Kyykyissä on täysin sama homma. Kentällä nämä samat heput sitten noituvat, kun se uusi 1000 superbike ei 180hepalla kuljekaan kuin 260km/h tixtexit päällä selkäsuorana. Näiltä herroilta kuulee lausahduksia "tehoa ei ole koskaan liikaa" ja "mitä sitä tuommosilla mopoilla ajellaan".
Veikkaan että "hedelmällisempää" olisi omistaa iso laiska matkapyörä kuin vanha 750 superbikereplica. Moni tietämätön kun olettaa että katu-uskottavuus/kulkupuoli korreloi suoraan iskutilavuteen, samoin kuin olettaisi että naapurin 2l avensis ja evo ovat yhtä ärhäköitä.
Voin melkeen sanoa että tuollaisella 10v vanhalla 750 gsx.r:llä kuulee vittuilua, mutta kaverit jotka ajaa 929 bladella/9r:llä/vanhalla r1, eivät samanlaisen pilkkauksen kohteeksi joudu. Vaikka pyörät olivat kadulla kilpailijoita keskenään, ja taisipa Suzuki olla nopein vielä.
Nämä asiat ei tietenkään ole ongelmia, jos ei niistä oman pääkopan sisällä tee sellaisia. Veikkaan että monen pitääkin "ego" syistä ostaa se uusin ja tehokkain pyörä, vaikka itsekin tietävät etteivät pysty sitä äärirajoille viemään muutakuin puheissaan.
Muistelin että kun aikoinaan veli omisti Aprilia RSV 1000 factoryn, joka on aika laiskanpulskea pyörä esim. 00 gsx-r750 rinnalla, jonka silloin omistin. Enimmäkseen kuuli kommentteja, että eikö vituta mopolla ajella kun veljesi omistaa tuollaisen tykin
Pelkästään imagosyistä ei kannata sitä isompaa laittaa:
Itse olen vissiinkin aika poikkeava motoristi kun ajan nyt 4 kesää kyykkypyörällä, ja vieläkin on ollut sekä on edelleen kesyttämistä Y/k1 mallin 750 gsx-r_ssä. Monenlaista pyörää on tullut ajettua, mutta olen siitä varma että helvetti jäätyy ennemmin kuin allekirjoittanut ajaa ko. pyörät äärirajoille. Mitä saisin, jos hommaisin nykyajan nopeimman sportin, s1000rr? Sitä olen pohtinut, tuskin yhtään mitään. Olisihan siinä tehoja reservissä enemmän ja nopeuttakin lajinsa verran, mutta taitaisi jäädä käyttämättä se suorituskyky. Samanvertauksen voi tehdä vaikka uuteen 1000 gsx-r:ään, onhan siinä vähän eroa, mutta tuskin olisin sen selässä ainakaan juurikaan nopeampi ja onnellisempi
Foorumia kun lukee, hämärtyy kyllä todellisuuden rajat tosissaan. Joka toinen valittaa, että tehot loppuu kesken päivän ajon jälkeen. Mutta kait täällä on ainoastaan niitä rr-kisoihin kelpaavia kuljettajia ja kaikenmaailman vetomiehiä, kun käypi pyörät laiskaksi.
Todellisuudessa jo tuommosen 2000-luvun superpyörän esim. gsx-r750 vieminen rajoilleen alkaa olla aika haastavaa jo suoralla tiellä, saati radalla/mutkatiellä. Puhumattakaan näistä uusista tykeistä kuten bemarista.