". Tärkeämpää on saada kytkinkahvan asento liu'utusta varten liikkeellelähdöissä yms sopivaksi.

Vaijerikytkin on toki siinä mielessä simppelimpi, että hölmömpikin sen päälle ymmärtää. Se on hieman kevyempi ja todennäköisesti halvempikin. Kuitenkin oikein toteutettuna pitäisin nestekytkintä ideaalimpana ratkaisuna. Siksi ihmetyttää miksi se on niin punainen vaate.

sanoi:
Niin se kahvan etäisyyden säätö vaikuttaa myös kahvan asentoon kytkintä käytettäsessä. Sinänsä ainakaan mulla ei ole niinkään väliä missä kohtaa se kahva on ollessaan "vapaana". Tärkeämpää on saada kytkinkahvan asento liu'utusta varten liikkeellelähdöissä yms sopivaksi.

Vaijerikytkin on toki siinä mielessä simppelimpi, että hölmömpikin sen päälle ymmärtää. Se on hieman kevyempi ja todennäköisesti halvempikin. Kuitenkin oikein toteutettuna pitäisin nestekytkintä ideaalimpana ratkaisuna. Siksi ihmetyttää miksi se on niin punainen vaate

Eihän se loppujen lopuksi juurikaan jarruja ihmeellisempi värkki ole. Onneksi nuo mekaaniset jarrut ovat jo vähentyneet.

Toisaalta ihmetyttää, että miksi juuri noissa nestekytkimissä on ongelmia, koska loppujen lopuksi niiden pitäisi olla paljon häiriövapaampia kuin mekaanisten, kuten jarrujenkin kohdalla on todettu.

wink.gif

Vaijerikytkin on toki siinä mielessä simppelimpi, että hölmömpikin sen päälle ymmärtää. Se on hieman kevyempi ja todennäköisesti halvempikin. Kuitenkin oikein toteutettuna pitäisin nestekytkintä ideaalimpana ratkaisuna. Siksi ihmetyttää miksi se on niin punainen vaate.
Koska mulla ja muilla kenen hommia olen sivusta katsonut, ei ole ollut minkäänlaisia positiivisia kokemuksia nestekytkimistä.. Ihan sen takia.. En vaan keksi missä suhteessa se on parempi kuin vaijerikytkin.

Mutta antaa olla jo, ehkä joku tykkää nestekytkimestä, onhan se kai sit "hienompi" tai jotain...

Eli ei se ole mikään punainen vaate, vaan käytännössä havaittu huonommaksi kuin nestekytkin, ainakin tähän mennessä.. Muutan kyllä heti mielipiteeni jos saan kokemuksia vaijerikytkintä paremmin toimivasta nestekytkimestä.

Back